Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV/Monovolume

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Daarnet even bij de locale Renaultdealer binnen gesprongen voor de Espace. Eerst de Initiale uitgerekend met nog cruisepack en kwam op ietske meer dan €34000 excl. BTW en de 15% korting eraf. Dan de Intens met meer opties, en kwam een €2000 goedkoper uit. Dus nog steeds meer in vergelijking met die van Tomski. Maar die heeft wel nen naft. Mss dat daar het verschil dan in zit.

    Nog geen testrit, maar enkel een kwartier in gezeten en wat een ellendige zetels. Dan nog liever die van de DS5. Die van de XC60 OR zijn gemaakt op mijn maat. Ik zit erin en voel de wangen mijn lichaam ondersteunen. Zalig. Bij de DS5 staan die wangen meer uit mekaar en dus ook geschikt voor iemand van 150kg. Bij de Espace zitten die wangen er wel, maar volgens mij hebben die enkel een functie bij mensen van 200kg. Zodra ge magerder zijt, zitten die daar enkel voor de show en raken zelfs uw lichaam niet. Dus eigenlijk voor mij niet meer dan een platte zetel zoals ge die in de living ook hebt. Wil er eventueel in de toekomst wel eens mee gaan testrijden, maar denk toch eerder een no-go, maar dan ook enkel omwille de zetels. Rest van de auto dik in orde, alhouwel ik die 1.6 nog steeds een rare keuze vindt.

    Bij het buiten gaan toch nog even in de Kadjar Black Edition gaan zitten en die hebben dan weer betere zetels dan mijn DS5 qua ondersteuning. Dus konden ze beter in de Espace de zetels van de Kadjar zetten . Mooie wagen ook, maar 1.6 met 130pk in een SUV vind ik nu ook niet bepaald aantrekkelijk. En nog minder toen de verkoper zei dat in automaat enkel de 110pk bestond en de 130pk altijd een manuele is.

    Wel plezant dat overal gaan rond zien en offertes die altijd boven uw budget zitten

    Ook nog eens op Kodiaq zitten rondzien, maar volgende week is voorstelling, maar hij zou pas vanaf januari 2017 in de showrooms staan. Dat is jammer, want te lang wachten

    Comment


    • #42
      15 procent is eigenlijk niet veel... Particulier krijgt evenveel als je de overnamepremie (niet recyclagepremie, copy vorige inschrijving is al ok) evenveel.

      Comment


      • #43
        Dat is dan idd straf. Was nu een eerste ronde en we zien wel. Als er straks wat meer geweten is, dan gaat het testrijden beginnen, maar zelfs een paar uur later laat het mij niet los dat daar eigenlijk zo een rare zetels in zitten.

        Nu heb ik dat al gehad en dus zaterdag nog bij Seat en ben nog steeds aan het twijfelen om toch eens bij Landrover te gaan piepen voor eventueel een stockmodel.

        Comment


        • #44
          Oh ja, ze hadden ook gekeken voor stock of occasie. Hadden nen witte occasie in het netwerk staan met 12000km. De Intens zoals ik hem zou willen, maar 'enkel en alleen' geen lederen electrische zetels. Voor de rest zat er alles op. Was van 10/2015 en prijs ligt in de auto, maar dacht €32000 incl. BTW.

          Comment


          • #45
            Ja die zetels... ik ben jarenlang Renault gewoon geweest en heb daar dus nooit bij stil gestaan. Moet eerlijk zeggen dat de zetels van de auto die ik nu heb beter zijn. De rugleuning komt bvb een stuk hoger zodat mijn schouders ondersteund zijn. Anderzijds heb ik nooit last gehad na lange ritten.
            Als de fleetkorting 15 procent is zal je niet zoveel extra uit de wacht kunnen slepen, tenzij je bedrijf een aparte regeling heeft met Renault. Maar hiervoor moeten ze al erg veel Renaults hebben geloof ik.
            Zo'n gebruikte wagen zou ik nooit kopen en persoonlijk vind ik wit echt niet mooi voor een Espace. Maar nogmaals, dit is echt persoonlijk, anderen zullen het misschien wel mooi vinden.
            Ik kreeg op de offerte 8 procent en 3000 overnamepremie. Zo heb je een idee... Was zonder discussieren, dus een percentje zou er wel nog bij gekund hebben.

