Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor de C4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Zal nogal moeilijk zijn, heb bij mijn huidige verzekering alleen de prijs doorgestuurd gekregen via mail.
    En bij de on line simulaties krijg je ook niet veel extra informatie

    Maar nog iets anders waar ik aan dacht, wat is de beste optie, verzekeren op de catalogusprijs of verzekeren op de effectieve aankoopprijs?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Maar nog iets anders waar ik aan dacht, wat is de beste optie, verzekeren op de catalogusprijs of verzekeren op de effectieve aankoopprijs?
      Niemand?

      Ik heb vandaag een rode Megane grandtour (was geen GT) gezien en dat ziet er echt heel goed uit, beter zelfs dan op foto.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #43
        Ik laat altijd op de effectieve aankoopprijs verzekeren. Je krijgt immers zeer lang (ik weet nu niet van buiten hoelang, denk 24 maanden) de volledige aankoopprijs terug, in mijn geval + 10 procent extra + de BIV + 6 dagen derving. Daarna afschrijven aan 1 procent per maand. Heb zo'n ongeluk gehad in mijn recht met een Espace van 5 jaar (ja 5 jaar en nog omnium) en kreeg er nog een behoorlijk bedrag voor. Veel hoger dan de marktwaarde. Ik laat ook altijd verzekeren tegen de hoogste franchise. In mijn geval 1250 euro. Maakt de omnium veel goedkoper en kleine zaken zal ik zelf wel betalen. Vraag eens naar het prijsverschil met een grotere franchise. Ik redeneer dat een accidentje me nu max 1250 euro kost. Mijn BMW is ook verzekerd aan de effectieve waarde. Zou anders heel duur zijn, want catalogus kost die het dubbele dan ik betaalde voor een premium selection. Betaal nu 185 per maand voor een verzekerd bedrag van 43k, 190 Kw en franchise 1250 euro. Ah ja, bij ongeval in uw recht betaalt de tegenpartij je de franchise uit.

        Comment


        • #44
          Die 185 euro is voor de volledige verzekering of enkel voor de omnium DHL?
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

          Comment


          • #45
            Zoiets was ik ook al aan het denken.
            Zal dat allemaal moeten bespreken als ik bij de verzekering langs ga.

            Ik heb op de C4 nu ook nog altijd mini omnium, weet nog niet hoe lang ik full omnium zou blijven houden.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #46
              Hoi, je weet wat ik schreef over dat koppel hee. Doe dan eens een testrit met een Talisman, da's ook dezelfde motor. Let vooral bij traag accelereren of je een schok voelt bij 2400 toeren en of je het gaspedaal niet te agressief vindt bij manoevreren.

              Comment


              • #47
                Ik ga waarschijnlijk komende woensdag eens zien wat de prijs nu gaat zijn inclusief salonkorting en dan ook ineens zien voor testrit en zo te regelen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #48
                  Ik was net effe aan het kijken, op 2400 toeren zou die op zijn maximum koppel moeten zitten.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #49
                    Ja weet ik... Moet zelf eens voelen hee, ik ga voort op mijn ondervindingen die ik had bij mijn Espace. Ook goed luisteren of er geen piepje hoorbaar is bij schakelen van drie naar vier. Misschien is één en ander al opgelost intussen hee. Maar wat ik bij Talisman lees op Renaultforum is niet zo goed.
                    Ik wil je niet afschrikken (alhoewel mijn post dit wellicht doet). Zoals ik al zei, er zijn al tig terugroepacties geweest, misschien is het af fabriek nu wel ok.

                    Comment


                    • #50
                      Ik kijk ook wel op verschillende Renaultforums (wel allemaal .nl), en zie daarop ook geregeld berichten over problemen, maar lees dan ook berichten van andere mensen die deze problemen totaal niet hebben.
                      Dus eigenlijk weet je na een test nog altijd niet zeker wat je gaat krijgen, testwagen kan geen enkel probleem vertonen en aangekochte wagen dan weer wel ...
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #51
                        Ja ik weet het... Is zoals je zegt afwachten. Zou zelf niet goed weten wat ermee aan te vangen want als je ene hebt die piept bij schakelen of die schokt aan 2400 toeren noemen ze het een 'produkteigenschap'. Vind het jammer dat ik zo negatief moet doen terwijl je zo enthousiast bent.

