Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Bmw 420d vs 430i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Voor mij mag het zelfs een driecilinder zijn. Een merk als BMW zal dat wel voor mekaar hebben. Een driecilinder op benzine draait nog steeds een pak zachter (maar echt een PAK hé) dan een viercilinder diesel.

    Waarom geen diesel voor mij (maar dat is persoonlijk hé):

    - loopcultuur (aan heel lage toeren geen zin, hoge toeren doodvallen)
    - stank (zowel van het stinkendje goedje aan de pomp zelf als de zurige geur als hij staat te draaien)
    - lawaai (zowel binnen als buiten. Zelfs in een S-klasse 'hoor' je dat het om een diesel gaat.
    - veel minder geschikt om korte afstanden te rijden.

    Als je met 12.500 km per jaar al gaat twijfelen, moet het zijn dat je een dieselliefhebber bent, en dat is ok hoor, maar dan moet je de vraag niet stellen.

    Dus ik zeg hééééééééél resoluut: benzine.



    PS: wat een rare gedachtengang om zo'n pak geld uit te geven aan een dergelijk knappe kar, en dan elke twee weken aan de pomp 10 of 15 Euro uit te willen sparen? Als je per se een goedkoop rijdende wagen wil, koop dan 1) minder groot 2) niet Duits 3) met zeer kleine velgen en smalle banden.

    Mensen, het zijn rare dieren
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Nickname: cedricBMW..., don't bother.
      Als je een BMW-liefhebber bent, zou ik nét wel gaan zien. De Giulia is wat de BMW 3 nu zou moeten zijn.
      De directheid van het stuurhuis is echt fantastisch, en katapulteerde me recht terug in mijn E36...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Als je een BMW-liefhebber bent, zou ik nét wel gaan zien. De Giulia is wat de BMW 3 nu zou moeten zijn.
        De directheid van het stuurhuis is echt fantastisch, en katapulteerde me recht terug in mijn E36...
        Heb ook met een e36 M3 gereden, en dat ding stuurde zo direct als... mijn Audi A5 indertijd, heb geen idee waarover je het hebt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Voor mij mag het zelfs een driecilinder zijn. Een merk als BMW zal dat wel voor mekaar hebben. Een driecilinder op benzine draait nog steeds een pak zachter (maar echt een PAK hé) dan een viercilinder diesel.

          Waarom geen diesel voor mij (maar dat is persoonlijk hé):

          - loopcultuur (aan heel lage toeren geen zin, hoge toeren doodvallen)
          - stank (zowel van het stinkendje goedje aan de pomp zelf als de zurige geur als hij staat te draaien)
          - lawaai (zowel binnen als buiten. Zelfs in een S-klasse 'hoor' je dat het om een diesel gaat.
          - veel minder geschikt om korte afstanden te rijden.

          Als je met 12.500 km per jaar al gaat twijfelen, moet het zijn dat je een dieselliefhebber bent, en dat is ok hoor, maar dan moet je de vraag niet stellen.

          Dus ik zeg hééééééééél resoluut: benzine.



          PS: wat een rare gedachtengang om zo'n pak geld uit te geven aan een dergelijk knappe kar, en dan elke twee weken aan de pomp 10 of 15 Euro uit te willen sparen? Als je per se een goedkoop rijdende wagen wil, koop dan 1) minder groot 2) niet Duits 3) met zeer kleine velgen en smalle banden.

          Mensen, het zijn rare dieren
          Ik ga je niet tegenspreken over loopcultuur etc, maar een 30d valt niet stil bovenin. Die blijft sleuren tot tegen de rode lijn.

          Toen ik met de nieuwste A6 bitdi reed, dan knalde die ook lekker verder hoog in de dieseltoeren.

          Je hebt wel gelijk dat eco diesels enkel onderin wat koppel hebben en boven de 3.000 toeren gewoon een tractor nabootsen.

          M'n volgende gaat wellicht een beetje benzine worden. Hopelijk een 40i, want die 30i maakt me niet wild.

