Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imago Jaguar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Imago Jaguar

Uit nieuwsgierigheid. Ik hoorde van een Jaguarverkoper dat sommige (vooral lease) potentiële kopers zich laten afschrikken door het chique imago van Jaguar vergeleken met Audi, BMW en Mercedes. Door de geschiedenis van het merk en het feit dat ze een stuk exclusiever zijn zou een Jaguar bij de gemiddelde mens een stuk duurder overkomen dan de andere premiumconcurrenten wat niet altijd een goede zaak is (zo ook in mijn huidig beroep). Ik ben nog redelijk jong en heb niet meteen een chiquer beeld van Jaguar, omdat ik ze vooral ken van de Ford-periode met onder andere de X-type.

Ik zou twijfelen tussen een XE, 3-Reeks of C-klasse. Komt een Jaguar (XE) voor jullie bekakt of duurder over dan deze concurrenten?
    1
    Ja
    20,00%
    11
    Nee
    79,00%
    42
    Last edited by stradge; 14/09/2016, 03:05.

Dat is een gemakkelijke hier. Een XE voor mij aub. Komen helemaal niet bekakt over ten opzichte van beide andere, integendeel zou ik haast zeggen. ;-)

Sending from somewhere, used with Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik vind dat ze er tegenwoordig juist minder 'chique' uitzien dan een jaar of 10 geleden. Van ver ook minder snel herkenbaar als 'een Jaguar' dan vroeger, vind ik.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Imago is iets dat berust op het verleden. Je kan er niets aan doen, de vroegere flaters en de slechte faam blijft heel lang plakken. Voor Jaguar (en andere Engelse merken...) gaat dat terug tot laatste kwartaal van de vorige eeuw. Niet erg objectief, dus, maar het is zo. Een beetje als de Fiatjes die zogezegd roesten voor je ze thuis brengt.
        Voor Jaguar ben ik eerder afgeschrikt door het klein dealersnet, deze garages moeten leven op een gering aantal klanten, en het kan duur worden. Niet verwonderlijk dat ze 3 jaar waarborg en onderhoud geven, de leasingmaatschappijen zouden anders niet toehappen, ook wegens de lagere aantrekkelijkheid op de okkasiemarkt.
        Voor de particulieren die hun materiaal langer houden blijven de oude spoken rond wandelen...

Comment

Imago, vanaf bepaalde Jaguars in feite Ford Mondeo's in een kek jasje waren

Comment

Imo heeft Jaguar een beter imago dan de Duitse drie. Niet meer bekakt, maar eerder meer levensgenieter en stijlvol.

Comment

Bij mij alvast omgekeerd. De Duitse drie roepen bij mij net meer het "kopen omwille van de badge"-gevoel op, en dus geld uitgeven aan schone schijn (wat niet uitsluit dat het goede auto's zijn). Iemand die voor een Jag kiest, heeft bij mij automatisch (en ja dat is irrationeel) een voetje voor. Het heeft, voor mij, iets meer van een eigen wil, meer persoonlijkheid, meer tegen de stroom op durven varen. Ik denk geen seconde dat het dure (duurdere) auto's zijn. Behalve dan de F-type, die is helaas veel te duur - schandalig gewoon (anders stond er een voor de deur). Uit wat je hier opsomt: de XE. Hoef ik geen seconde over na te denken, wegens meer savoir vivre voor je geld. Kom daarmee langs bij ons op het bedrijf en je krijgt van mij een punt extra tegenover de anderen die met een 3, een A4 of een C afkomen.

Comment

He's got a jaaaaag

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Bekakt zou ik niet zeggen, eerder meer klasse.
                  Mensen zijn in het verkeer ook vriendelijker dan als je afkomt met een BMW
                  Overig pluspunt is dat een Jag minder snel als patserig wordt aanzien dan pakweg een Audi of BMW.
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Bij mij ook het omgekeerde. 20 jaar geleden misschien niet, maar nu zeker.

Imago is voor het grootste deel subjectief.

Jaguar is nu een alternatief luxemerk geworden, voor wie niet met een saaie luxeburgerbak wil rijden (ik mag dat zeggen, want ik heb er zelf één. Ik heb er verschillende van de bekende 3 Duitse merken gehad, en het zal mijn laatste zijn waarschijnlijk).

Een alternatief luxemerk, net zoals Saab dat vroeger was, of Lexus. Of Audi, voor dat ze Babushka-wagens gingen maken voor geltypes.

Ik zie liever een vertegenwoordiger afkomen in een Jag, dan in de zoveelste 3 reeks break of Merc.

Niks mis met de Duitse 3, rijden fantastisch, maar ze zijn zooooo mainstream geworden.

