Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De eerste auto waar ik mee reed was van mijn mama. Was een Mitsubishi Colt 1.2 met 51 pk. Dat reed echt héél goed. Trok goed op, en ooit 160 mee gehaald. Dat ding woog ook amper 850kg.
De auto van mijn vrouw heeft nu 75 pk (Clio), en dat rijdt echt helemaal niet. Trekt slecht en is gewoon onaangenaam, maar ja, die weegt dik 1100 kg.
Als een auto onder de 12s gaat naar de 100, dan is dat geen straf om mee te rijden. De Polo van mijn zoon (1.4 TDI met 80pk) rijdt vele malen beter, alleen maakt die het lawaai van een tractor....
Zo is dat, de huidige wagens wegen veel meer als vroeger, en maar goed ook zijn veel veiliger geworden.
Da manneke moet ergens zijn frustratie kwijt, het is jammer dat het op dit forum is.
En ook een ziekelijke neiging om altijd het laatste woord te moeten hebben.
Blackhorse is in hetzelfde bedje ziek...
Niet normaal, hoe hij de n47 afmaakt om jakkel te treiteren...
iedere verkoopstopic met n47 bv... Niemand is hiermee gediend!
Er mag een slotje op de keuze is gevallen en ben uiteindelijk bezweken voor de 30i toekomst zal uitwijzen of dit de juiste keuze is maar de motor is superstil en snel en een mooie geluid!
Ik heb een dag getest met de 330i van Bmw belux in eco mode en een gemid verbruik van 8,6 valt goed mee
Ik zou dat continu gebruiken, behalve wanneer ik aan het rijden ben puur voor het plezier. De overige verplaatsingen doe ik zo zuinig en efficiënt mogelijk. Maakt het mij uit hoe scherp de gas reageert als ik treintje rij aan 70...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ik zou dat continu gebruiken, behalve wanneer ik aan het rijden ben puur voor het plezier. De overige verplaatsingen doe ik zo zuinig en efficiënt mogelijk. Maakt het mij uit hoe scherp de gas reageert als ik treintje rij aan 70...
Dat rijdt echt niet prettig. Gaspedaal reageert irriterend traag op voetbewegingen en dat coasten (motor gaat in neutraal) wanneer je het gaspedaal lost, is ook vervelend. Ik vind het gewoon prettiger en veiliger aanvoelend rijden als je motor mee afremt als je al dan niet remmend vertraagt. Ik heb op de BC ook al gemerkt dat als je in comfort of sport modus rijdt en je ook rustig rijdt, dat het verbruik nagenoeg hetzelfde blijft als in eco pro. Die eco pro modus zorgt er gewoon voor dat nerveus of sportief rijden softwarematig wat verplicht afgehouden wordt. Ik rij nooit in eco pro, wanneer ie koud is in comfort, warm in sport of sport+. Behalve op lange rustige ritten op de autosnelweg gebruik ik de comfort modus, anders blijft ie bij 120/130 in 7de bollen.
Dat rijdt echt niet prettig. Gaspedaal reageert irriterend traag op voetbewegingen en dat coasten (motor gaat in neutraal) wanneer je het gaspedaal lost, is ook vervelend. Ik vind het gewoon prettiger en veiliger aanvoelend rijden als je motor mee afremt als je al dan niet remmend vertraagt. Ik heb op de BC ook al gemerkt dat als je in comfort of sport modus rijdt en je ook rustig rijdt, dat het verbruik nagenoeg hetzelfde blijft als in eco pro. Die eco pro modus zorgt er gewoon voor dat nerveus of sportief rijden softwarematig wat verplicht afgehouden wordt. Ik rij nooit in eco pro, wanneer ie koud is in comfort, warm in sport of sport+. Behalve op lange rustige ritten op de autosnelweg gebruik ik de comfort modus, anders blijft ie bij 120/130 in 7de bollen.
Dat wist ik uiteraard niet. Dan is het onnozel dat te gebruiken.