            Comment


            • #46
              Nieuwe Koleos? Komt wel maar begin 2017.



              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ja die zetels... ik ben jarenlang Renault gewoon geweest en heb daar dus nooit bij stil gestaan. Moet eerlijk zeggen dat de zetels van de auto die ik nu heb beter zijn. De rugleuning komt bvb een stuk hoger zodat mijn schouders ondersteund zijn. Anderzijds heb ik nooit last gehad na lange ritten.
                Als de fleetkorting 15 procent is zal je niet zoveel extra uit de wacht kunnen slepen, tenzij je bedrijf een aparte regeling heeft met Renault. Maar hiervoor moeten ze al erg veel Renaults hebben geloof ik.
                Zo'n gebruikte wagen zou ik nooit kopen en persoonlijk vind ik wit echt niet mooi voor een Espace. Maar nogmaals, dit is echt persoonlijk, anderen zullen het misschien wel mooi vinden.
                Ik kreeg op de offerte 8 procent en 3000 overnamepremie. Zo heb je een idee... Was zonder discussieren, dus een percentje zou er wel nog bij gekund hebben.
                Qua kleur zit er idd niet zo heel veel soeps bij. Enkel dat paars dat ge enkel op de Initiale kunt krijgen, kon er nog mee door, maar ook niet waaw. Al de andere kleuren kreeg ik geen warm gevoel bij.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                  Just, die was ik al vergeten.
                  Zelfde verhaal als de Kodiaq. Pas in januari 2017 in de showroom. In principe hebben ze er hier niets op tegen moest ik nog zo lang wachten, maar weet niet of ik dat nog wil met mijne rug.
                  Zal er wat vanaf hangen. Zaterdag naar Seat garage en die doen ook Skoda en ga ik daar ook al eens informeren.

                  Wat de Koleos betreft, gaan dat wss toch dezelfde zetels zijn als de kadjar. Kan me moeilijk voorstellen dat er ineens waaaw zetels gaan inzitten.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Just, die was ik al vergeten.
                    Zelfde verhaal als de Kodiaq. Pas in januari 2017 in de showroom. In principe hebben ze er hier niets op tegen moest ik nog zo lang wachten, maar weet niet of ik dat nog wil met mijne rug.
                    Zal er wat vanaf hangen. Zaterdag naar Seat garage en die doen ook Skoda en ga ik daar ook al eens informeren.

                    Wat de Koleos betreft, gaan dat wss toch dezelfde zetels zijn als de kadjar. Kan me moeilijk voorstellen dat er ineens waaaw zetels gaan inzitten.
                    Eens bij Nissan gaan zien? Koleos is hetzelfde als de X trail
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                      Eens bij Nissan gaan zien? Koleos is hetzelfde als de X trail

                      130pk?

                      Heb 2 nissans gehad. Waren primera's. Eerste was firmawagen en miseriebak. Den tweede was van mezelf en best wel fijne auto. Maar toen lag daar tenminste nog nen deftige 2.0 in

                      Kan er niet aan doen. Maar vindt de renaults zeker niet lelijk, maar die triestige motoren mogen ze wel eens iets gaan doen. Bomma en bompa kunnen ze goed bedienen met zulke motoren, maar de jeugd staat daar mss toch wel een beetje anders tegenover.

                      En dan moet de bouwkwaliteit van die X-trail al een stuk beter zijn als de QQ van onze ploegbaas hier op het werk. Na een maand viel de achterkant er al bijna vanaf omdat de puntlassen in het dak al waren los gekomen. En dat is nog maar 1 van de dingen die hij aan de hand heeft. Door zijn verhalen wat ermee scheelt en wat antwoorden hij van Nissan krijgt, wordt ik er niet bepaald warm voor. Stel u voor dat ge met zo een gedachte de baan op moet. Ik zou bij elke halte voelen of de achterkant nog vast hangt Wss is dat toeval, maar een gedachte doet veel

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        130pk?

