Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
op mijn sokken (lees: 85 à 90 op autosnelweg) haal ik 29km, dus op 70u baan haal ik volgens mij die 31km, is ook wat ze haalden in test in autogids
Tis thans meestal dat hij binnendoor rijdt. Mijne baas rijdt heus geen 85-90 op de autostrade. Wie wel? Maar zal hem nog eens navragen. Mss dat da probleem er voor iets tussen zat. Echter toen hij in de garage erover ging klagen, zeiden ze al dat het puur theoretisch was en geen enkele auto haalt wat ze opgeven.
@Berengun: hybride laad ook op tijdens rijden, dat is waar. Maar dat is energie die eerst door de benzine motor geleverd wordt.
Werkt dus ook enkel als je eerst hebt moeten remmen om op te laden.
De vraag is echter: hoeveel gaat hij moeten bijremmen als hij naar Praag rijdt? In mijn ervaring kan je daar serieus lange stukken rijden zonder veel te moeten remmen. En veel hangt ook af van je rijstijl: anticiperen.
Benzine verbruikt meer dan diesel op snelweg.
Hybride verbruikt meer dan benzine of diesel op snelweg, als je niet moet remmen (!) want je moet het gewicht van electromotor en batterijen ook meesleuren en boven 100-120 werkt meestal de electromotor niet meer mee.
Dus de vraag is gewoon: hoeveel file heeft de rijder?
Veel file: hybride > benzine of diesel
Geen file: diesel > benzine >= hybride
Mijn remblokjes zijn alvast nog nieuw...boordcomputer staat na 17000km nog altijd op 90k voor vervanging ervan... het is idd niet enkel bij remmen, ook bij gas lossen wordt er al energie opgeslagen
Ik kan enkel zeggen wat de praktijk is, de theorie erachter ...is theorie
Heb jij ooit x5 40e gereden?
Dit is niet voelbaar en viercilinderbenzine + elektrisch rijdt in mijn ogen minstens even goed als een zes cilinder diesel blok. Hoge toerentallen geven voor mij het zescilinder gevoel dat ik in 6 van mijn vorige zes cilinderbmw s heb gevoeld.
Voor mij een perfecte combinatie omdat ik veel korte afstanden doe.
Indien dat ik meer dan 3 keer per jaar +2000km zou doen voor reizen of dergelijke zou ik wel iets anders kiezen.
Bij mij gaat het gebruik dan al vlug naar 12liter maar ook bij diesel is dit 10 liter op grote ritten.
Ja, ik ben geen Volvo fan he, integendeel maar een XC90 T8 rijdt een PAK beter.
Van dat 6 cilindergevoel weet ik niet hoe je daar bij komt hoor.
Geweldig rijdt zo'n T8 niet maar ik vind het qua vermogen beter als de BMW. Geluid is bij beiden weinig.
Ik heb met de 40E gereden toen ik de ActiveHybrid3 nog had, ik weet ook niet wat jij bedoelt met 6 cilindergevoel bij die X5...
Ik heb begin dit jaar lang getwijfeld tussen 3,0 D of 4,0e. De 3,0 d motor kende ik al vanuit de F10 - ik heb daar 275,000 leuke kilometers mee gereden op 6 jaar tijd - de 4,0e nog niet. Heb dan een testweekend mogen doen en was in het begin blij om terug met benzine te kunnen rijden, soms met een extra duw van de batterij. Vanaf het begin stelde ik me wel vragen of je de twee vermogens zomaar mag optellen. Als de batterij leeg is, blijf je met 245PK achter, en laat me toe te zeggen dat dit al na zo'n 20 km het geval is. Ik doe veel autosnelweg kilometers en bij de 4,0 e ging het verbruik snel heel wat hoger dan bij de 3,0D. Ik koop wagens altijd privé aan en betere fiscaliteit speelt bij mij zo geen grote rol.
Heb me dus 3,0D aangeschaft - verbruik ligt na 4 maanden en 18 k km rond de 7,5 liter.
Comment