                        Comment


                        • #52
                          Heb je al “ervaring” met automaten met dubbele koppeling?
                          Zelf heb ik met 3 verschillende automaten met dubbele koppeling, gereden voordat ik mijn keuze maakte (S-Max 2.0 Diesel Powershift, Golf 1.4 DSG, Giulietta 1.4 TCT).
                          Zo weet je beter wat je moet of kan verwachten. (een klassieke automaat, + met 1 koppeling + CVT kende ik reeds)
                          bv
                          • In 6-7e versnelling met 1200/ 1300 t/m blijven rijden lijkt me niet gezond op lange termijn. (In de eerste 3-4 versnellingen is dit niet zo erg)
                          • Is de sport stand in de praktijk bruikbaar, bv met +4000 t/m in een plaatselijke file rijden, is niet echt handig of aangenaam
                          • Kan je bij het parkeren snel wisselen, zonder schokken, tussen vooruit en achteruit (de auto staat telkens wel volledig stil)
                          • Schakelt de versnellingsbak toch snel genoeg terug als de “verkeerde” versnelling, klaar stond
                            • Bv van 5 naar 4 /of 3, terwijl eigenlijk 6e klaar stond? (bij het plots inhalen van een andere auto of ook na het uitbollen aan een rond punt)
                            • Als dit méér als +/- 0.5 sec duurt is dit storend
                          • Werkt het start-stop systeem, met automaat, schokvrij
                          • Bij kleine snelheid wisselingen (bv +/-10 km/u) constant op en af schakelen is storend (voor mij althans)
                          Bij cataloguswaarde krijg je altijd meer terug bij totaal verlies, t.o.v. werkelijke waarde
                          Mijn omniumverzekering nam ik bij Ethias (cataloguswaarde) (in het “lang” verleden schades altijd dadelijk afgehandeld, wel bij een erkende autohandelaar)
                          Als je hier nog andere verzekeringen neemt (Brand, BA, + volledige auto) krijg je een behoorlijke korting (hangt hier ook o.a. van uw beroep af)

                          Comment


                          • #53
                            De 8 traps automaat van Renault schakelt snel en accuraat hoor.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              De 8 traps automaat van Renault schakelt snel en accuraat hoor.
                              De teller staat nog maar op 7 hoor

                              Afhankelijk van de motor, heb je 3 verschillende gebruikservaringen….

                              Want Renault gebruikt momenteel 3 verschillende types van GETRAG:
                              • GETRAG: 7DCT300 met natte koppeling en mechanische sturing (1.6 benzine)
                              • GETRAG: 6DCT250 met droge koppeling en mechanische sturing (motoren < 250 Nm koppel)
                              • GETRAG: 6DCT450 met droge koppeling en hydraulische sturing (motoren < 450 Nm koppel)

                              Het duurt bovendien enkele jaren voordat men, via een update, de sturing van elke motor perfect kan laten samenwerken met de sturing van de versnellingsbak. (Renault zal hier echt niet anders in zijn)
                              Een versnellingsbak met mechanische sturing zal altijd, iets ruwer schakelen t.o.v. een hydraulische sturing, maar een natte koppeling zal dit iets verlichten (de koppelingen werken altijd hydraulisch)

                              Ook Ford, MB en vroeger Volvo, kopen hun type automaten met dubbele koppeling bij Getrag

                              Comment


                              • #55
                                Euhm ja sorry.... ben verkeerd. Heb er nu 8 lol.
                                Is 7 versnellingen zoals je schrijft voor benzine en 6 voor diesel. Mijn Espace had er dus 7 want was benzine TCE 200.
                                Zeer lastig was het vertrekken. Zeer agressief pedaal om zonder schokje te vertrekken. Hier is al een update op gedaan maar nog niet perfekt. Het schakelen zelf verloopt wel zeer goed en accuraat hoor. Maar ruwer dan een traditionele automaat inderdaad. Gaat eigenlijk niks boven een traditionele automaat is mijn persoonlijke mening.
                                Irriterend was ook het piepje bij overschakelen bij drie naar vier (geloof ik, is eventjes geleden nu zou eventueel 2 naar 3 ook kunnen geweest zijn. Er zijn er die klagen dat ze het bij alle versnellingen hebben).
                                Deze Getrag 7 is een nieuwe boite hee. Renault was de eerste die ze ging gebruiken.

                                Comment


                                • #56
                                  Wel fijn dat er nog enkele goede tips komen.
                                  Ga daar zeker rekening mee houden.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #57
                                    Eerder deze week een offerte gekregen via mail.
                                    Gaat over een stockmodel dat voor 99% overeenkomt met wat ik gekozen had.
                                    Mijn keuze was full option behalve het open dak, dit stockmodel heeft ook geen Bose Sound Systeem, dus enkel de standaard luidsprekers.

                                    Prijs 34.399 euro, korting bedraagt 5.057,99 euro, dus komt op 29.341,01 euro.
                                    Dat is dan nog zonder de inruil van mijn wagen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #58
                                      Persoonlijk vind ik da veel geld voor de megane. Maar gij hebt er wss een beter zicht op en smaken verschillen.

                                      voor 30k hebt ge volgens mij ook al ne jonge occasie 3-reeks of C-klasse waar ge achteraf wss nog meer voor terug krijgt als diene megane.

                                      Comment


                                      • #59
                                        laat die jongen toch zijn nieuwe rode megane kopen ipv de zoveelste zwarte, witte of grijze occasie 3

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ieder doet ermee wat hij wilt. Maar waarom een fransoos in een comministische kleur als ge met een kapitalistische wagen kunt rijden die u uiteindelijk niet meer kost, vermits ge er meer occasie voor terug krijgt en dat dan het duurdere onderhoud dekt

                                          Maar ik ben dan ook auto en motorliefhebber, geen freak. Een voertuig is de slechtste investering die ge kunt doen. Daarom probeer ik dit verlies zo aangenaam mogelijk te maken zonder er ecpxtra aan moeten te geven

                                          Thans vind ik de nieuwe megane wel geslaagd. Maar de herverkooppriis van die fransozen is vaak om van te huilen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X