Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor de C4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Liever met een wagen rijden die mijn goesting is dan een 320d of aanverwante omdat de inruilwaarde goed is, en 100.000 keer liever de kleur van mijn zin dan grijs.
    Mocht ik op Ben Weyts zijn stoel zetten, ik verviervoudigde de rijtaks voor grijze blikken.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • #62
      Ik ken Knight-rider niet persoonlijk, maar ik meen wel te weten dat als hij tevreden blijft van z'n wagen hij er normaal gezien de komende 10 jaar of langer mee gaat rijden, dus restwaarde zal bij hem zeker niet in de prioriteit top 3 staan.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Ieder doet ermee wat hij wilt. Maar waarom een fransoos in een comministische kleur als ge met een kapitalistische wagen kunt rijden die u uiteindelijk niet meer kost, vermits ge er meer occasie voor terug krijgt en dat dan het duurdere onderhoud dekt

        Maar ik ben dan ook auto en motorliefhebber, geen freak. Een voertuig is de slechtste investering die ge kunt doen. Daarom probeer ik dit verlies zo aangenaam mogelijk te maken zonder er ecpxtra aan moeten te geven

        Thans vind ik de nieuwe megane wel geslaagd. Maar de herverkooppriis van die fransozen is vaak om van te huilen.
        De prijs is inderdaad vrij hoog, maar…

        Zoek eerst zelf eens in België naar een recente 2e hands, vergelijkbare kapitalistische wagen, voor een betere prijs, waarmee je ook in de volgende 10 jaar, in elke stad mag rondrijden.

        D.w.z.: Benzine, automaat, volledig uitgerust, vergelijkbaar vermogen en geen lijkwagen kleur a.u.b.?

        Je zal vlug merken, ze zijn momenteel nog niet beschikbaar, in België, want je zal nog 2 jaar moeten wachten, tot ook de 2e hands markt van de premium diesel, totaal instort. (Dieselprijs > benzineprijs)




        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Liever met een wagen rijden die mijn goesting is dan een 320d of aanverwante omdat de inruilwaarde goed is, en 100.000 keer liever de kleur van mijn zin dan grijs.
          Mocht ik op Ben Weyts zijn stoel zetten, ik verviervoudigde de rijtaks voor grijze blikken.
          Al eens met een 320d gereden?
          komen ook in andere kleuren dan grijs...

          ik heb jaren met nieuwe Citroëns gereden, maar een tweedehands Duits rijdt beter dan een nieuwe citroen...
          zelfs onderhoud is voor mij nu goedkoper dan bij de Fransman... want er was altijd wel iets...
          Last edited by ; 21/01/2017, 20:46.

          Comment


          • #65
            Hier gaan we weer.
            Petato. Potato...
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

            Comment


            • #66
              Met het vorige model heb ik al 320d en 325d gereden, de nieuwe nog niet. Steriel, niets bijzonders,... is wat in me opkomt. Je betaalt een pak geld voor betere afwerking van dingen waar ik totaal niet om geef (deurvakken, dashboard... wie streelt dat nu dagelijks ?!?) én voor de mogelijkheid een motor (35d/i) te kiezen die toch geen kat kiest op een liefhebber na.

              Maar 0 emotie.

              Liever een auto die niet perfect is dan, maar wel plezant.

              En al helemaal absurd vind ik het om een tweedehands wagen te vergelijken met een nieuwe. Een nieuwe, dat betekent alles zelf kunnen kiezen, zelf inrijden,...

              Anders kan je misschien beter een 5 nemen die nog wat ouder is...

              Ook die fetisj van inruilwaarde snap ik soms niet. Als je een wagen koopt van 25.000, is het dan zo belangrijk dat hij na 6 jaar 10.000 of 12.500 opbrengt? Ik ga voor dat verschil niet met iets rijden dat niet mijn gedacht is.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #67
                Ik ben geen liefhebber van Duitse wagens. Behalve Opel dan.
                Ik heb verschillende alternatieven bekeken. Opel, Volvo, KIA, ...

                Vandaag ben ik bij de dealer geweest, nog enkele zaken kunnen bespreken.
                Maandag weet ik wat ze nog voor mijn auto willen geven.

                Ik denk wel dat ik voor het voorgestelde stock model ga gaan, op een stock zit namelijk 500 euro extra korting en het Bose Sound Systeem kost mij nog eens 500 euro meer.
                Dat is dus een verschil van 1000 euro, als de standaard luidsprekers mij niet aanstaan kan ik er dus achteraf nog altijd iets anders in (laten) plaatsen.
                Zelfs de Focal installatie bij de accessoires kost minder dan 1000 euro.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Met het vorige model heb ik al 320d en 325d gereden, de nieuwe nog niet. Steriel, niets bijzonders,... is wat in me opkomt. Je betaalt een pak geld voor betere afwerking van dingen waar ik totaal niet om geef (deurvakken, dashboard... wie streelt dat nu dagelijks ?!?) én voor de mogelijkheid een motor (35d/i) te kiezen die toch geen kat kiest op een liefhebber na.