          Comment


          • Akkoord hoor, maar geen enkele diesel haalt 6000 rpm. 5200 voor de bitdi of x50d is zowat het hoogste dat ik al zag, en dat is dan al de vtec onder de diesels...
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Akkoord hoor, maar geen enkele diesel haalt 6000 rpm. 5200 voor de bitdi of x50d is zowat het hoogste dat ik al zag, en dat is dan al de vtec onder de diesels...
              En dan ? Toeren maken staat voor mij gelijk aan oncomfortabel... Ik hou van de rust van een laagtoerige, krachtige motor...

              Nb: We hebben de 1500cc 3 cilinder en een 2.0 diesel...

              Ik gebruik 90% van de tijd slechts 140 van 184 pk met de diesel, en met de naft moet de automaat toch de toeren opzoeken om vlot mee te zijn... gelukkig is het een automaat, denk ik dan...

              In sport+ is het wel een hoogtoerig beestje in vgl met de diesel... maar dat brengt voor mij geen rijplezier, als de naft er achteraan uitloopt... geef mij maar de diesel die vanaf 1500 toeren bij de les is, en niet hoger moet dan 3000t/m...

              Wij hebben voor de 18i (1500cc) gekozen ipv de 18d... omdat we ook maar 12.000 km rijden met deze auto...
              Het draait financieel break even... de 2000c benzine kwam duurder...

              Met de 2.0 verbuiken we 5,5l in een 3 reeks en 7,5 liter voor de 18i in een active tourer. De automaat maakt het goed in de 18i ...
              Last edited by ; 20/09/2016, 21:00.

              Comment


              • Ik heb er dan ook duidelijk bijgezet: voor mij.

                Ik zoek bijna dagelijks de rode zone wel eens op, bij een inhaalmanoeuvre niets zo leuk dan even van 6 naar 3 komen en vervolgens richting 6500 toeren. Of bij het in invoegen van de autostrade eens alles geven.

                Ieder het zijne! Diesel is niet zo aan mij besteed als ik het bekijk, ik heb genoeg aan 20 newtonmeter koppel bij 1200 toeren. Hoe harder ik wil rijden, hoe meer de naald naar het rood moet, en zo vind ik het fijn!
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Ik snap dirk195 wel hoor, een 20d heeft een koppel waar maar weinig benzinemotoren tegenop kunnen, en een laag verbruik. Als je dat vergelijkt met een 1500cc driepitter... De 2AT heeft dan nog eens meer luchtweerstand dan een 3 reeks en dan loopt het verbruik nogal op. Met dakkoffer op de autobahn zal dat ding wel 10 liter zuipen.

                  Ik jaag mijn motor ook niet graag in toeren maar mijn 316i presteert wel goed vanaf +/- 1800 rpm. Dat gekoppeld met de automaat maakt het prettig rijden, zeker in sportstand.
                  Stevig gasgeven en opschakelen rond de 3500 toeren levert wel wat plezier op zonder te hoog in toeren te gaan.
                  In comfort/D echter werkt de automaat de motor tegen, tamme gasrespons en automaat die altijd een te hoge versnelling kiest, dan voelt hij loom aan. Mijn verbruik blijft rond de 7 liter, beste prestatie was een rit van milaan naar huis, op 1 tank, gemiddeld 5.9 liter, wel altijd mooi aan de snelheidsbeperking gehouden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Ik snap dirk195 wel hoor, een 20d heeft een koppel waar maar weinig benzinemotoren tegenop kunnen, en een laag verbruik. Als je dat vergelijkt met een 1500cc driepitter... De 2AT heeft dan nog eens meer luchtweerstand dan een 3 reeks en dan loopt het verbruik nogal op. Met dakkoffer op de autobahn zal dat ding wel 10 liter zuipen.

