Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Bmw 420d vs 430i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    270 Nm is echt weinig vind ik. Zal veel schakelen worden.

    Comment


    • #42
      Beste forumleden,

      alvast bedankt voor jullie advies
      ik ben gaan testrijden met een 20i in Bornem maar naar rijplezier toe was dit een teleurstelling in vgl met mijn. 20d
      de 330e heeft men me afgeraden in de concessie daar ik particulier ben.
      naar herverkoop toe is de 330e ook nog een groot vraagteken voor particulieren uiteraard.
      En volg de raad van de concessie ook op natuurlijk en her is hetzelfde model als ik nu heb

      dus de 20d of 30i

      om de kenners een idee te teven over mijn woon werk traject heb ik even de boordcomputer op o gezet op mijn manuele 20d F31

      traject werk thuis ( s'avonds):
      Afstand: 22km
      gemiddelde snelheid: 39.1km/u
      gemiddeld verbruik: 6.3l

      ik post morgen nog het traject thuis naar werk


      grtjes

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        13 liter met een nieuwe x30i, dat geloof ik niet.
        Mijn E39 530i automaat had een gemiddeld verbruik van 13.3 liter over de tijd dat ik hem had en ik was daar verre van zuinig op.
        Kijk eens op spritmonitor...
        heeft bergen koppel tov je 530i bij lage toeren...

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          270 Nm is echt weinig vind ik. Zal veel schakelen worden.
          Die 270 nm houdt die 20i lang aan hé.

          Heb eens met een 316i met de zf8 meegereden en dat pakt verbazend vlot op.

          Je kan dat natuurlijk niet met jouw 730d vergelijken.

          Comment


          • #45
            Automaat nemen, de rest is bijzaak.

            Comment


            • #46
              Geen vergelijk wat miu betreft. 330i all the way!!! Wie wil er nu nog een 320d kopen in deze tijden en al zeker met jou kms. Ik zou zelfs een 320i erboven kiezen.
              Ze zeggen dat de 330karakter heeft verloren met de viercilinder enz.. Kan best zijn paar zijn prestaties? Probeer dat maar is bij te houden met een e90 330i op gewone wegen.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                Geen vergelijk wat miu betreft. 330i all the way!!! Wie wil er nu nog een 320d kopen in deze tijden en al zeker met jou kms. Ik zou zelfs een 320i erboven kiezen.
                Ze zeggen dat de 330karakter heeft verloren met de viercilinder enz.. Kan best zijn paar zijn prestaties? Probeer dat maar is bij te houden met een e90 330i op gewone wegen.
                Daar gaat het juist om, hij kan niet volgen maar de sound en het in de toeren kunnen jagen... Geeft ook plezier...
                maar dat is alleen voor de liefhebbers...
                er is altijd wel iemand sneller dan jij, maar de de grijns op je gezicht...

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                  Geen vergelijk wat miu betreft. 330i all the way!!! Wie wil er nu nog een 320d kopen in deze tijden en al zeker met jou kms. Ik zou zelfs een 320i erboven kiezen.
                  Ze zeggen dat de 330karakter heeft verloren met de viercilinder enz.. Kan best zijn paar zijn prestaties? Probeer dat maar is bij te houden met een e90 330i op gewone wegen.
                  Denk dat je nog raar zal opkijken van de maandelijkse kosten van de 430i tov de 420d. Ik ben ook omgeschakeld van diesel naar benzine enkel om de reden van korte ritten en dpf-filter. Benzine goedkoper?? hell no !! Runing cost benzine goedkoper?? hell no !! meer rijplezier?? ja, omdat mijn benzine veel meer vermogen heeft dan mijn vorige diesel. Maar vergelijkbare vermogens?? k weet niet of er dan zo'n verschil is. traktor geluid diesel?? tja, wagens zijn tegenwoordig zo goed geïsoleerd dat eerder de buitenstanders er 'last' van hebben dan jijzelf.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door cedricBMW Bekijk Berichten
                    Hey

                    dankje voor het advies.
                    een 20i heb ik testgereden maar deze viel tegen.
                    vooral het gemis aan koppel en je moet hem steeds in de toeren jagen

                    vandaar de 20d of 30i
                    Was dat met automaat ?

