Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imago Jaguar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Dat blijft het voordeel van een BMW, het verschil tussen een goedkope 3-serie en een duurdere 3 is maar 70.000 euro.
    Niet-autokenners hebben er geen flauw benul van, zodoende blijf je nog onder de radar, in tegenstelling tot sommige andere merken, zoals Porsche bijvoorbeeld, maar blijkbaar ook Jaguar (al had ik dat gevoel niet). Porsche Macan, 718, ... ik ga niet zeggen dat het goedkope wagens zijn, maar ze zijn lang niet zo duur als de naam doet uitschijnen. Het totale prijskaartje (taksen inbegrepen) van een 718, voor het type auto dat je krijgt en vergeleken met de concurrentie, is heel concurrentieel. Maar moeten zeggen dat je Porsche rijdt is het grootste probleem en dat snap ik perfect.

    Volgens mij kan je daarom op dit moment niks beters kopen dan een Alfa Romeo. Quasi iedereen heeft sympathie voor de "sukkelaar" die met zo'n onbetrouwbare auto moet rondrijden, maar bijna iedereen zal erbij zeggen dat 'ie wel mooi is.

    Comment


    • #42
      Ik trek mij niks aan van het imago. Mensen denken automatisch, BMW = duur, als ik dan vraag wat ze voor hun wagen betaald hebben .. is dat vaak nog meer.

      Comment


      • #43
        Zeg, vroeger was dat allemaal wat duurder, vandaag zijn de bekakte autos in de meerderheid en cheapest om te leasen...dus...

        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Ik trek mij niks aan van het imago. Mensen denken automatisch, BMW = duur, als ik dan vraag wat ze voor hun wagen betaald hebben .. is dat vaak nog meer.
          Persoonlijk vind ik een BMW ook wel duur. Mercedes ook hoor.
          Maar overal wat vergelijkbare wagens laten configureren, zowel vorig jaar, als dit jaar. Voor een bepaald budget. Bij Volvo heb ik bv een bijna compleet uitgeruste V60 voor hetzelfde bedrag dat ik bij BMW een 318 heb met lederen sportzetels en navi. Meer niet.

          Maar op zich vind ik een BMW 3-reeks zeker nog betaalbaar als ge echt met het imago van BMW wilt rijden. Zelf hecht ik meer belang aan de binnenzijde en de uitrusting. Een paar jaar geleden was er een collega die toen zei dat ze nog liever met een kale BMW rijdt, dan bv ne Volkswagen die zeer goed is uitgerust. De mensen zagen de binnenkant niet, maar zagen wel door het raam dat zij erin zat en dat vond ze voornamer

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Persoonlijk vind ik een BMW ook wel duur. Mercedes ook hoor.
            Maar overal wat vergelijkbare wagens laten configureren, zowel vorig jaar, als dit jaar. Voor een bepaald budget. Bij Volvo heb ik bv een bijna compleet uitgeruste V60 voor hetzelfde bedrag dat ik bij BMW een 318 heb met lederen sportzetels en navi. Meer niet.

            Maar op zich vind ik een BMW 3-reeks zeker nog betaalbaar als ge echt met het imago van BMW wilt rijden. Zelf hecht ik meer belang aan de binnenzijde en de uitrusting. Een paar jaar geleden was er een collega die toen zei dat ze nog liever met een kale BMW rijdt, dan bv ne Volkswagen die zeer goed is uitgerust. De mensen zagen de binnenkant niet, maar zagen wel door het raam dat zij erin zat en dat vond ze voornamer
            Ik vond 3 jaar geleden, toen ik hem kocht, de 316i behoorlijk wat bang for the buck bieden als je hem afzette tegenover concurrenten met gelijkaardige motorisatie. Ik kreeg ook een pak meer korting dan bij audi.
            Voor een mooie 320d betaal je wel meer dan een volvo V60 bv. Het verschilt naargelang de motor / configuratie.
            Audi A4 en Mercedes C klasse kosten tegenwoordig meer dan een gelijkaardig uitgeruste 3 reeks.

