Oorspronkelijk geplaatst door Phate
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke SUV/Monovolume
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenPure waanzin eigenlijk toch he. "Ik wil deze auto, maar dan met goedkopere velgen." "Ah nee, dat kunnen wij niet regelen." Voor iets dat (incl. btw) 40 000 euro kost.
Comment
-
Net terug van een testrit van een uurke met nen tiguan. Binnenin interieur zoals ik hem heb laten configureren, opties minder. Zo had deze geen area view en geen active info display. Wel anders wat dat deze een 4Motion was en ik voor de 2x4 zou gaan omwille de CO2.
Eerste indrukken zijn zeker positief. Ook ff aan mijn vrouw laten zien bij het passeren en eerste wat ze zei: 'deze is binnenin toch wat minder luxe als de DS5' Maar ze vergeet dat da ook het enige sterke punt van de DS5 is. De indruk geven dat hij premium is, maar qua uitrusting toch een triestige wagen ten opzicht van de anderen. Maw een DS5 koopt ge met en voor uw ogen en niet voor de uitrusting.
Nu, de rij-indrukken ook zeer positief. DSG voelt ge nauwelijks schakelen en van de S&S waar ik veel klachten over lees in het algemeen over VW, heb ik zeker niet te klagen gehad. Desondanks de Tiguan op papier maar 0,1sec trager is dan de DS5 met heel wat meer pk's, heb ik wel niet de indruk gehad dat de Tiguan ook effectief even snel is. De DS5 voelt veel wilder aan en zeker in sport. Als ik sport niet indruk op de DS5, dan rijdt hij echt niet fijn en op sport is hij te brut, maar toch altijd beter. De 150pk met DSG7 zit daar eigenlijk tussenin en is zeker voor mij een aangenaam gevoel.
Onderweg gezien dat de lane assist niet aanstond en die ook even getest. Wist wel wat het was, maar wist niet dat dit al vrij snel ingreep. Bij D'ieteren zeiden ze mij ook dat dit systeem door testrijders zeer slecht onthaald wordt, waardoor ze het af zetten. Mensen komen klagend binnen dat het stuur schokt en trekt . Ik vind het een leuk snufje. Vooral voor smartphonebezitters die er tijdens het rijden mee bezig zijn. Functie zou bij mij ook niet altijd opstaan, denk ik.
Vermits ik een 4Motion mee kreeg, hing er wel een sticker in dat het niet toegestaan was om er off-road mee te gaan
Voornaamste punt was de zetel. Die is gewoon goed. Zalig? Niet zoals de XC60, maar gewoon 'goed'. Het probleem zit dan ook vooral bij de zitpositie bij mij. In de Tiguan zit ik veel hoger en dus andere positie ten opzichte van de pedalen. Tijdens een uurke niets aan de rug gevoeld. Dan weer 2km naar huis met de DS5 en weer pijnscheuten toen ik uitstapte.
Om 14u de XC60 gaan testen en dan hebben we een goed beeld. Maar die zal ook wel goed meevallen en zeker een betere zetel hebben. Daarna hopen dat de baas hierin mee gaat en niet zegt dat ik nog wat verder moet gaan kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichtensmartphonebezitters die er tijdens het rijden mee bezig zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenFunctie zou bij mij ook niet altijd opstaan, denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenWas jij dat niet die zei dat hij liever snufjes heeft in een VW of Volvo dan een BMW X1 met minder snufjes?
Moeten daarom dan al die snufjes er dan niet op staan?
Als ik met mijne MTB ga rijden en er zit een stuk asfalt tussen, dan zet ik mijn vork toch ook vast? Als ik een vaste vork heb, kan ik ze daarna niet los zetten. Als ik wel een verende vork heb, kan ik kiezen
Die functie zou dus wel aanstaan als ik bv op vakantie gaan waarbij vooral 's nachts gereden wordt.
Is trouwens geen optie die apart genomen is, maar mee in het 'premium pack' zit samen met de lederen zetels met geheugen, area view, park pilot, pano dak,... . Dus zou het zeker niet genomen hebben moest dat een optie apart zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenStop maar met zoeken, met de nieuwe belastingen die de regering wil invoeren op bedrijfswagens gaat uwen baas niet meer willen betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIs trouwens geen optie die apart genomen is, maar mee in het 'premium pack' zit samen met de lederen zetels met geheugen, area view, park pilot, pano dak,... . Dus zou het zeker niet genomen hebben moest dat een optie apart zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenDat is een ander verhaal. Lederen zetels, area view, park pilot, enz. zou voor mij inderdaad ook een must zijn als je dat budget spendeert.
