Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imago Jaguar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    de insignia is een mooie wagen maar veel te veel problemen mee. ik ken niemand met een insignia die tevreden is kwa betrouwbaarheid en het internet staat ook vol van de horrorverhalen. de gadgets mogen ook in naam en functie hetzelfde zijn als die van pakweg bmw of mercedes, de werking er van is ook van een minder niveau.
    er is echt wel een reden waarom er zo'n prijsverschil is...
    Is wel de 'nieuwe' Insignia, 2de generatie dus. Er waren inderdaad wat problemen met de eerste generatie maar deze 'facelift' versie is heel andere koek. Facelift is dan ook heel zacht uitgedrukt : nieuw dashboard, nieuwe ophanging, nieuwe of bijgewerkte motoren, etc.
    En ja, er is een duidelijk prijsverschil tussen Opel en BMW, maar dat verschil is er ook tussen bvb. Skoda en Audi.
    En toch zou ik eerder een Superb kiezen dan een A4...

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Tuurlijk en het rijden zelf is ook niet te vergelijken...

Zeker van ? Ik ga de Insignia nu niet vergelijken met een BMW5 of zo, maar met een 3 zeker wel.
    Ik kan vergelijken : onze verzekeringsmakelaar, vrienden van ons trouwens, rijdt met een BMW 5 touring, en inderdaad, dat rijdt gewoon zalig. Daarnaast, mijn oom heeft een 318d berline, rijdt inderdaad heel goed, en is anders dan de Insignia, maar ik klasseer dat niet onder 'beter'. Zal ook wel heel subjectief zijn.
    En ik kan me ook niet inbeelden dat een A4 of een Passat beter zal rijden dan een BMW 3.
    Last edited by Kaneda; 19/09/2016, 14:09.
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
      Is wel de 'nieuwe' Insignia, 2de generatie dus. Er waren inderdaad wat problemen met de eerste generatie maar deze 'facelift' versie is heel andere koek. Facelift is dan ook heel zacht uitgedrukt : nieuw dashboard, nieuwe ophanging, nieuwe of bijgewerkte motoren, etc.
      En ja, er is een duidelijk prijsverschil tussen Opel en BMW, maar dat verschil is er ook tussen bvb. Skoda en Audi.
      En toch zou ik eerder een Superb kiezen dan een A4...

Zeker van ? Ik ga de Insignia nu niet vergelijken met een BMW5 of zo, maar met een 3 zeker wel.
      Ik kan vergelijken : onze verzekeringsmakelaar, vrienden van ons trouwens, rijdt met een BMW 5 touring, en inderdaad, dat rijdt gewoon zalig. Daarnaast, mijn oom heeft een 318d berline, rijdt inderdaad heel goed, en is anders dan de Insignia, maar ik klasseer dat niet onder 'beter'. Zal ook wel heel subjectief zijn.
      En ik kan me ook niet inbeelden dat een A4 of een Passat beter zal rijden dan een BMW 3.
      Sorry maar ik heb een proefrit gedaan met een A4 en kon toch duidelijk merken dat mijn 3-reeks dynamischer rijdt. En die heeft geen sportonderstel of iets dergelijke. Maar wel RWD en betere besturing. Maar blij dat jij content bent met je (sl)opel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Sorry maar ik heb een proefrit gedaan met een A4 en kon toch duidelijk merken dat mijn 3-reeks dynamischer rijdt. En die heeft geen sportonderstel of iets dergelijke. Maar wel RWD en betere besturing. Maar blij dat jij content bent met je (sl)opel
        Daarom zei ik ook dat ik niet denk dat een A4 beter rijdt dan een BMW 3, gewoon anders. En ik vind persoonlijk ook dat mijn Insignia niet slechter rijdt dan die 318d van mijn oom...
        Maar goed, mijn vorige was een Astra J, weet ik veel, hè...

Comment

Ik heb sinds 3 weken een Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo benzine met 170pk, leer, en quasi alle toeters en bellen (ACC, lane assist, park expert, opel eye met verkeersbordherkenning, intellilink mediasysteem met 8-inch display, navi, DAB, 19-inch velgen enz.). Is een Opel Certified Used car met garantie, anderhalf jaar oud met 18000km, zo goed als nieuw dus.
          Dat rijdt verdomd goed en supercomfortabel en die mag zich zeker meten op dat vlak met een 3-reeks, A4 of C-klasse
          Terwijl vele mensen Jaguar als ‘bekakt’ aanzien, linken nog heel veel mensen een ‘brol’ imago aan Opel.
          Ik rij al Opel sinds 1988 en nog steeds heel tevreden. Voor de prijs kon ik waarschijnlijk een tweedehands 3, A4 of C-klasse met vergelijkbare motor kopen, weliswaar een instapmodel zonder opties.