Waarom rij je in Sport als hij warm staat? Of rij je altijd sportief (maar dat dacht ik niet af te leiden uit je Posts)?
Ik dacht dat eco-pro je hielp door bvb. schakelmomenten te optimaliseren, energie te recupereren, ...
edit: hoe belachelijk is het niet om niet de 8 ste te gebruiken op de autosnelweg... als je 120 km/h rijdt terwijl je sportief aan het rijden bent rij je waarschijnlijk ook niet in 7de, maar in 4de of 5de... dat lijkt me echt weinig nut te hebben? Rare redenering van BMW.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Dat wist ik uiteraard niet. Dan is het onnozel dat te gebruiken.
Waarom rij je in Sport als hij warm staat? Of rij je altijd sportief (maar dat dacht ik niet af te leiden uit je Posts)?
Als het verkeer het toelaat rij ik inderdaad sportief, maar dat horen ze hier niet graag als je dat met een 320d doet, of kan. Maar de sportstand bekrachtigt het stuur ook minder en de motor reageert wat nerveuzer. Vind ik gewoon wat prettiger rijden. Ik moet wel toegeven, dat als het er echt als een slakkengangetje aan toegaat dat ik de comfort wel durf inschakelen hoor.
edit: hoe belachelijk is het niet om niet de 8 ste te gebruiken op de autosnelweg... als je 120 km/h rijdt terwijl je sportief aan het rijden bent rij je waarschijnlijk ook niet in 7de, maar in 4de of 5de... dat lijkt me echt weinig nut te hebben? Rare redenering van BMW.
Ik rijd wel in sport op de autosnelweg als het er druk is (bij niet constante snelheden), gewoon omdat ie dan sneller reageert op het gaspedaal.
Ik rij zo goed als altijd in sport zelfs koud . Rijd veel prettiger . Gaat hij iets meer verbruik ja . Heb ik dat ervoor over ja . Schakelen met pedalen doe ik bijna nooit omdat zo een zf8 veel te korte verzetten heeft.
Een benzine is zalig als de automaat geen roet in het eten gooit. Bij Ford koppelen ze de 1.5 turbo aan een klassieke automaat die veel te snel terug schakelt als je wilt versnellen en graag wat hoger in de toeren zit. Dat maakt de auto een stuk minder aangenaam dan de manuele versie die je veel rustiger kan rijden en waar je ook op het koppel kan rijden.
Als het verkeer het toelaat rij ik inderdaad sportief, maar dat horen ze hier niet graag als je dat met een 320d doet, of kan. Maar de sportstand bekrachtigt het stuur ook minder en de motor reageert wat nerveuzer. Vind ik gewoon wat prettiger rijden. Ik moet wel toegeven, dat als het er echt als een slakkengangetje aan toegaat dat ik de comfort wel durf inschakelen hoor.
Dat doet het ook. Maar als je zelf met enige zachtheid het gaspedaal beroert, dan kan je die eco pro modus perfect benaderen in een andere modus.
Ik rijd wel in sport op de autosnelweg als het er druk is (bij niet constante snelheden), gewoon omdat ie dan sneller reageert op het gaspedaal.
Daar moet je niet naar kijken. Ik ben geen dieselliefhebber, maar iedereen moet vooral kopen wat hij of zij graag koopt en geschikt acht. Het is maar een miskoop als je er achteraf zelf niet tevreden over bent. En met een 320d ben je denk ik 95 procent van alle auto's te snel af.
Ik kon zelfs sportief rijden met mijn Doblo (redlinen, bandjes laten piepen in de bochten). Ging niet hard, was wel plezant! Ikzelf zie sportief rijden als actiever (dan anders) rijden.
Bedankt voor de uitleg over eco-pro en sport. Op de manier die jij post begrijp ik het, maar ik vraag me af: als je in comfort in 8ste aan het rijden bent, en plots wil versnellen, schakelt de automaat dan niet gewoon naar 7 of 6? Of zit daar aarzeling op?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment