Oorspronkelijk geplaatst door retro
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tweedehands of Dacia?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bertpatroons Bekijk BerichtenIk doe meestal Antwerpen-Brussel, en kom aan 20.000 à 25.000 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk BerichtenGa voor optie 3: een Toyota Verso S.
Rijdt beter dan zo een Dacia, is veiliger en (wil niemand op zijn teen trappen, maar) zal veel betrouwbaarder zijn dan zo een C-max. Zeker als ge er één koopt met wat kilometers.Toyota lanceerde de Yaris Verso in 1999, op een moment dat het segment van de mini-monovolume nog piepjong was en het segment in ons land jaarlijks hooguit 17.000 voertuigen vertegenwoordigde. Inmiddels is datzelfde marktdeel goed voor meer dan 47.000 stuks op jaarbasis. Niet verwonderlijk dus, dat...
"De vanaf-prijs van de diesel bedraagt € 17.205, terwijl de benzine er al is vanaf € 14.990."
Voor 15.000 euro vind ik veel alternatieven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenare you shitting me? enorm veel rolgeluid en dat voor een wagen van 2015. over de looks van het interieur ga ik me niet uitspreken maar de positie van de knoppen en dat touchscreen geval :s
Wat is veel rolgeluid? Je hebt genoeg hedendaagse wagens met pakken meer rolgeluid. Je moet natuurlijk geen appelen met peren gaan vergelijken. Je kan geen 50.000euro wagen vergelijken met een 10.000euro wagen. Als ik nu kijk naar mijn Logan van 7000euro, wat is in die prijsklasse het alternatief? Een panda, een celerio of zoiets (alleszins enkel wagens die 1m korter zijn). Het prijsverschil zit hem natuurlijk ergens. Bij dacia gebruikt men beproefde techniek en geen technologische hoogstandjes. Besparing op afwerking en comfort (dat is ook weer relatief want ik vind de wagens comfortabel genoeg). Maar ze zitten kwalitatief wel goed in elkaar, zijn betrouwbaar enz...
Met een tweedehands weet je nooit wat je koopt. Had zo een 2 jaar oude sharan gekocht en dat ding stond minstens een keer per maand in de garage. De hoeveelheid waterpompen, ik ben de tel kwijt.Uiteindelijk na 1 jaar weggedaan omdat ik dan ook nog eens koelvloeistof in cilinders kreeg enn 4000euro kosten op een jaar al meer dan genoeg vond. Zag er overigens voor de rest gloednieuw uit, maar motorisch was er altijd iets mis.
Als ik nu kijk Logan 2.5 jaar kosten = enkel jaarlijks onderhoud en 0 mankementen
Duster 4.5 jaar oud kosten = jaarlijks onderhoud + accu + banden + remmen + distributieriem hij heeft ondertussen ook al meer dan 150.000km gereden (doet laatste tijd minder km's wegens dat mijn vrouw bedrijfswagen heeft). De enige mankementen waren : gaspedaal vervangen (garantie), claxonknop vervangen (garantie) en nieuwe zitting bestuurder, omdat het similileder scheuren vertoonde na 4 jaar 50euro (rest van het bedrag tussenkomst dacia)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichtenhttp://www.auto55.be/tests/126515-to...d-4d/conclusie
"De vanaf-prijs van de diesel bedraagt € 17.205, terwijl de benzine er al is vanaf € 14.990."
Voor 15.000 euro vind ik veel alternatieven.
