Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imago Jaguar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ik vond 3 jaar geleden, toen ik hem kocht, de 316i behoorlijk wat bang for the buck bieden als je hem afzette tegenover concurrenten met gelijkaardige motorisatie. Ik kreeg ook een pak meer korting dan bij audi.
    Voor een mooie 320d betaal je wel meer dan een volvo V60 bv. Het verschilt naargelang de motor / configuratie.
    Audi A4 en Mercedes C klasse kosten tegenwoordig meer dan een gelijkaardig uitgeruste 3 reeks.
    Ik liet de 318 en de V60 D3 configureren. Vergelijkbare motoren. Nen D2 is dan weer goedkoper. De uitrusting op die 318 vond ik thans al goed voor dagelijks op de baan te zitten, zeker omdat er dan al ACC en automatische kofferklep standaard op zaten. Dit jaar opnieuw gaan rondzien omdat ik nu echt wel iets anders voor mijne rug moet en gedoemd ben voor een monovolume of een SUV (blijft sowiso mijn favoriete wagens). Dus ben ik ook even gaan zien voor de X1. Als ik de X1 wou met vergelijkbare uitrusting dan nu op de Tiguan, dan was dat al een prijsverschil van ongeveer een 9000 excl. BTW. Dus ik moest het dan stellen met een pak minder uitrusting, maar wel voldoende om 4 jaar lang dagdagelijks kms mee af te rammelen. Maar de levertermijn was gigantisch op de X1. Maand geleden bestellen, was levering mei 2017. Moest ik BMW willen, dan bleef er enkel nog voor mij de 218 Grand Tourer over. En denk dat die ook nog wel mee valt. Mss volgende keer Tenzij mijn budget wordt opgetrokken tot ne deftige X3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Wat ik niet goed begrijp is dat velen denken dat het rijplezier gemaakt wordt door de opties. Niets is minder waar. Een kale Mercedes C klasse kan bvb vele beter rijden dan een Toyota van dezelfde grootte met alle denkbare opties. Het zijn zeker niet de opties die voor rijgenot zorgen, maar het concept zelf. Een BMW 3 serie zonder open dak en M kit rijdt idem als ene die daar wel mee uitgerust is....
      Ik geef u daar niet 100% gelijk in, maar wel grotendeels. Zeker de vergelijking die gij maakt. Maar als ik dan moet kiezen tussen een goed uitgeruste tiguan of een BMW X1 met enorm weinig op, dan is mijn keuze wel snel gemaakt.
      Er is ook wel altijd een verschil tussen kaal en weinig uitgerust hé. Die collega waarover ik sprak hoefde zelfs geen GPS erin, want eentje tegen het raam plakken was goed. Zolang ze maar zagen dat ze in een BMW zat

Het klinkt vooral stom, omdat ik vroeger met niets van opties op de baan zat en het ook ging. Maar nu vind ik het wel handig om area view te hebben, ACC, automatische kofferklep, autobrake, lane assist (vooral met 's nachts op vakantie te gaan),... . Sommigen hechten daar geen belang aan, maar als ik tegenwoordig moet bijhouden hoe vaak ik niet op mijn rem moet trappen omdat er ene voor mij rijdt die niet durft oprijden. Ge denkt dan telkens, die gaat nu, en dan stopt die terug. Dan is autobrake wel handig. Ik had al veel gehoord van mensen hoe geweldig ACC is. Ik heb enkel nog maar CC gehad en is voor mij persoonlijk compleet nutteloos, tenzij ne keer op de E40. Maar op de E313 en E314 krijgt ge meer pijn aan uwe duim van pauseren en terug opstarten, dan aan uwe voet van het gas geven en remmen
      Paar weken terug met ACC op de Tiguan gereden en eens getest en dat is al een heel ander niveau van rijden dan.

Dus ja, ergens volg ik u wel. Ik zou bv ook liever een minder uitgeruste BMW nemen, dan een full option Seat moest ik de keuze hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Als ik mij niet vergis, ik was maar een klein manneke toen, kostte een Mercedes 190 in '86 ongeveer 800.000 Bfr.
        Mijn moeder kocht zelfs in 89 of 90 ne 250E voor 800000fr. Was wel vrij basic. Dus manueel, geen electrische ramen, stoffe zetels,... .

Comment

kan niet hoor free, benz gaf toen nog geen 20% korting 200d was toen net 1 mil

Comment

Juist mijn vrouw ondervraagd over een XE 2.0d op kleine velgen die er stond. Achterkant = gelijk welke auto dan ook. Vooraan = al beter. Overall = not impressed, Jaguar of niet.
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              kan niet hoor free, benz gaf toen nog geen 20% korting 200d was toen net 1 mil
              Ik weet dat ik destijds het factuur heb gezien en dat was 800000fr rond (geen cent meer en geen cent minder). Kan wel zijn dat het een overjaars model of showroommodel was, want ze hadden hem binnen de week. Ik was wel even vergeten te vermelden dat wij destijds ook 10 Mercedescamions van dezelfde garage hadden rijden. Kan zijn dat da er ook voor iets tussen zat. Want garage deed camions en auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                Juist mijn vrouw ondervraagd over een XE 2.0d op kleine velgen die er stond. Achterkant = gelijk welke auto dan ook. Vooraan = al beter. Overall = not impressed, Jaguar of niet.
                Is enkel de naam die nog iets is. De wagen zelf (behalve de hele dure) vind ik maar zozo... Niet opwindend. Geef mij dan maar een mooie 3 of C.

