Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV/Monovolume

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Free, je moet het toch eens een kans geven en er een testrit mee doen. De wagen heeft zoveel kwaliteiten dat het jammer zou zijn om af te haken na een eerste indruk. Ik zei dat de zetels van mijn huidige beter zijn, dat is ook zo maar die van Espace zijn ook niet slecht. De rijhouding is vooral anders waardoor je iets meer naar voor zit met je bovenlichaam. En dat geeft de indruk niet goed te zitten. Maar je went er snel aan, is echt iets typisch voor monovolumes.
    Allé, da's mijn mening hee. Ik had er ene, heb die inderdaad weggedaan omdat ik steeds diesel gewoon was. Diesel heeft veel meer koppel en lag me veel beter. Het feit dat ik nu niet meer met een Espace rijd is niet omdat het een slechte auto is, enkel omdat de dieselversie me niet ligt. Ik zou er geld voor geven mocht men de oude 2.0 dCi die ik had in mijn Espace 4 terug in de nieuwe Espace gelepeld hebben. Dan reed ik nu nog altijd Espace...
    Tuurlijk, zeg ook niet dat ik geen testrit zou doen. Tot nu toe mocht de prijs wel wat beter nog, maar zit vergelijkbaar met de XC60. En is moderner. Maar ik gaf mijn idee over de eerste indruk van de zetel en die lijkt slechter als die in de DS5 terwijl ik eigenlijk beter zoek. Maar als ik er eens een uurke mee ga rijden, kan ik daar een ander idee van hebben. Ik had in de vakantie een berlingo ter beschikking in Tenerife. Daar zat ook ne zetel in die gewoon vlak was en de zithouding was ook ideaal. Korte ritjes was het ok, maar een dag 1.5u moeten rijden en na ons bezoek aan Loro Parque mocht mijn vrouw naar het hotel terug rijden omdat het niet ging met de rug. Dus een rechtere zithouding alleen weet ik zo nog niet. Zetel heeft ook veel te zeggen.

    Ik ben nu aan een eerste ronde met offertes bezig om te vergelijken. Als ik daaruit dan een keuze heb gemaakt, ga ik testrijden en dan zal ik wel een beeld krijgen.

    Qua dieselmotoren vind ik het ook wel een rare weg wat renault volgt. De garagist was het er ook mee eens dat ze er naast best nog 2.0 dieselkes zouden aanbieden.

    Comment


    • #62
      Denk dat veel Renault garages geconfronteerd worden met klanten die een zwaardere diesel willen...

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Tuurlijk, zeg ook niet dat ik geen testrit zou doen. Tot nu toe mocht de prijs wel wat beter nog, maar zit vergelijkbaar met de XC60. En is moderner. Maar ik gaf mijn idee over de eerste indruk van de zetel en die lijkt slechter als die in de DS5 terwijl ik eigenlijk beter zoek. Maar als ik er eens een uurke mee ga rijden, kan ik daar een ander idee van hebben. Ik had in de vakantie een berlingo ter beschikking in Tenerife. Daar zat ook ne zetel in die gewoon vlak was en de zithouding was ook ideaal. Korte ritjes was het ok, maar een dag 1.5u moeten rijden en na ons bezoek aan Loro Parque mocht mijn vrouw naar het hotel terug rijden omdat het niet ging met de rug. Dus een rechtere zithouding alleen weet ik zo nog niet. Zetel heeft ook veel te zeggen.

        Ik ben nu aan een eerste ronde met offertes bezig om te vergelijken. Als ik daaruit dan een keuze heb gemaakt, ga ik testrijden en dan zal ik wel een beeld krijgen.