                        Heb 2 nissans gehad. Waren primera's. Eerste was firmawagen en miseriebak. Den tweede was van mezelf en best wel fijne auto. Maar toen lag daar tenminste nog nen deftige 2.0 in

                        Kan er niet aan doen. Maar vindt de renaults zeker niet lelijk, maar die triestige motoren mogen ze wel eens iets gaan doen. Bomma en bompa kunnen ze goed bedienen met zulke motoren, maar de jeugd staat daar mss toch wel een beetje anders tegenover.

                        En dan moet de bouwkwaliteit van die X-trail al een stuk beter zijn als de QQ van onze ploegbaas hier op het werk. Na een maand viel de achterkant er al bijna vanaf omdat de puntlassen in het dak al waren los gekomen. En dat is nog maar 1 van de dingen die hij aan de hand heeft. Door zijn verhalen wat ermee scheelt en wat antwoorden hij van Nissan krijgt, wordt ik er niet bepaald warm voor. Stel u voor dat ge met zo een gedachte de baan op moet. Ik zou bij elke halte voelen of de achterkant nog vast hangt Wss is dat toeval, maar een gedachte doet veel
                        Wel fijn dat je je met je 39 nog bij de jeugd voelt LOL.

                        Maar idd volledig gelijk wat de Xtrail betreft. Ik ken ook iemand persoonlijk, die er eentje heeft, en kwaliteit is echt niet wat je van een Japanner verwacht.

                        Comment


                        • #52
                          Als je een goede Japanner wil, dan moet je er ene kopen die ook effectief in Japan wordt gemaakt

                          Meeste Nissans komen uit de UK dacht ik, sommige Honda's ook (Civic o.a.)

                          De alliantie met Renault vorig decennium heeft Nissan geen goed gedaan, sindsdien een enorme duik gemaakt in de betrouwbaarheidsstatistieken
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • #53
                            +1 Jammer eigenlijk wel, want qua design is het best in orde

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Als je een goede Japanner wil, dan moet je er ene kopen die ook effectief in Japan wordt gemaakt

                              Meeste Nissans komen uit de UK dacht ik, sommige Honda's ook (Civic o.a.)

                              De alliantie met Renault vorig decennium heeft Nissan geen goed gedaan, sindsdien een enorme duik gemaakt in de betrouwbaarheidsstatistieken

                              Dat beloofd voor Mercedes

                              Ergens wel jammer dat de keuze nogal beperkt wordt met bepaalde eisen. Gelukkig mag ik nu tot 75% aftrekbaarheid gaan. Moest het absoluut 80 of 90 zijn, had ik een probleem, want de enige suv achtige met zo weinig co2 en automaat, is de X1 18d.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Daarnet even bij de locale Renaultdealer binnen gesprongen voor de Espace. Eerst de Initiale uitgerekend met nog cruisepack en kwam op ietske meer dan €34000 excl. BTW en de 15% korting eraf. Dan de Intens met meer opties, en kwam een €2000 goedkoper uit. Dus nog steeds meer in vergelijking met die van Tomski. Maar die heeft wel nen naft. Mss dat daar het verschil dan in zit.

                                Nog geen testrit, maar enkel een kwartier in gezeten en wat een ellendige zetels. Dan nog liever die van de DS5. Die van de XC60 OR zijn gemaakt op mijn maat. Ik zit erin en voel de wangen mijn lichaam ondersteunen. Zalig. Bij de DS5 staan die wangen meer uit mekaar en dus ook geschikt voor iemand van 150kg. Bij de Espace zitten die wangen er wel, maar volgens mij hebben die enkel een functie bij mensen van 200kg. Zodra ge magerder zijt, zitten die daar enkel voor de show en raken zelfs uw lichaam niet. Dus eigenlijk voor mij niet meer dan een platte zetel zoals ge die in de living ook hebt. Wil er eventueel in de toekomst wel eens mee gaan testrijden, maar denk toch eerder een no-go, maar dan ook enkel omwille de zetels. Rest van de auto dik in orde, alhouwel ik die 1.6 nog steeds een rare keuze vindt.

