Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV/Monovolume

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    Ja, ik zat me continue te ergeren... Schakel op jong!!!! Of inhalen en niet terugschakelen.. enkel bij kickdown
    Mss kunt gij niet om met ne automaat
    Ge moet dat met gevoel bedienen hé. Zelfs het onnozelste systeem, de EGMV van Citroën, kon ik perfect met mijn voet laten opschakelen en afschakelen. En nu met de DS5 met echte automaat lukt dat ook.

    Met de Volvo zal ik zien met de proefrit. De Tiguan is met DSG en daar stoeft toch iedereen over. Dus ben benieuwd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
      Ik ben me bewust dat we geen slechte voorwaarde hebben, maar dat het verschil zo groot is...

      Sent from my D5803 using Tapatalk
      Hoe zit dat allemaal. Ik kreeg vorig jaar op ne Passat 8 of 8,5% met die 17 voertuigen bij ons waarvan geen enkele VAG. Een kennis werk voor een bedrijf met 450 wagens waaronder een groot aantal VAG wagens en die kreeg 10%. Dus is het toch ook niet veel verschil daar tussen.

      Comment


      • en is een v60 cross country niks voor jou? Ietsje minder duur dan de xc60(kweenie qua kortingen?)

        en de meeste hebben die op stock/d-erectiewagen staan
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
          en is een v60 cross country niks voor jou? Ietsje minder duur dan de xc60(kweenie qua kortingen?)

          en de meeste hebben die op stock/d-erectiewagen staan

          Had ik ook al eens bekeken. Zo geheel mooi vind ik hem niet. De XC70 is dan meer geslaagd.
          Ik had vorig jaar voor de V60 gekeken omdat die goed zat met de CO2 en ik toen in de 80% moest zitten. Nu hebben ze het wat losser gemaakt met 75% waardoor nu ineens die V60CC ook kan. Maar tussen de V60 en XC60 zit net €2000 excl. BTW verschil. dus die V60CC daar nog tussen. Dus veel verschil gaat dat niet maken op vlak van prijs. De V60 gaat enkel een hogere instap zijn. Zithouding is identiek aan de V60.

          Ik vind bij elke merken die CC's wel mooi, maar denk qua zithouding identiek aan het gewone broertjes. Heb vorig jaar nog getwijfeld tussen de DS5 en de C5 CrossTourer. Maar die Crosstourer was binnenin identiek aan de C5 en daar had ik de voorgaande 3 jaar al 155000km gedaan. Dus had ik ff geen bok meer in.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Hoe zit dat allemaal. Ik kreeg vorig jaar op ne Passat 8 of 8,5% met die 17 voertuigen bij ons waarvan geen enkele VAG. Een kennis werk voor een bedrijf met 450 wagens waaronder een groot aantal VAG wagens en die kreeg 10%. Dus is het toch ook niet veel verschil daar tussen.
            Vag zit bij ons ook daarrond afaik vandaar weinig interessant tov BMW en. Mercedes voor ons.

            Sent from my D5803 using Tapatalk

            Comment


            • De V60CC is wel nieuwer dan de XC, wat voor jou het grootste minpunt was bij de XC.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                De V60CC is wel nieuwer dan de XC, wat voor jou het grootste minpunt was bij de XC.
                Zou hem eens goed moeten bezien, maar het is een hogere V60 en die is ook al niet meer van de jongste. Beetje zelfde verhaal met de C5 crosstourer. Andere gps erin, andere motoren en wat hoger leggen met wat accenten. Maar blijft evenzeer de 8 jaar oude C5 . Kan zijn dat da bij de V60cc anders is, maar de zithouding gaat wss identiek zijn aan de V60 en ik zoek eigenlikk net een hogere zithouding zoals in een SUV of Monovolume.

                Wat zou er specifiek moderner zijn aan die CC tgo de XC60? Want er is wss maar €1000 verschil tussen. Verwaarloosbaar bedrag. Dan kies ik resistent voor se XC
                De XC is mss ni meer van de jongste, maar persoonlijk vind ik hem niet gedateerd. Staat samen
                met de Tiguan
                nog steeds op een gedeelde nummer 1.

                Comment


                • Die CC is identiek aan een gewone, maar dan met meer plastiek en een hogere ophanging. Een model die tevens in 2017 verdwijnt. Wat dat betreft dus in dezelfde boot als met de XC. Toch zou ik nog eens kijken naar die Seat ook.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Mss kunt gij niet om met ne automaat
                    Ge moet dat met gevoel bedienen hé. Zelfs het onnozelste systeem, de EGMV van Citroën, kon ik perfect met mijn voet laten opschakelen en afschakelen. En nu met de DS5 met echte automaat lukt dat ook.

                    Met de Volvo zal ik zien met de proefrit. De Tiguan is met DSG en daar stoeft toch iedereen over. Dus ben benieuwd.
                    Met de renault automaat heb ik geen probleem, net zoals de dsg van vw me lag
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      Met de renault automaat heb ik geen probleem, net zoals de dsg van vw me lag
                      Uit ervaring weet ik dat mensen niet altijd eerlijk zijn daarin omdat ze niet vaak hun miskoop durven toegeven

                      Ben u maar aant jennen. Niet elke automaat is hetzelfde en die van de Renault sluit wss meer aan bij hetgeen gij ervan verwacht. In mijn geval zal nooit een automaat rijden van hoe ik wil. Heb al met heel wat automaten gereden en ze vallen allemaal ff dood als ge gas loslaat en direct gas geeft. Iets waar ik me aan stoor. En dat hebben ze allemaal, ook de Renault . Voor de rest doen ze vrijwel wat ik ervan verwacht.