        Qua dieselmotoren vind ik het ook wel een rare weg wat renault volgt. De garagist was het er ook mee eens dat ze er naast best nog 2.0 dieselkes zouden aanbieden.
        Xc60 is een schoon alternatief maar wel al een pak verouderd ondertussen.
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Free, je moet het toch eens een kans geven en er een testrit mee doen. De wagen heeft zoveel kwaliteiten dat het jammer zou zijn om af te haken na een eerste indruk. Ik zei dat de zetels van mijn huidige beter zijn, dat is ook zo maar die van Espace zijn ook niet slecht. De rijhouding is vooral anders waardoor je iets meer naar voor zit met je bovenlichaam. En dat geeft de indruk niet goed te zitten. Maar je went er snel aan, is echt iets typisch voor monovolumes.
          Allé, da's mijn mening hee. Ik had er ene, heb die inderdaad weggedaan omdat ik steeds diesel gewoon was. Diesel heeft veel meer koppel en lag me veel beter. Het feit dat ik nu niet meer met een Espace rijd is niet omdat het een slechte auto is, enkel omdat de dieselversie me niet ligt. Ik zou er geld voor geven mocht men de oude 2.0 dCi die ik had in mijn Espace 4 terug in de nieuwe Espace gelepeld hebben. Dan reed ik nu nog altijd Espace...
          Mijn droomespace heeft een plugin hybride aandrijflijn gelijk de vw gte.. ergens 160pk tce met 7 bak en 100pk electromotor erbij. daar zou ik nu direct voor inruilen.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            Xc60 is een schoon alternatief maar wel al een pak verouderd ondertussen.
            Daar hebt ge zeker een punt. Maar vorig jaar was ik aan het rond gaan voor verschillende wagens en vooral dan ook de V60 totdat ik de XC60 zag staan en er eigenlijk wel verliefd op werd. Daarom dat dit nu terug op komt. Prijs is nog wat gedaald omdat dit model volgend jaar vernieuwd wordt. Echter is het model nog niet gedateerd zoals bv ook de C5 van Citroën niet echt gedateerd geraakt.

            Dat is dus idd een afweging waarbij ik zeker die Espace erbij had genomen omdat die nieuwer is. Hij zal uiteindelijk in de config die ik nu heb een 500 duurder zijn als de XC60. De Initiale was nog meer dan €2000 duurder.

            De motor zelf zal wel in orde zijn en als ik ermee rij ben ik zeker dat ik hem daarvoor niet zou laten staan. Op dit moment zelf is de bestuurderszetel een afknapper. Maar zodra ik overal ben geweest, offertes heb, vergeleken, geschrapt, onderhandeld met de baas, ga ik over tot testritten. En dan zien we wel.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
              Mijn droomespace heeft een plugin hybride aandrijflijn gelijk de vw gte.. ergens 160pk tce met 7 bak en 100pk electromotor erbij. daar zou ik nu direct voor inruilen.

              Zal nog wel komen. Vanaf volgend jaar gaan veel pluginnekes erbij komen. De XC60 ook al, de Kodiaq gaat er ene krijgen zoals de GTE wss

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                Mijn droomespace heeft een plugin hybride aandrijflijn gelijk de vw gte.. ergens 160pk tce met 7 bak en 100pk electromotor erbij. daar zou ik nu direct voor inruilen.
                Was daar geen sprake van om een hybride versie op de markt te brengen?

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Was daar geen sprake van om een hybride versie op de markt te brengen?

                  Iedereen doet het nu bijna, dus lijkt me sterk dat ze er bij Renault nog niet mee bezig zijn. En dan is de Espace natuurlijk wel een mooi referentie om op te beginnen.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Was daar geen sprake van om een hybride versie op de markt te brengen?
                    Hybrid assist mss, maar geen plugin. Dus niet alleen op elektro te rijden maar enkel als hulpmotor.
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • #70
                      Al gedacht aan een Honda CRV 1.6 diesel 160 pk 9 traps automaat??

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Fleet korting bij Renault is altijd erg hoog. Op ons Masters hadden wij vroeger soms tegen de 30% (op stock wagens). Echt geschift...

