Mededeling

Collapse
No announcement yet.

porsche cayman : 981 2.7 pdk of 718 2.0 pdk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    2.7 is rotzooi. Met de 2liter geen ervaring.
    Ervaring met de 2.7 of iemand die je kent?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
      Ervaring met de 2.7 of iemand die je kent?
      Nu ben ik benieuwd!

      Comment


      • #23
        2.7 geeft een mooiere geluidsbeleving. Voorts pleit zowat alles in het voordeel van de 718. Droomwagen zo'n cayman!

        Comment


        • #24


          De koppelpiek zegt niet alles. Je ziet dat de 2.7 ook al 260 Nm heeft bij 2000 toeren. Die piek op 4500 ga je inderdaad wel goed voelen. Lijkt wat op de VTEC bump.

          Comment


          • #25
            Kan mij vergissen maar waren er niet wat problemen met die 2.7? In ieder geval goed nakijken welk onderhoud is gedaan.

            Comment


            • #26
              Ja klopt tot bepaald bouwjaar

              Comment


              • #27
                Was dat niet vanaf 2008/2009 volledig opgelost?

                In elk geval, in mijn persoonlijk geval zou ik voor een 6 cilinder gaan. Een 4 cilinder is om mee te gaan werken en mee in de file te staan. Een 6 cilinder is om u mee te amuseren in het weekend.

                Comment


                • #28
                  Voor de prijs van een 718 2.0 met wat opties hebt ge toch ook een mooie 981 S of zelfs GTS met niet teveel kms. Dat zou mijn keuze zijn.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                    Was dat niet vanaf 2008/2009 volledig opgelost?

                    In elk geval, in mijn persoonlijk geval zou ik voor een 6 cilinder gaan. Een 4 cilinder is om mee te gaan werken en mee in de file te staan. Een 6 cilinder is om u mee te amuseren in het weekend.
                    Dit is een nieuwe motor vanaf 2012, in de eerste generatie cayman had men ook een 2.7l van 2006 tot 2009 en is dan bij de facelift vervangen doot een 2.9l met directe injectie.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Voor de prijs van een 718 2.0 met wat opties hebt ge toch ook een mooie 981 S of zelfs GTS met niet teveel kms. Dat zou mijn keuze zijn.
                      Ja das wel waar maar heb echt geen zin om daar jaarlijks zo veel wegenbelasting voor te betalen.

                      Comment


                      • #31
                        You only live once.

                        Comment


                        • #32
                          Ik zit ook soms te kijken naar jonge Caymans vorig model, maar heb zo een schrik dat ik ga ontgoocheld zijn nadien kwa power en bruikbaarheid en mijn M3 zou missen

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                            Ik zit ook soms te kijken naar jonge Caymans vorig model, maar heb zo een schrik dat ik ga ontgoocheld zijn nadien kwa power en bruikbaarheid en mijn M3 zou missen
                            Een s of gts is minstens enen snel of een m3 e92 en een stuk zuiniger denk ik.

                            Comment


                            • #34
                              Vanaf 981 zijn alle motoren DFI
                              987 enkel de face-lift en alleen de S
                              2.9 is een beetje geval apart, geen DFI maar wel gelijkaardig oliesmeringsysteem (en geen IMS-problemen meer)

                              Als je het internet moet geloven zijn alle M96/97 nonDFI motoren tijdbommen. Dat is een beetje kort door de bocht. Er zijn er inderdaad (veel) met issues (kan erover meespreken), maar ook veel probleemloze. Het hangt van zoveel dingen af.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                Een s of gts is minstens enen snel of een m3 e92 en een stuk zuiniger denk ik.
                                Rechte lijn ja, hernemingen niet echt

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk Berichten
                                  Een s of gts is minstens enen snel of een m3 e92 en een stuk zuiniger denk ik.
                                  Dat is exact mijn plan binnen enkele jaren. Vraag is, ga ik mijn M3 er kunnen voor wegdoen? Beiden houden is geen optie, wegens geen stalling en ik rij sowieso al te weinig met de M3, dus 3 wagens... Een P zou ik enkel kopen voor de wegligging, waarvan ik denk dat het toch nog een groter kart-gevoel is dan een M3. Ik kan mis zijn, moet dringend nog eens met eentje rijden
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Niet doen

                                    Comment


                                    • #38
                                      Porsche moet flat six zijn. Als ge een 4 cilinder wilt, koop een VW (of een Subaru als het een boxer moet zijn).
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #39
                                        Tijdje terug moest de Cayman S 981 met manuele bak van een maat het bijna afleggen in een sprintje... Tegen... Een... Dodge RAM 1500 pickup. Jawel.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Het hangt er allemaal een beetje vanaf waarvoor het moet dienen. Voor pure snelheid en cijfers moet ge niet bij een Cayman zijn. Niet de 6 cilinder en niet de 4 cilinder.

                                          Persoonlijk zou ik geen Cayman kopen, maar toch, ik word liever van mijn sokken gereden in mijn Cayman, dan dat ik de rapste zou zijn in een Dodge RAM

                                          Comment

                                          Working...
                                          X