Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke SUV/Monovolume
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenBij mij vertrok die toch niet als je de rem loslaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenKlopt een robotbak. Denk dat die nooit rollen?
Of dat nu met alle robotbakken is, geen flauw idee. Weet zelfs niet of die met dubbele koppeling dat doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenDaaraan zie je dat de nieuwe Espace eigenlijk een half jaar te vroeg uitgebracht is, de ene na de andere update om dingetjes op te lossen of te fine-tunen. Als ik die nu vergelijk met toen ik die pas had...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenVertrekt die dan niet van alleen als ge de rem los laat? Op de C5 zat er ne robotbak en als ge dan nog een paar cm naar voor of achter moest, was dat een hekel punt met de gaspedaal. Nu met de DS5 zit een echte automaat die al rijdt als ge de rem los laat. Dan is dat idd handiger.
In het begin toen die uitkwam had hij dat inderdaad niet.
Maar zelfs daarmee was hij zeker nog niet te vergelijken met een echte automaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenMijn versie van de robotbak op de 508 had al wel de kruip functie.
In het begin toen die uitkwam had hij dat inderdaad niet.
Maar zelfs daarmee was hij zeker nog niet te vergelijken met een echte automaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenBij mij vertrok die toch niet als je de rem loslaat.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenIs de hill-hold-assist die aanstaat. Als die niet aanstaat vertrekt die heel zachtjes als je rem loslaat en kan je perfect op de mm parkeren (als je de meest recente update hebt alleszins). Daaraan zie je dat de nieuwe Espace eigenlijk een half jaar te vroeg uitgebracht is, de ene na de andere update om dingetjes op te lossen of te fine-tunen. Als ik die nu vergelijk met toen ik die pas had...2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenDe mijne wel hoor DHL, van zodra ik los begint ie te bollen
Comment
-
Op weg naar huis kreeg ik telefoon van de verkoper van BMW dat hij er direct ging op vliegen om die offertes te maken, MAAAAAAARRRRRRRR ... hij zij er wel bij dat de levertermijn voor de X1 momenteel april 2017 is Wat nen domper seg. Zeker omdat die maar €1100 boven mijn budget zit, daar waar de Tiguan er €2000 boven zat en de XC60 zelfs €3000. En de X1 heeft zelfs maar 114gr CO2, daar waar de Tiguan 127gr heeft en de XC60 124gr.
Zoals het nu voor ligt, is de X1 qua cataloguswaarde en CO2 het beste voor mijn fiscaliteit. Maar ooh, die levertermijn.
Heb hem wel nog nooit van kortbij gezien, maar vermoed dat die kleiner gaat zijn dan de Tiguan en XC60. Daarstraks een Tiguan en XC60 vlak achter mekaar zien rijden toen ik voorbij stak en die Tiguan lijkt eigenlijk al een stuk kleiner, en toch zijn ze op papier niet veel verschil van mekaar qua afmetingen. De XC60 lijkt nog meer SUV achtig ten opzichte van de anderen.
Ook had ik meteen de prijs laten maken voor de 218 Gran Tourer en die zit maar €400 boven mijn budget met een nog ietske betere uitrusting dan de X1 omwille een pakket wat deze kan krijgen en de andere niet. Maar als ik hem dan nog zo eens op foto bekijk, zie ik me daar toch niet echt mee rijden.
Alles op een rijtje gezet is de Tiguan het meest uitgebreid qua uitrusting, dan de XC60 en dan de X1. Doch allen een mooie uitrusting. Morgen zal ik bericht krijgen of de proefrit voor de XC60 zaterdag kan door gaan. En nu vraag ik me af of ik nog een proefrit zou gaan doen met de X1 vermits die levertermijn nog zo lang is. Ik vind 3 maanden al lang voor een wagen en ga meestal uit van 8 weken . Den DS5 was 3 maanden en uiteindelijk nog 3 weken vroeger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenOp weg naar huis kreeg ik telefoon van de verkoper van BMW dat hij er direct ging op vliegen om die offertes te maken, MAAAAAAARRRRRRRR ... hij zij er wel bij dat de levertermijn voor de X1 momenteel april 2017 is Wat nen domper seg. Zeker omdat die maar €1100 boven mijn budget zit, daar waar de Tiguan er €2000 boven zat en de XC60 zelfs €3000. En de X1 heeft zelfs maar 114gr CO2, daar waar de Tiguan 127gr heeft en de XC60 124gr.
Zoals het nu voor ligt, is de X1 qua cataloguswaarde en CO2 het beste voor mijn fiscaliteit. Maar ooh, die levertermijn.
Heb hem wel nog nooit van kortbij gezien, maar vermoed dat die kleiner gaat zijn dan de Tiguan en XC60. Daarstraks een Tiguan en XC60 vlak achter mekaar zien rijden toen ik voorbij stak en die Tiguan lijkt eigenlijk al een stuk kleiner, en toch zijn ze op papier niet veel verschil van mekaar qua afmetingen. De XC60 lijkt nog meer SUV achtig ten opzichte van de anderen.