                  Maar 0 emotie.

                  Liever een auto die niet perfect is dan, maar wel plezant.

                  En al helemaal absurd vind ik het om een tweedehands wagen te vergelijken met een nieuwe. Een nieuwe, dat betekent alles zelf kunnen kiezen, zelf inrijden,...

                  Anders kan je misschien beter een 5 nemen die nog wat ouder is...

                  Ook die fetisj van inruilwaarde snap ik soms niet. Als je een wagen koopt van 25.000, is het dan zo belangrijk dat hij na 6 jaar 10.000 of 12.500 opbrengt? Ik ga voor dat verschil niet met iets rijden dat niet mijn gedacht is.
                  Geen probleem, smaken verschillen nu eenmaal. Die €2500 op 6 jaar is wel €35 per maand... of even veel als mijn ba... om alles in perspectief te plaatsen. Of een halve tank per maand.

                  Comment


                  • #69
                    Ja, ik snap je als autorijden een louter functionele aangelegenheid is. Ik ben een autoliefhebber en het mag al eens iets kosten. Ik rij met 25.000 km/jaar benzine, dat kan ook goedkoper he.

                    Ik heb een rare logica: moment dat je een auto buiten de garage gaat rijden, is de waarde voor mij 0, het is te zeggen: ik reken niet op inruilwaarde. Al wat ik na een aantal jaar voor mijn auto krijg zie ik als een 'cadeau'. En zwart zal de dag zijn dat ik 1 optie of kleur kies/niet kies omwille van herverkoopwaarde. Ik wil een auto die IK goed vind, de toekomstige koper moet zich maar schikken of zelf nieuw kopen. Nog nooit een garage geweten die je auto niet overneemt omdat ze rood niet mooi vinden.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Ik ken Knight-rider niet persoonlijk, maar ik meen wel te weten dat als hij tevreden blijft van z'n wagen hij er normaal gezien de komende 10 jaar of langer mee gaat rijden, dus restwaarde zal bij hem zeker niet in de prioriteit top 3 staan.
                      Klopt wel ja.
                      De Opel Vectra die ik eerst had was total loss na een ongeval, anders was ik daarmee toen nog wel wat langer blijven rijden.
                      Dan de Citroën Saxo was bedoelt voor tijdelijk tot ik iets beters zou vinden, maar heb daar uiteindelijk 7 jaar mee gereden, toen wou ik echt iets anders en vooral een automatische (gerobotiseerde) versnellingsbak.
                      Na een hele tijd zoeken uiteindelijk de C4 gevonden, een model dat ik echt mooi vond en een hele tijd graag mee heb gereden, maar toen kwamen de problemen.
                      Het heeft uiteindelijk nog een hele tijd geduurd om iets anders te vinden dat volledig mijn ding is.
                      De C4 was ook niet 100% mijn goesting wat de uitrusting betreft, maar toen kon ik een nieuwe niet betalen, dus heb ik compromissen moeten sluiten.

                      Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, altijd tweedehands. Maar het is zeker de bedoeling om met deze nieuwe wagen vele jaren rond te rijden. En moest het zijn dat ik plots veel meer kilometers zou gaan doen, dan steek ik er gewoon een LPG installatie in.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #71
                        Mensen, ik zeg ni dat rood een lelijke kleur is he, maar zoals de KKK een hekel heeft aan de kleur zwart, heb ik als anti-communist een hekel aan de kleur rood
                        Dus nooit een rode auto gehad en zal ik ook 100% zeker weigeren. Al zou ik van job veranderen en ne dikke rode Q7 van bv mijn vootganger overnemen, weiger ik de job

                        Iedere heeft zijn eigen smaak en eigen idee. Ik hecht andere belangen aan een wagen dan iemand anders. Sommigen nelen een auto omdat ze hem aan de buitenkant mooi vinden, en zijn tevreden met een basic uitrusting. Ik leef in mijn wagen en hecht meer belang aan interieur en uitrusting. Zo zei ooit iemand hier om bv op een Volvo het Intellisafe pack te laten en de plaats daarvan LED-lichten. Dat is het laatste dat ik zal doen.

                        Hopelijk krijgt de TS nog een goeie overnameprijs.

                        Comment


                        • #72
                          @Knight-Rider: Enige voertuig dat ik zelf ooit nieuw kocht, was in 2008 ne Suzuki GSXR1000. De nieuwe auto's waren steeds firmasletten. Mijn eigen wagens en moto's (excl die gsxr), waren altijd occasie. Eerste jaar verliezen ze een smak geld en doet ge koopkes.

