Mededeling

Collapse
No announcement yet.

X5 40E of 40D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Als ge met ne lelijke blok wilt rondrijden ja.
    Trouwens, een X5(40E) is een kubus op wielen & een (S)Q7 is een baksteen op wielen. Daarin verschillen ze toch niet veel. Maar op rijdynamisme daarentegen...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
      40d rijdt ook gewoon stukken beter. Een X5 40e rijdt bagger imo, je voelt te duidelijk als de batterij bijspringt en je zit dan ook nog is met een 4 cilinder.
      Verbaast me niets. Zou ook voor een 40d gaan.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
        Het grote probleem is dat de diesel rijder momenteel aan alle kanten gekl**t wordt.

        Daarom dat ik aan de ene kant af wil van mijn diesel aan de andere kant terug een diesel wil.

        Woon-werk is perfect te doen op hybrid en 1 keer op benzine is de grote kost niet.

        Als ik 40 000 km reken aan 8 liter diesel en 40 000 km reken aan 8 liter benzine (gemiddeld hybrid en benzine) scheelt het niet zoveel.
        Natuurlijk mijn VAA scheelt wel, mijn biv, jaarlijkse taksen,... scheelt allemaal wel. En na 4 jaar is niets nog iets waard.

        Maar het is geen diesel, ik denk dat ik van die ingesteldheid af moet.
        niet realistisch dat op die autostrade ritten naar praag je verbruik met benzine even hoog gaat zijn als met de hybride, en die 25% pendelkilometers na te pluggen gaan je verbruik niet voldoende doen dalen om dat overall even hoog/laag als het dieselverbruik te krijgen hoor.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
          ik denk ook dat we nu moeten kijken, 10 geleden kocht je een A-merk om grote restwaarde te hebben. Nu koop je een bmw, mercedes of skoda en na 4 jaar wil niemand hem nog hebben.

          dus koop gewoon waar je zin in hebt. Maar natuurlijk wat moet je nu kopen? Dat is altijd de vraag, ik denk dat ik fiscaal ga volgen. Ik wacht nog op een paar voorstellen.
          In die klasse ging dat 10 jaar geleden ook al niet meer op hoor. Dat is toch een groot verschil tussen je huidige 3 en een X5 op de tweedehandsmarkt. Een X5 zal een tweedehands koper minder snel aan beginnen en dat voel je aan de restwaarde. Je komt in de buurt van een 7-reeks qua afschrijving en dat is al altijd zo geweest dat die harder afschreven.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
            Trouwens, een X5(40E) is een kubus op wielen & een (S)Q7 is een baksteen op wielen. Daarin verschillen ze toch niet veel. Maar op rijdynamisme daarentegen...

            Daarom dat ik een XC90 R-design heb he :p

            Comment


            • #26


              Wel nog maar weinig gegevens, maar toch....

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                Daarom dat ik een XC90 R-design heb he :p
                Tot nader order, nog altijd de mooiste onder de grotere SUV's.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #28
                  Ik zou een 335xd echt niet wegdoen voor een x5.

                  Comment


                  • #29
                    Mijne baas heeft de 40E en hoopte 31km electrisch te doen, maar heeft nooit meer dan 18km gehaald en dan is het op sokjes rijden.

                    Die doet jaarlijks een 50000km, maar doet nooit verre trajecten naar het buitenland buiten eens een skivakantie. Zelf woont hij 10km van zijn bedrijf, maar zit hij meestal op de baan.

                    Enkel voor de fiscaliteit is het interessant voor hem, maar zeker niet voor het verbruik daar het na 15km meestal al stopt en ge er niets aan hebt. Hij heeft er enigszins wel een beetje spijt van.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Ik zou een 335xd echt niet wegdoen voor een x5.

                      Gij mss niet, maar iemand met zoveel kms/jaar mss wel omwille de rug?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Mijne baas heeft de 40E en hoopte 31km electrisch te doen, maar heeft nooit meer dan 18km gehaald en dan is het op sokjes rijden.

                        Die doet jaarlijks een 50000km, maar doet nooit verre trajecten naar het buitenland buiten eens een skivakantie. Zelf woont hij 10km van zijn bedrijf, maar zit hij meestal op de baan.

