Oorspronkelijk geplaatst door metalpe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke SUV/Monovolume
Collapse
X
-
Daarnet eens alles in een sheet gegoten om de XC60 en Tiguan met mekaar te vergelijken en financieel gezien gaat de Tiguan mss wel het beste uitkomen, maar de testrit gaat voor mij de doorslag geven en hopelijk gaat de baas mij daarna volgen
Wel gemerkt dat de XC60, vermits die 1000 euro duurder is en 3gr minder co2 heeft, toch zomaar eventjes €6900 hogere 'catalogusprijs' heeft dan de Tiguan. Dat tikt wel aan bij de VAA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk BerichtenIs vw nu ook al premium?
Sent from my LG-D802 using TapatalkOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Ondertussen denk ik wel dat het duidelijk is voor mij en dat het tussen de XC60 en Tiguan gaat.
Zal vanavond de exacte uitrustingen eens posten en de verschillen.
Ik zie graag blauw en dus voor de XC60 wordt het dat blauw van de 3 OR kleuren. Voor de Tiguan Carribian blue omdat het andere blauw ni mooi is. Da speciaal wit is nog €300 duurder en uni wit €600 goedkoper waardoor ik de HUD er nog kan bij nemen en de wagen voor mij dan compleet is. Maar denk dat uni wit echt lelijk gaat zijn. Daarom denk ik eerder Carribian blue te nemen. Op de site lijkt het speciaal, maar als ik op tiguan + de kleur google en naar de afbeeldingen kijk, lijkt het anders. Of het is een andere kleur.
Alez, duidelijk voor mij, maar zien dat de baas ook mee wil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenOndertussen denk ik wel dat het duidelijk is voor mij en dat het tussen de XC60 en Tiguan gaat.
Zal vanavond de exacte uitrustingen eens posten en de verschillen.
Ik zie graag blauw en dus voor de XC60 wordt het dat blauw van de 3 OR kleuren. Voor de Tiguan Carribian blue omdat het andere blauw ni mooi is. Da speciaal wit is nog €300 duurder en uni wit €600 goedkoper waardoor ik de HUD er nog kan bij nemen en de wagen voor mij dan compleet is. Maar denk dat uni wit echt lelijk gaat zijn. Daarom denk ik eerder Carribian blue te nemen. Op de site lijkt het speciaal, maar als ik op tiguan + de kleur google en naar de afbeeldingen kijk, lijkt het anders. Of het is een andere kleur.
Alez, duidelijk voor mij, maar zien dat de baas ook mee wil
Toevallig stond er hier net zo'n nieuwe Tiguan in Carribian blue op de parking. Volgens is één van onze sales dames een testritje gaan doen (rijdt nu met huidig type Tiguan). Wel een mooie kleur, vind ik persoonlijk.Last edited by Bud Wijzer; 01/09/2016, 13:35.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenAls je die HUD graag wilt dan zou ik toch dat wit nemen. Uiteindelijk zit je vooral in de wagen en sta je er niet naast om te zien hoe hij aan het rijden is. Dat wit zal trouwens mooier de zwarte (of grijze) elementen accentueren.
Maar dat valt nog te bezien in welke mate het budget 'onderhandelbaar' is. Als de baas zegt dat die €2000 boven budget binnen die zone zit, dan pak ik die HUD er zelf nog bij op mijn kosten. Als ik een stuk van die €2000 zelf moet ophoesten, dan niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenAls je de blauwe versie van de OR neemt, zou ik ook zeker de lichte zetels nemen. Daar heb ik zelf ook al lichtjes spijt van, dat ik die niet nam. Scheelt bij het zonnige weer van de laatste tijd toch een pak qua warmte.
Toevallig stond er hier net zo'n nieuwe Tiguan in Carribian blue op de parking. Volgens is één van onze sales dames een testritje gaan doen (rijdt nu met huidig type Tiguan). Wel een mooie kleur, vind ik persoonlijk.
Maar ik heb nu ook beige zetels en ben er toch van terug gekomen. Ik kuis niet graag. Op mijne C5 had ik zwarte en buiten af en toe met een nat doekje erover, was het voldoende. Bij de DS5 zit er al ne blauwe schijn op van mijn jeans en krijg het er niet meer geheel af. Had de auto 6 maanden niet gewassen en het leder op de armsteun was ook al heel smerig. Wel zuiver te krijgen. Maar voor goed te zijn zou ik ze toch om de 2 weken moeten reinigen en eens goed insmeren met lederwax. Ze zeiden hier op kantoor om toch maar beter zwart te nemen, maar de DS5 is nogal claustrofobisch, dat voor een stuk opgevangen kan worden door bleke zetels. En ik vind dat 100x knapper als zwart.
Maar denk niet dat ik het op de volgende zal doen.
