Mededeling

Collapse
No announcement yet.

X5 40E of 40D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • X5 40E of 40D

    Ik zit een beetje in twijfel.
    Ik krijg een mooie overname voor mijn 335Xd en zou graag overstappen naar een X5.
    Maar de welke zou ik nemen, enkele maanden geleden met de X5 hybrid gereden en vond hem teveel zuipen over lange afstanden maar aan de andere kant VAA gewijs wel interessant.

    Mijn situatie,

    40 000 km per jaar, dagelijks 80km woon-werk. Op de firma een laadpaal, thuis niet mogelijk (in de nieuwbouw in zomer 2018 wel) . Bijna elke maand Gent-Praag 2500 km.

    Ik zou mij een X5 4,0 D kopen om die 2500 km leuk af te leggen. Maar het verstand zegt een fiscale hybrid. Maar hoe lang gaan ze die Hybrid nog toestaan?

    Ik weet het niet, wij weet raad.
    Wie kent iemand met een 40E die dezelfde km's doet al ik en kan mij zeggen wat zijn overall verbruik is.

  • #2
    Doe die trajecten naar Praag met het vliegtuig, en neem de hybride.
    Als je die tickets op tijd boekt is dat zeker goedkoper.

    Reken maar eens, je auto kost je minstens 50ct per km, dus een retourtje Praag is 800€.
    Daar kan je makkelijk voor in Business class vliegen en ter plaatse een huurauto regelen.

    Comment


    • #3
      voor zo een afstanden 12x per jaar (bijna 3/4 van je kilometers) zeker diesel. Ben een voorstander van hybride, maar die geeft geen tot bijna gene voordeel op autostrade kilometers, file daargelaten en je gaat dus bijna constant sowieso elektriciteitsloos rijden. Gaat je ook sowieso minder kosten uiteindelijk.

      Comment


      • #4
        Elektrisch rijbereik is maar 20 à 30km, dus je komt niet eens toe met je woon-werk
        Met die afstanden, zeker diesel.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          voor zo een afstanden 12x per jaar (bijna 3/4 van je kilometers) zeker diesel. Ben een voorstander van hybride, maar die geeft geen tot bijna gene voordeel op autostrade kilometers, file daargelaten en je gaat dus bijna constant sowieso elektriciteitsloos rijden. Gaat je ook sowieso minder kosten uiteindelijk.
          Helemaal mee akkoord. Ben zelf grote fan van hybride, maar met zo een X5 kan je 15km electrisch rijden na opladen.. en 2485 km rijd je aan 9l / 100km benzine prijs. Zelfs voor je woon/werk verkeer gaat het niet interessant zijn.

          Jij bent een typische diesel rijder... tenzij je het vliegtuig neemt naar Praag.

          Comment


          • #6
            15km is nu ook wel heel pessimistisch. 25 haal je zeker met wat verstandig gebruik.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Elektrisch rijbereik is maar 20 à 30km, dus je komt niet eens toe met je woon-werk
              Met die afstanden, zeker diesel.
              Dat woon-werk lijkt me niet zo'n probleem, uiteindelijk zal op die trajecten uw gemiddeld verbruik niet hoog zijn als je dagelijks plugt.
              De bedoeling is ook niet om de eerste 20 a 30 km puur elektrisch te rijden en dan volle bak naft te gaan verstoken, de auto zal naargelang de omstandigheden de meest gunstige aandrijving kiezen waardoor je batterijlading vooral in stadsverkeer zal gebruikt worden in hybride modus en het gemiddeld verbruik gedrukt zal worden.

              Lange afstanden zijn dan weer een ander verhaal. Vliegen lijkt mij ook geen slechte optie. Je naft is maar een deel van de kost, het waardeverlies van uw wagen per gereden kilometer is minstens even hoog dan wat je aan brandstof betaalt.

              Comment


              • #8
                Het grote probleem is dat de diesel rijder momenteel aan alle kanten gekl**t wordt.

                Daarom dat ik aan de ene kant af wil van mijn diesel aan de andere kant terug een diesel wil.

                Woon-werk is perfect te doen op hybrid en 1 keer op benzine is de grote kost niet.

                Als ik 40 000 km reken aan 8 liter diesel en 40 000 km reken aan 8 liter benzine (gemiddeld hybrid en benzine) scheelt het niet zoveel.
                Natuurlijk mijn VAA scheelt wel, mijn biv, jaarlijkse taksen,... scheelt allemaal wel. En na 4 jaar is niets nog iets waard.

                Maar het is geen diesel, ik denk dat ik van die ingesteldheid af moet.

