Mededeling

Collapse
No announcement yet.

porsche cayman : 981 2.7 pdk of 718 2.0 pdk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• porsche cayman : 981 2.7 pdk of 718 2.0 pdk

Cayman s valt af wegens te veel jaarlijkse wegentaks ( ong. 1400 euro)
    Zowieso beiden eens testrijden, iemand ervaring met 2.7 motor?
    De 718 ziet er wat strakker uit, maar een mooie rode 981 met de juiste opties ziet er voor mij ook prachtig uit.

Ik heb het geluk vaak met de. Boxster 981 2.7 pdk te kunnen rijden. Vergeleken met de nieuwe 2.0 komt z'n kracht pas boven in de toeren. Het koppel van 280 nm pas rond 4500 tpm.

Het geluid, voor mij een stuk van de beleving, is echt zalig bij de 2,7. De 2.0 voelt sneller door het vroege koppel en is ook sneller. De 2.7 levert mij meer beleving door het geluid en het hoogtoerige karakter.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Is het verschil tussen een 2.7 en Cayman S zo groot voor jaarlijkse taks? Prijsverschil tussen een recente 981 en 718 is mss ook al vlug 20-25k € , dus zou dan eerder voor de 981 gaan.
      Enkel ervaring met de 2.7 (manueel) en 2.9(pdk) bij de 987. En vond deze zeker vlot genoeg
      Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
      www.musclecarrent.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
        Is het verschil tussen een 2.7 en Cayman S zo groot voor jaarlijkse taks? Prijsverschil tussen een recente 981 en 718 is mss ook al vlug 20-25k € , dus zou dan eerder voor de 981 gaan.
        Enkel ervaring met de 2.7 (manueel) en 2.9(pdk) bij de 987. En vond deze zeker vlot genoeg
        650 euro meer voor de 3.4l

Comment

Welke is de 981, en welke de 718?
          Oud versus nieuw model?

Comment

Ja de nieuwe 4 pitter turbo, veel goedkoper taks en biv, zuiniger, sneller, enz enkel de beleving is wat anders de zespitters klinken beter en vragen u in toeren te gaan. Ik zou ook echt twijfelen

Comment

Hangt er beetje vanaf wat je verlangt en wil doen met de Porsche. Wil je sprintjes trekken en rondritten mee doen dan verlies je met die atmo tegen eender welke recente hoth a la golf r/cupra/ type r. Is het enkel voor uw eigen wat rond te rijden en spelen de cijfers geen rol is de 6-cyl beter klinkent en leuker.

Comment

Voor de meerprijs van de 718 kan je veeeeeeel jaren de extra taks ophoesten hoor... Vorige cayman S graag.
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ja die is echt lekker! Net nog betaalbaar qua taks

Comment

Moest ik kiezen, de 981. Deze heeft nog de echte Porsche beleving qua motor en sound. Zal idd iets trager zijn dan de 718. Hangt er allemaal van af wat je gewoon bent om te rijden. Zoals gezegd, het vermogen komt pas rond de 4,5k toeren vrij, dit in tegenstelling tot de 718 turbo natuurlijk. Heb met de Boxster 2.0 gereden tijdje terug en reed wel goed, makkelijker en iets vlotter.
                    2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Welke is de 981, en welke de 718?
                      Oud versus nieuw model?
                      981 is 'oud', 718 nieuw

981 heeft atmo 2.7 en 3.4
                      718 heeft nieuw 2 liter turboblok
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                        Hangt er beetje vanaf wat je verlangt en wil doen met de Porsche. Wil je sprintjes trekken en rondritten mee doen dan verlies je met die atmo tegen eender welke recente hoth a la golf r/cupra/ type r. Is het enkel voor uw eigen wat rond te rijden en spelen de cijfers geen rol is de 6-cyl beter klinkent en leuker.
                        Volledig correct.

Ik heb nog een Cayman S gehad (987).
                        Als je daarmee onder 4500 toeren zat dan kreeg je op je doos van dikke diesels.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

Ben een vrij rustige chauffeur maar heb schrik dat de 2.7l na een tijdje te soft gaat zijn. Zeker omdat ik nu het koppel van een bmw 3.0 biturbo gewend ben.

Comment

Zal afhangen van de klassieke keuze zeker? Als ge u aanpast aan de auto valt het best mee. Als ge wilt dat de auto zich aan u aanpast kan hij wat sloom uitvallen.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

WoW dan moet je die 2.7 niet nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
                                Moest ik kiezen, de 981. Deze heeft nog de echte Porsche beleving qua motor en sound. Zal idd iets trager zijn dan de 718. Hangt er allemaal van af wat je gewoon bent om te rijden. Zoals gezegd, het vermogen komt pas rond de 4,5k toeren vrij, dit in tegenstelling tot de 718 turbo natuurlijk. Heb met de Boxster 2.0 gereden tijdje terug en reed wel goed, makkelijker en iets vlotter.
                                Hoe snel rijdt hij in 1ste/2de aan 4800 tpm.?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  981 is 'oud', 718 nieuw

981 heeft atmo 2.7 en 3.4
                                  718 heeft nieuw 2 liter turboblok
                                  En de 2.9 ?

Comment

Die zat in de 987 facelift
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                      WoW dan moet je die 2.7 niet nemen
                                      Een cayman is natuurlijk meer dan alleen pk's, je hebt meer beleving, handeling, sound van de motor die juist achter je zit. Niet te vergelijken met een dikke diesel met x drive.

Comment

2.7 is rotzooi. Met de 2liter geen ervaring.

Comment

Working...
                                        X