Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV/Monovolume

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Ik heb nog nooit met touchpad gewerkt, maar wel al veel gezien in de C-klasses. Desondanks mensen dat iets onnozels vinden, ben ik daar denk ik ook wel voor te vinden.
    Vorig weekend uitgetest en vind persoonlijk draaiknop sneller werken. Misser dat ze die muis over die knop hebben gezet, erg vervelend.


    Sent from my D5803 using Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      MAAR ... gelle zijt allemaal vettige mensen
      Yep, om dan nog maar te zwijgen van al die vettigheid en stof op de pianolak die meeste merken gebruiken op middenconsole en/of dashboard

      Sent from my D5803 using Tapatalk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        Ik vind niks verouderd aan een touchscreen. Of bedienen jullie allemaal de smartphone met siri of ok google? :d
        Was ik ook al aan het denken, smartphone, tablet, zelfs sommige computers tegenwoordig die hebben allemaal touchscreen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Was ik ook al aan het denken, smartphone, tablet, zelfs sommige computers tegenwoordig die hebben allemaal touchscreen.
          Dat is allemaal verouderd se. Uwe Mac bedient ge thuis toch ook met een muis of touchpad hé
          Binnenkort allemaal een muis in de auto als opvolger van de touchscreen

          En de standalone Garmins en TomToms krijgen revolutionaite draaiknoppen als vervanger van het touchscreen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            Ik vind niks verouderd aan een touchscreen. Of bedienen jullie allemaal de smartphone met siri of ok google? :d
            Ik hoop dat je je smartphone niet bedient als je rijdt. Touchscreen eist véél te véél jouw aandacht op. Ik een wagen gebruik je gewoon voice control
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
              Ik hoop dat je je smartphone niet bedient als je rijdt. Touchscreen eist véél te véél jouw aandacht op. Ik een wagen gebruik je gewoon voice control
              Als ge dat hebt. Mijne DS5 heeft dat niet in op de tiguan is dat €205 extra. Dus geef ik adres wel in als ik stil sta Als ik de navigatie-app van carplay gebruik, dan gaat het wel met voicecontrol. Bellen doe ik altijd via siri.

              Comment


              • Teveel bladzijden om door te ploeteren, maar ben je nu ook met een Espace gaan rijden?
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                  Teveel bladzijden om door te ploeteren, maar ben je nu ook met een Espace gaan rijden?
                  Nope. Ik had een aantal garages bezocht in eerste instantie om te zien hoe de zetels zaten. Dan een paar testritjes gedaan met degene waarvan ik een positief gevoel had van de zetel. De Espace zat voor mijne rug zo slecht dat ik zelfs geen testrit nodig had. Jammer, want voor de rest een prima wagen. Enkel met de gekozen uitrusting was hij net den duurste (€100 ongeveer meer dan de XC60) en dan was nog nog maar nen Intens. Als ik bij het zitten een 'oh, lekker'-gevoel kreeg, dan had ik mss nog wat zitten rommelen in de opties.

                  Dat 'oh, lekker' gevoel had ik enkel in de zetels van de XC60 (Ocean Race). Bij de Tiguan, de Gran Tourer en X1 had ik het 'ok, kan wel lekker worden na een testrit'. Maar de beemers zijn ten opzichte van de andere twee zeer mager uitgerust en de testrit is reuze meegevallen voor de Tiguan. Ben er helemaal van overtuigd. Nu mijne baas nog

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Als ge dat hebt. Mijne DS5 heeft dat niet in op de tiguan is dat €205 extra. Dus geef ik adres wel in als ik stil sta Als ik de navigatie-app van carplay gebruik, dan gaat het wel met voicecontrol. Bellen doe ik altijd via siri.
                    is toch maar triestig als je moet stoppen om een adres in te geven. Stel je bent op de autosnelweg en wil effe de bestemming wijzigen/aanpassen, ga je dan naar de eerst bijzijnde parking rijden, stoppen, bestemming inbrengen, en terug verder rijden???

                    zeker een no go voor mij

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Nope. Ik had een aantal garages bezocht in eerste instantie om te zien hoe de zetels zaten. Dan een paar testritjes gedaan met degene waarvan ik een positief gevoel had van de zetel. De Espace zat voor mijne rug zo slecht dat ik zelfs geen testrit nodig had. Jammer, want voor de rest een prima wagen. Enkel met de gekozen uitrusting was hij net den duurste (€100 ongeveer meer dan de XC60) en dan was nog nog maar nen Intens. Als ik bij het zitten een 'oh, lekker'-gevoel kreeg, dan had ik mss nog wat zitten rommelen in de opties.

                      Dat 'oh, lekker' gevoel had ik enkel in de zetels van de XC60 (Ocean Race). Bij de Tiguan, de Gran Tourer en X1 had ik het 'ok, kan wel lekker worden na een testrit'. Maar de beemers zijn ten opzichte van de andere twee zeer mager uitgerust en de testrit is reuze meegevallen voor de Tiguan. Ben er helemaal van overtuigd. Nu mijne baas nog
                      Een zetel test je niet door er eens gaan in te zitten. Alles gaat over ondersteuning en niet over hoogte ik had ook dat idee tot ik van een hoge zit naar een lage ging met een goede stoel. De instap is een ander verhaal.