                    Ik jaag mijn motor ook niet graag in toeren maar mijn 316i presteert wel goed vanaf +/- 1800 rpm. Dat gekoppeld met de automaat maakt het prettig rijden, zeker in sportstand.
                    Stevig gasgeven en opschakelen schakelen rond de 3500 toeren levert wel wat plezier op zonder te hoog in toeren te gaan.
                    In comfort/D echter werkt de automaat de motor tegen, tamme gasrespons en automaat die altijd een te hoge versnelling kiest, dan voelt hij loom aan. Mijn verbruik blijft rond de 7 liter, beste prestatie was een rit van milaan naar huis, op 1 tank, gemiddeld 5.9 liter, wel altijd mooi aan de snelheidsbeperking gehouden.
                    Idd de F30 316i met zf8 rijdt aangenaam. Was daar zelf van verrast. Het is geen sprintkanon, maar komt vlot van z'n plek met koppel onderin.

                    Comment


                    • Hier wordt weer fameus wat kul verkocht hoor.

                      Een 316i vergelijken met een 320d?
                      Die 316i wordt van 't kaske naar de muur gereden door een 320d, op alle vlakken.

                      Een 320d maakt meer lawaai en trilt harder dan een 316i?
                      Als je buiten aan de auto staat klopt dat. In vrijloop klopt dat ook enigszins. De diesel mag dan al wat luider zijn, je rijdt 'm ook in tragere toeren. In gebruik, tijdens het rijden is de diesel echt niet rumoeriger. Ook de interieur isolatie helpt hierbij stevig. En trillen? Tegenwoordig hebben diesels goede balansassen.

                      Een 320d is vuiler dan een 316i?
                      Recente onderzoeken tonen aan dat direct ingespoten benzines zelfs meer fijn stof kunnen uitstoten dan een gefilterde diesel. Er gaan dan ook stemmen op om benzines in de toekomst uit te rusten met een filter.
                      Qua CO2 uistoot scoort een benzine iets beter dan een diesel, bij gelijk verbruik! Een benzine verbruikt twee tot drie liter meer dan een diesel. Bijgevolg ligt de CO2 uitstoot in de praktijk bij een benzine hoger dan bij de diesel.

                      Een 320d trekt niet zo goed door in de hogere toeren dan een 316i?
                      Een 320d doet het voor een diesel opvallend goed in de hogere toeren. En hij gaat bij 5.500 toeren in 't rood.

                      12.500 km per jaar hoeft niet persé gelijk te zijn aan korte afstanden. Ik doe gemiddeld 16.000 km met m'n 320d. Maar doe zelden tot nooit korte afstanden.

                      Comment


                      • Een 316i is qua prestaties natuurlijk niet te vergelijken met een 320d. Met een 318d wel trouwens.

                        Maar een 316i is gewoon allesbehalve slecht en volstaat voor veel mensen, en is in aanschaf 6000 euro goedkoper dan de 320d. Voor mensen die genoeg hebben aan 136 pk en niet zo heel veel km's doen is een 316i een prima keuze.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Een 316i is qua prestaties natuurlijk niet te vergelijken met een 320d. Met een 318d wel trouwens.

                          Maar een 316i is gewoon allesbehalve slecht en volstaat voor veel mensen, en is in aanschaf 6000 euro goedkoper dan de 320d. Voor mensen die genoeg hebben aan 136 pk en niet zo heel veel km's doen is een 316i een prima keuze.
                          Ben ik het allemaal mee eens!
                          Ik heb gewoon vooral de 'misverstanden' over de diesel rechtgezet