                        Enkel voor de fiscaliteit is het interessant voor hem, maar zeker niet voor het verbruik daar het na 15km meestal al stopt en ge er niets aan hebt. Hij heeft er enigszins wel een beetje spijt van.
                        Tja, hij heeft blijkbaar ook alleen over de fiscaliteit nagedacht (en vergis je niet, daar zal hij niet zoveel spijt van hebben) want dat had ie op voorhand kunnen weten.
                        Wij zitten nu aan gemiddeld 5,6l over 7000km, vooral omhoog doordat we regelmatig met 5 personen op en af naar zee gaan. Daar is de zuinigheid inderdaad weg (alhoewel, dan blijf ik nog ruim onder de 8l) maar daar dient dat ding absoluut niet voor. Iemand die de baan doet met er inderdaad van wegblijven, je % electrisch/benzine is dan belachelijk.

                        Comment


                        • #32
                          Denk dat mijne baas rond de 8 liter zit. Rijdt nog redelijk electrisch als hij in de buurt moet zijn, maar de rest altijd op benzine. Zowel thuis als op bedrijf, steekt hij altijd in. Voor hem is het niet enkel voor de fiscaliteit, maar hij wil er effectief ook wat op besparen. In den tijd van Di Rupo had hij ne X6 en toen het zo duur werd door die met zijn rode strikje, heeft hij hem ingeleverd op ne nieuwe 520GT. Maar na een paar maanden wist hij al dat hij terug een SUV wilde, maar heeft netjes gewacht tot zijn leasing om was.

                          Voor de X6 heeft hij 2 x ne XC90 gehad, maar veel miserie mee gehad en nu dus al zijn 3de BMW zonder problemen. Maar laatst zei hij toch dat hij mss toch beter voor de nieuwe XC90T8 had gekozen omdat die meer electrisch kon.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                            40d rijdt ook gewoon stukken beter. Een X5 40e rijdt bagger imo, je voelt te duidelijk als de batterij bijspringt en je zit dan ook nog is met een 4 cilinder.
                            Heb jij ooit x5 40e gereden?
                            Dit is niet voelbaar en viercilinderbenzine + elektrisch rijdt in mijn ogen minstens even goed als een zes cilinder diesel blok. Hoge toerentallen geven voor mij het zescilinder gevoel dat ik in 6 van mijn vorige zes cilinderbmw s heb gevoeld.
                            Voor mij een perfecte combinatie omdat ik veel korte afstanden doe.
                            Indien dat ik meer dan 3 keer per jaar +2000km zou doen voor reizen of dergelijke zou ik wel iets anders kiezen.
                            Bij mij gaat het gebruik dan al vlug naar 12liter maar ook bij diesel is dit 10 liter op grote ritten.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Mijne baas heeft de 40E en hoopte 31km electrisch te doen, maar heeft nooit meer dan 18km gehaald en dan is het op sokjes rijden.

                              Die doet jaarlijks een 50000km, maar doet nooit verre trajecten naar het buitenland buiten eens een skivakantie. Zelf woont hij 10km van zijn bedrijf, maar zit hij meestal op de baan.

                              Enkel voor de fiscaliteit is het interessant voor hem, maar zeker niet voor het verbruik daar het na 15km meestal al stopt en ge er niets aan hebt. Hij heeft er enigszins wel een beetje spijt van.
                              een hybride moet gereden worden als een hybride. Dwz het gecombineerde rijbereik is 30 km of meer... op,een totaal van 100 km...
                              niet zuiver elektrisch... daar zit uw misverstand.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                een hybride moet gereden worden als een hybride. Dwz het gecombineerde rijbereik is 30 km of meer... op,een totaal van 100 km...
                                niet zuiver elektrisch... daar zit uw misverstand.
                                Ten eerste: niet mijn misverstand, maar dat van mijne baas dan toch. En ten tweede geeft BMW effectief een rijbereik van 'ongeveer 30 km electrisch en emissievrij' op hun website. Het vehaal dat gij hier schrijft, vind ik niet terug op de website van BMW.
                                Kan wel kloppen wat ge schrijft, maar zo verkoopt beieren het niet. http://www.bmw.be/nl/new-vehicles/x/...mw-edrive.html

