Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV/Monovolume

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke SUV/Monovolume

    Hier is beslist dat ik opnieuw mag gaan shoppen voor een opvolger van de bijna 9 maand oude DS5 die mij vooral rugpijn bezorgd door zijn diepe zit.

    Zelf rij ik enorm graag met SUV-achtigen (en nu zeker voor mijne rug) en nu ben ik al wat aan het rondzien op het internet voordat ik alle offertes ga verzamelen. En er staat ook nen monovolume tussen.

    Dit topic is niet voor te vragen 'welke' ik moet kiezen, maar wel om te zien of ik er geen over sla die misschien wel de moeite gaat zijn.

    Voorwaarden:
    - Budget: €30000 excl. BTW (is normaal ietske minder, maar hier zit de onderhandelingsmarge al in en die kan ik eventueel nog wel wat optrekken tot €33000)
    - Automaat
    - Min 150pk
    - Max 130gr CO2 en dus zeker en vast een diesel
    - Ingebouwde navigatie
    - Degelijke lederen zetels en als die niet standaard zijn, zeker dus de optie, omwille mijne rug
    - Donkere ramen achteraan
    - Sensoren voor en achteraan
    - Ik ben 185cm en als mijne zetel goed staat, moet met platte achterbank een opvouwbare ladder van 155cm erin passen. Bij de DS5 was dat net niet en is die ladder al ingekort van 160 naar 155cm (alhouwel dat later gebleken is dat dit niet hoefde, daar blijkbaar het zitvlak eruit kon)

    Er zijn natuurlijk nog vele opties die ik enorm graag zie, maar geen must zijn. Bv. Adaptieve cruisecontrol, 360° view, adaptief dashboard, ...

    Degene die ik al in gedachte heb:
    - XC60 D3 Ocean Race: is mijne favoriet alhouwel er volgend jaar een nieuw model van komt. Hierdoor is hij nog eens €1000 gezakt ten opzichte van de offerte van vorig jaar. Maar nog steeds ietske te hoog, alhouwel dit wss nog kan lukken
    - X1: Offerte is aangevraagd op basis van vergelijkbare offertes van de 318 touring vorig jaar. Enkel nog niet van kortbij bekeken en weet niet of het formaat goed is.
    - Seat Ateca: Prijs zal wel goed zijn, maar de 150pk automaat is pas voor later dit jaar en dus nog geen CO2 waarde bekend. Sowiso is deze dan wel 4x4 heb ik gezien. Maar zal wel meest uitgerust zijn. Deze ga ik zeker moeten bekijken, want de foto's van interieur doen me niet direct watertanden
    - Skoda Kodiaq: afwachten tot alles bekend is volgende week en dan zeker laten tellen
    - Espace: denk dat die te duur gaat zijn, maar ge weet maar nooit
    - BMW 218 Gran Tourer: Ook offerte voor gevraagd.
    - Range Rover Evoque en Discovery: Wss te duur tenzij een basisversie.
    - Mazda CX5: ga ik bekijken, maar denk te klein ivm de ladder. De CX7 bestaat niet meer, maar was wss wel beter geweest. Denk ook de CO2 te hoog.

    Ik heb ook meegekregen dat ik ook mag kijken voor stockwagens met kortingen omdat de wagens toch occasie gekocht worden. En anderzijds mag ik ook kijken voor een jonge occasie die komt van een concessiehouder max 1 jaar oud en max 15000km. Dat geeft ietske meer marge.

    Auto's die het zeker niet worden:
    - Q1, Q2: te kein
    - Q3 en hoger: te duur
    - X3 en hoger: te duur
    - Peugeot 3008: wil eens geen PSA wagen
    - QQ: vind ik nix aan
    - Duster: ni mijn ding
    - Kadjar: 130pk maar voor zo een wagen? Dus no-go
    - Range Rover sport: te duur
    - Lexus: geen diesels
    - RAV4: te veel CO2
    - Ford Kuga: geen Ford voor mij wegens te veel slechte herinneringen en ervaringen
    - Opel Mokka: ni mijn ding
    - Koreaanse SUV's: te veel CO2
    - VW Tiguan en Touran: te duur

    Dus met deze wetenschap eigenlijk mijn vraag welke merken ik zeker nog moet gaan zien die ik hier heb overgeslagen.