                                Bij het buiten gaan toch nog even in de Kadjar Black Edition gaan zitten en die hebben dan weer betere zetels dan mijn DS5 qua ondersteuning. Dus konden ze beter in de Espace de zetels van de Kadjar zetten . Mooie wagen ook, maar 1.6 met 130pk in een SUV vind ik nu ook niet bepaald aantrekkelijk. En nog minder toen de verkoper zei dat in automaat enkel de 110pk bestond en de 130pk altijd een manuele is.

                                Wel plezant dat overal gaan rond zien en offertes die altijd boven uw budget zitten

                                Ook nog eens op Kodiaq zitten rondzien, maar volgende week is voorstelling, maar hij zou pas vanaf januari 2017 in de showrooms staan. Dat is jammer, want te lang wachten
                                In welke espace heb jij gezeten? Toch geen initiale dan? Ik kom uit een volvo s60 en ik vind mijn espacezetels fantastisch... Vorige week 2000km gereden en totaal uitgerust toegekomen, niks van rugpijn.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #56
                                  Volgens mij is het een beetje aanpassen naar de rijhouding toe. Je zit iets anders in een monovolume. En dat geeft een ander gevoel. Zoals ik al zei heb ik ook nooit last gehad na lange ritten.
                                  Qua kleuren, dat cassiopiagrijs, chocoladebruin, effen zwart zijn echt mooi passende kleuren hoor. Heel veel kleuren zijn er inderdaad niet, maar dat maakt de keuze makkelijker lol.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik zou op dit moment me écht geen betere kist kunnen voorstellen qua bang for the buck dan een espace voor mijn situatie. Maar ik moet dan ook geen diesel rijden, dat scheelt ook
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      In welke espace heb jij gezeten? Toch geen initiale dan? Ik kom uit een volvo s60 en ik vind mijn espacezetels fantastisch... Vorige week 2000km gereden en totaal uitgerust toegekomen, niks van rugpijn.
                                      Awel, ik heb in een initiale gezeten met dezelfde motor als den uwe . Het zal mss ook aan ons postuur liggen dan zeker? En ne keer 2000km rijden zal met iedere auto gaan. Maar al 16 jaar min 40000km per jaar doen met toppen van 60000km met veel in- en uitstappen per jaar is wel iets anders. En daarnaast is niet iedereen zijne rug hetzelfde. Zijn ook mensen die de zetels geweldig vinden van de DS5. Maar naar mijn mening zijn die in mijne DS5 nog beter als die van de Espace waar ik vandaag heb in gezeten.

                                      Jammer, want voor de rest wel prachtige wagen op de kleurkeuze en dus de zetels na.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        Ik zou op dit moment me écht geen betere kist kunnen voorstellen qua bang for the buck dan een espace voor mijn situatie. Maar ik moet dan ook geen diesel rijden, dat scheelt ook
                                        Ik weet niet. Heb altijd graag diesel gereden en heb nog nooit ne naft gemist. De keren dat ik een met ne naft reed, snakte ik toch telkens terug naar mijne diesel
                                        Maar met de huidige omstandigheden zullen we binnen een aantal jaren zeker allemaal met een benzine rijden zeker?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Free, je moet het toch eens een kans geven en er een testrit mee doen. De wagen heeft zoveel kwaliteiten dat het jammer zou zijn om af te haken na een eerste indruk. Ik zei dat de zetels van mijn huidige beter zijn, dat is ook zo maar die van Espace zijn ook niet slecht. De rijhouding is vooral anders waardoor je iets meer naar voor zit met je bovenlichaam. En dat geeft de indruk niet goed te zitten. Maar je went er snel aan, is echt iets typisch voor monovolumes.
                                          Allé, da's mijn mening hee. Ik had er ene, heb die inderdaad weggedaan omdat ik steeds diesel gewoon was. Diesel heeft veel meer koppel en lag me veel beter. Het feit dat ik nu niet meer met een Espace rijd is niet omdat het een slechte auto is, enkel omdat de dieselversie me niet ligt. Ik zou er geld voor geven mocht men de oude 2.0 dCi die ik had in mijn Espace 4 terug in de nieuwe Espace gelepeld hebben. Dan reed ik nu nog altijd Espace...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X