Mercedes in exclusive trim met automaat en navi. Meer heb ik niet nodig op een auto. De Mercedes rijdt ook nog eens een pak comfortabeler en dat weegt voor mij meer door dan een hoop goodies.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Mercedes E 200d basic of een een full option Skoda Superb L&K
Collapse
X
-
ga eens met beide rijden. ik geloof er ook niet in dat de skoda even goed is als een benz.
men broer rijd met een nieuw octavia, en heeft een oude bmw 730 als oldtimer. hij vind de bmw beter rijden (ook al zit er 30jaar verschil tussen).
heeft eens met mijn benz meegereden uit 2001 en hij was verwonderd dat die 15jaar oude benz exact alle opties al had als wat hij bij de octavia er nu bij had.
dubbele airco, gps in de middenconsole, stuurbediende radio/telefoon, cruise control, speed limitier, ABS,...
het is voor een reden dat die dure bakken zoveel geld kosten. als ge nu kijkt wat een dikke benz/bmw als opties heeft, dit zullen de andere merken binnen 10jaar dan ook hebben. die 20 000€ verschil in aankoopprijs zit hem ergens hoor
Comment
-
Ik heb destijds voor een soortgelijke keuze gestaan, al zou ik nooit een Mercedes genomen hebben. Bij mij kwam het neer op een Audi A4/Bmw 3 met enkele opties tegenover een VW Passat Highline met R-Line pakket en nog een aantal goodies. Ik heb mijn keuze voor de Passat nog geen moment betreurd.
TLDR: Ik zou voor de Skoda gaan.
Comment
-
Ik zou kiezen voor de Skoda: automaat, meer vermogen, meer nuttige (ACC, bochtenverlichting, grote gps) en minder nuttige (lederen stoelen) uitrusting. Het tipping point om voor de Mercedes te kiezen ligt wel dichtbij: vanaf dat er enkele opties op zijn, is die Mercedes voor mij wel in het voordeel. Die automaat is essentieel. 200d is niet standaard automaat zeker?
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wil doen met die auto (zelf rijden, mensen vervoeren), wat je belangrijk vindt (comfort, topafwerking, ruimte), en of de total cost of ownership een rol speelt. Skoda zal goedkoper zijn in onderhoud, mag ik hopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenIk ook, het gaat niet over wat jij schrijft maar over het merk/wagen.
Een Skoda heeft veel opties nodig om te verkopen. Zet eens een kale Skoda naast een kale Mercedes. Iedereen zou zeggen dat de Mercedes wel een klasse hoger speelt. En dat is nou net waar Skoda en anderen op inspelen. Veel opties voor minder geld. Maar het rijden zelf en het kwaliteitsgevoel wordt niet bepaald door opties...
Comment
-
kun je echt beide gaan vergelijken? Want een quasi kale E klasse ga je niet snel in de showroom vinden.
Doet me een beetje denken aan mijn leasingverleden: al mijn collega's namen een kale 320d, ik een peugeot 406 break SV (bijna alles op). Eerst werd er wat lacherig gedaan met mijn keuze, maar toen ze een paar keer hadden meegereden was het direct heel anders. Achteraf hebben er toch veel gezegd dat ze spijt hadden van hun keuze en zich hebben laten leiden door imago.
't is maar wat ge wilt natuurlijk. Maar testrijden moet ge zeker gaan doen. Skoda vind ik eerlijk gezegd niet super rijden. Er wordt teveel weggefilterd waardoor je het gevoel krijgt met iets dood te rijden. Het stuurwiel geeft niets door aan de bestuurder en dat is voor mij al een no go... hoe goed die ook uitgerust is. Maar dat is opnieuw een persoonlijke keuze en veel hangt af van welke rijstijl je hanteert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOok met een basis versie zonder opties? Ik betwijfel het.
Dat gezegd zijnde op de nieuwe e staat al redelijk wat op. Basis met business pack zou mij deze laten verkiezen boven skoda. Is heerlijk comfortabel en aandrijflijn past er goed bij het karakter.
Ik zou aan de TS aanraden om een testwagen te vragen voor een weekend
Sent from my D5803 using Tapatalk
Comment
-
Met basis bedoel ik niet volledig kaal...
Zou gaan om een E200d, die tegenwoordig standaard automaat heeft.
Exclusive exterieur, dit spreekt me aan en doet me wat denken aan mijn eerste zelf gekochte wagen... Zijnde een W124 200D.
Interieur is dan verplicht minstens een avangarde. Wat ik wel zou combineren met houtinleg.
De gps zou een basis systeem zijn. De klokkenwinkel klassiek, daar ik 's nachts moeite heb met mijn ogen op die grote digitale schermen.
De Skoda vind ik ook een mooi model... en in zijn topuitvoering super uitgerust.
Comment
-
tof vergelijk, 2 - voor mij - kleppers van auto's
in leasing zou ik ook voor de e gaan...als partikulier zou ik mss kiezen voor een skoda 1.6 tdi met dsg, verluchte zetels en distronic ipv mrcedes en de rest van het verschil opfeesten of nuttiger besteden...minder geld uitgeven is meteen ook de reden ik ooit niet meer zou benzen, tis de gek om een skoda even duur te gaan maken als een mercedes (maar aan de hoeveelheid topskoda's en dacia's heb ik het mis)
een basis benz steekt niemands ogen uit, dus de buren - who cares...die auto valt nog geeneens op
Comment
-
E. All the way. Maar dan Avant-garde binnen en buiten.
't Zou zelfs nog het oude model mogen zijn. Zo'n comfortabele reiswagen heb ik nog nooit meegemaakt. De paarden die de 200-motorisatie niet heeft, ga je niet missen door het uitmuntende waft-gevoel.
Een korte proefrit met een Superb kon me niet overtuigen.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
Comment