Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV/Monovolume

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben uiteraard mss niet helemaal subjectief, gezien ik zelf de Volvo rijd, maar ik vind het wel raar dat je enkel op basis van dat infotainment systeem zou kiezen voor de VW.
    Mijn Poolse medewerkster rijdt met een golf met die grote navi van VW. MY 2015, en eerlijk gezegd zou ik niet willen ruilen.
    Enkel de stem van de Volvo GPS is wat irritant, maar qua gebruiksgemak vind ik het verder dik OK. Ik gebruik ook steeds meer de voice control, waardoor je sowieso geen touch screen nodig hebt.
    En ik weet niet hoe het zit met de inplanting van het scherm bij de Tiguan, maar in de golf staat dat veel te laag, waardoor je telkens te ver moet kijken.

Maar potatoes, potatoes natuurlijk, ieder zijn meug ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Ben uiteraard mss niet helemaal subjectief, gezien ik zelf de Volvo rijd, maar ik vind het wel raar dat je enkel op basis van dat infotainment systeem zou kiezen voor de VW.
      Mijn Poolse medewerkster rijdt met een golf met die grote navi van VW. MY 2015, en eerlijk gezegd zou ik niet willen ruilen.
      Enkel de stem van de Volvo GPS is wat irritant, maar qua gebruiksgemak vind ik het verder dik OK. Ik gebruik ook steeds meer de voice control, waardoor je sowieso geen touch screen nodig hebt.
      En ik weet niet hoe het zit met de inplanting van het scherm bij de Tiguan, maar in de golf staat dat veel te laag, waardoor je telkens te ver moet kijken.

Maar potatoes, potatoes natuurlijk, ieder zijn meug ;-)
      Begrijp me niet verkeerd hé, het gaat louter om die sensus, maar wel dat was gewoon nen afknapper.

De positie van de gps is geen probleem, omdat ik hem zou bestellen met de Active Info Display waarbij de navigatie op mijn dashboard kan.

Gewoon een kwestie van ze beiden te vergelijken. De Volvo is nu nog steeds €1200 excl. BTW duurder en minder uitgerust. De Tiguan is nieuw model en de XC60 gaat eruit en ergens binnenin had ik het gevoel dat het wel nodig was. Op zich niet echt verouderd, maar toch aan een verfrissing nodig. Qua model aan de buitenzijde, mocht die gerust nog eens een facelift krijgen ipv een nieuw model.

De Volvo garage is veel verder als de VW garage zet me op het werk af en komt naderhand de auto brengen (gratis).

Daarnaast heeft de baas minder goede ervaringen met Volvo en lijkt de volvo ook een stuk meer premium waardoor de baas liever niet had om de collega's niet de ogen uit te steken.

En als final. Heb voormiddag Tiguan gereden, namiddag XC60, dus een mooi vergelijk. Beide auto's was gewoonweg thuis komen, maar de Tiguan toch ietske meer dan de Volvo. Trouwens nog nooit bij een andere auto Gehad dat ik kon instappen en direct een goed gevoel.

Eerst wilde hij het donderdag bespreken, maar omdat ik niet kon, is dat naar aanstaande maandag gezet. Echter was mijn afspraak gisteren verplaatst en hoopte ik hem tegen te komen op kantoor, maar hij was er niet. Vandaag is hij er ook niet. Dus toch nog wachten tot maandag

Maar kan alsnog zijn dat hij het afkeurt en dat ik weer voor iets anders moet gaan zien.

Comment

• Maandag le moment supreme met de baas. Begin nu wel wat zenuwachtig te worden, want alles goed uitgedokterd en als die straks dan zegt dat het toch allemaal te kostelijk wordt bij bijkomende kosten (hoge CO2, ...), dan weet ik zo direct niet wat nog ivm mijne rug. Eventueel nog de Touran, maar die heeft ook nog steeds 121gr of 120gr voor de 190pk versie. Als ik ne SUV wil onder de 115gr, is enkel de X1 ofwel iets met ne 1.6 renaultblok dat ik eerlijk gezegd niet zie zitten.

Enige waar ik nu nog aan twijfel is om merknaam en motoristatie op de kofferklep weg te laten. Als ik de foto's bekijk op het net is dat precies nog mooier bij zo ne Tiguan als het er wel staat. Bij de XC60 vind ik het mooier als het eraf is. Dus twijfel twijfel.

Comment

• kopen met, en zelf verwijderen als het je niet aanstaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
            kopen met, en zelf verwijderen als het je niet aanstaat.

Dat ga ik niet doen met een firmawagen.