                          De DS5 kosste €35000 en na een jaar en 43000km zouden ze er zelfs geen €22000 meer voor krijgen. Daarmee dat hij is over gegaan naar een collega omdat het gewoonweg te gortig is qua waardevermindering. franse wagens staan erom bekend en daarom dat ik €30K wel pittig vind voor ne wagen waar ge na 4 jaar hopelijk nog 8000 voor terug krijgt.
                          Last edited by ; 22/01/2017, 12:49.

                          Comment


                          • #73
                            Knight rider, vraag zeker eens hoelang het voertuig in stock stond en of er verschillen zijn met model 2017. Komt dikwijls voor dat deze iets minder hebben (heb zelf jarenlang verkoper renault geweest hee). Zorg ook dat het geen wagen is die in de groep ergens in de showroom stond. Vraag zeker dat de laatste update van rlink gedaan wordt.

                            Comment


                            • #74
                              Weet ook dat je bij Rlink2 bij voertuigen gebouwd ik geloof vanaf december car play kan hebben. Vorige konden dit niet (ter info mocht je dit belangrijk vinden)

                              Comment


                              • #75
                                De discussie Duits/Frans/Italiaans/Amerikaans/Japans/Koreaans/whatever... kàn je gewoon niet winnen want het gaat dikwijls om subjectieve gevoelens. Threads hier hebben snel de neiging om in die richting te belanden maar dat is dus oeverloos en brengt niets bij.
                                Ik ben ook zo. Ik rijd graag met Franse wagens. Vier jaar geleden hebben we ons laten overhalen om een VW te kopen en dat was helemaal ons goesting niet. Na een paar maanden hebben we die terug verkocht. Verlies geleden maar blij dat ie weg was.
                                Wil dat dan zeggen dat die Duitser 'minder' was dan die Fransoos? Helemaal niet. Voor ons wel, voor vele anderen niet.
                                De restwaarde is ook relatief hoor. Toen we vorig jaar de Scénic nog bijgekocht hebben heb ik ook rondgekeken voor een jonge occasie van dat model. Een nieuwe -wel stock- was een veel betere investering hoor.

                                Ik hoop dat de topic starter snel zijn zin vindt en dat hij er heel veel probleemloze fun-kilometers mee kan afleggen. Een kleine tip nog: in deze tijden vn auto's vol elektronica vind ik de optie van garantie-uitbreiding zeker het overwegen waard. Het minste dat de garage een herstelling moet uitvoeren zit je al aan het bedrag van premie...
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                  Een kleine tip nog: in deze tijden vn auto's vol elektronica vind ik de optie van garantie-uitbreiding zeker het overwegen waard. Het minste dat de garage een herstelling moet uitvoeren zit je al aan het bedrag van premie...
                                  Kan ik alleen maar beamen.
                                  En... bij Renault doen ze echt niet moeilijk tijdens die garantieperiode...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tis hier zeker niet mijn bedoeling om een duits-franse kwestie aan te gaan hé. Voor mij maakt niet uit van waar hij komt. Zelf de laatste jaren heel wat citroëns gehad en in het verleden zelfs nog ne Talbot, Peugeot 605, Clio en Megane gehad. Op de Talbot na allemaal firmawagens.

                                    Desondanks ik niet zo heel veel problemen heb gehad, zijn franse wagens echt niet mijn ding. Persoonlijk nu ondervonden na het overstappen van het topmodel van DS naar een middenmoot Volkswagen. Maar dat ter zijde. Dat is puur persoonlijk.
                                    Ik heb een 9-tal jaar terug een KIA sportage gehad en vond het een zalige wagen.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Dus Knight-Rider: gewoon kopen waar ge goesting in hebt en die goesting hebt ge gevonden. Wilde maar even vermelden dat ik €30k voor ne Megane veel geld vind.

                                      Comment


                                      • #79
                                        30k is sowieso een hele smak geld, en door op autoforum te zou je dat zomaar even kunnen vergeten. Niet veel particulieren kunnen dat geven aan een wagen. Of je ze dan aan een Megane, dan wel een Golf of aan een 3-reeks van een jaar oud geeft, moet je inderdaad zelf kiezen. Alleen volg ik Knight Rider: een megane van 30k in het rood met alle opties is superzeldzaam. Jan Modaal ziet het niet, maar zelf weet je dat je iets uniek hebt. Een 30k 3-serie is 13 in een dozijn. Zeker een goede wagen, maar ik loop er niet warm van.

                                        Dus ook van mijn kant zeker niet slecht bedoeld, deze discussie. Uiteindelijk telt maar 1 ding en dat is wat Knight Rider zelf wil.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • #80
                                          blij dat er nog eens gezonde discussie is, op het "nieuwe" forum een zeldzaamheid

                                          Comment

                                          Working...
                                          X