Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imago Jaguar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Gij rijdt zelfs met een Espace rond... voelt gij nog wel iets voor auto's?
    Om eerlijk te zijn... nee.

    Het enige dat ik wil is in comfort en stilte van A naar B gebracht worden. Ik vind niks fun meer aan autorijden. Zelfs op zondag slaag ik er niet meer in van een "fun" ritje te gaan doen want er rijdt wel ergens een pipo in mijne weg met zijn zondagsrijderskwaliteiten.
    Als ik 's avonds thuis kom ben ik opgelucht dat ik niet meer hoef te rijden die dag.
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      Om eerlijk te zijn... nee.

      Het enige dat ik wil is in comfort en stilte van A naar B gebracht worden. Ik vind niks fun meer aan autorijden. Zelfs op zondag slaag ik er niet meer in van een "fun" ritje te gaan doen want er rijdt wel ergens een pipo in mijne weg met zijn zondagsrijderskwaliteiten.
      Als ik 's avonds thuis kom ben ik opgelucht dat ik niet meer hoef te rijden die dag.
      Kom aan de kust wonen, buiten het seizoen en buiten de weekends en de vakanties is dat hier dood. Ideaal om te peren dan
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
        Kom aan de kust wonen, buiten het seizoen en buiten de weekends en de vakanties is dat hier dood. Ideaal om te peren dan
        Dan moet ik elke dag nog es 80km extra bollen tot aan mijn werk..en 80 extra terug nee merci
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • Pfff Tomski heeft gelijk.. Ik doe heel graag een toerke. Gisteren naar zee geweest tegen de avond en verdorie weeral zeer druk en file. Kunt ni meer op de baan komen en eens, al ware het voor 5 minuten, voluit gaan. Zelfs 30 seconden plankgas is moeilijk...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Pfff Tomski heeft gelijk.. Ik doe heel graag een toerke. Gisteren naar zee geweest tegen de avond en verdorie weeral zeer druk en file. Kunt ni meer op de baan komen en eens, al ware het voor 5 minuten, voluit gaan. Zelfs 30 seconden plankgas is moeilijk...
            30 seconden plankgas is idd moeilijk... zeker met een motor zoals je jouwe. Dan zit je +200 te bollen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
              90% van de premium-kopers kopen dergelijke wagen niet om hun rijkwaliteiten, maar om het imago. Bmw maakt een voorwielaandrijver (bammm, rijplezier weg) en toch verkoopt hij als zoete broodjes. De 90% heeft dan ook liever een wagen met minder plezier, maar met meer show/imago, want hey, het is belangrijk wat je buurman van je denkt.
              Er moet BMW op staan hé, wat kan hun dat schelen dat het een fwd is, de meesten weten het zelfs niet.
              Z4 M40i

              Comment


              • Weette, met mijn vrouw hare Scenic lukt dat wel... zit ik aan 140 of zo lol

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Voor nieuwe wagens klopt dat, verhouding pk/cc is explosief gestegen.
                  Maar neem nu een zware oude Jaguar (om een beetje ontopic te blijven ) van zo'n 10-15j geleden.
                  Daar moet je niet van verschieten dat het factuurke van BIV+verkeersbelasting hoger ligt dan je aankoopprijs

                  Ik versta nog altijd niet waarom een 4.2 V8 die misschien 7.500 km/jaar doet een veelvoud aan taks moet betalen tegenover een 1.6 ecoslet met 50.000 km/jaar
                  Van mij mogen ze rekeningrijden asap invoeren.
                  Van mij ook , belasten op gebruik en niet op bezit.
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Pfff Tomski heeft gelijk.. Ik doe heel graag een toerke. Gisteren naar zee geweest tegen de avond en verdorie weeral zeer druk en file. Kunt ni meer op de baan komen en eens, al ware het voor 5 minuten, voluit gaan. Zelfs 30 seconden plankgas is moeilijk...
                    Tegen de avond is niet goed genoeg, ik neem de nacht.
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                      Tegen de avond is niet goed genoeg, ik neem de nacht.
                      Haha, da's een oplossing lol. Maar ik ga niet graag alleen weg, heb altijd mijn vrouwke bij... overal waar ik ga. En 's nachts slaapt die

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                        Dit.

                        Men haalde zogezegd het milieu aan toen men twee jaar geleden de CO in de berekening opnam.