                      Je hebt een duidelijke voorkeur, maar je hoeft die niet te rationaliseren een SUV is en blijft een compromis dat je met gevoel kiest en niet met je verstand, daar is niks mis mee
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 1X60V Bekijk Berichten
                        is toch maar triestig als je moet stoppen om een adres in te geven. Stel je bent op de autosnelweg en wil effe de bestemming wijzigen/aanpassen, ga je dan naar de eerst bijzijnde parking rijden, stoppen, bestemming inbrengen, en terug verder rijden???

                        zeker een no go voor mij
                        Euhm, gaat gij hier schrijven dat ge elke dag 170km/u op de autostrade rijdt?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Een zetel test je niet door er eens gaan in te zitten. Alles gaat over ondersteuning en niet over hoogte ik had ook dat idee tot ik van een hoge zit naar een lage ging met een goede stoel. De instap is een ander verhaal.

                          Je hebt een duidelijke voorkeur, maar je hoeft die niet te rationaliseren een SUV is en blijft een compromis dat je met gevoel kiest en niet met je verstand, daar is niks mis mee
                          Het is niet dat ik een idee heb. De espace is een prachtige wagen en moest ik direct een goed gevoel hebben, was ik hem gaan testen en kon de rest het schudden. Maar zowel bij de Volvo, als bij de Tiguan had ik direct een goed gevoel. Bij de X1 en Gran Tourer ook trouwens. Bij die Tiguan een beetje twijfelachtig in het begin, maar zeker een testrit waard. De Espace hoefde ik niet te testen, want dat voelde direct al niet goed. Moet trouwens toegeven dat ik destijds een testrit deed met de DS5 en dat dit heel onwennig aanvoelde. Toen had ik nog geen last van de rug, en toch voelde de auto niet goed aan, maar had weinig andere keus. Dat onwennige gevoel is dan omgeslagen in rugpijn.

                          Met de Tiguan en de Volvo gaan rijden en bij beide auto's was het starten, wegrijden en meteen thuis voelen. Dat gevoel heb ik zelden bij een wagen.

                          Ben de zaterdag ook in een V60CC Ocean Race gaan zitten. Desondanks dezelfde zetel als de XC60, voelde ik direct aan dat de zithouding compleet anders was en niets voor mij.

                          En ik geef toe, ik heb een zwak voor SUV's. Maar dat neemt niet weg als de Espace betere zetels had, ik dan toch voor een SUV zou kiezen met mindere zetels.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 1X60V Bekijk Berichten
                            is toch maar triestig als je moet stoppen om een adres in te geven. Stel je bent op de autosnelweg en wil effe de bestemming wijzigen/aanpassen, ga je dan naar de eerst bijzijnde parking rijden, stoppen, bestemming inbrengen, en terug verder rijden???

                            zeker een no go voor mij
                            Ik vind het zeer verstandig om de navigatie niet te manipuleren tijdens het rijden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Euhm, gaat gij hier schrijven dat ge elke dag 170km/u op de autostrade rijdt?
                              euhm, nee absoluut niet, GPS aanpassen gaat ook aan 120 km/u hoor

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Was ik ook al aan het denken, smartphone, tablet, zelfs sommige computers tegenwoordig die hebben allemaal touchscreen.
                                Uiteraard. In enkele jaren vind je geen auto's meer zonder touchscreen, de enige die hier zeggen dat dat niet handig is of vuil wordt zijn diegene die er zelf momenteel geen hebben en niet weten wat ze missen. Tot ze hun volgende auto kopen, daar zal het waarschijnlijk sowieso opzitten.

                                Alles wordt touch, je gaat me toch niet zeggen dat die draaiknoppen die ze 5 jaar geleden uitgevonden hebben de toekomst zijn? Handig als aanvulling ja, maar eens je touch gehad hebt wil je niet terug.. of toch niet als hoofdbesturing.

                                Ik gebruik beide in de Espace. Touch voor de meeste dingen en al zeker om in GPS een adres in te geven. Gewoon typen zoals op een tablet gaat dubbel zo snel als zitten draaien aan die knop letter voor letter. Been there, done that. Maar bv. bij het scrollen door muziek is een draaiknop dan weer wel veel handiger, dus gebruik ik die voor dat soort dingen dan weer wel. Maar voor algemene bediening is touch veel en veel handiger.

                                Comment


                                • Ik weet het niet wat de toekomst is... Ik zag dat er nu al een merk bezig was met handbedieningen zonder het scherm fysiek aan te raken. Dit evolueert allemaal zo snel...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 1X60V Bekijk Berichten
                                    euhm, nee absoluut niet, GPS aanpassen gaat ook aan 120 km/u hoor
                                    Sneller ook hoor, maar nog niet getest

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ik weet het niet wat de toekomst is... Ik zag dat er nu al een merk bezig was met handbedieningen zonder het scherm fysiek aan te raken. Dit evolueert allemaal zo snel...
                                      Binnen 5 jaar hoeft ge het maar gewoon te denken en dat spel leest uw gedachten

                                      Comment


                                      • ...en staat er ook geen stuur meer voor ons. Gewoon per mind control bestemming denken ;-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          ...en staat er ook geen stuur meer voor ons. Gewoon per mind control bestemming denken ;-)
                                          Geraak ik nooit op mijn werk, maar kom ik telkens in Spanje uit ofzo

                                          Comment

                                          Working...
                                          X