En voor mij persoonlijk, is dat een tegenvaller. Ik moet niet weten van populaire dingen waar iedereen zot van is. Niet van TV programma's, of populaire GSM's, muziek, of ja, auto's. Klinkt hipster, en misschien is dat wel zo Maar toch, het leven is te kort om saaie wagens te kopen, of praktische wagens. Niet natuurlijk als dat uw ding is, maar voor de meeste autoliefhebbers is een praktische wagen zowat Satan.

Het slechte mechanische imago waar ze mee zitten, zal er wel stillekes uitgaan als ze blijken betrouwbaar te zijn. Dat zijn mythes die in stand worden gehouden door mensen die zeggen dat Toyota's al roesten vanop de boot, Mercedessen voor beenhouwers zijn en Alfa's voor vrouwenmannen. Clichés.

Comment

een sjieke jag is een XJ of dergelijke, een XE, XF is even bekakt als een mercedes C of E, BMW 3 of 5 etc.
                      voor mij heeft jag zijn imago de afgelopen 10 jaar deels verloren net als de duitse topmerken door veel te willen gaan verkopen in de lagere middenklasse.

ik zou in keuze tussen de XE, C en 3 voor de XE gaan
                      Last edited by Doa; 14/09/2016, 11:29.
                      lets have some more member berries

Comment

Ik was de F-Pace van de pop-up store in Knokke van dichter bij gaan bekijken, toegegeven, dat is een mooie verschijning, binnen en buiten. Wel 92.000 euro's als eindtotaal, maar dat was ook eentje met veel toeters en bellen.
                        Niet opzichtig, velen zullen hem verwarren met andere SUV's van alle oorsprong. Maar omdat het een JAG is zal ik geen proefkonijn spelen, de kans dat de F-Pace het in the long run beter doet dan mijn saaie Q5 is gering, en na 5/6 jaren wilt niemand hem overkopen tenzij voor een appel en een ei.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          een sjieke jag is een XJ of dergelijke, een XE, XF is even bekakt als een mercedes C of E, BMW 3 of 5 etc.
                          voor mij heeft jag zijn imago de afgelopen 10 jaar deels verloren net als de duitse topmerken door veel te willen gaan verkopen in de lagere middenklasse.

ik zou in keuze tussen de XE, C en 3 voor de XE gaan
                          Enige imago dat Jaguar heeft is dat je daar meer mee in de garage staat dan mee aan het rijden bent... al is dat de laatste jaren sterk verbeterd blijkbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                            Enige imago dat Jaguar heeft is dat je daar meer mee in de garage staat dan mee aan het rijden bent... al is dat de laatste jaren sterk verbeterd blijkbaar.
                            Hebben minder problemen met de XJ dan met de vorige premium wagens
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Bekakt vind ik zeer slechte omschrijving.

Niet respectvol, je had beter het woord chiquer gebruikt. Want bekakt is negatief.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                Bekakt vind ik zeer slechte omschrijving.

Niet respectvol, je had beter het woord chiquer gebruikt. Want bekakt is negatief.
                                Het was effectief als negatief (als in arrogant) bedoeld
                                Ik schrik van de reacties, had verwacht dat veel mensen het imago als chiquer zouden ervaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  Het was effectief als negatief (als in arrogant) bedoeld
                                  Ik schrik van de reacties, had verwacht dat veel mensen het imago als chiquer zouden ervaren.
                                  Vroeger wel, maar de laatste paar jaar is mijn mening serieus verandert, naar jonger, sportief, perfect alternatief voor de duitsers enz...

Comment

Bekakt vind ik ze helemaal niet overkomen, zeker de laatste jaren niet. Vroeger zagen ze er naar mijn mening wel meer "pimp"-achtig uit maar de laatste jaren begin ik ze meer en meer te appreciëren.

Comment

Er was een tijd dat Jaguar enkel weggelegd was voor de baas... het gewoon volk was al tevreden met VW, Opel, Peugeot en Citroën, want deze betaalden dat met een lening of hun spaarcenten. Nu ook de betere wagens binnen bereik zijn van ongeveer iedereen als deel van de wedde is alles afgevlakt... wat nog enkel telt is de maandelijkse huurprijs waarvan de herverkoopwaarde een groot deel maakt. Vandaar het succes van de welbekende (Duitse) premiums die hierin goed uitkomen. Of Jaguar daar zo goed scoort betwijfel ik ten zeerste, wij zouden er veel meer op de baan zien : nul risico en toch een mooie auto !

Comment

Ik was onlangs in een Jaguar garage en was teleurgesteld over de modellen XE , XF,... Geen mooie afwerking. Ook de garage straalde weinig uit. Had een totaal ander idee van Jaguar. Volgens mij te veel Ford geworden.

Comment

Working...
                                        X