            Comment


            • #46
              Wat ik niet goed begrijp is dat velen denken dat het rijplezier gemaakt wordt door de opties. Niets is minder waar. Een kale Mercedes C klasse kan bvb vele beter rijden dan een Toyota van dezelfde grootte met alle denkbare opties. Het zijn zeker niet de opties die voor rijgenot zorgen, maar het concept zelf. Een BMW 3 serie zonder open dak en M kit rijdt idem als ene die daar wel mee uitgerust is....

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Wat ik niet goed begrijp is dat velen denken dat het rijplezier gemaakt wordt door de opties. Niets is minder waar. Een kale Mercedes C klasse kan bvb vele beter rijden dan een Toyota van dezelfde grootte met alle denkbare opties. Het zijn zeker niet de opties die voor rijgenot zorgen, maar het concept zelf. Een BMW 3 serie zonder open dak en M kit rijdt idem als ene die daar wel mee uitgerust is....
                Een M pakket is ook inclusief ander onderstel, dus die rijdt anders.

                Die zwarte dakhemel en M logo's overal, maken de bitches wel moist.

                Comment


                • #48
                  Ok, een M pakket... dat wist ik niet. Maar je begrijpt wat ik bedoel hee. Een volgeladen 320D zal niet rijden als een 330D met enkel de nodige opties

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Wat ik niet goed begrijp is dat velen denken dat het rijplezier gemaakt wordt door de opties. Niets is minder waar. Een kale Mercedes C klasse kan bvb vele beter rijden dan een Toyota van dezelfde grootte met alle denkbare opties. Het zijn zeker niet de opties die voor rijgenot zorgen, maar het concept zelf. Een BMW 3 serie zonder open dak en M kit rijdt idem als ene die daar wel mee uitgerust is....
                    90% van de premium-kopers kopen dergelijke wagen niet om hun rijkwaliteiten, maar om het imago. Bmw maakt een voorwielaandrijver (bammm, rijplezier weg) en toch verkoopt hij als zoete broodjes. De 90% heeft dan ook liever een wagen met minder plezier, maar met meer show/imago, want hey, het is belangrijk wat je buurman van je denkt.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Ik trek mij niks aan van het imago. Mensen denken automatisch, BMW = duur, als ik dan vraag wat ze voor hun wagen betaald hebben .. is dat vaak nog meer.
                      Bwa tot 10jaar geleden wel . Ik merk toch dat mensen tegenwoordig niet meer echt om kijken naar een c klasse of 3 reeks .......
                      Dat is een betaalbare wagen ook voor de gewone mens . Rij je met een s coupe , z4 , 6 reeks dan word er wel omgekeken.

                      De xe vind ik zeer knap van voor maar kan niet wennen aan de achterkant.

                      Comment


                      • #51
                        Zonder bewijs heeft bh gelijk

                        Is er hier nog 1 persoon op het forum onder de indruk ? Behalve dan sommige zogezegde buren

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          Zonder bewijs heeft bh gelijk

                          Is er hier nog 1 persoon op het forum onder de indruk ? Behalve dan sommige zogezegde buren

                          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                          Ik merk toch wel dat er nog omgekeken wordt. Zal misschien liggen aan het feit dat ik niet met de zoveelste lease achtig uitziende 3-reeks rij.

                          Comment


                          • #53
                            Dat zalt zijn, neem de xe in zilver op basis 16 en niemand ziet dat het een jag is

                            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik merk toch wel dat er nog omgekeken wordt. Zal misschien liggen aan het feit dat ik niet met de zoveelste lease achtig uitziende 3-reeks rij.
                              T is mss omwille van je rijstijl dat ze omkijken

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ik merk toch wel dat er nog omgekeken wordt. Zal misschien liggen aan het feit dat ik niet met de zoveelste lease achtig uitziende 3-reeks rij.
                                Wat mij betreft wel ja. Ik kijk soms wel om naar een Jaguar, niet voor één of ander imago.. maar wel omdat het inderdaad eens iets anders is dan de zoveelste zilverkleurige BMW of Mercedes. Zeker als het dan een witte of rode Jaguar is.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Zonder bewijs heeft bh gelijk

                                  Is er hier nog 1 persoon op het forum onder de indruk ? Behalve dan sommige zogezegde buren

                                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                  Maximum maximorum van welvaart of van materialisme?