                        Bij Citroën is het net zo... 20-25% korting is geen uitzondering op een nieuwe wagen, ook voor particulieren.
                        Mercedes 22%, BMW 20%. Hangt allemaal af van de grootte / voorwaarden van het bedrijf

                        Sent from my D5803 using Tapatalk

                        Comment


                        • #72
                          Free, ik ben zelf nogal een Franse autofan, maar ik heb uw avonturen hier altijd gevolgd en zou echt geen risico nemen ivm de zetels. Als de xc60 zeker goed zit, moet je dat doen, ook al gaat die eruit. Het zou zonde zijn moest je iets kiezen dat vanbuiten mooier is, en binnen het jaar weer met rugpijn zit.

                          Sent from my LG-D802 using Tapatalk
                          Last edited by metalpe; 25/08/2016, 21:21.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                            Al gedacht aan een Honda CRV 1.6 diesel 160 pk 9 traps automaat??
                            Even snel als een 150pk XC60, maar wel 10 gr CO2 meer. Model zelf ook niet zo mooi, maar bedankt voor hem te vermelden. Had ik zeker overzien.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                              Mercedes 22%, BMW 20%. Hangt allemaal af van de grootte / voorwaarden van het bedrijf

                              Sent from my D5803 using Tapatalk
                              Vorig jaar al rond geweest voor offertes en bij BMW kregen we 8%, bij VW en Mercedes 7,5% en bij Volvo 12%. Denk dat wij met 17 voertuigen niet zo in grote hoeveelheden zitten om meer te krijgen.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                Free, ik ben zelf nogal een Franse autofan, maar ik heb uw avonturen hier altijd gevolgd en zou echt geen risico nemen ivm de zetels. Als de xc60 zeker goed zit, moet je dat doen, ook al gaat die eruit. Het zou zonde zijn moest je iets kiezen dat vanbuiten mooier is, en binnen het jaar weer met rugpijn zit.

                                Sent from my LG-D802 using Tapatalk
                                Dat is idd waar.

                                Let wel op, het probleem aan mijn rug is er. Het probleem gaat niet weg door een andere wagen, maar wel kan het verder ontwikkelen van het probleem vertraagd worden of mss zelfs gestopt worden door een andere wagen. Door het vele rijden en vooral de laatste jaren laag te zitten is er een probleem ontstaan. Door de extreem diepe zit van de DS5 is het probleem aan het licht gekomen en deze wagen zal het alleen maar erger maken. 13 september krijg ik de eerste (van wss 3) facetinfiltratie in de pijnkliniek. Hierbij gaan ze het probleem verdoven. Dit dus een paar keer herhalen waarna ze gaan kijken of ze die twee wervels kunnen ontzenuwen ofwel operatief het probleem weg nemen. Dus ofwel nemen ze de pijn weg, ofwel het probleem.

                                Dus uiteindelijk ga ik wel van de rugpijn afgeraken, maar het is vooral de bedoeling dat het niet verder zet.

                                Een exacte wetenschap qua zetels is dat dan niet. Maar in de zetel van de volvo gaan zitten, is voor mij een beetje 'thuis' komen. Voelt ff onwennig aan, maar voelt wel lekker aan. Maar ik ga nog een aantal andere merken zien en dan kan ik daarin beslissen.

                                Comment


                                • #76
                                  Jammer dat de CR-V al afvalt.

                                  Maar heeft die ook geen CVT? Indien zo, dan begrijp ik het

                                  Voor die reden stel ik ook geen Subaru's voor, al draag ik ze wel een warm hart toe. Qua CO2 hebben ze bij Subaru ook meestal geen toppers in huis...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

                                    Maar heeft die ook geen CVT?
                                    Neen
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Neen
                                      Welke automaat zit daar dan wel in?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #79
                                        in de face-lift een nieuwe 9-traps
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          in de face-lift een nieuwe 9-traps
                                          Maar is toch een CVT die ze kunstmatig negen trappen hebben gegeven?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X