Comment

• Daarnet mijn gesprek gehad en de baas was enthousiast omdat ik niet te ver boven budget was gegaan Dus voor hem was het prima en ging het morgen met de boekhoudster op het werk bespreken. Dus als dat in orde komt, dan wordt die voor de 22ste besteld en 2de helft van december geleverd.

Ben benieuwd. Tegen eind deze week gaan ze mij laten weten of het door gaat.

Edit: het betreft de Tiguan.
              Last edited by ; 12/09/2016, 13:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Dat ga ik niet doen met een firmawagen.
                Is toch geen beschadiging of zo? Denk niet dat ze daar een probleem van maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                  Is toch geen beschadiging of zo? Denk niet dat ze daar een probleem van maken.
                  Eigenlijk geen flauw idee hoe dat daar tegenwoordig nog op hangt. Vroeger zaten op die plaats 2 gaatjes in het koetswerk.

Comment

• Nu meestal met zo'n plakkerige strip
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Nu meestal met zo'n plakkerige strip

Ah ha, dat is wat anders dan. We zullen wel zien.

Als de bestelbon getekend is, ga ik pas 100% zekerheid hebben

Comment

• Ik zou ze d'r bij mij ook afwillen, maar k durf er niet aan te beginnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ik zou ze d'r bij mij ook afwillen, maar k durf er niet aan te beginnen...

Haardroger erop en met een bankkaart eronder schuiven. Daarna de lijmresten wegdoen en voila.
                          Echt niet moeilijk, en met dit warme weer gaat het zelfs nog sneller gaan.

Comment

• Ik zal t vragen als ik hem laat polieren...

Comment

Daarnet mijn gesprek gehad en de baas was enthousiast omdat ik niet te ver boven budget was gegaan Dus voor hem was het prima en ging het morgen met de boekhoudster op het werk bespreken. Dus als dat in orde komt, dan wordt die voor de 22ste besteld en 2de helft van december geleverd.

Ben benieuwd. Tegen eind deze week gaan ze mij laten weten of het door gaat.

Edit: het betreft de Tiguan.
                              Toffe baas :-)

Zou ik wel kunnen gebruiken (cfr car policy topic :-p ) en nog eens in de buurt (ik woon in Everberg). Geen vacatures?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Haardroger erop en met een bankkaart eronder schuiven. Daarna de lijmresten wegdoen en voila.
                                Echt niet moeilijk, en met dit warme weer gaat het zelfs nog sneller gaan.
                                Ik had zelfs geen haardroger nodig. Gewoon de kont een uurtje in de zon bij 30°C en ze kwamen er zo al af.
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Zoals hieronder beschreven, poepsimpel om die kont strak te krijgen.
                                  www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                                    Toffe baas :-)

Zou ik wel kunnen gebruiken (cfr car policy topic :-p ) en nog eens in de buurt (ik woon in Everberg). Geen vacatures?
                                    LOL. Onze car policy was Citroën all te way. Vorig jaar ben ik mij gaan verzetten daar tegen, maar uiteindelijk toch toegegeven en den DS5 maar gepakt. Maar nu met mijn rugproblemen het het feit dat ik de boel wakker geschud heb ivm die Citroën (waar 4 van de 5 niet meer willen rijden), gaat er nen andere besteld worden. Dan kan vanaf volgend jaar de rest volgen.

Nu, ge woont mss in de buurt, maar ons bedrijf is wel 66km van hier in Limburg. Ik ben ne uitgeweken Limburger Maar ik zit veel op de baan. Dus is een echte bedrijfswagen en geen salariswagen
                                    Geloof wel dat gij op 2fast4u ook zit zeker hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                      Ik had zelfs geen haardroger nodig. Gewoon de kont een uurtje in de zon bij 30°C en ze kwamen er zo al af.

Tocht niet met die QQ van uwe avatar zeker hé? Alez, als ik het goed zie. Want ne ploegbaas bij ons kocht 2 jaar terug ne QQ en twee maanden later kwamen die letters er niet af, maar kwam de hele achterkant los omdat de puntlassen in het dak lostten

Comment

Tocht niet met die QQ van uwe avatar zeker hé? Alez, als ik het goed zie. Want ne ploegbaas bij ons kocht 2 jaar terug ne QQ en twee maanden later kwamen die letters er niet af, maar kwam de hele achterkant los omdat de puntlassen in het dak lostten
                                        Neenee was bij een Citroën Nemo.
                                        Een achterklep die loskomt? Maakt da mee.
                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                          Neenee was bij een Citroën Nemo.
                                          Een achterklep die loskomt? Maakt da mee.
                                          Achterklep? Neen, de hele achterkant.

Comment

Working...
                                          X