Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuinige tweedehands diesel automaat die alleen dient om kilometers mee af te leggen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik herinner me dat ongeluk ja, maar ik dacht dat dit een alleenstaand geval was? Even de ncap veiligheidstest opzoeken...

Edith heeft het even opgezocht:http://www.euroncap.com/content/safe...?id1=1&id2=111

Valt toch nog mee precies?
    Last edited by ; 09/02/2007, 18:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
      Ik herinner me dat ongeluk ja, maar ik dacht dat dit een alleenstaand geval was? Even de ncap veiligheidstest opzoeken...

Edith heeft het even opgezocht:http://www.euroncap.com/content/safe...?id1=1&id2=111

Valt toch nog mee precies?

NCap wordt getest tegen 50km/h en helaas is dit niet echt realistisch... De zware zijdelingse ongevallen gebeuren tegen meer dan 50km/h

Er zijn nog gevallen bekend van zulke ongevallen...

Als ik m'n archief op m'n nieuwe pc gezet heb zal ik eens zien of ik detailfoto's vind van de gebroken stijlen.

Nu ja, met een geitje zul je niet veel beter uit zo'n ongeval komen doch het was wel opmerkelijk hoe zo'n moderne auto op zo'n manier doormidden kon breken...

Comment

Idd niet veel keuze ... Golf break of Bora, lijkt mij ideaal. Een A2 voor veel autostrade te rijden & dingen in te vervoeren : lijkt me geen goed idee. Alles tot A2 en Polo lijkt me echt een wagen om autostrade te vermijden, meer kerktoren-toerkes. Een Golf IV (jaja, hier gaan we) met een lederen interieur zit zo ruim en luxueus, dat moet je eens testen (vooral de 3-deurs) ... Voorwaarde is wel dat je niet langs de grote kant mag zijn (1m80 is al wat groot). 't zou wel leuk zijn, een 3-deurs break met leder en TDI90, dat zou pas ideaal zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
          Persoonlijk zou ik de A2 zeker links laten liggen...

En wel om deze reden:

Aanrijding tussen Audi A4 en Audi A2..., bestuurder A2 overleden.

En dit is niet het enige ongeval met zulke gevolgen met een A2...

Ik zou dus de A3 kiezen.
          Klopt dat nu echt van die Audi's die makkelijk in 2 breken ?

Van die "klein" autotjes kan ik dat nog vatten, die worden licht (en fragiel) gehouden omdat de soms zwakke motoren anders niks vooruit kunnen trekken. Maar, wat is er met die Audi's aan de hand ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
            Idd niet veel keuze ... Golf break of Bora, lijkt mij ideaal. Een A2 voor veel autostrade te rijden & dingen in te vervoeren : lijkt me geen goed idee. Alles tot A2 en Polo lijkt me echt een wagen om autostrade te vermijden, meer kerktoren-toerkes. Een Golf IV (jaja, hier gaan we) met een lederen interieur zit zo ruim en luxueus, dat moet je eens testen (vooral de 3-deurs) ... Voorwaarde is wel dat je niet langs de grote kant mag zijn (1m80 is al wat groot). 't zou wel leuk zijn, een 3-deurs break met leder en TDI90, dat zou pas ideaal zijn.

Nieuwe vereiste hier thuis, het moet blijkbaar een vijfdeurs zijn, dus de A3 valt weg en ook alle andere driedeurs-wagens...

Comment

Nieuwe vereiste hier thuis, het moet blijkbaar een vijfdeurs zijn, dus de A3 valt weg en ook alle andere driedeurs-wagens...
              Een A3 5-deurs is anders groter dan een A2 5-deurs ...

OK, Bora/Golf dus, evt. break

Niet veel keuze he, een A4/Passat is d'rect veel te groot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                Een A3 5-deurs is anders groter dan een A2 5-deurs ...

OK, Bora/Golf dus, evt. break

Niet veel keuze he, een A4/Passat is d'rect veel te groot
                A3 SB is te duur tweedehands (diesel en automaat).
                Gezocht op autoscout naar Bora/Golf tdi automaat en niks goeds gevonden. (buiten een golf plus voor 12.900 euro met 40.000km die aangepast was voor mindervaliden. Dat ziet er dus ook al niet goed uit)

Als het diesel + automaat+ vijfdeurs moet zijn, kan ik niet onder de A2 uit hé. Ik krijg vandaag bevestiging van een eigenaar die zijn 1.2tdi automaat misschien wilt verkopen. Alleen heb je dan geen airco. Ik heb dan een week bedenktijd.

