Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 4 coupe of 4 grand coupe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 4 coupe of 4 grand coupe

Beste Forumleden,

Ik heb na de verkoop van mijn F31 reeds een pol geopend om jullie hulp in te roepen naar motorisatie maar ik had ook graag jullie mening geweten omtrent welk voor jullie de beste keuze is met name:
    4 coupé of de grand coupé

Naar uitrusting toe zullen beide wagens dezelfde looks en opties hebben :
    M-pack
    19 inch velgen
    leder
    open dak
    led koplampen
    getinte ruiten achteraan
    navi prof,hifi,pdc rondom, 8 trap automaat etc

En het is inderdaad zo dat beide modellen zeer veel op elkaar lijken.
    Ik vroeg me af wat in jullie ogen de beste keuze is ook naar de toekomst toe herverkoop etc.

Toch hebben beide wagens enkele voordelen en nadelen:

4 coupé:

+ zeer sportieve lijn
    + misschien iets exclusiever als de 4 GC
    - al langer op de markt dan de 4GC
    - iets minder praktische koffer alsook kleiner
    -grote deuren wat nadelig kan zijn in parkeergarages
    - niet verkrijgbaar in carbonschwarz
    -restwaarde heb ik me laten vertellen ook lager

4 GC:

+ grote achterklep die elektrisch is
    + fantastische carbonschwarz kan gecombineerd worden met het M pack
    + 4 deuren
    - misschien iets minder exclusiever dan de coupé door de verkoop in fleet

Naar rijden toe heb ik met beide wagens gereden en ze rijden quasi gelijk.
    Het viel me wel enorm op dat de 4 reeks toch nog veel sportiever rijdt en veel meer rijplezier kan bieden dan de 3 waarvan deze afgeleid is.

Voor de rest rijd ik meestal alleen met de wagen en naar belading toe neem ik soms mijn koersfiets mee.

Zelf heb ik steeds berlines en tourins gehad tot op heden en nog geen coupé.

Ikzelf vind het een moeilijke keuze en wil dan ook even jullie mening horen.
    Maar ik wil toch na enkele 3 reeksen met m pack een wagen met een iets sportievere en exclusievere look.

Beide wagens zijn knap uiteraard

Ik hoor het graag hoe jullie erover denken

grtjes
    21
    4 grand coupe
    61,90%
    13
    4 coupe
    38,10%
    8

The poll is expired.

De 4 coupe als je meestal alleen rijd ????

Persoonlijk vind ik hem ook het knapste...

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Mijn ervaring na een 3 deurs: nooit meer! Rijd ook vaak alleen maar als je eens snel iets op de achterbank wilt gooien.. En de grote deuren zijn onhandig als je naast een andere auto staat geparkeerd.
      Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.. blijft persoonlijke keuze ook uiteindelijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Mijn ervaring na een 3 deurs: nooit meer! Rijd ook vaak alleen maar als je eens snel iets op de achterbank wilt gooien.. En de grote deuren zijn onhandig als je naast een andere auto staat geparkeerd.
        Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.. blijft persoonlijke keuze ook uiteindelijk!
        Heb je al op de poll gestemd ?

Comment

Welke motorisatie ?
          Welke opties ?
          Wil je het Mpack of net niet ?

Kort door de bocht, zou ik stellen dat de coupe de wagen is voor paps of paps en mams. Moeten er kids mee, of moet er materiaal van één of ander hobby vervoerd worden, dan is het de gc.

Kwa looks, je kan beide modellen zo aankleden dat ze allebei heel klassiek overkomen, maar je kan ze allebei er ook heel sportief laten uitzien.

Carbonschwarz : nogal wat gc's krijgen/kregen zwart mee, dus in dat opzicht ga je een soort van 13 in een dozijn zijn. Dan moet je al gaan voor een speciale velg (niet in het zwart) en geen basis-interieur.

De gc is geen break. Heeft een "leuke" koffer, maar die koffer blijft eerder geïnspireerd op een coupe dan op een break.

Comment

Hey Soul

dankje ik ga liefst voor heel sportief dus m pack krijgt ie zeker in combo met de 19 inch velgen,getinte ramen,open dak, etc

naar kleur toe vind ik vooral Carbon mooi omdat het een typische m kleur is en van heel donker tot lichter blauw gaat.
            saffierzwart is eerder klassiek en zilver ook altijd knap met m pack maar heb net 4 jaar met een zilvere gereden

Comment

Coupé vind ik veel mooier.

Comment

Sparen voor een 5 Als je dan toch moet kiezen een coupé want het origineel is altijd beter. Ik snap het nut van die gc niet echt alhoewel deze wel een makkelikke koffer heeft. Ik miszie iets aan die wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                  Sparen voor een 5 Als je dan toch moet kiezen een coupé want het origineel is altijd beter. Ik snap het nut van die gc niet echt alhoewel deze wel een makkelikke koffer heeft. Ik miszie iets aan die wagen.
                  Wist niet wat het was en heb het even opgezocht.
                  Zie het nut van dit model toch ook niet meteen in.
                  Ze gaan wel van mottig tot redelijk knap naargelang de aankleding.
                  Bij andere merken noemen ze dat een 4 en 5 deurs zeker.

Denk niet dat mijn volgende nog een 2 deurs zal zijn.
                  G
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hoi

dankje voor het advies
                    moesten er mensen ook nog leuke opties weten die mag je ook gerust meegeven naast de keuze

Comment

Up

het neigt iets meer naar de coupe een erg zuivere lijn.

Naar kleur toe individual Tansanitblau of saffierzwart met oystsr hoor graag jullie mening

Comment

Ik dacht dat er al zo een topic bestond . Geen kinderen de coupe wel kinderen de GC easy.
                        De coupe is mooier maar soms heb je geen ander keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricBMW Bekijk Berichten
                          Up

het neigt iets meer naar de coupe een erg zuivere lijn.

Naar kleur toe individual Tansanitblau of saffierzwart met oystsr hoor graag jullie mening
                          Tansanitblau, genoeg zwarte Beemers op de baan.

Comment

Ik zit 95% van de tijd alleen in de auto, er zijn geen kinderen en heb net mijn 4 GC in ontvangst genomen.

Handigere koffer + hoe vaak wil je niets snel iets op de achterbank gooien, als is het maar je jas. Vroeger met 3-deurs wagens gereden en steeds aan geërgerd.

Comment

Hoi iedereen

even een up de motor is ondertussen gekozen 30i
                              enkel de vraag coupe of GC blijft hier moet ik deze week een keuze make.

Ik rijdt 98 procent van de tijd alleen in de wagen geen kids etc

naar kleur toe ligt de keuze ook vast tansanitblauw individual met oyster leder en 19 inch bicolor m wheels

de coupe komt in het Tansanit blijkbaar iets beter voor de dag lijkt me hoor graag jullie feedback

grtjes

Comment

Working...
                              X