                          Comment


                          • Laat mij even de rechtgezette misverstanden weer scheefzetten, kwestie van de discussie niet te laten uitsterven.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Een 320d maakt meer lawaai en trilt harder dan een 316i?
                            Als je buiten aan de auto staat klopt dat. In vrijloop klopt dat ook enigszins. De diesel mag dan al wat luider zijn, je rijdt 'm ook in tragere toeren. In gebruik, tijdens het rijden is de diesel echt niet rumoeriger. Ook de interieur isolatie helpt hierbij stevig. En trillen? Tegenwoordig hebben diesels goede balansassen.
                            De N47 motor is ook binnen serieus goed te horen. De 316i is echt wel aanzienlijk stiller en uiteraard heb ik al met beide gereden. Krijg van mensen geregeld de opmerking da mijn wagen erg stil is. Bij het optrekken is de motor te horen maar stationair en op kruissnelheid komt hij niet boven het bandengeluid uit . Hoe het met de B47 zit weet ik niet. Maar in veel reviews kwam het lawaai van de N47 als kritiekpunt naar boven, in die mate dat het afbreuk doet aan de rest van de wagen die wel op veel vlakken uitblinkt.

                            Een 320d is vuiler dan een 316i?
                            Recente onderzoeken tonen aan dat direct ingespoten benzines zelfs meer fijn stof kunnen uitstoten dan een gefilterde diesel. Er gaan dan ook stemmen op om benzines in de toekomst uit te rusten met een filter.
                            Qua CO2 uistoot scoort een benzine iets beter dan een diesel, bij gelijk verbruik! Een benzine verbruikt twee tot drie liter meer dan een diesel. Bijgevolg ligt de CO2 uitstoot in de praktijk bij een benzine hoger dan bij de diesel.
                            Beiden zijn vervuilend op allerlei vlakken, bij diesel heb je ook nog de Nox problematiek.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              De N47 motor is ook binnen serieus goed te horen. De 316i is echt wel aanzienlijk stiller en uiteraard heb ik al met beide gereden. Krijg van mensen geregeld de opmerking da mijn wagen erg stil is. Bij het optrekken is de motor te horen maar stationair en op kruissnelheid komt hij niet boven het bandengeluid uit . Hoe het met de B47 zit weet ik niet. Maar in veel reviews kwam het lawaai van de N47 als kritiekpunt naar boven, in die mate dat het afbreuk doet aan de rest van de wagen die wel op veel vlakken uitblinkt.
                              Als je 'm doortrekt wel. Met de automaat normaal rijden (constant rond de 1.500 toeren), hoor je 'm amper. Op de autosnelweg 120 km/h tegen 1.800 toeren. Rolgeluiden overtreffen de motor, hoor je niks meer van de motor. Nog eens, bij normaal rijden is het extra geluid van de diesel in de praktijk verwaarloosbaar.



                              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Beiden zijn vervuilend op allerlei vlakken, bij diesel heb je ook nog de Nox problematiek.
                              Klopt. Ik wilde gewoon even meegeven dat de diesel niet persé vervuilender is als de benzine.

                              Comment


                              • Zelfs al zou het amper een verschil in geluid zijn bij een specifiek model, toch hoor je het. Blinddoek me en zet me in een 320d en daarna in een 320i (of 16i, of...) wedden dat ik diesel en benzine uit mekaar haal?

                                Mijn schoonvader heeft een 320d ed gehad (sedan, laatste model). Niet superlawaaierig, maar ik kon ten allen tijde horen dat het een diesel was. Ondertussen heeft hij een nieuwe 520d, en ik hoor het nog steeds.

                                De benzine daarentegen, die wil IK best wel horen.

                                Voor MIJ is het duidelijk, geen diesel meer tenzij echt absurd hoge kilometrage (50k of meer ofzo).
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • En je mag dan wel gelijk hebben over de redline (zotjes BMW! Knap staaltje engineering) maar in acceleratiefilmpjes zie ik ze steevast vroeger opschakelen.

                                  Als je kickdown gaat, in automatische stand, waar schakelt hij dan ongeveer op Jakkel?

                                  Trouwens, ik ben het niet eens met het feit dat je zegt dat je 316i en 320d niet mag vergelijken (of eender wat dan ook). Ik zou zelfs een 314i (bestaat dat al?) of 316i kiezen boven een 325d, gewoon om een benzine te kunnen rijden. Dus mocht ik ooit voor de keuze staan zou ik zeker vergelijken!
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    En je mag dan wel gelijk hebben over de redline (zotjes BMW! Knap staaltje engineering) maar in acceleratiefilmpjes zie ik ze steevast vroeger opschakelen.