    Thanx.

  • #2
    Infiniti QX30?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Infiniti QX30?
      Dacht dat ik van de week al eens gekeken had bij Infiniti, maar dat die vrij duur zijn, maar ga vanavond nog eens checken

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Dacht dat ik van de week al eens gekeken had bij Infiniti, maar dat die vrij duur zijn, maar ga vanavond nog eens checken
        Ik heb wel van horen zeggen dat ze best wel veel korting geven. Wie niet waagt..

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          - Max 130gr CO2 en dus zeker en vast een diesel

          - Lexus: geen diesels
          NX300h is maar 116g co2
          2.0 JTDm

          Comment


          • #6
            Ik heb een offerte open staan voor een ATECA maar wel een 150pk benzine manueel. En ik zat rond de 27K voor toch een volledige auto.

            Comment


            • #7
              KIA sportage of zijn Hyundai variant?
              Opel Zafira of Antara?
              Geen ford zie ik, anders waren de S-max en de Galaxy nog mogelijkheden.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                NX300h is maar 116g co2
                Kan goed zijn, maar die geven heel weinig korting en ge vergeet de voorwaarde dat het nen diesel 'moet' zijn

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
                  Ik heb een offerte open staan voor een ATECA maar wel een 150pk benzine manueel. En ik zat rond de 27K voor toch een volledige auto.
                  Yep, maar de diesel zal duurder zijn. Ben zeker wel nieuwsgierig ernaar en ga zeker kijken. Maar als ik dan de foto's zie van het dashboard en zo, dan is het precies een stukje terug in de tijd. Maar mss dat dit irl goed mee valt. Mss zaterdag eens gaan zien.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    KIA sportage of zijn Hyundai variant?
                    Opel Zafira of Antara?
                    Geen ford zie ik, anders waren de S-max en de Galaxy nog mogelijkheden.
                    De Koreanen zitten enorm slecht met CO2.
                    Opel spreekt me niet aan. Beide modellen zelfs niet. Vroeger wel het eerste model Astra gehad waar ik enorm tevreden van was, maar alle modellen erna geven me geen warm gevoel. Antara is zelfs nog EURO 5
                    Heb 5 Fords gehad en met 1 heb ik weinig problemen gehad en de andere 4 hebben veel in panne gestaan. Zou nooit met een gerust hart met een Ford de baan op kunnen gaan.
                    Last edited by ; 24/08/2016, 14:50.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Kan goed zijn, maar die geven heel weinig korting en ge vergeet de voorwaarde dat het nen diesel 'moet' zijn
                      Lekker die kortzichtigheid van de fleetmanagers
                      Maar Lexus is ook wel een categorie hoger dan de rest dus budgettair zou dit sowieso al niet lukken waarschijnlijk.
                      2.0 JTDm

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Lekker die kortzichtigheid van de fleetmanagers
                        Maar Lexus is ook wel een categorie hoger dan de rest dus budgettair zou dit sowieso al niet lukken waarschijnlijk.
                        Wij hebben niet echt ne fleetmanager. Maar baas heeft nu de X5 plug-in hybride en buiten de fiscaliteit totaal geen meerwaarde. Want desondanks max 18km electrisch, zit hij nog aan een hoog verbruik.

                        Mss als de diesel even duur wordt als de benzine dat het verschil nog kleiner wordt, maar tot nu verbruiken die hybrides nog steeds teveel.

