Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3/4 (F80/F82) vs Alfa Giulia Quadrifoglio
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenMoeilijke, maar ik zou zeker durven voor de Alfa te gaan :pPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
De BMW is zeker een goede wagen maar de Alfa is zoveel meer karakter van auto en motor en denk ook veel snellerBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenJij bent bevooroordeeld en mag bijgevolg niet meestemmen.
(merci trouwens om het effe op te snorren voor wat de garantie betreft, wist niet dat 3 jaar tegenwoordig de norm is geworden bij de vernoemde merken)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenNiemand beter geplaatst dan hem om te kiezen.
(merci trouwens om het effe op te snorren voor wat de garantie betreft, wist niet dat 3 jaar tegenwoordig de norm is geworden bij de vernoemde merken)
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenNiemand beter geplaatst dan hem om te kiezen.
(merci trouwens om het effe op te snorren voor wat de garantie betreft, wist niet dat 3 jaar tegenwoordig de norm is geworden bij de vernoemde merken)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
evo magazine (oktober '16) heeft hier toevallig een vergelijking van met de M4 Competition package waarbij ze de Alfa verkiezen want leuker en sneller.
De C63 S Coupe wint echter de test.1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichtenevo magazine (oktober '16) heeft hier toevallig een vergelijking van met de M4 Competition package waarbij ze de Alfa verkiezen want leuker en sneller.
De C63 S Coupe wint echter de test.
Verrassende tussenstand al, moest dat representatief zijn voor de verkoopcijfers gaat Alfa nog mooie dagen tegemoet.
Comment
-
Lastig. Heb al redelijk uitgebreid kunnen rijden met de M4 en F80 M3 met de DCT-7 en dat rijdt scherp en lichtvoetig (zeker vergeleken met de C63s AMG die veel zwaarder aanvoelt maar wel een brutere en fantastisch klinkende V8 bi-turbo heeft). De DCT-7 schakelt perfect en past ideaal bij deze turbomotor. Het chassis is super maar in comfort rijmodus toch aangenaam als daily en het verbruik valt eigenlijk ook nog mee als je niet te veel overdrijft. Qua sound vind ik het ook best cool itt wat velen beweren, nee het is geen C63 qua sound da's waar..
De Alfa zou ik heel graag ook eens testrijden om te kunnen vergelijken, volgens mij ligt de focus nog meer op rijplezier (de tijd die de Giuilia heeft neergezet op de ring is trouwens indrukwekkend).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenOmgekocht, dat kan niet anders.
Verrassende tussenstand al, moest dat representatief zijn voor de verkoopcijfers gaat Alfa nog mooie dagen tegemoet.
Tijdje gelezen nog gezien trouwens;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenDenk ik ook wel, kan me moeilijk voorstellen dat de Alfa sneller zou zijn.
Is een auto die je niet met handbak kan krijgen, want misschien is de handbak nog slechter dan de automaat?
(ik ben maar aan het trollen, of toch niet? )
De review van Chris Harris is interessant omdat ik vermoed dat die niet 100% neutraal kan zijn, ook al doet hij zijn best.
Hij is de M3 gewend, iets anders vraagt gewenning. Het stukje waarbij Chris Harris beweert dat de Mercedes en BMW alles een paar procentpuntjes beter doen dan de Alfa blijft hangen in ieders hoofd, maar tegelijk zegt 'ie in zijn review dat de Alfa wat comfortabeler en sneller is. Elk voordeel heb zijn nadeel en dat zijn de keuzes die een fabrikant nu eenmaal moet maken, neemt niet weg dat de kalibratie misschien in het algemeen als leuker ervaren wordt zo. Een kleiner directer stuurwiel, weinig stuurlui hebben daar iets op tegen.
De poll begint een andere richting uit te gaan, niet meer zo'n overweldigend aantal Alfa stemmen.
Comment
-
Quadrifoglio is een beest van een wagen, met achteruitrijcamera en 4 jaar garantie in lease...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenQuadrifoglio is een beest van een wagen, met achteruitrijcamera en 4 jaar garantie in lease...
Surroundview camera =/= achteruitrijcamera ik hoor sommigen al denken: "over wat zijt gij bezig man!?", dus ik ga daar niet dieper op ingaan.
Is lease een voorwaarde voor die 4 jaar garantie, of is het gewoon per definitie 4j voor de Giulia?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe M3 is ook een beest van een wagen... anders was het simpel.
Surroundview camera =/= achteruitrijcamera ik hoor sommigen al denken: "over wat zijt gij bezig man!?", dus ik ga daar niet dieper op ingaan.
Is lease een voorwaarde voor die 4 jaar garantie, of is het gewoon per definitie 4j voor de Giulia?
Lease is inderdaad een voorwaarde om van 4 jaar garantie te kunnen genieten.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
Comment