Voor mij mag het zelfs een driecilinder zijn. Een merk als BMW zal dat wel voor mekaar hebben. Een driecilinder op benzine draait nog steeds een pak zachter (maar echt een PAK hé) dan een viercilinder diesel.
Waarom geen diesel voor mij (maar dat is persoonlijk hé):
- loopcultuur (aan heel lage toeren geen zin, hoge toeren doodvallen)
- stank (zowel van het stinkendje goedje aan de pomp zelf als de zurige geur als hij staat te draaien)
- lawaai (zowel binnen als buiten. Zelfs in een S-klasse 'hoor' je dat het om een diesel gaat.
- veel minder geschikt om korte afstanden te rijden.
Als je met 12.500 km per jaar al gaat twijfelen, moet het zijn dat je een dieselliefhebber bent, en dat is ok hoor, maar dan moet je de vraag niet stellen.
Dus ik zeg hééééééééél resoluut: benzine.
PS: wat een rare gedachtengang om zo'n pak geld uit te geven aan een dergelijk knappe kar, en dan elke twee weken aan de pomp 10 of 15 Euro uit te willen sparen? Als je per se een goedkoop rijdende wagen wil, koop dan 1) minder groot 2) niet Duits 3) met zeer kleine velgen en smalle banden.
Mensen, het zijn rare dieren
Waarom geen diesel voor mij (maar dat is persoonlijk hé):
- loopcultuur (aan heel lage toeren geen zin, hoge toeren doodvallen)
- stank (zowel van het stinkendje goedje aan de pomp zelf als de zurige geur als hij staat te draaien)
- lawaai (zowel binnen als buiten. Zelfs in een S-klasse 'hoor' je dat het om een diesel gaat.
- veel minder geschikt om korte afstanden te rijden.
Als je met 12.500 km per jaar al gaat twijfelen, moet het zijn dat je een dieselliefhebber bent, en dat is ok hoor, maar dan moet je de vraag niet stellen.
Dus ik zeg hééééééééél resoluut: benzine.
PS: wat een rare gedachtengang om zo'n pak geld uit te geven aan een dergelijk knappe kar, en dan elke twee weken aan de pomp 10 of 15 Euro uit te willen sparen? Als je per se een goedkoop rijdende wagen wil, koop dan 1) minder groot 2) niet Duits 3) met zeer kleine velgen en smalle banden.
Mensen, het zijn rare dieren
Comment