Thanx voor de info ivm die carribian blue, want heb er wel een beetje schrik van. Maar is het enige dat ik wel sjiek vindt en dan die speciale wit. Zou gewoon de uni wit en de carribian naast mekaar moeten zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenLichte zetels zijn ook verkrijgbaar aan zelfde prijs bij de Tiguan, maar dan is enkel het zit en leuning wet, en alles daar rond zwart. Is wel mooi. Ook kan dat wit in het oranje, maar niet samen met het premium pack.
Maar ik heb nu ook beige zetels en ben er toch van terug gekomen. Ik kuis niet graag. Op mijne C5 had ik zwarte en buiten af en toe met een nat doekje erover, was het voldoende. Bij de DS5 zit er al ne blauwe schijn op van mijn jeans en krijg het er niet meer geheel af. Had de auto 6 maanden niet gewassen en het leder op de armsteun was ook al heel smerig. Wel zuiver te krijgen. Maar voor goed te zijn zou ik ze toch om de 2 weken moeten reinigen en eens goed insmeren met lederwax. Ze zeiden hier op kantoor om toch maar beter zwart te nemen, maar de DS5 is nogal claustrofobisch, dat voor een stuk opgevangen kan worden door bleke zetels. En ik vind dat 100x knapper als zwart.
Maar denk niet dat ik het op de volgende zal doen.
Thanx voor de info ivm die carribian blue, want heb er wel een beetje schrik van. Maar is het enige dat ik wel sjiek vindt en dan die speciale wit. Zou gewoon de uni wit en de carribian naast mekaar moeten zien.
Dat zou moeten lukken hé Als het hem wordt, dan komt die toch van de garage hier iets verder en daar kan het zijn dat er toevallig eentje staat. Ik ga eerst zaterdag testrijden en dan met de baas bespreken. Als die groen ligt geeft, spring ik bij die garage binnen om alles te finaliseren zodat ze kunnen bestellen. In geval van de Tiguan moet die ten laatste op 21/09 besteld zijn om de prijsverhoging te vermijden.
Comment
-
Heb eens alles bij me liggen. Dus configuraties zijn als volgt
New Tiguan
Comfortline 2.0 TDI SCR BlueMotion 150pk DS7 127gr CO2
Caribbian Blue Metallig
Pack Premium (Leder vienna bestuurderszetel electrisch + geheugen + verwarming, Panoramisch opendak, area view, rear view, park assist, spiegels electr. inklapbaar)
Pack Travel (GPS Discover Media, Electr. bediende koefferklep, blue tooth, app-connect, mirror pack)
Active Info display
Laadvloer met deelfunctie
Volvo XC60 D3 Geartronic Ocean Race
Ocean Blue
Sensus Navigation Pack (Sensu Navigation, Park Assist achteraan, Sensus Connect High Performance Sound)
Intellisafe Pro Pack (BLIS, Lane departure warning, Collision Warning met Pedest., Full Autobrake, ACC)
Convenience Pack (Electr. zetel bestuurder, electr inklapbare spiegels, auto dimmende binnenspiegel, regensensor, elektr. lendesteun, alu laaddrempelbescherming)
Getinte ruiten achteraan
Zonder motorembleem
Voor mij zijn het deze twee in deze uitvoering en hopelijk ga ik toch 1 van de 2 mogen, want heb geen zin in iets anders
De Volvo gaat eruit en de tiguan is net nieuw. Volvo is wel nog steeds €1000 meer en heeft 'ietske' minder uitrusting dan de Tiguan. Volvo heeft 3gr CO2 minder, maar cataloguswaarde is enorm veel hoger waardoor dit voor VAA nog zal meevallen.
De Volvo heeft 18" en de tiguan 17". Punt waar de baas mss rekening mee gaat houden met de kosten van banden.
Volvo garage ligt een 15min van het kantoor en ze betalen bij ons niet graag voor vervangwagen. Moet ik nog navragen daar. Bij citroën krijgen we altijd een auto'ke mee om terug naar kantoor te rijden. De VW garage is 2km van het bedrijf en als daar geen gratis vervangwagen bij is, dan zet ik de fiets op het dak en rij ik met de fiets naar het werk van de garage uit. Beide garages hebben een zeer goede reputatie.
Ge ziet, het is echt wel vergelijkbaar. De zetel van de Tiguan is eigenlijk wel vrij goed, die van de Volvo uitstekend. Zaterdag heb ik testritten met beide wagens, maar met de XC60 zal het een kinetic zijn, maar ga ik wel nog eens in de zetels van die in de showroom zitten. Moest ik nu bij de Tiguan enkel nog de HUD, road sign en trekhaak hebben, was hij voor mij perfect. Bij eigen koop zou ik er zelf geen enkele optie meer bij nemen. Die HUD en road sign zou ik nog kunnen erin krijgen als ik de kleur laat vallen en uni wit of uni zwart neem. Of ik betaal er extra voor bij. Trekhaak is €950 erbij en een beetje teveel van het goede. Had op al mijn vorige trekhaak en op de laatste op 155000km niet 1 x gebruikt. Dus nu zonder genomen voor andere opties en dan ben ik beginnen MTB'en Maar die leg ik op het dak nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk BerichtenBij Lacom kunt ge gratis een elektrische fiets krijgen
Comment
-
Dit is echt een zware dobber on tussen te kiezen. Zwaar luxeprobleem. Ik ben altijd fan geweest van de xc, maar met het nieuwe model in aantocht en de tiguan die pas net komt kijken, neig ik denk ik toch iets meer naar de tiguan. Al blijft het ene moeilijke... Allebei bepaald geen straf om te hebben...
