Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Bmw 420d vs 430i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    En dan maar zeuren over de wind- en rolgeluiden. En door het gebrek aan vermogen het terugschakelen van de automaat bij het hernemen (weer extra lawaai). Je bent er vet mee, met die aangename romige benzinetoerkes. Ik baseer me gewoon op uw eigen uitspraken in uw topic van de 316i.
    't ging hier over de motor.. rolgeluiden zijn al een pak beter met een nieuwe set banden, runflats worden luidruchtig met het verslijten, op deftig asfalt is em fluisterstil tegenwoordig, op beton hoort ge de banden nog altijd goed , enige oplossing daarvoor is non-rft, maar da heeft geen hol met benzine versus diesel te maken.
    Windgeruis heb k ook enkel last van als t winderig weer is .. en nogmaals geen hol met benzine/diesel te maken. Er zijn wagens die het beter voor elkaar hebben en daadwerkelijk fluisterstil zijn.
    toen ik bij de dealer kloeg over rolgeluiden, zei die.. ahja omda ge bij nen benzine uw motor ni hoort, gade u wel storen aan de rolgeluiden . QED :p

    De 316i is trouwens stiller dan de 320i volgens mensen die vergeleken hebben (las ik op andere fora).

    Ohja nog een voordeel van de 16i: laag gewicht op de neus.
    En volgens een review op http://www.caradvice.com.au/265588/2...-316i-m-sport/
    Superb 1.6-litre turbo and eight-speed auto among the best drivetrains at any price
    -> en dat terwijl die dus t goedkoopste is hé

    en nu houd ik op

    Ohja ook blij dat gij content zijt van uw mazoutstoof hoor
    Last edited by sunking; 21/09/2016, 00:50.

    Comment


    • Wat een gedoe over dat geluid. Als ik in men wagen zit hoor ik gewoon de radio.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        't ging hier over de motor..
        Uiteraad. Heb ik misschien gezegd dat de motor van een 320d even stil of stiller is? Neen dacht ik. Ik heb het over de beleving van de geluiden in de praktijk, tijdens het rijden, het gebruik dus... Veel succes nog met uw superieur stille 316i!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
          Wat een gedoe over dat geluid. Als ik in men wagen zit hoor ik gewoon de radio.
          En wat hoor je nogal als je dan rijdt met uw auto ?
          Z4 M40i

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
            Wat een gedoe over dat geluid. Als ik in men wagen zit hoor ik gewoon de radio.
            Met de juiste motorisatie heb je (ik) geen behoefte aan een radio,
            Mijn motor klinkt als muziek in de oren.
            Het oor wil ook wat .
            Z4 M40i

            Comment


            • Moet nu wel zeggen, toen ik de testrit met de i8 deed, had ik de radio niet aan lol.

              Overdrijven is hier wel een vak. Alsof de F30 oorverdovend is qua rolgeluid etc. M'n rit met een 5 reeks was een beetje stiller ja, maar niet van die aard dat de 3 reeks plots dubbel zo luid was. Subtiel stiller.

              En die N47 problemen die plots voor precies ALLE motoren gelden.

              Maar oh wee als je iets over hun Italiaanse of Franse auto zegt, want nu is dat allemaal niet meer.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Met de juiste motorisatie heb je (ik) geen behoefte aan een radio,
                Mijn motor klinkt als muziek in de oren.
                Het oor wil ook wat .
                Die Nissan van u moet een Meistershaft uitlaat krijgen, dan pas heb je muziek

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Die Nissan van u moet een Meistershaft uitlaat krijgen, dan pas heb je muziek


                  Niets van dit geluid doet pijn aan de oren.
                  Ik heb de einddemper er uit gehaald en vervangen door eindpijpen van AAM, met er tussen nog 2 kleine dempertjes.
                  Ik hoor liever een diep gebrom dan een schel geluid.
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                    Moet nu wel zeggen, toen ik de testrit met de i8 deed, had ik de radio niet aan lol.

                    Overdrijven is hier wel een vak. Alsof de F30 oorverdovend is qua rolgeluid etc. M'n rit met een 5 reeks was een beetje stiller ja, maar niet van die aard dat de 3 reeks plots dubbel zo luid was. Subtiel stiller.

                    En die N47 problemen die plots voor precies ALLE motoren gelden.

                    Maar oh wee als je iets over hun Italiaanse of Franse auto zegt, want nu is dat allemaal niet meer.

                    Heb daar ook mee gereden ,het is een andere luidspreker die je hoort.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                      Moet nu wel zeggen, toen ik de testrit met de i8 deed, had ik de radio niet aan lol.

