Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands of Dacia?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tweedehands of Dacia?

Ik twijfel tussen een tweedehands Ford C-Max van 2013 met 100.000 op de teller, en een nieuwe Dacia Logan MCV. (of eventueel een andere Dacia)
    Beide rond de 10.000 euro, ongeveer dezelfde grootte.

Ik weet dat Dacia een beetje de witte product-auto's zijn. Maar gaan ze het echt minder lang uithouden dan een gebruikte Ford? Of valt dat nog mee?

Voor de duidelijkheid: ik ken er voor de rest zelf heel weinig van, en hecht niet veel belang aan het 'aanzien' van mijn auto. Als hij rijdt en niet snel kapot gaat ben ik al heel blij.

Alvast bedankt!

als u een auto gebruikt van A naar B, dan gaat dat evengoed in de Dacia. Het witte product eraan zit in de gebruikte materialen van het interieur, veel minder keuze qua opties, maar voor de rest zijn ze geheel bij de tijd omdat ze beproefde technologie gebruiken van het moederbedrijf Renault en daarvan dus ook de laatste nieuwe motoren ontvangen.

Ga zeker eens met beide testrijden om u ervan te overtuigen welke auto voor u het beste is. Het kan best zijn dat u nu denkt in termen van 'ik hecht er niet veel belang aan', maar dat u daar na de testrit geheel anders over denkt.

Gaat u voor een diesel? Of zijn beide wagens met benzine motor?
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bertpatroons Bekijk Berichten
      Ik twijfel tussen een tweedehands Ford C-Max van 2013 met 100.000 op de teller, en een nieuwe Dacia Logan MCV. (of eventueel een andere Dacia)

Ik weet dat Dacia een beetje de witte product-auto's zijn. Maar gaan ze het echt minder lang uithouden dan een gebruikte Ford? Of valt dat nog mee?

Voor de duidelijkheid: ik ken er voor de rest zelf heel weinig van, en hecht niet veel belang aan het 'aanzien' van mijn auto. Als hij rijdt en niet snel kapot gaat ben ik al heel blij.

Alvast bedankt!
      Deze heeft 472.000 probleemloze km's gereden ,dus slecht zijn ze zeker niet.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

De c max rijdt wel beter

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

onlangs eens meegereden met een dacia... kzat presies in een low cost auto van de jaren 80. de ford dus
          lets have some more member berries

Comment

ik zit er wel vaker in en kom overal op tijd aan, zowel dacia als ford

Comment

Ik kies voor de nieuwe Dacia.

Comment

0km of 100000km? No brainer voor mij. Ga voor de dacia...

Nieuw, 3 jaar garantie, nog geen slijtage aan banden, remmen, distributie achter de kiezen...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Dacia, zeker weten!

Comment

Ik zou daar ook niet te lang over twijfelen; Dacia.

Comment

Met een klein beetje onderhandelen krijg je op je dacia 5jaar garantie. Ik heb dit toch gekregen op mijn 2 dacia's. Dan ben je 5 jaar op uw gemak. Voor de status moet je die ford ook niet kopen. Trouwens het goedkope zit niet in de kwaliteit of levensduur die dingen zijn oerdegelijk. De besparing zit hem eerder in afwerking. Ik blijf er bij het zijn de 2 meest betrouwbare wagens die ik al gehad heb.

Comment

Daciaaaaaaa !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          onlangs eens meegereden met een dacia... kzat presies in een low cost auto van de jaren 80. de ford dus
                          Raar als ik met mijn 80er jaren benz rijd (wat toendertijd toch geen echte lowbudget wagen was) heb ik toch niet echt het gevoel dat die comfortabeler of veiliger is dan mijn hedendaagse dacia. Ik denk dat je er toch nog een tiental jaren naast zit.

Comment

Gaan voor de nieuwe dacia

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Wat voor Logan heb je voor 10.000 euro? Eentje met de opties die je nodig hebt of een kale? Toch ook niet onbelangrijk imo.
                              Als de Logan alles heeft wat je nodig hebt is de keuze voor mij snel gemaakt, Dacia dus. Bijna 4 jaar oud en 100.000km vs splinternieuw met 0km das een no brainer voor mij.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Bedankt iedereen voor de snelle reacties.
                                Ik ga deze week eens met beide auto's rijden en dan beslissen.

Ik heb ondertussen nog wat opzoekwerk gedaan, en de Logan MVC begint bij 9000, maar die heeft dan inderdaad zelfs geen elektrische ruiten of radio.
                                Ik zal dus morgen bij de dealer gaan kijken hoe veel ik precies moet opleggen voor die dingen.

Verder zou de Dacia voor die prijs inderdaad wel benzine zijn, en de Ford is een diesel. Verandert dat jullie mening?

Comment

Sowieso de Dacia... Koop je nu nieuw voor min of meer hetzelfde budget dan die C-max, maar rij eens 6 jaar met beiden: het kostenplaatje zal immens overhellen in het voordeel van de Dacia!
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Om toch ook maar de vraag gesteld te hebben :
                                    Hoeveel km maak je op jaarbasis?
                                    Wat is je standaard-traject?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bertpatroons Bekijk Berichten

Alvast bedankt!
                                      Hoeveel km doe je per jaar? Als dat meer dan 10.000km / jaar is zou ik voor de nieuwe Dacia gaan, zeker als je geen belang hecht aan 'aanzien' en snufjes.

Comment

Ik doe meestal Antwerpen-Brussel, en kom aan 20.000 à 25.000 km.

Comment

Working...
                                        X