270 Nm is echt weinig vind ik. Zal veel schakelen worden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Bmw 420d vs 430i
Collapse
X
-
Beste forumleden,
alvast bedankt voor jullie advies
ik ben gaan testrijden met een 20i in Bornem maar naar rijplezier toe was dit een teleurstelling in vgl met mijn. 20d
de 330e heeft men me afgeraden in de concessie daar ik particulier ben.
naar herverkoop toe is de 330e ook nog een groot vraagteken voor particulieren uiteraard.
En volg de raad van de concessie ook op natuurlijk en her is hetzelfde model als ik nu heb
dus de 20d of 30i
om de kenners een idee te teven over mijn woon werk traject heb ik even de boordcomputer op o gezet op mijn manuele 20d F31
traject werk thuis ( s'avonds):
Afstand: 22km
gemiddelde snelheid: 39.1km/u
gemiddeld verbruik: 6.3l
ik post morgen nog het traject thuis naar werk
grtjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten13 liter met een nieuwe x30i, dat geloof ik niet.
Mijn E39 530i automaat had een gemiddeld verbruik van 13.3 liter over de tijd dat ik hem had en ik was daar verre van zuinig op.
heeft bergen koppel tov je 530i bij lage toeren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten270 Nm is echt weinig vind ik. Zal veel schakelen worden.
Heb eens met een 316i met de zf8 meegereden en dat pakt verbazend vlot op.
Je kan dat natuurlijk niet met jouw 730d vergelijken.
Comment
-
Geen vergelijk wat miu betreft. 330i all the way!!! Wie wil er nu nog een 320d kopen in deze tijden en al zeker met jou kms. Ik zou zelfs een 320i erboven kiezen.
Ze zeggen dat de 330karakter heeft verloren met de viercilinder enz.. Kan best zijn paar zijn prestaties? Probeer dat maar is bij te houden met een e90 330i op gewone wegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk BerichtenGeen vergelijk wat miu betreft. 330i all the way!!! Wie wil er nu nog een 320d kopen in deze tijden en al zeker met jou kms. Ik zou zelfs een 320i erboven kiezen.
Ze zeggen dat de 330karakter heeft verloren met de viercilinder enz.. Kan best zijn paar zijn prestaties? Probeer dat maar is bij te houden met een e90 330i op gewone wegen.
maar dat is alleen voor de liefhebbers...
er is altijd wel iemand sneller dan jij, maar de de grijns op je gezicht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk BerichtenGeen vergelijk wat miu betreft. 330i all the way!!! Wie wil er nu nog een 320d kopen in deze tijden en al zeker met jou kms. Ik zou zelfs een 320i erboven kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cedricBMW Bekijk BerichtenHey
dankje voor het advies.
een 20i heb ik testgereden maar deze viel tegen.
vooral het gemis aan koppel en je moet hem steeds in de toeren jagen
vandaar de 20d of 30i
Comment
-
Hoi Dirk
Dit was idd met een automaat maar de beleving viel me tegen zeker als je steeds met koppelrijke 20d hebt gereden
vandaar ook het advies van de dealer om te opteren voor een 30i.
ook maakte men in het drivingcenter de opmerking dat naar verbruik de 30i zelf zuiniger zal zijn dan de 20i bij rustige rijstijl
grtjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenDenk dat je nog raar zal opkijken van de maandelijkse kosten van de 430i tov de 420d. Ik ben ook omgeschakeld van diesel naar benzine enkel om de reden van korte ritten en dpf-filter. Benzine goedkoper?? hell no !! Runing cost benzine goedkoper?? hell no !! meer rijplezier?? ja, omdat mijn benzine veel meer vermogen heeft dan mijn vorige diesel. Maar vergelijkbare vermogens?? k weet niet of er dan zo'n verschil is. traktor geluid diesel?? tja, wagens zijn tegenwoordig zo goed geïsoleerd dat eerder de buitenstanders er 'last' van hebben dan jijzelf.
Comment
-
Of ga voor de Giulia
De 2.0 benzine is echt een prachtblok, 200 pk en 330 NmClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenOf ga voor de Giulia
De 2.0 benzine is echt een prachtblok, 200 pk en 330 Nm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenDie 270 nm houdt die 20i lang aan hé.
Heb eens met een 316i met de zf8 meegereden en dat pakt verbazend vlot op.
Je kan dat natuurlijk niet met jouw 730d vergelijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenvolledig met eens: met het belang van buitenstaanders hoef je geen rekening te houden.
Comment
-
Ik heb twee weken geleden de 430i besteld, kan niet wachten tot hij arriveert!
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen de 430i en 425d die quasi dezelfde aankoopprijs hebben.
Ondanks de vele kilometers die ik zal afleggen hiermee heb ik omwille van de volgende redenen gekozen voor de 430i:
- meer karakter in de motor
- vooral autostrade dus verbruik zal niet buitensporig hoog zijn
- huidige regering zal diesels waarschijnlijk extra belasten in de toekomst
Vergeleken met de 420d vind ik het zeker geen moeilijke beslissing! Als je rij ervaring en dynamiek erg apprecieert, dan kies je voor de 430i!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brx Bekijk BerichtenIk heb twee weken geleden de 430i besteld, kan niet wachten tot hij arriveert!
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen de 430i en 425d die quasi dezelfde aankoopprijs hebben.
Ondanks de vele kilometers die ik zal afleggen hiermee heb ik omwille van de volgende redenen gekozen voor de 430i:
- meer karakter in de motor
- vooral autostrade dus verbruik zal niet buitensporig hoog zijn
- huidige regering zal diesels waarschijnlijk extra belasten in de toekomst
Vergeleken met de 420d vind ik het zeker geen moeilijke beslissing! Als je rij ervaring en dynamiek erg apprecieert, dan kies je voor de 430i!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDe grootste kost aan een wagen is de afschrijving. Een beetje 4 reeks zal minstens 5000 per jaar aan waarde verliezen. Of je jaarlijks 1000 dan wel 2000 aan brandstof besteedt is in verhouding peanuts.
Dus bij aankoop van 5 auto's, de 6de gratis... Jij noemt dat peanuts...
Als je 40'jaar rijdt, en iedere 4 jaar vervangt, heb je 2 gratis auto's...
Comment
Comment