Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imago Jaguar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik stel voor dat we massaal weer grotere motoren gaan kopen zodat de constructeurs niet anders kunnen dan die grote nog beter en zuiniger te maken... of zoiets

Comment

• Gaat niet gebeuren helaas, voor te veel mensen doodgetaxeerd de grotere motoren

Comment

• zo lang ik met auto's bezig ben hoor ik de mensen rondom mij maar zeggen: een grotere motor is beter. Dat was met de diesels vroeger ook al zo. Het moest een dikke 3 liter zijn want die kreeg ge niet kapot. Dan moest het een 2.5 zijn, dan een 2 liter, nu is het een 1.6 en in de toekomst gaat het nog minder zijn. Idem voor de benzinemotoren.
        En altijd haalt men de levensduur aan die zogezegd beter is bij grotere motoren. Die kleinere blokken haalden ook heel veel km's. Dus ik zou niet weten waarom de nu nog kleinere het niet evengoed zouden kunnen. Productieprocessen worden beter en beter, metaallegeringen ook dus die blokken worden dan ook alsmaar beter.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
          Gaat niet gebeuren helaas, voor te veel mensen doodgetaxeerd de grotere motoren
          Klopt. Anderzijds, moest je vroeger voor een +160 kW (+218 Pk) kar, ongeacht de uitstoot 5.000 euro BIV ophoesten. Nu betaal je voor bijvoorbeeld een 3-liter 340i met 326 Pk ongeveer een 700 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            1365 vs 1390

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
            wist niet dat die SLK zo'n dikkertje dap was

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
            Gaat niet gebeuren helaas, voor te veel mensen doodgetaxeerd de grotere motoren
            Denk het ook niet, hervormde verkeersbelasting met nog altijd fiskale pk als belangrijkste parameter was wederom een gemiste kans
            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Klopt. Anderzijds, moest je vroeger voor een +160 kW (+218 Pk) kar, ongeacht de uitstoot 5.000 euro BIV ophoesten. Nu betaal je voor bijvoorbeeld een 3-liter 340i met 326 Pk ongeveer een 700 euro.
              Voor nieuwe wagens klopt dat, verhouding pk/cc is explosief gestegen.
              Maar neem nu een zware oude Jaguar (om een beetje ontopic te blijven ) van zo'n 10-15j geleden.
              Daar moet je niet van verschieten dat het factuurke van BIV+verkeersbelasting hoger ligt dan je aankoopprijs

Ik versta nog altijd niet waarom een 4.2 V8 die misschien 7.500 km/jaar doet een veelvoud aan taks moet betalen tegenover een 1.6 ecoslet met 50.000 km/jaar
              Van mij mogen ze rekeningrijden asap invoeren.
              2.0 JTDm

Comment

• beter gewoon voor iedereen dezelfde tax, namelijk die om de snelwegen te gebruiken. al de andere taxen zitten al in de brandstof
                lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Maar neem nu een zware oude Jaguar (om een beetje ontopic te blijven ) van zo'n 10-15j geleden.
                  Daar moet je niet van verschieten dat het factuurke van BIV+verkeersbelasting hoger ligt dan je aankoopprijs

Ik versta nog altijd niet waarom een 4.2 V8 die misschien 7.500 km/jaar doet een veelvoud aan taks moet betalen tegenover een 1.6 ecoslet met 50.000 km/jaar
                  Rekeningrijden komt er aan, bovenop je rijtaks.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Da's inderdaad waar, en spijtig. Mijn dealer had destijds een E92 M3 (directiewagen) te koop staan. In het oude systeem kostte die 5.000 euro aan BIV. Stond ie net te koop, wijzigt die BIV plots. 5.000 euro werd plots 10.000 euro BIV voor diezelfde E92 M3. Heeft lang te koop gestaan.

Comment

Dit.

Men haalde zogezegd het milieu aan toen men twee jaar geleden de CO in de berekening opnam.

Wel, heren en dames politici: nieuwe wagens hebben op papier een zeer lage co uitstoot, ook de PK beesten. Wat vroeger 5.000 euro aan BIV kostte, kost nu een paar honderd euro. Gemiste kans 1.