                    Comment


                    • #50
                      Hoi Dirk


                      Dit was idd met een automaat maar de beleving viel me tegen zeker als je steeds met koppelrijke 20d hebt gereden

                      vandaar ook het advies van de dealer om te opteren voor een 30i.
                      ook maakte men in het drivingcenter de opmerking dat naar verbruik de 30i zelf zuiniger zal zijn dan de 20i bij rustige rijstijl

                      grtjes

                      Comment


                      • #51
                        De grootste kost aan een wagen is de afschrijving. Een beetje 4 reeks zal minstens 5000 per jaar aan waarde verliezen. Of je jaarlijks 1000 dan wel 2000 aan brandstof besteedt is in verhouding peanuts.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                          Denk dat je nog raar zal opkijken van de maandelijkse kosten van de 430i tov de 420d. Ik ben ook omgeschakeld van diesel naar benzine enkel om de reden van korte ritten en dpf-filter. Benzine goedkoper?? hell no !! Runing cost benzine goedkoper?? hell no !! meer rijplezier?? ja, omdat mijn benzine veel meer vermogen heeft dan mijn vorige diesel. Maar vergelijkbare vermogens?? k weet niet of er dan zo'n verschil is. traktor geluid diesel?? tja, wagens zijn tegenwoordig zo goed geïsoleerd dat eerder de buitenstanders er 'last' van hebben dan jijzelf.
                          Volledig mee eens.

                          Comment


                          • #53
                            volledig met eens: met het belang van buitenstaanders hoef je geen rekening te houden.

                            Comment


                            • #54
                              Of ga voor de Giulia
                              De 2.0 benzine is echt een prachtblok, 200 pk en 330 Nm
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Of ga voor de Giulia
                                De 2.0 benzine is echt een prachtblok, 200 pk en 330 Nm

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                  Die 270 nm houdt die 20i lang aan hé.

                                  Heb eens met een 316i met de zf8 meegereden en dat pakt verbazend vlot op.

                                  Je kan dat natuurlijk niet met jouw 730d vergelijken.
                                  Ik zou om het koppel alleen al die diesel nemen dan. Voor een 2.0i lijkt 270 Nm me niet veel he?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    volledig met eens: met het belang van buitenstaanders hoef je geen rekening te houden.
                                    Toch niet als het over het geluid van een diesel gaat.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ik heb twee weken geleden de 430i besteld, kan niet wachten tot hij arriveert!
                                      Ik heb zelf ook getwijfeld tussen de 430i en 425d die quasi dezelfde aankoopprijs hebben.
                                      Ondanks de vele kilometers die ik zal afleggen hiermee heb ik omwille van de volgende redenen gekozen voor de 430i:
                                      - meer karakter in de motor
                                      - vooral autostrade dus verbruik zal niet buitensporig hoog zijn
                                      - huidige regering zal diesels waarschijnlijk extra belasten in de toekomst
                                      Vergeleken met de 420d vind ik het zeker geen moeilijke beslissing! Als je rij ervaring en dynamiek erg apprecieert, dan kies je voor de 430i!

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door brx Bekijk Berichten
                                        Ik heb twee weken geleden de 430i besteld, kan niet wachten tot hij arriveert!
                                        Ik heb zelf ook getwijfeld tussen de 430i en 425d die quasi dezelfde aankoopprijs hebben.
                                        Ondanks de vele kilometers die ik zal afleggen hiermee heb ik omwille van de volgende redenen gekozen voor de 430i:
                                        - meer karakter in de motor
                                        - vooral autostrade dus verbruik zal niet buitensporig hoog zijn
                                        - huidige regering zal diesels waarschijnlijk extra belasten in de toekomst
                                        Vergeleken met de 420d vind ik het zeker geen moeilijke beslissing! Als je rij ervaring en dynamiek erg apprecieert, dan kies je voor de 430i!
                                        Proficiat met je aankoop, maar als ik dat zo lees heb je net wél een profiel voor diesel

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          De grootste kost aan een wagen is de afschrijving. Een beetje 4 reeks zal minstens 5000 per jaar aan waarde verliezen. Of je jaarlijks 1000 dan wel 2000 aan brandstof besteedt is in verhouding peanuts.
                                          €1000 is 1/5 van €5000 of 20%
                                          Dus bij aankoop van 5 auto's, de 6de gratis... Jij noemt dat peanuts...
                                          Als je 40'jaar rijdt, en iedere 4 jaar vervangt, heb je 2 gratis auto's...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X