Ik geef dus niets om imago, maar ik wil een goeie auto voor mijn geld. Een Superb bijvoorbeeld vind ik dan ook een veel betere aankoop dan een Passat of A4
          Ik ben het met je eens. Bewust overgeschakeld van Audi naar Skoda omwille van de prijs...Nu heb ik 30K voor mijn Skoda betaald, configureer maar eens een A4 met dezelfde opties en vergelijkbare motor. Zit je zo aan 50K...Keuze is rap gemaakt.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
            Ik ben het met je eens. Bewust overgeschakeld van Audi naar Skoda omwille van de prijs...Nu heb ik 30K voor mijn Skoda betaald, configureer maar eens een A4 met dezelfde opties en vergelijkbare motor. Zit je zo aan 50K...Keuze is rap gemaakt.
            Mooie auto die RS...
            Er stond er deze morgen één naast mij aan de lichten. Ik keek naar de zijne, en hij keek naar de mijne

Comment

• Het 'imago' van jaguar hebben ze te danken aan het feit dat ze het grootste deel van hun bestaan uitsluitend dure/luxe wagens hadden (XJ's, XK's)
              als ik mij een jaguar voorstel, is dat om ??n of andere reden nog altijd de vorige XJ, in het groen met beige leder, overal houtinleg en een hoed op de hoedenplank

De S en X-type periode waar jaguar zich in het 'lagere segment' begaf heb ik zo niet gevolgd, die reden volgens mij ook niet zo veel rond (pre-bedrijfswagen cultuur vermoed ik)

Daarom dat ik bij het zien van het interieur van de XE meteen dacht "dit is jaguar-onwaardig" ... maar ja, het is gewoon een ander segment, 2 stappen lager dan de XJ (XF zit er nog tussen)
              Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• De xj6 was in 1968 sensationeel dynamisch, de m5 van zijn tijd

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Mooie auto die RS...
                  Er stond er deze morgen één naast mij aan de lichten. Ik keek naar de zijne, en hij keek naar de mijne
                  Thx, haha nice, liefhebbers onder elkaar
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Ik keek naar de zijne, en hij keek naar de mijne
                    oh dat klinkt zooo verkeerd
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Klopt. Anderzijds, moest je vroeger voor een +160 kW (+218 Pk) kar, ongeacht de uitstoot 5.000 euro BIV ophoesten. Nu betaal je voor bijvoorbeeld een 3-liter 340i met 326 Pk ongeveer een 700 euro.
                      Het was wel 155kw waar de grens lag jakdtrol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Het was wel 155kw waar de grens lag jakdtrol.
                        Gefeliciteerd, eindelijk eens geen onleesbaar gezwets uit die grote muil van u. Doe zo verder, zwartpaardje!

Comment

• Antwoord op de vraag van topic starter:

Ik was vast van plan een F-pace te bestellen, maar ben toen ik de levertermijn hoorde toch weer voor een BMW gegaan.

Dit was evenwel enige reden, het imago van Jaguar vind ik met de recente modellen toch heel erg verbeterd.

Comment

• Het imago van BMW en Audi (en in mindere mate Mercedes) zit vooral in de hoofden van de kopers. De rest van de bevolking denkt er het zijne van
                            De businessmen met bruine schoentjes, gestreept hemdje en haar in de gel vinden zichzelf heel erg premium...

Kiezen tussen die vier merken? Direct Jag. Geen seconde twijfel.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik kan ook wel iets zeggen van mensen die zulke zaken zeggen

Comment

• Ha, het imago van Jaguar...
                                Nu rijd ik zelf met een BMW 530D luxury line, nappa leder, het grootste optiepakket (exclusive line plus), echt wel een mooi en luxueus uitgeruste wagen, al zeg ik het zelf.
                                Gisteren kreeg ik van mijn vader (die niet veel van auto's kent imho) een uiteenzetting over hoe luxueus een Jaguar wel niet is, met supercomfortabele zetels en alle denkbare luxe.
                                Ik ben er niet verder op ingegaan.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Een bordeaux F pace is het toch ook niet zenne...
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Een Jag moet het de laatste jaren hebben van zijn styling en zijn alternatief imago. En ook wel (als ge een optielover zijt) zijn waar voor zijn geld.

Geef mij nu maar een XJ

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ik kan ook wel iets zeggen van mensen die zulke zaken zeggen
                                      Dat ze groot gelijk hebben...
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Het imago van BMW en Audi (en in mindere mate Mercedes) zit vooral in de hoofden van de kopers. De rest van de bevolking denkt er het zijne van
                                        De businessmen met bruine schoentjes, gestreept hemdje en haar in de gel vinden zichzelf heel erg premium...
                                        .
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Dat ze groot gelijk hebben...
                                        Volgens mij zijt ge n'een uiterst linkse ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          Het imago van Mercedes (en in mindere mate BMW en Audi) zit vooral in de hoofden van de kopers. De rest van de bevolking denkt er het zijne van

Kiezen tussen die vier merken? Direct Jag. Geen seconde twijfel.
                                          Even aangepast. Zo zal het beter zijn. ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X