Ik zou voor de 190 pk gaan, die prestaties zien er goed uit... Mooi koppel ook
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Mercedes E 200d basic of een een full option Skoda Superb L&K
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAls de 150pk al onder de 9s zit, en bijna 220 haalt, dan zijn meer pks voor rondrijden in België nutteloos.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAls de 150pk al onder de 9s zit, en bijna 220 haalt, dan zijn meer pks voor rondrijden in België nutteloos.
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenSkoda Superb 190 pk:
Koppel 400 Nm
0>100 : 7,8 sec
Topspeed : 233 km/h
CO2 van 120 gr
Mercedes E200d 150 pk:
Koppel 360 Nm
0>100 : 8,5 sec
Topspeed : 220 km/h
CO2 van 109 gram
Mercedes E220 194 pk
Koppel 400 Nm
0>100 : 7,7 sec
Topspeed : 235 km/h
CO2 van 109 gram
(huurprijs: 974 euro/maand, of 1.017 met een lederen interieur)
Sent from my D5803 using Tapatalk
Comment
-
Makkelijke keuze voor mij. E klasse. Ik vind Skoda maar niets al vallen er tegenwoordig heel der bevolkingsstammen voor. Ik heb eigenlijk niet zo veel met al die opties. Moest ik ooit nieuw kopen zou ik volgende aanvinken als het niet standaard was: automatische lichten, automatische regensensor, klimaatregeling, defitge velgen en parkeersensoren. De rest boeit me geen hol. Een navi zou ik puur voor de look nog overwegen maar gebruiken? Mijn waze app is toch beter... Ik gebruik mijn ingebouwde gos nooit, ik mijn vorige auto's ook niet. Leder heb ik nu ook maar hoef ik ook niet meer, warm in zomer/koud in winter.
Voor mij is het dus niet echt een voordeel dat die skoda fullloaded is. Een kale C zou zelfs men voorkeur hebben.
Comment
-
Dit.
Zo denk ik er ook over. Opties, aan zoiets kan ik mijn centen niet uitgeven.
Het belangrijkste voor mij is: elektrische ruiten, centrale vergrendeling, airco, ... en die dingen zitten nu bijna allemaal standaard op de meeste wagens. En zeker in die prijsklasse. De enige dingen aan wat ik mijn geld kan uitgeven is een automatische versnellingsbak en metaalkleur.
Ik heb mij een paar jaar geleden een 5 reeks laten uittellen, met als enige opties metaalkleur en automaat. Kwam uit, met korting, op juist geen 39.000 euro. Sommigen geven dat (en meer) uit aan een 3 met een grote gps en een hoop prullen die ge toch nooit gebruikt.
Comment
-
Geen twijfel voor mij. De Mercedes. Een veel beter ontwikkelde auto,gaat zeker en vast beter rijden. De opties zijn maar speelgoed in vergelijking met de verfijning. De Skoda is een blijft een zwaar verlengde Golf héBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
We hebben jouw situatie in werkelijkheid.
Ikzelf rijd met een Skoda Superb Combi 1.6TDI dsg in Ambition uitvoering dus geen L&k.
Mijn ma rijdt momenteel met een E break facelift. De nieuwe E berline is besteld.
Ik kan je alvast zeggen dat je deze twee niet kunt vergelijken qua afwerking etc. Ik ben super(B) content van de Superb. Het is een fantastische wagen met een goede en degelijke afwerking. Geen kraakje of piepje te horen. In vergelijking met het vorige model zijn ze 10 stappen vooruit gegaan.
Stap ik echter in de E van men pa dan is dit toch nog een ander niveau. Alles voelt toch weer wat degelijker aan. Zit net wat properder in elkaar en je voelt gewoon de kwaliteit. Daar kan de Superb echt niet tegenop.
Ik spreek dan nog over het 'vorige' model.
Bij de testrit met de nieuwe E viel ik ten opzichte van ons model weeral van men stoel. Het design, afwerking, kwaliteit etc is prachtig. Daar lijkt onze huidige E weer niets tegen.
Ik zou kiezen voor een E klasse en proberen minimaal de 17inch velgen te nemen (al zijn deze standaard in lease). Plus de automaat is ook standaard (weet niet of dit op de E200 ook is)
Samengevat, een Skoda Superb vergelijken met een E klasse gaat echt niet op.
De E klasse is overduidelijk en zonder twijfel de winnaar.
Mensen die vinden dat de Superb bijna gelijk kan staan aan een E zouden zeker eens met beide moeten rijden. Die vergelijking gaat niet op.
(Wat niet weerhoudt om te zeggen dat de Superb enorm sterk staat in ZIJN klasse en de concurrentie toch wel een beetje het nazien geeft)2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Op het eerste zicht zou ik ook gezegd hebben "toch geen kale mercedes", maar als je kijkt wat er allemaal standaard opzit, dan is deze in feite niet kaal. De belangrijkste dingen zijn al standaard, ik zou persoonlijk maar een optieke of twee nog aanvinken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenWe hebben jouw situatie in werkelijkheid.
Ikzelf rijd met een Skoda Superb Combi 1.6TDI dsg in Ambition uitvoering dus geen L&k.
Mijn ma rijdt momenteel met een E break facelift. De nieuwe E berline is besteld.
Ik kan je alvast zeggen dat je deze twee niet kunt vergelijken qua afwerking etc. Ik ben super(B) content van de Superb. Het is een fantastische wagen met een goede en degelijke afwerking. Geen kraakje of piepje te horen. In vergelijking met het vorige model zijn ze 10 stappen vooruit gegaan.
Stap ik echter in de E van men pa dan is dit toch nog een ander niveau. Alles voelt toch weer wat degelijker aan. Zit net wat properder in elkaar en je voelt gewoon de kwaliteit. Daar kan de Superb echt niet tegenop.
Ik spreek dan nog over het 'vorige' model.
Bij de testrit met de nieuwe E viel ik ten opzichte van ons model weeral van men stoel. Het design, afwerking, kwaliteit etc is prachtig. Daar lijkt onze huidige E weer niets tegen.
Ik zou kiezen voor een E klasse en proberen minimaal de 17inch velgen te nemen (al zijn deze standaard in lease). Plus de automaat is ook standaard (weet niet of dit op de E200 ook is)
Samengevat, een Skoda Superb vergelijken met een E klasse gaat echt niet op.
De E klasse is overduidelijk en zonder twijfel de winnaar.
Mensen die vinden dat de Superb bijna gelijk kan staan aan een E zouden zeker eens met beide moeten rijden. Die vergelijking gaat niet op.
(Wat niet weerhoudt om te zeggen dat de Superb enorm sterk staat in ZIJN klasse en de concurrentie toch wel een beetje het nazien geeft)2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenWe hebben jouw situatie in werkelijkheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenNeen, die heb je niet ... enkel de behuizing, maar niet de motorisatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenEr is 400cc, 70PK en 170 Nm verschil tussen het 1600'tje van Brebelco en de 2-liter van TS ... een andere wereld en een andere ervaring.
Comment
Comment