                                  Vind het toch opmerkelijk hoe je in deze contreien zo veel dure Duitse auto's ziet alsof dat niets voorstelt.

                                  Aan de topicstarter: Wat is je beroep? Toch belangrijk om te weten om het effect van het imago van de auto te kunnen inschatten. Jaguar is idem aan de Duitsers vind ik.
                                  Kom vaak in contact met bedrijfsleiders van KMO's in de bouw dan is dat wel leuk om te zien dat men met een 5-reeks of een S8 rijdt, toont aan dat het bedrijf gezond is door/na hard werk.
                                  Hoe je op je 26ste sympathiek kan overkomen met een Jaguar weet ik niet meteen. Tenzij je succesvol dj bent of een supersuccesvol internetbedrijfje hebt of zo. Als je het kan weerstaan zou ik toch wat anders kopen als je neutraal wil overkomen.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                  Comment


                                  • #57
                                    Dure wagens zijn voor een groot stuk toegankelijker geworden.

                                    Ik heb eens rap gegoogled wat een Merc 190 nieuw kostte in 1986: 25.000 euro. En dat was in Nederland, dus in België zal die toen iets goedkoper geweest zijn. Rekening houden met inflatie enzoverder (een pree was toen iets in de 30.000 frank per maand) wat zou 25.000 euro van toen nu zijn geworden? 40.000 euro? 45.000?

                                    Een gloednieuwe basis C kost vandaag iets boven de 30.000 en met korting krijgt ge hem misschien voor eind 20.

                                    Auto's zijn niet duurder geworden op 30 jaar tijd (30!). Toen kon alleen een rijke zich dat veroorloven.

                                    Over het algemeen is alles wat en masse gemaakt kan worden veel goedkoper geworden. Een video kostte toen 50.000 frank (1.250 euro). Een dvd speler nu 50 euro.
                                    Last edited by ; 16/09/2016, 23:25.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                                      Dure wagens zijn voor een groot stuk toegankelijker geworden.

                                      Ik heb eens rap gegoogled wat een Merc 190 nieuw kostte in 1986: 25.000 euro. En dat was in Nederland, dus in België zal die toen iets goedkoper geweest zijn. Rekening houden met inflatie enzoverder (een pree was toen iets in de 30.000 frank per maand) wat zou 25.000 euro van toen nu zijn geworden? 40.000 euro? 45.000?
                                      Als ik mij niet vergis, ik was maar een klein manneke toen, kostte een Mercedes 190 in '86 ongeveer 800.000 Bfr. Mijn vader had er ene gekocht, 190E, Carat Duchatelet kit, champagne kleur exterieur, licht beige interieur, (hij was de grondlegger van tuning scene Maaskantje denk ik). Die auto zat in elk geval al over het miljoen Bfr. , ik geloof 1.15 miljoen. Dat zou vandaag boven de 45.000 euro uitkomen.

                                      Ik dacht dat je vroeger niet vaak een speciale Mercedes zag, op een huisdokter en een goed boerende zelfstandige na, kocht bij mijn weten niemand 'n Mercedes (met opties ) en dan spreken we nog maar over de 190. Er moest eens een SL door het dorp passeren, dat was toen ofwel Will Tura, Bobby Ewing of een frauderende Discotheek eigenaar.

                                      We moeten ons realiseren dat het grote verschil toch wel in de bedrijfswagen cultuur van nu zit, met eigen zuurverdiende centen gaan mensen geen Mercedes van 45.000 euro kopen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        mercedes maakt volkswagens

                                        Comment


                                        • #60

                                          Comment

                                          Working...
                                          X