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Comment
-
Ik heb er zowat hetzelfde gedacht over. Thans vorig jaar toen ik prijs ging laten maken voor de V60, had ik de XC60 uitvoerig bekeken en er verliefd op geworden. Maar de Tiguan gooit wat roet in die verliefdheid. Model XC60 vind ik toch net dat iets mooier. Meer SUV-gehalte dan de Tiguan. Binnenin is de Tiguan dan weer wat moderner, maar kan de XC nog steeds mee.
Als de baas moet kiezen tussen die 2, zal hij wss de Tiguan kiezen. Vooral ietske goedkoper en hij zelf heeft slechte ervaringen met Volvo gehad. En hij gaf al aan liever geen XC60 omdat die iets te groot en te duur lijkt en dat mijn collega's de ogen zou uitsteken.
Mss dat hij straks zegt da ik verder moet zien.
Zaterdag testritjes en dan volgende week bespreken.
Beiden zijn zeker geen straf, maar in mijn ogen eindelijk de waardering waar ik mij al die jaren hard voor gewerkt heb. Zijn tijden geweest dat ik pas om 22u mijne laptop afsloot en zaterdag en/of zondags bezig was zonder extra wedde. Na de zoveelste citroën ben ik daarmee gestopt en scheepte ik regelmatig dossiers af. Hij heeft ni laatst ook toegegeven dat het een probleem zou zijn moest ik weggaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenHeb eens alles bij me liggen. Dus configuraties zijn als volgt
New Tiguan
Comfortline 2.0 TDI SCR BlueMotion 150pk DS7 127gr CO2
Caribbian Blue Metallig
Pack Premium (Leder vienna bestuurderszetel electrisch + geheugen + verwarming, Panoramisch opendak, area view, rear view, park assist, spiegels electr. inklapbaar)
Pack Travel (GPS Discover Media, Electr. bediende koefferklep, blue tooth, app-connect, mirror pack)
Active Info display
Laadvloer met deelfunctie
Volvo XC60 D3 Geartronic Ocean Race
Ocean Blue
Sensus Navigation Pack (Sensu Navigation, Park Assist achteraan, Sensus Connect High Performance Sound)
Intellisafe Pro Pack (BLIS, Lane departure warning, Collision Warning met Pedest., Full Autobrake, ACC)
Convenience Pack (Electr. zetel bestuurder, electr inklapbare spiegels, auto dimmende binnenspiegel, regensensor, elektr. lendesteun, alu laaddrempelbescherming)
Getinte ruiten achteraan
Zonder motorembleem
Voor mij zijn het deze twee in deze uitvoering en hopelijk ga ik toch 1 van de 2 mogen, want heb geen zin in iets anders
De Volvo gaat eruit en de tiguan is net nieuw. Volvo is wel nog steeds €1000 meer en heeft 'ietske' minder uitrusting dan de Tiguan. Volvo heeft 3gr CO2 minder, maar cataloguswaarde is enorm veel hoger waardoor dit voor VAA nog zal meevallen.
De Volvo heeft 18" en de tiguan 17". Punt waar de baas mss rekening mee gaat houden met de kosten van banden.
Volvo garage ligt een 15min van het kantoor en ze betalen bij ons niet graag voor vervangwagen. Moet ik nog navragen daar. Bij citroën krijgen we altijd een auto'ke mee om terug naar kantoor te rijden. De VW garage is 2km van het bedrijf en als daar geen gratis vervangwagen bij is, dan zet ik de fiets op het dak en rij ik met de fiets naar het werk van de garage uit. Beide garages hebben een zeer goede reputatie.
Ge ziet, het is echt wel vergelijkbaar. De zetel van de Tiguan is eigenlijk wel vrij goed, die van de Volvo uitstekend. Zaterdag heb ik testritten met beide wagens, maar met de XC60 zal het een kinetic zijn, maar ga ik wel nog eens in de zetels van die in de showroom zitten. Moest ik nu bij de Tiguan enkel nog de HUD, road sign en trekhaak hebben, was hij voor mij perfect. Bij eigen koop zou ik er zelf geen enkele optie meer bij nemen. Die HUD en road sign zou ik nog kunnen erin krijgen als ik de kleur laat vallen en uni wit of uni zwart neem. Of ik betaal er extra voor bij. Trekhaak is €950 erbij en een beetje teveel van het goede. Had op al mijn vorige trekhaak en op de laatste op 155000km niet 1 x gebruikt. Dus nu zonder genomen voor andere opties en dan ben ik beginnen MTB'en Maar die leg ik op het dak nu.
Comment
Comment