                      Overdrijven is hier wel een vak. Alsof de F30 oorverdovend is qua rolgeluid etc. M'n rit met een 5 reeks was een beetje stiller ja, maar niet van die aard dat de 3 reeks plots dubbel zo luid was. Subtiel stiller.

                      En die N47 problemen die plots voor precies ALLE motoren gelden.

                      Maar oh wee als je iets over hun Italiaanse of Franse auto zegt, want nu is dat allemaal niet meer.
                      Niet waar hoor. Zo'n 3-serie is absoluut een stille en comfortabele wagen, in gelijk welke motorisatie. Voor mij persoonlijk gaat het er gewoon over dat ik dieselgeluid, hoe miniem ook, absoluut niet wil, terwijl ik benzinegeluid alleen maar toejuich.

                      Om op Jakkel zijn reply in te pikken: Natuurlijk ben ik tevreden met 136 pk. een 314i met 90 pk ware ook afdoende voor mij!
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • timothy, ik heb hier al wel geklaagd over rolgeluiden e.d., is niet het sterkste punt van de F30. Maar kheb nog altijd geen betere wagen binnen dezelfde prijsklasse gevonden.
                        Heb hem nu drie jaar, 't is de eerste auto waarmee ik het zo lang volhoud, dat wil al wat zeggen .

                        Comment


                        • De enige motor waar ik over wil schakelen naar benzine is deze:


                          Zuinig en rustig wanneer nodig, met 8/9 traps automaat. En leuk en krachtig als je het nodig hebt... En de sound vind ik beter dan een 4 cilinder...

                          Maar wel in de mini...
                          Last edited by ; 21/09/2016, 17:16.

                          Comment


                          • heb mij beetje verdiept in deze motor. verbruikt een halve liter meer dan de 1.6 in de 3-reeks, althans volgens spritmonitor.de , en hij presteert zeker niet beter dan de 1.6.
                            Ook in de 218i verbruikt hij veel (moeilijk onder de 7.5 liter te krijgen).
                            En de prestaties zijn zeker niet beter dan de 1.6. Vind het jammer dat ze die 1.6 inmiddels hebben afgevoerd bij bmw.
                            Morgen doe ik waarschijnlijk een proefrit met een 218i AT trouwens, vooral uit nieuwsgierigheid. Hoge zit, FWD en een 3-pitter.

                            Comment


                            • Je gaat verkocht zijn...

                              Op zuiver autosnelweg zitten wij rond de 6l... 7,5l is enkel stad...

                              Comment


                              • Da's dan goed nieuws voor de verkoper ..

                                Zuiver autosnelweg doe ik ook 6 liter hoor, klinkt dus gelijkaardig. Maar dacht dat de 3 cylinder verondersteld was zuiniger te zijn, maar dat is vermoedelijk enkel bij de NEDC het geval.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Da's dan goed nieuws voor de verkoper ..

                                  Zuiver autosnelweg doe ik ook 6 liter hoor, klinkt dus gelijkaardig. Maar dacht dat de 3 cylinder verondersteld was zuiniger te zijn, maar dat is vermoedelijk enkel bij de NEDC het geval.
                                  tja de luchtweerstand van een 3 reeks tov een at... dan valt dat goed mee...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Niet waar hoor. Zo'n 3-serie is absoluut een stille en comfortabele wagen, in gelijk welke motorisatie. Voor mij persoonlijk gaat het er gewoon over dat ik dieselgeluid, hoe miniem ook, absoluut niet wil, terwijl ik benzinegeluid alleen maar toejuich.

                                    Om op Jakkel zijn reply in te pikken: Natuurlijk ben ik tevreden met 136 pk. een 314i met 90 pk ware ook afdoende voor mij!
                                    Dan moet je een N47 320d aan 5500toeren horen draaien dat klinkt pas hemels.

                                    Comment


                                    • Op basis van de kilometers zou ik nooit voor een diesel gaan

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Dan moet je een N47 320d aan 5500toeren horen draaien dat klinkt pas hemels.
                                        Zoals gelijk welke 4-cilinder diesel klinkt dat hoogst ongezond waarschijnlijk. Ze zijn er dan ook niet voor gemaakt.
                                        Nu, ieder 't zijne :-)
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Zoals gelijk welke 4-cilinder diesel klinkt dat hoogst ongezond waarschijnlijk. Ze zijn er dan ook niet voor gemaakt.
                                          Nu, ieder 't zijne :-)
                                          Ach, zwartpaardje hebben ze ooit zwaar afgetroefd met een N47 ketting. Jongen is gewoon zwaar getraumatiseerd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X