                                En ten derde: een hybride moet idd gereden worden als een hybride. Daarom dat met als volgende stap de PEHV's heeft uitgevonden om ook een bepaalde autonomie electrisch te rijden indien men dit wenst . Er is nog een licht verschil tussen hybride en plug-in hybride.
                                Last edited by ; 05/10/2016, 22:57.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  een hybride moet gereden worden als een hybride. Dwz het gecombineerde rijbereik is 30 km of meer... op,een totaal van 100 km...
                                  niet zuiver elektrisch... daar zit uw misverstand.
                                  Klopt niet die uutleg, rijbereik volledig elektrisch is volgens BMW 31km. Ik heb er ook 1, in de praktijk haal ik 23à24km, een echte ecodrive bracht me 29k ver. Dus als jouw baas max 18km komt scheelt er iets met zijn auo of met hem :-)

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
                                    Klopt niet die uutleg, rijbereik volledig elektrisch is volgens BMW 31km. Ik heb er ook 1, in de praktijk haal ik 23à24km, een echte ecodrive bracht me 29k ver. Dus als jouw baas max 18km komt scheelt er iets met zijn auo of met hem :-)
                                    In het begin(na een 3-tal weken in bezit) vertelde hij me dat hij alles geprobeerd had en max 18 eruit kreeg door compleet op zijn sokken te rijden. Aan normale rijstijl veel minder. Wel ff een probleem gehad met opladen, waarvoor hij binnen is geweest. Zou bij gelegenheid nog eens moeten vragen of het mss al beter is.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      In het begin(na een 3-tal weken in bezit) vertelde hij me dat hij alles geprobeerd had en max 18 eruit kreeg door compleet op zijn sokken te rijden. Aan normale rijstijl veel minder. Wel ff een probleem gehad met opladen, waarvoor hij binnen is geweest. Zou bij gelegenheid nog eens moeten vragen of het mss al beter is.
                                      op mijn sokken (lees: 85 à 90 op autosnelweg) haal ik 29km, dus op 70u baan haal ik volgens mij die 31km, is ook wat ze haalden in test in autogids

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
                                        Klopt niet die uutleg, rijbereik volledig elektrisch is volgens BMW 31km. Ik heb er ook 1, in de praktijk haal ik 23à24km, een echte ecodrive bracht me 29k ver. Dus als jouw baas max 18km komt scheelt er iets met zijn auo of met hem :-)
                                        Wat is er mis met 30 km of meer in combinatie met de motor ?

                                        Comment


                                        • #40
                                          wat iedereen altijd blijkt te vergeten is dat er naast het plug-in gedeelte (dat in praktijk pakweg 25km oplevert) ook nog het hybride gedeelte aanwezig is, dat zorgt voor recuperatie van energie en omzetten in elektriciteit zoals bij een IS300h
                                          Zelfs met een volledig lege batterij rijd ik van het werk naar huis (50km waarvan dikke 40 op de autosnelweg) nog aan 6,5 bij een gewone "volg-de-stroom" snelheid, inclusief redelijk wat fileverkeer in het begin die dan bijna volledig op de benzinemotor gereden wordt. Door remmen en zo heeft hij dan terug weer wat electriciteit opgebouwd onderweg, waardoor je in de files op het einde op de expresweg toch weer stukken elektrisch rijdt.
                                          In het heengaan zit het verbruik rond een dikke 3 liter.
                                          Mijn gemiddeld verbruik met de 330e ligt nog altijd een dikke halve liter lager dan wat we hadden in de 116d of hebben in de 218d, zelfs met dikke 100km per dag, maar dan met stukken meer vermogen/koppel waar ik elke dag hier en daar gebruik van maak
                                          Als ik de keuze heb maak ik morgen (zelfs als particulier zijnde) dezelfde beslissing en ga ik voor de plug-in.
                                          Onlangs nog met een 318d en X5 30d gereden, niks mis mee, maar als je de hybride gewoon bent voelt die diesel wel heel "agrarisch" aan
                                          Last edited by berengun; 06/10/2016, 07:48.
                                          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X