                        Comment


                        • #13
                          Als uwe baas natuurlijk maar aan 18km elektrisch komt zal zijn rijstijl ook wel navenant zijn. Halen normaal vlot 30km elektrisch.
                          Is natuurlijk niet zuinig voor mensen die 250km/dag doen, dan hebt ge de verkeerde auto gekozen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            De Koreanen zitten enorm slecht met CO2.
                            Ja, de 1.7 zit met 119 gram wel onder de 130.
                            De 2.0 zit echter aan 166 gram.

                            De nieuwe Sportage doet het met die waarden wel al een heel stukje beter dan de vorige.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Yep, maar de diesel zal duurder zijn. Ben zeker wel nieuwsgierig ernaar en ga zeker kijken. Maar als ik dan de foto's zie van het dashboard en zo, dan is het precies een stukje terug in de tijd. Maar mss dat dit irl goed mee valt. Mss zaterdag eens gaan zien.
                              Ik heb met die 190 pk gereden enkele weken geleden en t'rijd wel goed en vlot. Ok ik ben +300 pk gewoon maar ik zou mij er kunnen in vinden.

                              Natuurlijk voor alles SUV's geld dit co2 is niet zo super.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Als uwe baas natuurlijk maar aan 18km elektrisch komt zal zijn rijstijl ook wel navenant zijn. Halen normaal vlot 30km elektrisch.
                                Is natuurlijk niet zuinig voor mensen die 250km/dag doen, dan hebt ge de verkeerde auto gekozen.
                                Euhm, geen enkele haalt 30km. Ze geven 31 op omdat dit voor de chinese markt goed was. Maar mijne baas heeft alles al getest en 18km is effectief zijn maximum. Pak dat het in bepaalde omstandigheden nog 2km meer wordt, maar meer ook niet. Heb ook nog nergens op het net gelezen dat iemand dat ook effectief heeft gehaald met zo een X5. Toen hij er in het begin mee af kwam heb ik er eens wat op gegoogled.
                                Gisteren zei hij dat hij mss toch beter voor de XC90 T8 had gekozen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ja, de 1.7 zit met 119 gram wel onder de 130.
                                  De 2.0 zit echter aan 166 gram.

                                  De nieuwe Sportage doet het met die waarden wel al een heel stukje beter dan de vorige.
                                  Maar wie wil er nu met ne 1.7 rijden?

                                  Heb destijds ne Sportage met 2.0 gehad, maar toen werd er nog niet gekeken naar die CO2

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
                                    Ik heb met die 190 pk gereden enkele weken geleden en t'rijd wel goed en vlot. Ok ik ben +300 pk gewoon maar ik zou mij er kunnen in vinden.

                                    Natuurlijk voor alles SUV's geld dit co2 is niet zo super.
                                    Mijne DS5 weegt iets meer dan 1600kg wat al zwaar is voor een berline en al niet meer veraf is van een SUV. En deze zit aan 110gr voor zijn 180pk. Maar wel met adBleu erin
                                    Maar een 150pk is voldoende voor mij. Die 190pk is natuurlijk beter, maar bij de ateca is het dan al direct een andere versie en in totaal €4000 duurder.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Espace diesel zal je zeker hebben voor die prijs (is toch excl btw he?)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Espace diesel zal je zeker hebben voor die prijs (is toch excl btw he?)
                                        Ik heb al eens wat zitten configureren en zowat naar mijn goesting ga ik precies duurder zitten als ne XC60 die bij mij tot nu toe nog op nummer 1 staat terwijl dit model het laatste jaar in gaat.

                                        Maar daar ga ik één dezer dagen toch ook eens passeren om te kijken. Een Initiale zal er zeker niet vanaf kunnen

                                        Die €30000 is excl. BTW idd. Is beroepsmisvorming bij mij, maar alles in mijn leven op professioneel vlak gaat zonder BTW. Mijn hoofd is een bibliotheek van cijfers, maar die zijn allen zonder BTW

                                        Comment

                                        Working...
                                        X