Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Bmw 420d vs 430i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    €1000 is 1/5 van €5000 of 20%
    Dus bij aankoop van 5 auto's, de 6de gratis... Jij noemt dat peanuts...
    Als je 40'jaar rijdt, en iedere 4 jaar vervangt, heb je 2 gratis auto's...
    Mijn mening: als je geld wil uitsparen, koop dan een iets minder dure kar of rijd er wat langer mee dan 4 jaar.
    Benzine rijden is imho nog steeds toffer, zeker in een sportieve wagen, dus waarom mag dat niets kosten terwijl je wel dik voor de wagen zelf betaalt.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Mijn mening: als je geld wil uitsparen, koop dan een iets minder dure kar of rijd er wat langer mee dan 4 jaar.
      Benzine rijden is imho nog steeds toffer, zeker in een sportieve wagen, dus waarom mag dat niets kosten terwijl je wel dik voor de wagen zelf betaalt.
      Als hij nu een nieuwe wil, en maar 4 jaar wilt rijden.... Dan zijn de variabele kosten nu eenmaal belangrijk...
      En ik begrijp zijn situatie...
      Het is alleen moeilijk om van 380nM naar minder te gaan... De ts, houdt niet van hoogtoerig rijden... En geniet van de rust bij lage toeren. Vandaar zijn twijfel over de 30i en de gepaarde brandstofkosten... Een 340i zou het ideale zijn... Maar ja... Als hij hier 8 jaar mee rijdt... Maar zo blijf je bezig...

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
        Proficiat met je aankoop, maar als ik dat zo lees heb je net wél een profiel voor diesel
        Theoretisch wel, maar in het leven moet je soms financiële opofferingen maken om er meer plezier uit te halen
        Die benzine is trouwens zeer zuinig op autostrade, daarom vermelde ik dat

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Mijn mening: als je geld wil uitsparen, koop dan een iets minder dure kar of rijd er wat langer mee dan 4 jaar.
          Benzine rijden is imho nog steeds toffer, zeker in een sportieve wagen, dus waarom mag dat niets kosten terwijl je wel dik voor de wagen zelf betaalt.
          Dit is net mijn denkwijze!

          Comment


          • #65
            De 30i 4 cilinder heeft wel vermogen maar persoonlijk vind ik dat echt geen plezierige motor . Op papier interessant maar in werkelijkheid vond ik hem toch teleurstellend .

            Over 20d ga ik niet beginnen want daar ken je het antwoord al op .....

            Voor mij dus easy . De 30i boven de 20d maar verwacht niet dat de 30i u een smile gaat bezorgen dat gaat éérder de 40i doen .

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              De 30i 4 cilinder heeft wel vermogen maar persoonlijk vind ik dat echt geen plezierige motor . Op papier interessant maar in werkelijkheid vond ik hem toch teleurstellend .

              Over 20d ga ik niet beginnen want daar ken je het antwoord al op .....

              Voor mij dus easy . De 30i boven de 20d maar verwacht niet dat de 30i u een smile gaat bezorgen dat gaat éérder de 40i doen .
              Blijkbaar is het niet gemakkelijk om een glimlach op jouw gezicht te toveren. Vanzelfsprekend dat de 40i dit met minder moeite doet, maar de 30i gecombineerd met het directe en dynamische chassis van de 4-reeks is daar alleszins ook tot in staat!
              Als je 10 jaar gereden hebt met een V8 en dan ga je naar een 2-cilinder, is het waarschijnlijk wel teleurstellend. Maar op zich vormen de motor, transmissie en chassis een uitstekende combinatie!

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door brx Bekijk Berichten
                Blijkbaar is het niet gemakkelijk om een glimlach op jouw gezicht te toveren.
                Die is om in te kaderen

                Comment


                • #68
                  430i zonder twijfel!

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door brx Bekijk Berichten
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Blijkbaar is het niet gemakkelijk om een glimlach op jouw gezicht te toveren.
                    Die is om in te kaderen

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Die is om in te kaderen


                      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                      Comment


                      • #71
                        Ik heb 2 jaar een F30 320d 184pk gehad, wel met M pakket. Die kar reed ferm goed voor wat het was, zelfs met 4 cilinder tractor.
                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                          Ik heb 2 jaar een F30 320d 184pk gehad, wel met M pakket. Die kar reed ferm goed voor wat het was, zelfs met 4 cilinder tractor.
                          Een wanli band draait ook rond voor wat het is .

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                            Ik heb 2 jaar een F30 320d 184pk gehad, wel met M pakket. Die kar reed ferm goed voor wat het was, zelfs met 4 cilinder tractor.
                            Uiteraard. De cijfers zijn er, tractor of geen tractor.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Mijn mening: als je geld wil uitsparen, koop dan een iets minder dure kar of rijd er wat langer mee dan 4 jaar.
                              Benzine rijden is imho nog steeds toffer, zeker in een sportieve wagen, dus waarom mag dat niets kosten terwijl je wel dik voor de wagen zelf betaalt.
                              als ik de openingspost lees van TS heeft hij eigenlijk twijfels over de running costs van de benzine. Anders zou het een "no-brainer" zijn en dan is er wel een verschil tussen "net iets meer kosten" en "veel meer kosten". Denk met het rijtraject van TS icm en een 430i, dat het eerder "veel meer" zal zijn.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Een wanli band draait ook rond voor wat het is .
                                Nee rijdt in combinatie met de sportautomaat echt verbazend goed.
                                2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                                  Nee rijdt in combinatie met de sportautomaat echt verbazend goed.
                                  vond ik ook na een proefrit met een 320d gewone automaat. Heeft toch echt wel wat koppel en daar weet de ZF8 prima raad mee.
                                  Als ik ooit besluit te dieselen, dan mag het gerust deze zijn.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ik heb een testrit gedaan met zo'n 320 d GT. Ook automaat. Ik was zeer aangenaam verrast eigenlijk. Voor een diesel een groot bruikbaar toerental, genoeg koppel,... Het had mij ook kunnen bekoren eerlijk gezegd.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Moderne diesels hebben een pak koppel onderin. Als je met zo een 400 Nm rond toert en volgas met een manuele schakelt, kan dat nogal bruut zijn. Met een automaat heb je een constante, ononderbroken surge naar voren. Wat veel aangenamer is, voor mij. Voor je passagiers ook wel.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Juist, en dat maakt het zo aangenaam rijden...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                                          Nee rijdt in combinatie met de sportautomaat echt verbazend goed.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          vond ik ook na een proefrit met een 320d gewone automaat. Heeft toch echt wel wat koppel en daar weet de ZF8 prima raad mee.
                                          Als ik ooit besluit te dieselen, dan mag het gerust deze zijn.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Ik heb een testrit gedaan met zo'n 320 d GT. Ook automaat. Ik was zeer aangenaam verrast eigenlijk. Voor een diesel een groot bruikbaar toerental, genoeg koppel,... Het had mij ook kunnen bekoren eerlijk gezegd.
                                          Ik denk qua prijs/prestaties de meest interessante diesel van de 3/4 reeks.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X