Zijt eens een vent en koop u een 440i.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Bmw 420d vs 430i
Collapse
X
-
De 430i is sneller dan de 420d. In dagelijks en normaal gebruik gaat de 20d wel meer dan genoeg vlotte cijfers neerzetten (400 Nm). 22 km enkel is ook een acceptabele afstand om een diesel voldoende warm te rijden. De 20d gaat ook elke 100 km met een drietal (goedkopere) liters minder tevreden zijn. Taksen zijn nagenoeg hetzelfde. Een twijfelgeval vind ik. Misschien toch een lichte voorkeur voor de 430i.
Comment
-
Hallo Dirk
het gemiddelde verbruik van mijn touring wel een manuele lag op 6.5 l/100 km.
gemiddelde snelheid zal ergens rond de 53 a 55 km/u gelegen hebben
doe dagelijks wel enkele filekilometers op secundaire wegen.
vandaar beetje de twijfel en angst voor verbruik van een benzine
maar denk toch naar toekomst toe dat benzine de regel zal worden
Comment
-
Even te feiten op een rij, er is maar 1 conclusie mogelijk… als je uw hersenen gebruikt (en niet uw ego)
(deze vergelijking van 4 versies, was alleen op een F30 mogelijk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenMaar dan geen basismodel Boxster of Macan want dat zijn tegenwoordig ook 4 cilindersBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cedricBMW Bekijk BerichtenHallo Dirk
het gemiddelde verbruik van mijn touring wel een manuele lag op 6.5 l/100 km.
gemiddelde snelheid zal ergens rond de 53 a 55 km/u gelegen hebben
doe dagelijks wel enkele filekilometers op secundaire wegen.
vandaar beetje de twijfel en angst voor verbruik van een benzine
maar denk toch naar toekomst toe dat benzine de regel zal worden
Ik heb een e90 en doe iedere dag Brussel Mechelen, weliswaar in de omgekeerde van u, en kom op 5,5l en een gemiddelde van 65km/h.
Ik vrees dat een benzine in verhouding nog meer gaat verbruiken...aanschuiven in het verkeer.
De b47 20d zou eens stuk zuiniger zijn dan de n47...
Ik zou de hybride overwegen, als dat een optie is... zeker als je kan laden op het werk.
Koppel van een diesel en de kracht van een benzine...
Is er nog een premie voor een plug in ?
Comment
-
Heb zelf ook onlangs de omschakeling diesel-benzine gemaakt. Mijn conclusie na 4 maand: als je woon-werkverkeer ongunstig is(veel optrekken, veel remmen, geen constante snelheid,...) dat de uitersten bij een benzine véééél verder uit elkaar liggen met een benzine dan bij een diesel. En zeker niet zoals ze in de folderkes beloven.
kzou aan je dealer vragen om eens een 430 een dagje tijdens de week te mogen gebruiken. Ga je onmiddelijk weten wat zo'n spel verbruikt tijdens je woon-werkverkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenzo'n site zegt weinig. De trajecten die je rijdt en hoe je ze rijdt zijn, bepalend voor het gebruik. Ik en mijn broer rijden beiden met een octavia vRS dsg. Mijn broer verbruikt gemiddeld minder dan 9L. Ik kom met mijn trajecten niet onder de 13L..
Comment
-
rekening houdend met je jaarkilometrage is er geen twijfel mogelijk. Tuurlijk zal de 430i wat meer verbruiken, maar dat meerverbruik kost op jaarbasis met jouw kilometrage pakweg maximum 500 euro. Dat is 1% van de aanschafprijs....Dat verdien je zo terug in BIV, taksen,onderhoud .....en vooral rijplezier. Maar, mijn persoonlijke mening, als je dan toch als autoliefhebber 50K spendeert is toch niet de allerlaatste euro die belangrijk is : ga gewoon voor het rijplezier van de 430iWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenVrees dat 9 liter voor een 30i en 6 liter voor een 20d redelijk realistisch is. Die 30(i) is ook 50% hoger dan 20(d) dus de verhouding klopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtennog een keer: rijtraject en voetje zijn nog bepalender voor het verbruik. Kan goed zijn dat 90% van de 430i rijders 9L verbruikt, maar kan evengoed zijn dat TS door het dagelijks rijtraject en zijn voet gemakkelijk 13L gaat verbruiken. De uitersten bij een benzine liggen gewoon veel verder uit elkaar. Zie maar naar mijn eigen voorbeeld met mijn octavia vRS(benzine).
met de 30i is 13 l geen uitzondering...
@ts Kijk eens naar een chevrolet camaro... 2.0 turbo. Is eens iets anders...
Comment
-
13 liter met een nieuwe x30i, dat geloof ik niet.
Mijn E39 530i automaat had een gemiddeld verbruik van 13.3 liter over de tijd dat ik hem had en ik was daar verre van zuinig op.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtennog een keer: rijtraject en voetje zijn nog bepalender voor het verbruik. Kan goed zijn dat 90% van de 430i rijders 9L verbruikt, maar kan evengoed zijn dat TS door het dagelijks rijtraject en zijn voet gemakkelijk 13L gaat verbruiken. De uitersten bij een benzine liggen gewoon veel verder uit elkaar. Zie maar naar mijn eigen voorbeeld met mijn octavia vRS(benzine).
Daarom zou ik zelf niet voor die motorisatie gaan. Zo'n hoog verbruik en niet eens het karakter van een I6.
Ik zou eerder een activehybrid 3 of 330e nemen. Of misschien toch maar de diesel (als niet-liefhebber). Of genoegen nemen met het beperktere koppel van de 20i. Als je van een 20d komt lijkt het misschien een stap terug omdat je bij lage toeren niet van het koppel kunt genieten. Maar een benzine moet je gewoon iets hoger op toeren rijden en dan is het ook plezant. Verbruik van die 20i zal dan toch wel iets bescheidener blijven.
'k vind mijn 316i net iets te slap maar er valt mee te leven en ik verbruik nooit meer dan 7.5 liter (en in aankoop ook nog eens 4000 euro goedkoper dan een 320i). De volgende zal een 20i of 30e zijn - als het een bmw is - maar een 30i zal het niet worden. En als geld geen rol speelt - ja dan de 440i graagLast edited by sunking; 14/09/2016, 11:45.
Comment
Comment