Vorig jaar half uurke gaan rijden met de DS5 en lag me echt niet. Paar dagen ervoor met de CLA gereden die me ietske beter lag, maar nog onwennig. Dus dacht dat het wel zou beteren zoals meestal met alle voorgaande wagens.
Maar met deze Tiguan, was het thuis komen. Ik zette me erin, 2 minuten zetel en spiegels instellen en klaar. Heb onderweg nog 2 x de zetel een beetje veranderd, maar toen ik terug kwam, stond hij precies wel perfect zonder rugpijn. Bij alle voorgaande wagens spraken we dan over ongeveer 3 weken nodig om de zetel goed in te stellen. Bij de DS5 een 6 maanden nodig gehad om hem iets wat zo te zetten dat ik de minste rugpijn heb, maar weg krijg ik de pijn niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDat pack is eigenlijk de reden waarom de wagen vrij populair is. Is een raar pack, maar is een mooi iets. Pano dak zou ik zelf niet nemen, maar als het er toch op zit. park pilot ga ik wss eens een paar keer testen, maar gebruiken? Weet ik pas als ik het een getest heb. Voor mij was het vooral de area view, lederen zetels electrisch met geheugen, inklapbare spiegels, sensoren,... die apart al duurder uitkwamen. De rest zit er gratis bij. Ik heb het Premium Pack, Navigation Pack, en daarnaast nog de deksel voor de laadruimte en active info display als aparte opties.
Vorig jaar half uurke gaan rijden met de DS5 en lag me echt niet. Paar dagen ervoor met de CLA gereden die me ietske beter lag, maar nog onwennig. Dus dacht dat het wel zou beteren zoals meestal met alle voorgaande wagens.
Maar met deze Tiguan, was het thuis komen. Ik zette me erin, 2 minuten zetel en spiegels instellen en klaar. Heb onderweg nog 2 x de zetel een beetje veranderd, maar toen ik terug kwam, stond hij precies wel perfect zonder rugpijn. Bij alle voorgaande wagens spraken we dan over ongeveer 3 weken nodig om de zetel goed in te stellen. Bij de DS5 een 6 maanden nodig gehad om hem iets wat zo te zetten dat ik de minste rugpijn heb, maar weg krijg ik de pijn niet.
Opties die ik het meest gebruik (naast de standaard zaken als GPS) zijn veruit ACC (zowat continu), ingebouwde Coyote (staat altijd aan), een electrische kofferklep en ... park pilot. Werkt super en gebruik het dikwijls. Je rijdt voorbij een rij auto's, drukt op knopje 'P' en enige wat je dan hoeft te doen is stoppen van zodra auto aangeeft dat je ertussen past en knipperlicht aanzetten. Verder parkeert die dan volledig automatisch. Zou een optie zijn die ik specifiek zou aanduiden denk ik moest die niet in een pack zitten. Had het al op vorige auto's, maar dat was semi-automatisch en werkte eigenlijk te omslachtig en onnauwkeurig. In de Espace is het de eerste keer dat het vlot en goed werkt. Heb het al 10-tallen keren gebruikt en eigenlijk nog maar 1 of 2 keer dat ik zelf moest corrigeren of dat het niet lukte. En 1 keer was dan nog omdat het in een bocht was, wat sowieso niet evident was om puur op sensoren te doen.
Verder vind ik lederen, electrische en verwarmde zetels, een glazen dak en een automaat sowieso wel aangenaam. Lane departure staat gewoonlijk uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn toch ga ik een gokje wagen... het wordt denk ik de Volvo
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtengeen benzine hybride met 42 gr CO2 uitstoot?
Mitsubishi Outlander PHEV bvb. Denk dat het net gaat binnen jouw budget, en het VAA komt erg laag. Rij er eens mee, zou ik zeggen...
Maar geen benzines bij ons, en geen hybrides. Baas heeft net een X5 plug-in en is niet te spreken over de actieradius van amper 18km.
En heb ook geen zin om op mijn kosten thuis te laden. PEHV zit gemiddeld aan 6,6l benzine en mijne ds5 aan 7 liter diesel. Dus heeft die pehv op dat vlak al geen meerwaarde en dan moet de electriciteit er nog bij geteld worden.
Als ge hel niet oplaad, zit hij aan 13 liter.
Voor de rest wel super wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtentegen wanneer moet je beslissen?
Er is geen moeten. Gewoon als ik eruit ben en dacht dat het wel ff zou duren. Maar mits die prijsstijging bij VW op 22 september, gaan ze rap moeten zijn, of er komt €465 excl btw bij.
Comment
Comment