Mededeling

Collapse
No announcement yet.

C350e break or E250 break

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • C350e break or E250 break

    Zo een beetje aan het spelen geweest met de MB configurator and beide komen in aan bijna zelfde kost ...

    De C klasse zou mid 2017 een facelift krijgen buiten en binnen, dus waarschijnlijk mooie korting te krijgen op/voor het autosalon.

    Mercedes-Benz erneuert seine Modellpalette in einer atemberaubenden Geschwindigkeit und davor ist auch die relativ junge Mercedes-Benz C-Klasse nicht gefeit. Un


    De korting op de E250 waarschijnlijk niet zo veel. Maar dan wel een nieuw model en niet "direct" met een oudere versie bollen

    Wij verhuizen naar een klein dorp in temidden van boerderijen, dus veel korte afstanden naar het dorp/winkel etc. met af en toe eens een langere rit naar Duitsland or zo ...

    Kwestie interieur heeft de E250 de voorkeur voor de moment, niet zo gesteld op dat tablet in de C ...

    Leuke aan de C is natuurlijk de "boost" van de elektrische motor en het feit dat hij wat compacter is, dus minder met een "boot" op de baan.

    Volgens sommige commentaren hier zou de C minder goed afgewerkt zijn dan de E .. idem voor de 3 serie vs de 5 serie van BMW ... vind dat toch wel een rare gedachtengang ... Waarschijnlijk is het comfort in de C wat minder dan dat van de E wegens gewicht, wielbasis etc. Mindere afwerking heb ik toch moeilijkheden mee om te geloven in deze prijs klasse. 't zijn geen Chinese or Malaysian build wagens zoals de meeste hier ...

    Nog geen gedacht van de levering termijn ... dat kan doorslag gevende info worden

    Stephan

  • #2
    E250 benzine of diesel?

    Comment


    • #3
      E250 als benzine ... niet genoeg KMs (± 17,500/jaar en vele korte afstanden - gebaseerd op wagengebruik in België 9 jaar geleden) om diesel te verantwoorden en geen zin in de chemische fabriek die tegenwoordig noodzakelijk is om diesels de EU6 norm te laten halen. Ook vraag ik mij af of er binnen 5 jaar nog wel een markt is voor 2de hands diesel wagens met al de negatieve berichtgeving van de laatste tijd.

      Comment


      • #4
        als het effectief bijna aan zelfde prijs is en het verbruiksvoordeel vindt jij niet zo belangrijk (beetje vreemd omdat je voor de c350e wil gaan) zou ik de e250 kiezen

        de e is een rustige auto, hij zal een stuk trager gaan als c350e maar de auto an sich vraagt er niet achter

        gewoon proefrijden, das het enige wat telt
        (je zou ook voor c250 kunnen gaan en de overige centen voor wat anders benutten)

        Comment


        • #5
          Ik zou ze inderdaad ook beiden testrijden. Zelf rijd ik een C450, en ben minder tevreden van de afwerkingskwaliteit van het interieur. Door de harde ophanging heb ik last van vervelende rammels in het interieur, die de verdeler voorlopig niet opgelost krijgt. De E is een klasse hoger, en dan merk je aan het toch wel mooier dashboard en beter afgewerkt interieur. Ook is het infortainment systeem alweer beter dan dat van de C. Ik heb zelf al een E220d als vervangwagen gehad, en dat rijdt echt wel heel goed.

          Ik zou ook voor de E250 gaan.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • #6
            Inderdaad proefrijden is nodig ... moet binnen 2 weken naar Kuala Lumpur, zal de hoofdverdeler hier eens aanschrijven en een proefrit of 2 zien los te wieteren. Ze gaan wel geen C 350e hebben, maar waarschijnlijk wel een ander versie. Gezien de staat van de wegen hier zal het snel duidelijk zijn of er rammels zijn of niet.

            Groeten - Stephan

            Comment


            • #7
              Zou zelf ook voor de E kiezen.

              Comment


              • #8
                Als ik zo bij lees wat eigenaars schrijven over de C en de E begint de E de betere keuze te zijn. Alhoewel de nieuwe E blijkbaar ook wel zijn probleempjes/kinderziektes heeft. Gelukkig beperkt tot radio ontvangst en ietwat traag reageren van de Command functies.

                Comment


                • #9
                  zeker de E! omwille van de extra ruimte en toch betere afwerking (vind vooral de middentunnel een wereld van verschil). Bovendien gaat er niets boven een benzine motor vind ik...Hybride is niet slecht maar kan mij persoonlijk toch niet bekoren omwille van de extra problemen (uitgez de HSD's van Toyota) en de manier van rijden
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #10
                    hoewel ik de E verkies neem ik toch altijd de C omdat de E gewoon een slag te groot is voor mijn behoefte
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Its Bekijk Berichten
                      Zo een beetje aan het spelen geweest met de MB configurator and beide komen in aan bijna zelfde kost ...

