Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedrijfswagen - (beperkt aantal merken BMW, Volvo, Ford, Audi)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe bedrijfswagen - (beperkt aantal merken BMW, Volvo, Ford, Audi)

Ik mag binnen een paar maanden een nieuwe wagen kiezen maar ben nu al eventjes aan het windowshoppen.
    We hebben een budget en kan er max 150€ persoonlijk opleggen per maand.

We doen 4 jaar met de wagen en heb nu een BMW 320D Sedan maar wil graag wat meer ruimte met oog op gezinsuitbreiding. Dus een break zou mij de meest logische keuze zijn.
    Monovolume zegt me niets en zeker niet omdat ik nog geen (4 ) kinderen heb.

Ik heb graag ruimte aan het stuur (ben 1.95m), bij voorkeur automaat (veel filerijden) en een grote koffer. PKs iets minder belangrijk, de 320 van nu is geen optie meer wegens besparing wagenpark.

Mijn opties heb ik beperkt tot de volgende:

NEW SERIES 3 GT 318D Grand Tourismo 100Kw 136 Pk NEW MODEL hatchback 5 manual
    BMW X1 s Drive 18d 136 Pk Automaat SUV 5 Automaat
    BMW SERIES 3 318D TOURING 136pk Automaat wagon 5 Automaat
    VOLVO V60 2,0 D2 Start & Stop Kinetic 120 Pk Geartronic Hatchback 5 Automat.
    Audi A4 Avant 2,0 TDI 6v Full Wagon 5 Automat
    FORD MONDEO Business Class+ 1,5tdci Clipper econetic wagon 5 manual

Zelf ben ik minder fan van Ford & Volvo.
    Gerangschikt van duurste naar goedkoopste hierboven: volvo v60 & bmw 3 touring zelfde budget, Audi A4 avant is 10€ per maand goedkoper dan die 2, BMW X1 & 3GT zelfde budget,

De opties kan ik nog niet in detail bekijken maar ga uit van de standaard business modellen met Basic GPS, Auto Airco, Licht & regensensor bij de duurdere merken.
    De Mondeo is wel met zijn Business class+ het best uitgerust.

3GT zou hem helemaal worden als hij Automaat was. Nu sterk aan het twijfelen tussen X1 & 3 touring.
    Iemand ervaring met de nieuwe Audi A4 avant?
    BMW 320D - F30 (2013)

ik moet ook binnenkort kiezen en heb al een aantal auto's gaan bekijken.
    de ford mondeo vond ik een beetje tegenvallen. Binnenin is hij niet zo groot als zou lijken aan de buitenzijde. begint er ook al wat ouder uit te zien
    Audi A4 was vanbinnen wel ok, maar exterieur vond ik het maar een hele saaie auto, zeker met de standaard lichten. met de led lichten is het al iets beter.
    BMW x1 heb ik gereden met die motor en ik vond die zeer aangenaam rijden. was wel met de sportzetels. ik twijfel alleen over de kofferruimte.
    bmw 3 heb ik niet echt bekeken, ik zie in die klasse de mercedes c klasse liever.

verder nog naar renault talisman grandtour gaan kijken. is zeer goedkoop, ziet er goed uit, maar ik heb schrik van het multimedia systeem, commentaren zijn hier toch niet zo positief over

In jouw lijstje zou ik voor de X1 gaan, ziet er imo beter uit dan de 3GT.

Comment

Uit die lijst de Audi A4.

Comment

Uit die lijst de Audi A4.

Comment

Uit die lijst de Audi A4 wegens de automaat.

Comment

Uit dat lijstje de X1, maar ik ben dan ook een SUV/SAV fan
            Vandaar dat ik ook gegaan ben voor nen Tiguan.

Comment

Ik rij tijdelijk met een 3GT, een 318d PFL, komende van een V60, en ik wacht op een nieuwe C200 break.

Die kar is echt huge van binnen (en van buiten): grote koffer, zot veel plaats voor de achterpassagiers, veel hoofdruimte (voor het eerst staat mijn stoel niet tegen de grond).
              Sportzetels zitten fantastisch goed, sinds dag 1. Minstens even goed als in mijn Volvo (en dat is toch een referentie qua zitcomfort).
              Binnenruimte is echt niet te vergelijken met de sedan en breakversie van de 3.

Qua rijden is dit wolliger dan we gewoon zijn van een BMW (17" met ballonbanden), maar toch nog ferm genoeg, vergelijk het met een dynamischer Mercedes.

Talisman vond ik net heel duur: als je de lelijke stof van de zetels niet wil, moet je kiezen voor leder, en dat kan pas als je een hele hoop andere zaken bijneemt. Leaseprijs per maand was niet gezeverd, vond ik (ik kwam boven de 800 euro)
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Blijft allemaal persoonlijke smaak, als rijplezier belangrijk is denk ik da ge me die 318d touring automaat niet veel verkeerd kunt doen, ruim genoeg en RWD (in tegenstelling tot de audi en de volvo). Standaardstoelen van een 3 zijn belabberd, hou daar rekening mee.
                Vindt ge RWD niet belangrijk, dan de A4 of de Volvo - qua comfort wint die laatste vermoedelijk wel.
                3 GT rijdt minder prettig dan een gewone 3, maar idd wel ruimer en hogere zit.
                X1 - als die u aanspreekt, waarom niet, maar da's ook FWD geloof ik?

Comment

De Volvo is wel aan zijn laatste adem bezig, want volgend jaar worden de meesten vernieuwd.

Comment

Ik zou hier twijfelen tussen de A4 en de V60.

Comment

Volvo...... Groot genoeg leuke motor en waanzinnige zetels!

Comment

Ligt het aan mij of zie je da nieuwe A4 maar weinig rondrijden?

Comment

Voor velen zijn de uiterlijke verschillen tussen de B8 PFL, de B8 FL en de B9 zo klein dat ze ze niet / amper opmerken ...

Comment

A160: heb hier sinds kort een 330e lopen met individual beklede sportzetels en die zijn toch absoluut niet te vergelijken met de inscription zetels in mijn xc70. Met de bmw voel ik na 150km mijn rug, deze zomer 1200km in 1 ruk gereden met de xc70 en zo fris als een hoe the uitgestapt.

Ik zou dus voor de Volvo kiezen omwille van comfort.

Comment

Ik heb 150.000 km gereden met een v60 - nu al een 4.000 met de 3GT - de zetel van de BMW kan ik echt perfect zetten. De Volvo zat supergoed, maar er waren van die dagen dat ik absoluut mijn plekje niet kon vinden.
                              De zetels van de V70 (en XC70) zijn nog een klasse beter dan die van de V60.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Zetels is iets persoonlijks waar ik eigenlijk nooit geen last heb gehad bij geen enkele wagen. Zelf heb ik bij de bmw sportzetels maar van de standaard heb ik ook geen last alleen is de zijdelingse steun wel fijn in de bochten bij de sportzetels . Als je al na 150km rugpijn hebt dan scheelt er éérder iets met u rug dan met de zetels.

Comment

'Nooit geen' is 'altijd'

Comment

Hij heeft ook nog nooit niet gezaagd over de N47

Comment

X1 vanwege de ruimte, automaat rijcomfort. En ook de lage C02
                                      Wel zeker niet vergeten de sport zetels aan te vinken.

Datzelfde geldt voor de audi A4 trouwens. Maar als je 1.95m bent, zou die bij mij sowieso al afvallen.

Comment

Yep yep, zeker die sportzetels en met de X1 zeer lang geduld, want levertermijn is pittig.

Comment

Working...
                                        X