                                    Als je kickdown gaat, in automatische stand, waar schakelt hij dan ongeveer op Jakkel?
                                    Geen idee eigenlijk, hoef ik ook niet te weten. Maar als ik graag wil redlinen, dan zet ik 'm in manueel. Maar da's voor niets nodig, trekt zo genoeg door. Ik geef gewoon mee dat ie tot 5.500 toeren kan.



                                    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Trouwens, ik ben het niet eens met het feit dat je zegt dat je 316i en 320d niet mag vergelijken (of eender wat dan ook). Ik zou zelfs een 314i (bestaat dat al?) of 316i kiezen boven een 325d, gewoon om een benzine te kunnen rijden. Dus mocht ik ooit voor de keuze staan zou ik zeker vergelijken!
                                    Tsja, als jij tevreden bent met het vermogen van een 316i, dan moet je 'm niet vergelijken met een 325d hé. Dan vergelijk je 'm met een 316d ofzo. Een 325d is voor een ander publiek.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Trouwens, ik ben het niet eens met het feit dat je zegt dat je 316i en 320d niet mag vergelijken (of eender wat dan ook). Ik zou zelfs een 314i (bestaat dat al?) of 316i kiezen boven een 325d, gewoon om een benzine te kunnen rijden. Dus mocht ik ooit voor de keuze staan zou ik zeker vergelijken!
                                      Ik vrees, eer wij voor de keuze staan. Het eerder hybride of volledig elektrisch zal zijn... ;-)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Als je 'm doortrekt wel. Met de automaat normaal rijden (constant rond de 1.500 toeren), hoor je 'm amper. Op de autosnelweg 120 km/h tegen 1.800 toeren. Rolgeluiden overtreffen de motor, hoor je niks meer van de motor. Nog eens, bij normaal rijden is het extra geluid van de diesel in de praktijk verwaarloosbaar.
                                        Geloof ik wel, echt luidruchtig is de 320d niet maar je bent hem wss zodanig gewend da je 'm ni meer hoort Een 316i is echt wel merkbaar stiller. Bij 120 km/h 2.050 stille aangename romige benzinetoerkes

                                        *NOTE 1* For the facelifted F30 3-Series range, the 316i has been replaced with the 318i.Hello everyone! Today's video will be about the Malaysian-spec 201...

                                        Fast Autobahn acceleration test with the new 2014 BMW 316i Touring (F31) featuring a 1.6 Turbo with 136hp and 220 Nm of torque. Especially since this a reaso...


                                        of rijd eens met de mijne mee
                                        Last edited by sunking; 20/09/2016, 23:28.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Geloof ik wel, echt luidruchtig is de 320d niet maar je bent hem wss zodanig gewend da je 'm ni meer hoort Een 316i is echt wel merkbaar stiller. Bij 120 km/h 2.050 stille aangename romige benzinetoerkes
                                          En dan maar zeuren over de wind- en rolgeluiden. En door het gebrek aan vermogen het terugschakelen van de automaat bij het hernemen (weer extra lawaai). Je bent er vet mee, met die aangename romige benzinetoerkes. Ik baseer me gewoon op uw eigen uitspraken in uw topic van de 316i.




                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          https://www.youtube.com/watch?v=mWHoVPqvRPM
                                          Fast Autobahn acceleration test with the new 2014 BMW 316i Touring (F31) featuring a 1.6 Turbo with 136hp and 220 Nm of torque. Especially since this a reaso...


                                          of rijd eens met de mijne mee
                                          Ik heb al eens meegereden met een F30 320i. En ik weet heus wel hoe een benzine klinkt hoor. En gewenning of niet, heeft niets te maken met hoe rolgeluiden enzomeer de motor overtreffen hé. En dat jij tevreden bent over de benzine, dat vind ik dat super voor u.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X