                        Wel, heren en dames politici: nieuwe wagens hebben op papier een zeer lage co uitstoot, ook de PK beesten. Wat vroeger 5.000 euro aan BIV kostte, kost nu een paar honderd euro. Gemiste kans 1.

                        Wie wordt hier gestraft? Mensen die een hobbywagen kopen. Alles van voor 2008 of zo, toen men nog niet bezig was met CO, moet nu als het mis gaat een paar 1000 tax aan BIV en VB betalen, en als het heel mis gaat: 10.000 euro BIV betalen. En dat voor wagens die enkel in het weekend gebruikt worden en dus maar een fractie van de milieuvervuiling teweegbrengen.

                        En wat is het gevolg? Mensen die zich een wagen van meer dan 100.000 euro kunnen veroorloven, die kopen nieuw (met een lage co, dus weinig tax in de staatskas). En die wagens van 7, 8 of 10 jaar oud, met max BIV, die worden niet meer gekocht en verdwijnen voor de export.

                        Zelfde met de VAA, alle dikke CO bakken werden verkocht. Mueslimotors kwamen in de plaats.

                        En dan wordt er altijd die zever aangehaald van oude vervuilende wagens moeten uit het verkeer... Wel, die wagens van 2006, zijn ondertussen al 10 jaar, dus die gingen sowieso uit het verkeer gaan binnen waarschijnlijk 5 jaar en al zeker binnen 10 jaar. Die paar oude karren van 20 jaar die nog rondrijden zijn slechts een klein procent van de wagens en doen dus zo goed als niks aan milieuvervuiling.

                        Altijd dat korte termijn denken hier in België...
                        Max 4 jaar dan zijn de zakken vol
                        Z4 M40i

                        Comment


                        • On topic:
                          XE is een mooie wagen. Het is ook eens iets anders dan de zoveelste Mercedes C, BMW 3 of Audi A4.
                          Iedereen klaagt over het interieur, met name over de kwaliteit er van. Ik vond dat best meevallen. Een C-klasse of BMW 3 vind ik maar marginaal beter, zeker in de standaard-trim met stoffen zetels. De Alfa Giulia krijgt trouwens dezelfde kritiek.
                          Zowel de Alfa (vooral) en als de XE stonden ook op mijn shortlist, tot ik begon te configureren in de lease-tool. De restwaarde is blijkbaar een groot vraagteken, en dat doet de maandelijkse factuur geen deugd. Een goed uitgeruste Mercedes C220 sedan zit al vlug meer dan 100 euro/maand goedkoper. De Jag is eerder vergelijkbaar met een E-klasse qua huurprijs.

                          Nu, het besef dat ik echt wel een break-mens ben, en het feit dat er noch van de XE nog van de Giulia (op tijd) een break komt, verzachtte de pijn al een beetje.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • In de Autogids staat momenteel een vijfkamp met daarin oa de XE, de drie, de C,... De Drie wint en de Jag is laatste geloof ik. En ik kan erin komen...

                            Comment


                            • autogids is zelf oerconservatief
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Ik heb sinds 3 weken een Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo benzine met 170pk, leer, en quasi alle toeters en bellen (ACC, lane assist, park expert, opel eye met verkeersbordherkenning, intellilink mediasysteem met 8-inch display, navi, DAB, 19-inch velgen enz.). Is een Opel Certified Used car met garantie, anderhalf jaar oud met 18000km, zo goed als nieuw dus.
                                Dat rijdt verdomd goed en supercomfortabel en die mag zich zeker meten op dat vlak met een 3-reeks, A4 of C-klasse
                                Terwijl vele mensen Jaguar als ‘bekakt’ aanzien, linken nog heel veel mensen een ‘brol’ imago aan Opel.
                                Ik rij al Opel sinds 1988 en nog steeds heel tevreden. Voor de prijs kon ik waarschijnlijk een tweedehands 3, A4 of C-klasse met vergelijkbare motor kopen, weliswaar een instapmodel zonder opties.

                                Ik geef dus niets om imago, maar ik wil een goeie auto voor mijn geld. Een Superb bijvoorbeeld vind ik dan ook een veel betere aankoop dan een Passat of A4, maar goed, ik ben nogal merktrouw dus heb ik nooit stilgestaan bij een ander merk.