Ook had ik meteen de prijs laten maken voor de 218 Gran Tourer en die zit maar €400 boven mijn budget met een nog ietske betere uitrusting dan de X1 omwille een pakket wat deze kan krijgen en de andere niet. Maar als ik hem dan nog zo eens op foto bekijk, zie ik me daar toch niet echt mee rijden.
Alles op een rijtje gezet is de Tiguan het meest uitgebreid qua uitrusting, dan de XC60 en dan de X1. Doch allen een mooie uitrusting. Morgen zal ik bericht krijgen of de proefrit voor de XC60 zaterdag kan door gaan. En nu vraag ik me af of ik nog een proefrit zou gaan doen met de X1 vermits die levertermijn nog zo lang is. Ik vind 3 maanden al lang voor een wagen en ga meestal uit van 8 weken . Den DS5 was 3 maanden en uiteindelijk nog 3 weken vroeger.
Comment
-
De X1 is het minst uitgerust en de Tiguan het meest. Dus saai?
De volvo zit er tussenin. Die is wel het grootste en heeft de beste zetels. Desondanks dat het zijn laatste jaar is, is hij den duurste.
Fiscaal zijn de beemers wel het beste (80%) en verbruiken wss het minste.
Blijft moeilijk. Denk da den baas uiteindelijk de keuze voor mij moet gaan maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten'De X1 is het minst uitgerust en de Tiguan het meest. Dus saai?
...'
Al draagt een aap een gouden ring...
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik da van BMW ook vind. Al die reeksen zijn van binnen bijna hetzelfde en dat al 10 jaar lang. Maar toch moet ik ooit eens ne beemer gehad hebben
Comment
-
Qua binnenruimte gaat die X1 je verrassen. Da's echt wel een ruime auto voor zijn buitenafmetingen.
Voor mij gaat die ook zeker boven de Tiguan, qua looks. Tenminste als je er een sport of Xline pakket op kan nemen.
De recente VAG modellen spreken mij sowieso niet zo aan.
Hij stuurt ook wel een stuk dynamischer dan een XC60.
Bij de Volvo voel je toch wel duidelijk zijn gewicht.
Maar voor mij is het gewicht van de Volvo dan weer een voordeel omdat ik er toch regelmatig een paardentrailer mee trek.
Maar herkenbaar, wat die levertijd betreft. Dat heeft bij mij de weegschaal destijds toch ook wel voor een stuk, richting de Volvo doen tippen.
Al is mijn ervaring bij BMW ook wel, dat ze daar serieus wat reserve op nemen meestal. Maar 6md is wel héél stevig.
Comment
-
Ben daarnet bij BMW geweest. Stond een X1 met gewone zetels en een Active tourer met sportzetels. Zetels zitten eigenlijk ook heel goed, en zeker omdat die die lendesteunen meer naar binnen of buiten kunt zetten. Qua ruimte allebei dik in orde en de Gran Tourer heeft zelfs nog grotere koffer.
Echter de levertermijn is echt wel lang op die X1. De andere vrij normaal.
Desondanks er een aanvaardbare uitrusting op zit, is die toch nog vrij mager ten opzichte van de XC60 en de Tiguan. Dacht dat er ook ACC op zat, maar blijkbaar zit er gewoon CC met remfunctie op en is niet hetzelfde. De offertes zijn vrij laag gehouden en dus de auto vrij basic. Dus wel lederen bekleding en sportzetels, maar niet electrisch bedienbaar. Ook geen ramp. De beemers zijn goedkoper dan de ander 2, maar in verhouding ook een stuk lager in uitrusting. Maar zoals gezegd, aanvaardbaar om 4 jaar mee te doen.
Ga eens alles in een sheet steken en wikken en wegen en zaterdag dan al de proefrit met de Tiguan en hopelijk gaat die van de XC60 ook nog door. Daarna naar de baas met mijn bevindingen. Maar denk dat het vooral tussen de XC60 en Tiguan gaat gaan omwille de uitrustingen. Ben nogal zot van snufjes De beemers zijn fiscaal thans wel interessanter. 80% voor de baas en de andere 2 maar 75%.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenQua binnenruimte gaat die X1 je verrassen. Da's echt wel een ruime auto voor zijn buitenafmetingen.
Voor mij gaat die ook zeker boven de Tiguan, qua looks. Tenminste als je er een sport of Xline pakket op kan nemen.
De recente VAG modellen spreken mij sowieso niet zo aan.
Hij stuurt ook wel een stuk dynamischer dan een XC60.
Bij de Volvo voel je toch wel duidelijk zijn gewicht.
Maar voor mij is het gewicht van de Volvo dan weer een voordeel omdat ik er toch regelmatig een paardentrailer mee trek.
Maar herkenbaar, wat die levertijd betreft. Dat heeft bij mij de weegschaal destijds toch ook wel voor een stuk, richting de Volvo doen tippen.
Al is mijn ervaring bij BMW ook wel, dat ze daar serieus wat reserve op nemen meestal. Maar 6md is wel héél stevig.
Qua levertermijn zei diene jongen dat het zo erg is dat hij zelfs niet anders durfde te beloven. Showroommodellen mogen ze niet laten gaan, want ze moeten dan zelf zo lang wachten voor een nieuwe.
Comment
Comment