                Comment


                • #9
                  Denk dat we binnen 4-5j. eens goed zullen lachen met de hybride rijbereiken van nu (met alle gevolgen van dien voor de restwaarde van de huidige hybrids).

                  Elektrische wagens zijn voorzien op nieuwe versies van de battery packs (vb. bij de BMW i reeks en de Tesla) maar bij de hybrides is dat niet het geval
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • #10
                    Tuurlijk kan men wel nieuwe batterijen steken. Collega had een kapot element op de X5 en dat is gewoon vervangen.
                    Men kan dus ook perfect nieuwe versies steken indien men de aansluiting en 't formaat compatibel houdt.

                    Ik heb de laatste 5j diesels en benzines verkocht, die hadden ook geen waarde meer hoor. Ondertussen rijd ik met ne grote 7 zitter met genoeg vermogen aan 100% aftrekbaarheid (en zonnepanelen op de bvba). Met de politieke/economische situatie tegenwoordig moet ge niet op de toekomst rekenen, ge moet nu rekenen... en de eerstkomende jaren gaat men eerder de dieselrijders treffen dan de hybride-rijders.

                    Comment


                    • #11
                      Dit is inderdaad een moelijke beslissing.

                      Een hybide heeft het voordeel om elektrisch te rijden, en op dat moment dus geen verbuikskost te hebben. Als je echter weinig heel korte afstanden doet, dan heb je weinig aan dit voordeel. Een goede vriend van mij is plaatselijk bankdirecteur, en rijdt iedere dag heen en terug van zijn kantoor elektrsich.

                      Benzine is idd duurder dan diesel, maar groot is dat verschil toch niet meer. Qua verbuik zal een 40d niet zuiniger zijn dan 40e, wat ik denk. Als jij spreekt van 9l, dat gaat een 40d toch ook bijna verbuiken. Als je natuurlijk graag sportief rijdt, dan zal de benzine sneller meer geen verbuiken in verhouding tot de diesel. Als je eerder een rustige chauffeur bent, en toch af en toe elektrisch kan rijden, dan denk ik niet dat het veel verschil in verbruik zal zijn.
                      Het prijsverschil aan de pomp is amper 10 cent per liter. Op 40.000km aan 9l gemiddeld maakt dat een prijsverschil van €30 per maand. Het voordeel dat je haalt uit de lagere VAA gaat veel hoger zijn. Ook denk ik dat de hybride op termijn geliefder gaat zijn op de tweedehandsmarkt, omdat diesel steeds minder interessant gaat zijn.

                      Dan is er ook nog het rijplezier, maar daar kan ik niets over zeggen, omdat ik nog nooit met een X5 40e heb gereden.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Dit is inderdaad een moelijke beslissing.

                        Een hybide heeft het voordeel om elektrisch te rijden, en op dat moment dus geen verbuikskost te hebben. Als je echter weinig heel korte afstanden doet, dan heb je weinig aan dit voordeel. Een goede vriend van mij is plaatselijk bankdirecteur, en rijdt iedere dag heen en terug van zijn kantoor elektrsich.

                        Benzine is idd duurder dan diesel, maar groot is dat verschil toch niet meer. Qua verbuik zal een 40d niet zuiniger zijn dan 40e, wat ik denk. Als jij spreekt van 9l, dat gaat een 40d toch ook bijna verbuiken. Als je natuurlijk graag sportief rijdt, dan zal de benzine sneller meer geen verbuiken in verhouding tot de diesel. Als je eerder een rustige chauffeur bent, en toch af en toe elektrisch kan rijden, dan denk ik niet dat het veel verschil in verbruik zal zijn.
                        Het prijsverschil aan de pomp is amper 10 cent per liter. Op 40.000km aan 9l gemiddeld maakt dat een prijsverschil van €30 per maand. Het voordeel dat je haalt uit de lagere VAA gaat veel hoger zijn. Ook denk ik dat de hybride op termijn geliefder gaat zijn op de tweedehandsmarkt, omdat diesel steeds minder interessant gaat zijn.

                        Dan is er ook nog het rijplezier, maar daar kan ik niets over zeggen, omdat ik nog nooit met een X5 40e heb gereden.
                        Als er inderdaad geen verschil in verbruik is zou ik voor de hybride kiezen. Maar ik heb het idee dat dat toch een verschil moet geven? Misschien is die 9l wat optimistisch voor benzine. Toevallig geen mensen met 1 van beide auto's om een realistisch verbruik te geven? Dat heb je toch nodig om hier zinnig over te kunnen beslissen. Wat betreft rijplezier is persoonlijk denk ik, al zou ik dan de hybride kiezen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                          Tuurlijk kan men wel nieuwe batterijen steken. Collega had een kapot element op de X5 en dat is gewoon vervangen.
                          Men kan dus ook perfect nieuwe versies steken indien men de aansluiting en 't formaat compatibel houdt.