                      De C klasse zou mid 2017 een facelift krijgen buiten en binnen, dus waarschijnlijk mooie korting te krijgen op/voor het autosalon.

                      Mercedes-Benz erneuert seine Modellpalette in einer atemberaubenden Geschwindigkeit und davor ist auch die relativ junge Mercedes-Benz C-Klasse nicht gefeit. Un


                      De korting op de E250 waarschijnlijk niet zo veel. Maar dan wel een nieuw model en niet "direct" met een oudere versie bollen

                      Wij verhuizen naar een klein dorp in temidden van boerderijen, dus veel korte afstanden naar het dorp/winkel etc. met af en toe eens een langere rit naar Duitsland or zo ...

                      Kwestie interieur heeft de E250 de voorkeur voor de moment, niet zo gesteld op dat tablet in de C ...

                      Leuke aan de C is natuurlijk de "boost" van de elektrische motor en het feit dat hij wat compacter is, dus minder met een "boot" op de baan.

                      Volgens sommige commentaren hier zou de C minder goed afgewerkt zijn dan de E .. idem voor de 3 serie vs de 5 serie van BMW ... vind dat toch wel een rare gedachtengang ... Waarschijnlijk is het comfort in de C wat minder dan dat van de E wegens gewicht, wielbasis etc. Mindere afwerking heb ik toch moeilijkheden mee om te geloven in deze prijs klasse. 't zijn geen Chinese or Malaysian build wagens zoals de meeste hier ...

                      Nog geen gedacht van de levering termijn ... dat kan doorslag gevende info worden

                      Stephan
                      de C is een African built....de E European....
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #12
                        Tegenwoordig met robots die meeste werk doen maakt dat niet veel uit of die nu in South Africa of Europa wordt gebouwd - kunt dat trouwens op die filmpjes zien die op YouTube staan ... der zitten daar een boel onderdelen in die in andere niet Europese landen geproduceerd worden.

                        Rij hier rond met een Mazda BT-50 3.2 diesel automaat (nieuw model dat niet in Europa verkocht wordt - onderhuids een Ford Ranger) die in Thailand in elkaar gezet wordt. Kan daar geen slecht woord over zeggen. Dat ding rammelt en piept niet.

                        Anyway, 't is een E 250 Break geworden. Beslissing genomen en bestelling geplaatst. MRJ's opmerking over extra problemen die de hybrid kan geven was ook een van mijn zorgen.

                        Stephan

                        Comment


                        • #13
                          Proficiat! Super auto! onlangs met de nieuwe E gereden en was zeer erg onder de indruk
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #14
                            Danke MRJ, goed om the weten ... eigenlijk blind besteld ... hier in Malaysia geen enkel exemplaar voor proefrit ... Dus veel gelezen, YouTube afgeschuimd, etc.

                            Oh well, niet den eerste keer dat ik een wagen blind bestel. Trouwens als alles wat meezit is de wagen bij de garage een paar weken na onze terugkeer in België.

                            Stephan

                            Comment


                            • #15
                              Blijkbaar is er een probleem met de toelevering van bepaalde optie pakketten voor de W213 serie. Het aantal bestelling overtreft de verwachtingen blijkbaar ... heb mail gehad van garage dat de levering van de wagen een paar maanden verschoven is ... Van productie in Februari naar productie begin Mei ...

                              Comment


                              • #16
                                Da's klote.

                                Comment


                                • #17
                                  Inderdaad, maar dan zijn er ook weer een bende die blij zijn omdat hun productie datum van April Mei naar Januari Februari is vershoven ...

                                  Aan de andere kant hebben ze bij Mercedes nu hopelijk wat tijd om wat aan de kinderziektes te doen die de elektronica in de nieuwe E klasse blijkbaar plagen volgens wat ik lees op de Duitse Forums. Slechte radio ontvangst, trage reactie Comand Systeem etc.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Goh, zou toch allemaal niet mogen bij een merk zoals Mercedes. Ik begrijp niet met de miljarden die ze in ontwikkeling steken dat ze zulke fouten op voorhand niet zien.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Volgens wat ik zo lees hadden de ontwikkelaars van de software voor de Comand module meer tijd vandoen, maar de druk om de wagen op de markt te brengen veel te groot. Er is gewoon te veel geld gemoeid in de lancering van een nieuw product. En dan zijn er natuurlijk de toeleveranciers in South East Asia die waarschijnlijk ook nog eens toedragen tot vertragingen.

                                      BV LG dat de wide-screen displays maakt, de fabricant van de radar module etc ... Met die global supply verlies je wel wat controle op het ganse process.

                                      Heb ondertussen de link gevonden naar de US handleiding, bijna 500 blz. Heb nu tijd om die eens door te lezen.

                                      Stephan

                                      Comment


                                      • #20
                                        toevallig vandaag 3 nieuwe e's en non taxis gezien, de eerste vloot is blijkbaar toegekomen

                                        bij de c duurde het ook lang eer je ze zag

                                        Comment

                                        Working...
                                        X