Wie wordt hier gestraft? Mensen die een hobbywagen kopen. Alles van voor 2008 of zo, toen men nog niet bezig was met CO, moet nu als het mis gaat een paar 1000 tax aan BIV en VB betalen, en als het heel mis gaat: 10.000 euro BIV betalen. En dat voor wagens die enkel in het weekend gebruikt worden en dus maar een fractie van de milieuvervuiling teweegbrengen.

En wat is het gevolg? Mensen die zich een wagen van meer dan 100.000 euro kunnen veroorloven, die kopen nieuw (met een lage co, dus weinig tax in de staatskas). En die wagens van 7, 8 of 10 jaar oud, met max BIV, die worden niet meer gekocht en verdwijnen voor de export.

Zelfde met de VAA, alle dikke CO bakken werden verkocht. Mueslimotors kwamen in de plaats.

En dan wordt er altijd die zever aangehaald van oude vervuilende wagens moeten uit het verkeer... Wel, die wagens van 2006, zijn ondertussen al 10 jaar, dus die gingen sowieso uit het verkeer gaan binnen waarschijnlijk 5 jaar en al zeker binnen 10 jaar. Die paar oude karren van 20 jaar die nog rondrijden zijn slechts een klein procent van de wagens en doen dus zo goed als niks aan milieuvervuiling.

Altijd dat korte termijn denken hier in België...

Comment

Da's inderdaad waar, en spijtig. Mijn dealer had destijds een E92 M3 (directiewagen) te koop staan. In het oude systeem kostte die 5.000 euro aan BIV. Stond ie net te koop, wijzigt die BIV plots. 5.000 euro werd plots 10.000 euro BIV voor diezelfde E92 M3. Heeft lang te koop gestaan.
                        Ik ben een autoliefhebber, mijn dagelijks vervoer mag een 4 cilinderke zijn. Die dient toch maar om 70 per uur te rijden op de baan.

Maar mijn hobbywagens zijn altijd dikke naften geweest. Wel nooit nieuw gekocht. Wie zich een wagen van meer dan 100.000 euro kon veroorloven, kon ook nog 5.000 euro BIV veroorloven. Na een paar jaar dan, als die wagens dan goedkoper waren, dan was ik daar, en betaalde ik nog een fractie van die BIV. Werd toch alleen maar in het weekend gebruikt. En die werd uitgeschreven in de winter. Nu moet ik op zoiets 10.000 euro betalen, wat meer is als de maximum BIV toen.

Eén keer gedaan in een zotte bui. Nooit meer opnieuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                          Dit.

Men haalde zogezegd het milieu aan toen men twee jaar geleden de CO in de berekening opnam.

Wel, heren en dames politici: nieuwe wagens hebben op papier een zeer lage co uitstoot, ook de PK beesten. Wat vroeger 5.000 euro aan BIV kostte, kost nu een paar honderd euro. Gemiste kans 1.

Wie wordt hier gestraft? Mensen die een hobbywagen kopen. Alles van voor 2008 of zo, toen men nog niet bezig was met CO, moet nu als het mis gaat een paar 1000 tax aan BIV en VB betalen, en als het heel mis gaat: 10.000 euro BIV betalen. En dat voor wagens die enkel in het weekend gebruikt worden en dus maar een fractie van de milieuvervuiling teweegbrengen.

En wat is het gevolg? Mensen die zich een wagen van meer dan 100.000 euro kunnen veroorloven, die kopen nieuw (met een lage co, dus weinig tax in de staatskas). En die wagens van 7, 8 of 10 jaar oud, met max BIV, die worden niet meer gekocht en verdwijnen voor de export.

Zelfde met de VAA, alle dikke CO bakken werden verkocht. Mueslimotors kwamen in de plaats.

En dan wordt er altijd die zever aangehaald van oude vervuilende wagens moeten uit het verkeer... Wel, die wagens van 2006, zijn ondertussen al 10 jaar, dus die gingen sowieso uit het verkeer gaan binnen waarschijnlijk 5 jaar en al zeker binnen 10 jaar. Die paar oude karren van 20 jaar die nog rondrijden zijn slechts een klein procent van de wagens en doen dus zo goed als niks aan milieuvervuiling.

Altijd dat korte termijn denken hier in België...
                          Je hebt gelijk.