                          Ik heb de laatste 5j diesels en benzines verkocht, die hadden ook geen waarde meer hoor. Ondertussen rijd ik met ne grote 7 zitter met genoeg vermogen aan 100% aftrekbaarheid (en zonnepanelen op de bvba). Met de politieke/economische situatie tegenwoordig moet ge niet op de toekomst rekenen, ge moet nu rekenen... en de eerstkomende jaren gaat men eerder de dieselrijders treffen dan de hybride-rijders.
                          ik denk ook dat we nu moeten kijken, 10 geleden kocht je een A-merk om grote restwaarde te hebben. Nu koop je een bmw, mercedes of skoda en na 4 jaar wil niemand hem nog hebben.

                          dus koop gewoon waar je zin in hebt. Maar natuurlijk wat moet je nu kopen? Dat is altijd de vraag, ik denk dat ik fiscaal ga volgen. Ik wacht nog op een paar voorstellen.

                          Comment


                          • #14
                            X5 40E of 40D

                            Met uw rijprofiel zou ik zeker nog opteren voor een 40d. Moesten het nu idd alleen maar korte ritten zijn zou de hybride winnen.

                            Ik heb al gereden met de hybride, en zat na een 200tal km aan een gemiddeld verbruik van 10L, de batterij gaat idd max een dikke 20km mee.

                            Dat reed zeker niet slecht, maar ik vind bv een 30d (wel enkel ervaring mee in een 7) al leuker rijden dan een 40e. Op vlak van rijplezier zal de 40d een stuk meer bieden imo.

                            Kortom, ik zou voor de 40d gaan, zeker komende van een 335Xd..


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Een wagen moet je niet kopen omwille van de restwaarde maar dat niemand ze nog wil na 4 jaar lijkt me toch wat overdreven. De meeste wagens zijn na 4 jaar nog de helft waard van hun nieuwprijs. Momenteel liggen benzines nog iets beter in de markt.
                              Wat wel is, mensen die tweedehands kopen hebben meestal niet zon groot budget, dus die gaan eerder voor een octavia dan voor een X5.

                              Nu het plugin hybride verhaal lijkt mij ten dode opgeschreven binnen dit en enkele jaren, volledig elektrisch daarentegen heeft wel toekomst, dus als je toch voor iets anders dan diesel gaat, waarom dan geen Tesla model X bv?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Een wagen moet je niet kopen omwille van de restwaarde maar dat niemand ze nog wil na 4 jaar lijkt me toch wat overdreven. De meeste wagens zijn na 4 jaar nog de helft waard van hun nieuwprijs. Momenteel liggen benzines nog iets beter in de markt.
                                Wat wel is, mensen die tweedehands kopen hebben meestal niet zon groot budget, dus die gaan eerder voor een octavia dan voor een X5.

                                Nu het plugin hybride verhaal lijkt mij ten dode opgeschreven binnen dit en enkele jaren, volledig elektrisch daarentegen heeft wel toekomst, dus als je toch voor iets anders dan diesel gaat, waarom dan geen Tesla model X bv?
                                Na 4j nog 50%? Dat zullen weinig modellen zijn. En ik denk dat dat voorlopig ook nog gelijk loopt voor beide uitvoeringen.
                                Ne Model X is nog eens +40000€ extra he, dat zijn serieuze lappen. Dan moet ie ook sowieso 't vliegtuig gaan nemen of heel veel tijd nemen voor zijn maandelijks ritje.

                                Dit gezegd zijnde is het geluid van die 2literkes bij die hybrides wel heel pover. De BMW valt tegen en - eerlijk is eerlijk- mijn volvo vind ik zelfs slecht klinken.

                                Comment


                                • #17
                                  Allemaal de verkeerde keuze, SQ7 moet dat zijn!


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als ge met ne lelijke blok wilt rondrijden ja.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      Als ge met ne lelijke blok wilt rondrijden ja.
                                      Je kan niet alles hebben int leven hé.


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        40d rijdt ook gewoon stukken beter. Een X5 40e rijdt bagger imo, je voelt te duidelijk als de batterij bijspringt en je zit dan ook nog is met een 4 cilinder.
                                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                        Comment

                                        Working...
                                        X