Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M3/4 (F80/F82) vs Alfa Giulia Quadrifoglio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW M3/4 (F80/F82) vs Alfa Giulia Quadrifoglio

Bloed kruipt waar het niet gaan kan, met als gevolg een nogal korte keuzelijst, sorry Mercedes liefhebbers om de C63 AMG uit te sluiten.
    (het kan een idee zijn om een aparte poll te starten met alle sportsedans van het moment)

Keuze in deze poll gaat dus tussen de BMW M3 (bij uitbreiding ook de M4, als je liever de coupé hebt) en de Alfa Giulia Quadrifoglio.
    Ze zijn qua concept vergelijkbaar maar leggen hun accenten anders... uw keuze wordt beïnvloedt door merkperceptie, prestaties, optie en prijzenpolitiek, al dan niet belangrijke gadgets die in de optielijst staan of ontbreken (parkeer camera's, heads-up display, adaptieve LED-verlichting, om er enkele te noemen die bijvoorbeeld niet verkrijgbaar zijn op de Alfa).

Het hart weet soms exact wat het wil, maar is dat ook het geval tussen deze 2 sedans, wat zouden jullie kiezen?
    De Alfa is met gelijkaardige uitrusting goedkoper, laat dat echter niet uw keuze beïnvloeden.

56
    BMW M3/4 (F80/F82)
    50,00%
    28
    Alfa Giulia Quadrifoglio
    50,00%
    28

Alfa (looks, motor, eigenzinnig, looks... Looks..)

Comment

easy... bmw
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Alfa, maar ik ga niet kunnen vergelijken omdat we niet met een M3/4 gaan (test)rijden.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Alfa lijkt me zoveel meer fun dan de zoveelste m3/m4

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

M3, comfortabele all rounder, maar zo een beest waar je tonnen fun mee kan hebben.

Comment

Doe maar de alfa manueel dan, ook al lijkt het alsof ze de mule van de voorkant vergeten halen zijn.

Comment

voorlopig kies ik de BMW. de alfa zou ik toch nog een jaar afwachen en kijken hoe betrouwbaar ze is
                lets have some more member berries

Comment

Wat garantie betreft zit je bij Alfa misschien beter.
                  De Giulia geniet 4 jaar garantie, is me echter nog niet geconfirmeerd of dat bij de Quadrifoglio ook zo is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Wat garantie betreft zit je bij Alfa misschien beter.
                    De Giulia geniet 4 jaar garantie, is me echter nog niet geconfirmeerd of dat bij de Quadrifoglio ook zo is.
                    ???
                    Precies nog nergens iets van gevonden eerlijk gezegd over die 4 jaar ook niet op de fleetmeeting van 2 maanden terug.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Als Bmw liefhebber heb ik uiteraard voor de ....Alfa gekozen
                      Vroeger ook al eens Alfa gereden (146 2.0 selespeed) en qua design is Alfa veel mooier dan Bmw vind ik. Degelijkheid en betrouwbaarheid spreek ik mij niet over uit.
                      Ik heb altijd gezegd " een Alfa koop je met je hart en niet met je verstand"
                      2014 Bmw 118d Estorill //M
                      2000 Bmw 320d
                      2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                      2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                      https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                      Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                        ???
                        Precies nog nergens iets van gevonden eerlijk gezegd over die 4 jaar ook niet op de fleetmeeting van 2 maanden terug.
                        Raar, want dat is voor de fleet (info komt van Buga Westerlo). Maar zoals iedere keer wanneer ik bij Alfa ga horen zijn er zaken die nog niet geweten zijn, nu heb ik toch al lang gewacht alvorens binnen te springen hé, is nog steeds niet alles geweten terwijl de eerste wagens afgeleverd worden op dit ogenblik...