Comment
-
Geen van beide, je kan niet goedkoper - en beter - rijden dan met een tweedehands jap, zoals idd de verso-s , of een honda jazz , bv. deze: http://m.autoscout24.be/anbod/honda-...ruin-296880174
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenGeen van beide, je kan niet goedkoper - en beter - rijden dan met een tweedehands jap, zoals idd de verso-s , of een honda jazz , bv. deze: http://m.autoscout24.be/anbod/honda-...ruin-296880174
Een yazz is maar liefst 50cm korter dan een Logan mcv dat is toch een pak ruimte verschil. Maar idd Japanse bakjes zijn meestal wel degelijk. Mijn ma haar starlet is ondertussen ook al 23 jaar oud zonder noemenswaardige kosten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDe c max rijdt wel beter
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Als hij rijdt.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenMijn ma haar starlet is ondertussen ook al 23 jaar oud zonder noemenswaardige kosten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenGeen van beide, je kan niet goedkoper - en beter - rijden dan met een tweedehands jap, zoals idd de verso-s , of een honda jazz , bv. deze: http://m.autoscout24.be/anbod/honda-...ruin-296880174Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk BerichtenDie kan in de koffer van de Dacia!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenJa maar zo maken ze ze niet meer de dag van vandaag ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenToendertijd werd Toyota ook nog als lowbudget aanzien, maar die lowbudget heeft veel andere wagens overleefd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenHmmm, dat vind ik dan weer niet. Toyota was toen toch al een middenmoot qua prijsklasse, lowbudget in die tijd was eerder Daihatsu / Skoda / Proton (wie kent die nog? ) en de eerste Daewoo's.
Comment
-
Kameraad van mij had met zijn Opel op een Dacia gereden aan zeer lage snelheid. Bij hem bumper kapot en Dacia was een echte ravage... enkel en alleen al voor de veiligheid zou ik geen Dacia moeten hebben. Het heeft een reden waarom die zo goedkoop zijn...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
ik zou zowieso voor een okkassie gaan, maar dan zeker niet die ford en zeker geen diesel.
veel meer auto voor hetzelfde geld aangezien okkasies echt veel geld verliezen in de eerste jaren.
als je okkasie koopt moet je altijd eens gaan nadenken:
wanneer moet de distributie vervangen worden, hoelang gaat een koppeling mee. als de distributie op 120K km/6jaar is:
-2011 focus met 50 000km niet goed want volgend jaar moet de distributie vervangen worden
-2011 focus met 130 000km is dan wel goed want distributie is al vervangen, maar mogelijks heb je tussen de 10 000 en 50 000km een nieuwe koppeling nodig
-2006 focus met 250 000km dat een nieuwe koppeling heeft gehad is dan eigenlijk de betere koop, auto heeft zichzelf bewezen, koppeling vervangen, distributie is recent een 2de keer vervangen.
ook al is die 3de dus de minst ideale, het is diegene met de minste kans op grote stukken in de toekomst. km's zeggen niet alles.
@capadonic: het hangt er ook vanaf hoe dat het ongeluk gebeurt. als de ene auto recht op zijn chassisbalk zit, en je vlamt in een andere auto op zijn zwakste plek, zal die 2de idd de meeste schade hebben.
zou die dacia met zijn front in de deur of een rechter achterhoek van de opel rijden, zou die opel er veel slechter uit zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk BerichtenKameraad van mij had met zijn Opel op een Dacia gereden aan zeer lage snelheid. Bij hem bumper kapot en Dacia was een echte ravage... enkel en alleen al voor de veiligheid zou ik geen Dacia moeten hebben. Het heeft een reden waarom die zo goedkoop zijn...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Is zever he. Heb het hier in het verleden al eens gepost. Mijn vrouw is met de duster eens zonder remmen in v70 achteraan gereden en die v70 zat tot de achterbank in elkaar. Alles hangt af welke types tegen elkaar botsen (bumperhoogte enz wat voor botsing je hebt enz. Vroeger eens een aanrijding gehad een vw t3 die net voor mij uit zijn parkeervak kwam. Ik toen met swiftje aan 50km/u op zijn voorste hoek. Resultaat T3 voor schroothoop (as omzeep enz) swift 3000 euro kosten. Had het frontaal geweest of iets dergelijks zou het verhaal wel anders geweest zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk BerichtenKameraad van mij had met zijn Opel op een Dacia gereden aan zeer lage snelheid. Bij hem bumper kapot en Dacia was een echte ravage... enkel en alleen al voor de veiligheid zou ik geen Dacia moeten hebben. Het heeft een reden waarom die zo goedkoop zijn...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Een oom van mij is met zijn batavus fiets gevallen. Niks aan de hand. Mijn buurvrouw viel met haar gazelle en heel haar stuur was krom, hare derailleur stuk en hare pols gebroken. Gene vatavus meer voor mij dus.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Comment
Comment