Comment

Omdat het verschil tussen de A3 en de golf niet zo groot is zo ik indien het kapitaal er is toch naar de audi gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                    Omdat het verschil tussen de A3 en de golf niet zo groot is zo ik indien het kapitaal er is toch naar de audi gaan.
                    De audi moet een vijfdeurs zijn nu blijkbaar. Dus SB dan. Er staat er één op autoscout, diesel en automaat voor 23.000euro. Toch veel geld, maar vooral zonde als je weet dat de wagen half afgebeuld zal worden (altijd buiten staan, één keer per jaar wassen, wekelijkse containerpark trip, tijdens de weekends met gerust hart op onbewaakte parkings in stad laten staan, ...) De A3 SB is dan meer iets in de plaats van mijn wagen de Z3. Maar dat moet dan geen diesel, noch automaat zijn. Dus ik hou voor mezelf voor de opvolger van de Z3 binnen een aantal jaren, alle perspectieven open

Het gaat nog tussen:
                    - een A2 1.2 Tdi automaat met 42.000km bouwjaar 2005 zonder airco voor 13.500 euro
                    - een A2 1.4 tdi manueel met 42.000km bouwjaar 2004 met airco, voor 12.900 euro. Deze laatste is te vinden op autoscout. Degene met 17'' RS4 velgen.

Comment

Het gaat nog tussen:
                      - een A2 1.2 Tdi automaat met 42.000km bouwjaar 2005 zonder airco voor 13.500 euro
                      - een A2 1.4 tdi manueel met 42.000km bouwjaar 2004 met airco, voor 12.900 euro. Deze laatste is te vinden op autoscout. Degene met 17'' RS4 velgen.
                      moeilijke keuze

ik vind die 3-liter wel een high-tech-enorm-zinnig imago hebben

maar airco is ook wel fijn

Comment

een link

Comment

Leuk dat je voor een A2 gaat Ik had em ook al gekozen uit het beginlijstje.

Het is eens wat anders.

Comment

Het gaat nog tussen:
                            Geef mij dan maar de 1.4 MET airco hij is ietsje goedkoper, heeft airco en is ietsje krachtiger.

Comment

ja, makkelijk: goedkoper - airco en manueel schakelen. Mijn keuze staat al vast

Comment

Zeg maar, een 2.0TDI ... zuinig kwa verbruik ja, maar kwa taksen : neen he

Comment

Gisteren testgereden. Nu begrijp ik wat je bedoelt met de automaat. Das zeker even wennen. De verkoper had gelijk toen hij zei dat de gas- en rempedaal ongelooflijk dicht bij mekaar staan. Voor de rest eigenlijk alleen maar positieve ervaringen Je kan de automaat trouwens ook uitschakelen en zelf sequentioneel schakelen. Er zat geen cruise control in, maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig. Als je gas geeft tot bijvoorbeeld 70km/u en je laat het gaspedaal los, remt hij niet af op de moter en blijf je automatisch 70km/u rijden. Pas als je het rempedaal even aanraakt, begint hij af te remmen op de motor. Heel handig. Je kan dit ook allemaal uitschakelen door op een knop te drukken trouwens...

Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat de groene ervaring er ook een beetje toe bijdraagt. Had ik nooit van mezelf verwacht De Z3 blijft voor de warme zomers en de A2 om zorgeloze kilometers mee te malen.

Het is nu wel de allereerste keer dat ik bij een particulier een tweedehands wagen ga kopen. Hoe pak ik dat aan? Ik moet er toch eerst nieuwe platen voor klaarhebben (en verzekering), eer ik hem kan gaan halen? Hij woont nogal ver. Ik zal is op het net opzoeken hoe ik dat het beste aanpak. Groene Z-platen heb ik dus niet...

edit: ps: Bralo ik hoop dat ik u nooit professioneel moet tegenkomen dan ;-)

Comment

zou je kopen ?

great !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      zou je kopen ?

great !
                                      99% zekerheid

Comment

Even een tipje van de sluier Vergeef me mijn kinderlijke gelukzaligheid vanavond even

ps: topic met poll mag op slot!

Comment

mmmmm, die smalle bandjes en die deksels

Comment

Working...
                                          X