                      En daar zal ik mee moeten leven.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                        Die CC is identiek aan een gewone, maar dan met meer plastiek en een hogere ophanging. Een model die tevens in 2017 verdwijnt. Wat dat betreft dus in dezelfde boot als met de XC. Toch zou ik nog eens kijken naar die Seat ook.
                        De Tiguan zit eigenlijk maar €2000 boven mijn budget wat verantwoordbaar en onderhandelbaar is.

                        De Ateca is gelijkaardig en zal een stuk goedkoper zijn. Ik zal dan een paar optiekes meer kunnen nemen, maar de Tiguan is nu eigenlijk al beter uitgerust dan gewenst. Mss dan nog een trekhaak erbij en een HUD, maar het blijft een Seat. Maar het dashboard en zo is allemaal veel plastiekerig en geen Active Info Display in te krijgen wat op de Tiguan wel zit. Enige dat nog leuk was geweest op de Tiguan, maar wegens beperkt budget achter blijft, zijn de HUD, Road Sign Detection en schakelpeddels. Maar ben al blij met hoe hij nu geconfigureerd is. Qua zetels zou ik ook nog naar de Ergo kunnen gaan, terwijl het de Top Comfort zetel als super zit. Maar dat is een pack en als ik de ergo wil, dan vervalt dat pack en wordt alles een pak duurder.

                        Ook zal de herverkoopwaarde van die Tiguan een stuk hoger liggen als die van Ateca. Ik vermeldde het aan mijne baas en die zei direct: 'Ne Seat, wilde gij daarmee rijden?'. Dus denk niet dat hij het echt ziet zitten.

                        Ben nu nog op BMW aant wachten voor de offertes omdat mijne contactpersoon op verlof is tot woensdag. Als die prijzen meevallen ga ik daar ook nog ff zien en indien nodig proefritten aanvragen.
                        Sowiso proefrit doen met de XC60 en Tiguan.
                        Last edited by ; 29/08/2016, 11:07.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                          Die CC is identiek aan een gewone, maar dan met meer plastiek en een hogere ophanging. Een model die tevens in 2017 verdwijnt. Wat dat betreft dus in dezelfde boot als met de XC. Toch zou ik nog eens kijken naar die Seat ook.
                          Ola, is die ook al zo oud? Foutje van mij, dacht dat de V60 een stuk jonger was....
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • Ik moet Tomski gelijk geven hoor, die Renault automaat schakelt perfekt. Doet echt at je verwacht. Enkel het vertrek is een beetje te agressief om nauwkeurig te manouvreren of zonder schokje te kunnen vertrekken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ik moet Tomski gelijk geven hoor, die Renault automaat schakelt perfekt. Doet echt at je verwacht. Enkel het vertrek is een beetje te agressief om nauwkeurig te manouvreren of zonder schokje te kunnen vertrekken.
                              Dat is nu net wat bij mij het verschil maakt tussen een goede of een slechte automaat. Als je al eens een trailer moet aankoppelen, of al eens in de file staat is het heel vervelend als je telkens met die schokjes zit.
                              De EGMV van mijn Peugeot kon ik ook nooit zachtjes rijden op die manier. Da's hetgeen mij het meeste enerveerde aan die bak.

                              De BMW automaat doet dat bv totaal niet.

                              Comment


                              • Schokken bij vertrekken doet de mijne niet hoor, enkel in sport is het gasdoseren wat moeilijker
                                In de andere standen kan ik em op de mm goed zetten, in combo met de camera is het heerlijk precies aankoppelen
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Ik moet Tomski gelijk geven hoor, die Renault automaat schakelt perfekt. Doet echt at je verwacht. Enkel het vertrek is een beetje te agressief om nauwkeurig te manouvreren of zonder schokje te kunnen vertrekken.
                                  Vertrekt die dan niet van alleen als ge de rem los laat? Op de C5 zat er ne robotbak en als ge dan nog een paar cm naar voor of achter moest, was dat een hekel punt met de gaspedaal. Nu met de DS5 zit een echte automaat die al rijdt als ge de rem los laat. Dan is dat idd handiger.

                                  Comment


                                  • Bij mij vertrok die toch niet als je de rem loslaat.

                                    Comment


                                    • Ondertussen bericht van Volvo voor een testrit en ze stelden voor op een zaterdag en dus gevraagd of het aanstaande zaterdag mag. dan heb ik in de voormiddag de Tiguan gehad en bv in de namiddag de Volvo. Daar zou ik met 2 wagens moeten rijden. Ze hebben enkele XC60's D3 staan, maar geen enkele Ocean Race en voor mij zijn de zetels belangrijk. De verkoper zelf rijdt met een V60CC Ocean Race en stelt hij voor dat ik eerst met de XC60 D3 rij en daarna met zijn V60CC om dan de zetels eens te ervaren.

                                      Hopelijk lukt dat nog voor zaterdag.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Bij mij vertrok die toch niet als je de rem loslaat.
                                        Dan is dat wss zo ne robotbak ipv ne echte automaat met koppelomvormer.

                                        Ik ben zaterdag wel eens benieuwd naar de DSG van Volkswagen. Nog nooit mee gereden.

                                        Comment


                                        • Klopt een robotbak. Denk dat die nooit rollen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X