Comment

Moeilijke, maar ik zou zeker durven voor de Alfa te gaan :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk Berichten
                            Als Bmw liefhebber heb ik uiteraard voor de ....Alfa gekozen
                            Vroeger ook al eens Alfa gereden (146 2.0 selespeed) en qua design is Alfa veel mooier dan Bmw vind ik. Degelijkheid en betrouwbaarheid spreek ik mij niet over uit.
                            Ik heb altijd gezegd " een Alfa koop je met je hart en niet met je verstand"
                            Ik een tijdje een 156 2.0 selespeed. Super irritante versnellingsbak, maar al de rest was wel heerlijk. Interieur, gewillige motor, design,... .

Comment

Toch geen beauty hoor vergeleken met de 159, motorisatie is speciaal en dat maakt hem aantrekkelijk.

Comment

Als BMW liefhebber en eigenaar zou ik hier uitzonderlijk voor de Alfa kiezen. De M3 ben ik al moe gezien (kijk gerust eens wat er al 2dehands op mobile.de staat, gewoon een mindblowing aantal om nog zo een jong model te zijn). En eerlijk gezegd spreekt de Alfa ook qua design mij meer aan. Heel mooie reviews krijgt de Alfa ook, en zal uitblinken in originaliteit.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Als niet bmw liefhebber kies ik de m4

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

Mercedes C63 AMG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Raar, want dat is voor de fleet (info komt van Buga Westerlo). Maar zoals iedere keer wanneer ik bij Alfa Goede avond horen zijn er zaken die nog niet geweten zijn, nu heb ik toch al lang gewacht alvorens binnen te springen hé, is nog steeds niet alles geweten terwijl de eerste wagens afgeleverd worden op dit ogenblik...
                                      Ik heb mijn map laten liggen op het kasteel van Cleydael destijds anders kon ik het je bevestigen maar dacht dat het 3 jaar was onbeperkt, dus idem aan MB, BMW en Audi.
                                      Ik zal overmorgen hier iets laten weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Als BMW liefhebber en eigenaar zou ik hier uitzonderlijk voor de Alfa kiezen. De M3 ben ik al moe gezien (kijk gerust eens wat er al 2dehands op mobile.de staat, gewoon een mindblowing aantal om nog zo een jong model te zijn). En eerlijk gezegd spreekt de Alfa ook qua design mij meer aan. Heel mooie reviews krijgt de Alfa ook, en zal uitblinken in originaliteit.
                                        De Giulia is natuurlijk gloednieuw, verfrissender, dat is een reden om nu de Giulia te verkiezen maar dat sprookje is allicht maar van korte duur. 't Ding is dat de Quadrifoglio geen millimeter breder is dan de gewone uitvoering om zich te kunnen onderscheiden. Zodra je op iedere straathoek een Giulia ziet staan is het nieuwe er ook van af. Uiteindelijk val je terug op de intrinsieke kwaliteiten van de auto, hoeveel er ook van mogen rondrijden nu en in de toekomst.

Ik probeer het gevoel concreter te maken en dan mis ik meteen een paar dingen aan de Alfa, het één al wat belangrijker dan het andere, bijvoorbeeld de HUD. - HUD is gemakkelijk om uw snelheid letterlijk en figuurlijk in het oog te houden (kon me vroeger niet boeien, maar sinds de M soms toch nodig). - Real time traffic info, hoewel dat systeem lang niet perfect is weet je wel of er file staat en hoelang de wachttijd is. - Parkeercamera's, netjes tussen de lijnen parkeren is nog nooit zo simpel geweest, gebruik ik iedere dag. - Zetels, de M3/4 zetels vind ik al heel fraai ogen, maar ze zijn niet zo knap als de carbon kuipjes in de Alfa. Die zetels van de BMW zijn echter op mijn maat gemaakt, de beste die ik ooit al gehad heb. - M-performance uitlaat... geluid is een controversieel thema maar de zes-in-lijn is altijd al mijn meug geweest en iedereen zal het geweten hebben, die uitlaat is een kers op de taart. Je kan een paar toegevingen doen maar zoals ik het zie is de keuze lang niet zo simpel. Ik heb altijd al een zwak gehad voor Alfa en sowieso wekt die veel meer sympathie op bij de mensen. Dat stukje perceptie is wel een dik pluspunt.

Comment

Working...
                                        X