Comment

Laat me raden, jij hebt de luxe om te voet, met de fiets of met de trein naar het werk te gaan?

Wat met de mensen die de auto dagelijks nodig hebben? Voor mij dan liever grote taxen voor die dikke oude bakken ipv voor mensen die een zo zuinig en minst vervuilende auto kopen omdat ze die dagelijks nodig hebben.

Een rijbereik van 300km is voor mij onvoldoende om serieus genomen te worden. Maar van zodra dat fatsoenlijk is (5-600 km) en de auto's betaalbaar (< 50.000 euro), koop ik electrisch (of een ander alternatief voor benzine of diesel). En van mij mogen er vanaf dan hogere taxen op benzine of diesel, ongeacht welke motor want die vervuilende dingen hebben dan lang genoeg rond gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                              Laat me raden, jij hebt de luxe om te voet, met de fiets of met de trein naar het werk te gaan?

Wat met de mensen die de auto dagelijks nodig hebben? Voor mij dan liever grote taxen voor die dikke oude bakken ipv voor mensen die een zo zuinig en minst vervuilende auto kopen omdat ze die dagelijks nodig hebben.

Een rijbereik van 300km is voor mij onvoldoende om serieus genomen te worden. Maar van zodra dat fatsoenlijk is (5-600 km) en de auto's betaalbaar (< 50.000 euro), koop ik electrisch (of een ander alternatief voor benzine of diesel). En van mij mogen er vanaf dan hogere taxen op benzine of diesel, ongeacht welke motor want die vervuilende dingen hebben dan lang genoeg rond gereden.
                              Veel van die oudere dikke bakken zijn er maar voor de hobby (hobby met de nieuwe BIV ook grotendeels doodgeknepen of ge moet voor een oldtimer gaan), de meesten die zoiets hebben, hebben voor dagelijks ook iets meer standaard ernaast

Comment

• @cabool, vanaf JIJ elec kunt betalen mogen taxen naar boven, das sympa

Comment

• De dag dat electrisch de meerderheid is, wordt dat weer belast.

De centen zijn te halen bij de meerderheid: gewone meerderheid van de tweeverdieners via de bedrijfsvoorheffing. De gewone meerderheid met zijn 2 liter diesel. De gewone meerderheid met zijn dit. De gewone meerderheid met zijn dat...

Grootverdieners hebben een electrische wagen die niks kost aan taxen. Grootverdieners hebben de notionele intrestaftrek, ...

Mensen die niks hebben krijgen andere voordelen (OCMW, minder betalen op dit, minder betalen op dat, ...)

Pas op, ik heb niks tegen grootverdieners of mensen die het moeilijk hebben, begrijp mij niet verkeerd, en die mensen betalen ook belastingen. Ik wil maar zeggen dat de centen te halen zijn bij die enorme meerderheid. En de dag dat de elektrische wagen in de meerderheid is, wordt die belast. En fel belast, waarschijnlijk op hetzelfde niveau als nu de naft en de dieselmotor.
                                  Last edited by ; 18/09/2016, 22:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    @cabool, vanaf JIJ elec kunt betalen mogen taxen naar boven, das sympa

Het was maar om duidelijk te maken dat meestal diegene zijn die om rekeningrijden vragen die zijn die enkel op zondag met hun oude, dikke, vervuilende bak een zondagritje willen maken en tijdens de week te voet naar hun werk (kunnen) gaan. Ook niet echt sympa...

Waarbij ik, voor alle duidelijkheid, zeker Haddock niet viseer, ik bedoel het in het algemeen...

Comment

• Het is net de electrische auto die voor kilometerheffing gaat zorgen en niet de dikke hobbybak, want daar zit de roverheids grote probleem dat ze daar moeilijk accijnzen op kunnen heffen.

Comment

• Ja, ik pikte er maar 1 zin uit

Rekrijden komt er sowieso wel door bij meer elec wagens

Comment

Idd das wel een voordeel met die nieuwe regeling. Ik rij nu rond met 230 pk en dat kost me 400 euro biv en iets van 300 euro jaarlijkse rijtax. Vroeger ondenkbaar en in Brussel en Wallonië nog steeds 5000 euro BIV voor m'n wagen. Had dit het geval geweest in Vlaanderen had ik die nooit gekocht.
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Working...
                                          X