Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3 - Volvo XC60 - Lexus NX300 - Mitsubishi PHEV Outlander

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW x3 - Volvo XC60 - Lexus NX300 - Mitsubishi PHEV Outlander

Welke van de 4 heeft jullie voorkeur? Of welke auto's passen hier nog in het rijtje?

- 15.000 km/jaar
    - veel korte ritten
    - veel in-uitstappen
    - fiscaal interessant (vennootschap)
    - goed voor de komende 8 jaar (afschrijven op 4 jaar)

De anderen ken ik niet, maar ik was aan het twijfelen tussen de XC60 en de tiguan omwille de prijs. De XC60 is sowizo de goedkoopste van de 4 omdat het model eruit gaat. Ik ben ook voor de X1 gaan zien en dienkwam met vergelijkbare uitrusting duurder dan de volvo uit. Dus gaat de X3 daar nog meer over gaan.

XC60 heeft zijn tijd gehad en is aan een vernieuwing toe. Mijn persoonlijke mening toch.

De PEHV is mss ook nog wel de moeite. Enkel kan het verbruik flink oplopen als de batterijen leeg zijn.

Comment

Niettegenstaande ik zelf een tevreden XC60 rijder ben, uit dit rijtje toch de Lexus.
      Omwille van het speciale karakter van de auto en zeker in combinatie met het beperkt aantal km's dat je rijdt.
      Enige nadeel zou kunnen zijn, dat het model redelijk snel veroudert, zeker als je hem 8 j wil houden.

Comment

Slijtage in het interieur van mijn vader zijn X3 met een gelijkaardig gebruik doet mij die al uitsluiten. Xc60 heeft niet echt ideale motor om dat soort van ritten te doen. Die Mitsubishi zuipt naar wat ik hoor met die kleine benzine. Ik zou op de Lexus gokken, op papier perfect voor wat je voor ogen hebt met de wagen.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Lexus all the way. Fantastische auto met 1 objectief nadeel (de GPS en boordcomputer) en 1 subjectief nadeel (de CVT). Verbruik hangt wat af van de ritten en rijstijl maar onder de 8 is realistisch.

Comment

Ook de Lexus voor mij, prachtige wagen! Een poll was handiger geweest
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Gebruiksprofiel uit de openingspost is werkelijk op maat van de Lexus, hier moet je echt niet twijfelen.

Oorspronkelijk geplaatst door robinb Bekijk Berichten
              Lexus all the way. Fantastische auto met 1 objectief nadeel (de GPS en boordcomputer) en 1 subjectief nadeel (de CVT). Verbruik hangt wat af van de ritten en rijstijl maar onder de 8 is realistisch.

GPS ben ik mee akkoord, je kunt er wel alles mee als je het systeem wat kent, maar neemt niet weg dat er veel meer gebruiksvriendelijke systemen op de markt zijn. Is een beetje een oud zeer bij alle Japanners, hun multimedia loopt gewoon een paar jaar achter

CVT is -met dit gebruik- geen nadeel
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Bedankt voor jullie reacties!

Comment

Laat het weten eens de keuze gemaakt is en zeker topic openen.

Comment

Hier net vandaag mijn krabbel gezet voor de Toyota Rav4 hybrid premium, zelfde als Lexus, ruimer binnenin en goedkoper.

Comment

wij gaan ook voor de rav4 hybrid ipv de lexus, lexus mooier maar de rav4 zoveel ruimer en in mijn ogen even goed afgewerkt.

Comment

Lexus mooie auto??
                        Lelijker kunnen ze niet maken....
                        Ah jawel de nieuwe prius.
                        Geef mij maar de xc60 uit dit lijstje.
                        Bmw x1 vind ik momenteel de mooiste suv

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Die lexus ziet er erg smal uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                            Lexus mooie auto??
                            Lelijker kunnen ze niet maken....
                            Ah jawel de nieuwe prius.
                            Geef mij maar de xc60 uit dit lijstje.
                            Bmw x1 vind ik momenteel de mooiste suv

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                            Hangt ge uw auto met een nagelke aan de muur?
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Het is de Lexus NX geworden.

Comment

Lijkt me in uw geval ronduit de best keuze. Knappe wagen ook.

Succes ermee!

Comment

Veel plezier met de nieuwe wagen!
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                    Hier net vandaag mijn krabbel gezet voor de Toyota Rav4 hybrid premium, zelfde als Lexus, ruimer binnenin en goedkoper.
                                    Proficiat Thor! Alvast veel aftelgenot.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                      Het is de Lexus NX geworden.
                                      En hier uiteraard ook, proficiat met de keuze. Het wachten kan beginnen.
                                      Jef hier, zal weer zeer blij zijn met je keuze. Duim!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

proficiat!

wat is het verschil tussen een gelijkaardig uitgeruste nx en rav hybrid? had aan dat model idd helemaal niet gedacht bij het lezen van deze post

Comment

Working...
                                        X