Comment

Schijnt dat het onderstel erg goed is. Maar sedan only en daarom er niet eens mee gaan rijden...
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Jaguar heeft nog altijd een zeer duur imago bij 40 plussers die niks van auto's kennen, hetzelfde type mensen die Skoda's nog aanzien als goedkope oostblok rommel. Het grappigste dat ik ooit gehoord heb was een opmerking over een 'chique Jaguar' die in de straat geparkeerd stond, was een X-type
                    Die mensen kennen enkel het Jaguar van 15-20 jaar geleden, de dikke sedans en sportkarren.

Comment

Ik zou me pas zorgen beginnen maken over imago als ik met ne chromé Fisker Karma zou rijden, of ne goudkleurige G65 AMG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Ik weet dat ik destijds het factuur heb gezien en dat was 800000fr rond (geen cent meer en geen cent minder). Kan wel zijn dat het een overjaars model of showroommodel was, want ze hadden hem binnen de week. Ik was wel even vergeten te vermelden dat wij destijds ook 10 Mercedescamions van dezelfde garage hadden rijden. Kan zijn dat da er ook voor iets tussen zat. Want garage deed camions en auto's.
                        Daar is een beetje gefoefeld geweest denk ik.
                        Daarnet mijn vader gesproken en die vertelde dat ABS een optie van 90.000bfr was, haha.

Kwestie van on-topic te blijven, mijn vader is 77 jaar, heb eens gevraagd wat hij van Jaguar vond en hij associeert dat niet als een opstapje tov Mercedes of BMW. Al van zolang hij weet zijn die wagens kwalitatief minder goed dan de concurrentie.

Comment

Britten zijn sowiso altijd al minder op vlak van kwaliteit geweest. Overlaatst stond hier op het forum nog een lijstje over de kwaliteit waar RR als laatste op stond.

Maar er hangt een Britse air aan, en dat doet het hem hé. Denk aan misses Bucket

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Maar er hangt een Britse air aan, en dat doet het hem hé. Denk aan misses Bucket
                            Haha, Bucket, die blijft goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                              Zo een jaguar XE S met de V6 compressor met 340pk is zelfs goedkoper dan een bmw 340i en is "standaard" rijkelijk uitgerust :o
                              En dat rijdt gelijk de bliksem met een heerlijke sound.

Sending from somewhere, used with Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik kijk zelfs niet meer om voor een 911... Of tzou een GT2 moeten zijn. Tegenwoordig zijn dure wagens gewoon te bereikbaar geworden of er zijn teveel patsers met poen bijgekomen.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  Ik kijk zelfs niet meer om voor een 911... Of tzou een GT2 moeten zijn. Tegenwoordig zijn dure wagens gewoon te bereikbaar geworden of er zijn teveel patsers met poen bijgekomen.
                                  Ik vind net dat er een hele hoop minder dikke wagens rondrijden dan 10 jaar geleden.
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                    Ik vind net dat er een hele hoop minder dikke wagens rondrijden dan 10 jaar geleden.
                                    iedereen heeft tegenwoordig een mercedes, bmw, porsche, RR of jag

in de jaren 80 en 90 waren zulke wagens voor dokters, hogere managers of heel succesvolle ondernemers
                                    lets have some more member berries

Comment

Voor de VAA verandering van di rupo reden er meer dikke bakken rond dan nu. De lagere reeksen van bmw blijven wel mateloos populair als bedrijfswagen. Als je in frankrijk een bmw ziet, grote kans da't een belgische firmawagen is. Bmw 1 / mercedes A bestond 20 jaar geleden ook niet en in een 3 reeks lag nog een echte motor. Enfin je ziet het aan mijn onderschrift: ik ben een meeloper. Ziehier m'n imago.
                                      Last edited by sunking; 18/09/2016, 12:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        Ik kijk zelfs niet meer om voor een 911...
                                        Gij rijdt zelfs met een Espace rond... voelt gij nog wel iets voor auto's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          iedereen heeft tegenwoordig een mercedes, bmw, porsche, RR of jag

in de jaren 80 en 90 waren zulke wagens voor dokters, hogere managers of heel succesvolle ondernemers
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Voor de VAA verandering van di rupo reden er meer dikke bakken rond dan nu. De lagere reeksen van bmw blijven wel mateloos populair als bedrijfswagen. Als je in frankrijk een bmw ziet, grote kans da't een belgische firmawagen is. Bmw 1 / mercedes A bestond 20 jaar geleden ook niet en in een 3 reeks lag nog een echte motor. Enfin je ziet het aan mijn onderschrift: ik ben een meeloper. Ziehier m'n imago.
                                          Ik moet zeggen, ik zie veel minder AMG, RS of M modellen dan vroeger...Ook Ferrari's zie ik steeds minder.
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Working...
                                          X