Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto voor de vriendin/vrouw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto voor de vriendin/vrouw

Gezien haar Corsa bijna 9 jaar oud wordt is het tijd voor een nieuwe.....

Doet 40 km per dag via binnenwegen , rijdt niet sportief, en hoeft eigenlijk maar 1 keer om de 2 weken de kinderen te vervoeren.

Ze zou dolgraag eens een cabrio willen en dan is de selectie momenteel lopend tussen een mini cabrio cooper of een Audi A3 cabrio 1.4TFSI.Stiekem zit er ook een Volvo XC60 D3 bij omdat ik met mijn personeelskorting de wagen aan dezelfde prijs als de andere kan hebben.

De Audi heeft momenteel verrassend de voorkeur wegens goed rijden, ruimer en stiller dan de mini....
    De Volvo XC60 is uiteraard top maar veranderd van model volgend jaar en dan staan er vaak dezelfde wagens voor de deur.

Maar had ook wel eens graag jullie mening gehad.

A3 cabrio lijkt mij prima keuze. Ook nog enigszins praktisch. Kan niet meteen iets beter bedenken in dezelfde prijsklasse. Tenzij als het ook een 2 zitter mag zijn, dan is een MX-5 of Fiat 124 spider nog wel plezanter.

Comment

Uit die drie zonder 1 milliseconde te twijfelen de Audi A3 cabrio. Tenminste als het het nieuwe model is en niet het vorige met de lelijke korte kont.

Comment

Een auto voor de vriendin/ vrouw ... je hebt dus twee auto's nodig.

Comment

Ik zou gaan voor ne Porsche Boxter cabrio

Comment

Neen 2 zitter is spijtig genoeg nen no go vermits er 2 kinderen zijn....

A3 heeft momenteel de voorkeur, alleen weet ik niet of we sport of design uitvoering zouden nemen.....

Comment

Ik probeer die van mij te overtuigen voor een rs3 dan kan ik er ook mee knallen in het weekend .

Comment

Doe dan maar de design uitvoering. Wat gaat die sport uitvoering extra toevoegen? Sportophanging en dikke wielen, gaat vnl het comfort verkloten.

Comment

Zo'n 1.4 TFSI laat je beter links liggen.

Comment

Is zo ne a3 cabrio ne comfirtabele 4-zitter dan?

Comment

Het is ne 4-zitter en best wat ruimte achteraan. Is uiteindelijk alleen de kinderen die er moeten zitten he.

@David67: design en sport hebben enkel een verschil in design van wielen ( blijven 17") ander design voorbumper. zetels zijn ofwel sportzetels of leder/stof in comfortzit.

@Packard: zijn die motoren nog steeds zo geplaagd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
                        Het is ne 4-zitter en best wat ruimte achteraan. Is uiteindelijk alleen de kinderen die er moeten zitten he.

@David67: design en sport hebben enkel een verschil in design van wielen ( blijven 17") ander design voorbumper. zetels zijn ofwel sportzetels of leder/stof in comfortzit.

@Packard: zijn die motoren nog steeds zo geplaagd?
                        De 1.4 TFSI zijn nu met riem ipv ketting. Dus zeker niet meer zo dramatisch als vroeger!

Comment

Veel cabrio voor je geld: de Opel Cascada. Ga er eens een rit mee doen. Als het niet aanstaat, ben je niets verloren.

Comment

Opel Cascade hebben we heel kort bekeken maar is niet dat. zicht rondom niet goed. En als je deze wat aankleed is het verschil met Audi miniem

Comment

Opel Cascade weegt enorm veel. Zal je merken in prestaties en verbruik.
                              Waarom geen jonge tweedehands, bv http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...070?asrc=st|as ?

Comment

Opel Cascade hebben we heel kort bekeken maar is niet dat. zicht rondom niet goed. En als je deze wat aankleed is het verschil met Audi miniem
                                Het voordeel van de Cascada ligt in de grootte (ruimte voor passagiers en in de koffer). Op dat vlak niet te vergelijken met de A3, eerder met de A5. Qua gewicht: correct. Qua zithouding: dito. Voelde voor mij meer als een MPV met het dak er af, dan als een cabrio. Maar dat gevoel had ik ook met de BMW 2 cabrio (gek genoeg meer dan met de 1 cabrio) en met de nieuwe A3. Misschien zit het tussen mijn oren, maar het lijkt alsof de fabrikanten hun cabrio-zitpositie hoger zijn gaan leggen dan pakweg 10 jaar geleden.

Comment

Het voordeel van de Cascada ligt in de grootte (ruimte voor passagiers en in de koffer). Op dat vlak niet te vergelijken met de A3, eerder met de A5. Qua gewicht: correct. Qua zithouding: dito. Voelde voor mij meer als een MPV met het dak er af, dan als een cabrio. Maar dat gevoel had ik ook met de BMW 2 cabrio (gek genoeg meer dan met de 1 cabrio) en met de nieuwe A3. Misschien zit het tussen mijn oren, maar het lijkt alsof de fabrikanten hun cabrio-zitpositie hoger zijn gaan leggen dan pakweg 10 jaar geleden.

Comment

Dat is het hem juist. De wagen mag nie te groot zijn. Kinderen ( 3en 6 jaar) moeten maar 1 keer om de 2 weken meerijden.

Comment

Dat is het hem juist. De wagen mag nie te groot zijn. Kinderen ( 3en 6 jaar) moeten maar 1 keer om de 2 weken meerijden.

Comment

Mini is inderdaad wel mini ... onlangs meegereden met een Beetle Cabrio, je moet ervoor zijn maar deze is wel verrassend ruim...

Comment

Working...
                                        X