                                Maar wat die Jaguar betreft : prachtige wagens en mocht ik er nu echt één willen dan zou ik me in elk geval niks aantrekken van wat een ander daarvan vindt.
                                Wij zijn trouwens getrouwd met Jaguars, witte XJS modellen. Dat reed als over een biljartlaken maar die chauffeurs wisten me wel te vertellen dat ze dikwijls in de garage stonden… Maar da’s lang geleden, van toen de dieren nog spraken
                                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                  Van mij ook , belasten op gebruik en niet op bezit.

                                  En de enige gemakkelijke manier is dan de benzine en diesel 3 x zo duur te maken. Maar dan gaat 1/4de van de bevolking continu over de grens tanken.

                                  Dus uiteindelijk allemaal ne tacho

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    In de Autogids staat momenteel een vijfkamp met daarin oa de XE, de drie, de C,... De Drie wint en de Jag is laatste geloof ik. En ik kan erin komen...
                                    En in een andere 'test' wint de C enz.... hangt er net vanaf waaraan je belang hecht welke dat 'wint'.

                                    Persoonlijk denk ik ook dat de Jag technisch de minste van de geteste auto's is, maar hoeveel waarde hecht je aan looks en originaliteit? Op die 2 punten staat hij wel 1st of 2de vermoed ik... en staat de 3 laatste.. met stip.. saaier kan het niet worden dan de zoveelste grijze 3. Van mij mogen er meer (rode) Jag's in het straatbeeld komen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                                      Ik heb sinds 3 weken een Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo benzine met 170pk, leer, en quasi alle toeters en bellen (ACC, lane assist, park expert, opel eye met verkeersbordherkenning, intellilink mediasysteem met 8-inch display, navi, DAB, 19-inch velgen enz.). Is een Opel Certified Used car met garantie, anderhalf jaar oud met 18000km, zo goed als nieuw dus.
                                      Dat rijdt verdomd goed en supercomfortabel en die mag zich zeker meten op dat vlak met een 3-reeks, A4 of C-klasse
                                      Terwijl vele mensen Jaguar als ‘bekakt’ aanzien, linken nog heel veel mensen een ‘brol’ imago aan Opel.
                                      Ik rij al Opel sinds 1988 en nog steeds heel tevreden. Voor de prijs kon ik waarschijnlijk een tweedehands 3, A4 of C-klasse met vergelijkbare motor kopen, weliswaar een instapmodel zonder opties.

                                      Ik geef dus niets om imago, maar ik wil een goeie auto voor mijn geld. Een Superb bijvoorbeeld vind ik dan ook een veel betere aankoop dan een Passat of A4, maar goed, ik ben nogal merktrouw dus heb ik nooit stilgestaan bij een ander merk.

                                      Maar wat die Jaguar betreft : prachtige wagens en mocht ik er nu echt één willen dan zou ik me in elk geval niks aantrekken van wat een ander daarvan vindt.
                                      Wij zijn trouwens getrouwd met Jaguars, witte XJS modellen. Dat reed als over een biljartlaken maar die chauffeurs wisten me wel te vertellen dat ze dikwijls in de garage stonden… Maar da’s lang geleden, van toen de dieren nog spraken
                                      de insignia is een mooie wagen maar veel te veel problemen mee. ik ken niemand met een insignia die tevreden is kwa betrouwbaarheid en het internet staat ook vol van de horrorverhalen. de gadgets mogen ook in naam en functie hetzelfde zijn als die van pakweg bmw of mercedes, de werking er van is ook van een minder niveau.
                                      er is echt wel een reden waarom er zo'n prijsverschil is...
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • Tuurlijk en het rijden zelf is ook niet te vergelijken...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          de insignia is een mooie wagen maar veel te veel problemen mee. ik ken niemand met een insignia die tevreden is kwa betrouwbaarheid en het internet staat ook vol van de horrorverhalen. de gadgets mogen ook in naam en functie hetzelfde zijn als die van pakweg bmw of mercedes, de werking er van is ook van een minder niveau.
                                          er is echt wel een reden waarom er zo'n prijsverschil is...
                                          Dat de insignia een horrorauto is, weet ik niet. Een vriend van mij heeft er 4 jaar eentje gehad zonder al te veel problemen.
                                          Maar wat de gadgets betreft ben ik het compleet mee eens. Daar zit duidelijk vaak wel een verschil in.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X