Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor de C4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ga mijn mening niet geven... die is te sterk gekleurd

Comment

Je horizon zo breed mogelijk houden, en niet veralgemenen en je komt ver...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Knight rider, vraag zeker eens hoelang het voertuig in stock stond en of er verschillen zijn met model 2017. Komt dikwijls voor dat deze iets minder hebben (heb zelf jarenlang verkoper renault geweest hee). Zorg ook dat het geen wagen is die in de groep ergens in de showroom stond. Vraag zeker dat de laatste update van rlink gedaan wordt.
        Ik dacht dat de Grandtour d'r pas is van tweede helft vorig jaar, dan is dat toch altijd al een modeljaar 2017 of niet??
        Worden auto's die in de showroom gestaan hebben dan ook als stockmodel verkocht?
        Doen ze die update van de r-link dan niet automatisch?
        Weet ook dat je bij Rlink2 bij voertuigen gebouwd ik geloof vanaf december car play kan hebben. Vorige konden dit niet (ter info mocht je dit belangrijk vinden)
        Denk niet dat dat iets is dat ik zou gebruiken.
        Maar dacht dat dat enkel beschikbaar was op de nieuwe modellen die nu uitkomen, de nieuwe Scenic en de nieuwe Fluence zouden de eerste auto's zijn die het vanaf februari krijgen had ik gelezen op de Facebook pagina van Renault. (en net ook op Renaultforum)
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Dus Knight-Rider: gewoon kopen waar ge goesting in hebt en die goesting hebt ge gevonden. Wilde maar even vermelden dat ik €30k voor ne Megane veel geld vind.
          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          30k is sowieso een hele smak geld, en door op autoforum te zou je dat zomaar even kunnen vergeten. Niet veel particulieren kunnen dat geven aan een wagen. Of je ze dan aan een Megane, dan wel een Golf of aan een 3-reeks van een jaar oud geeft, moet je inderdaad zelf kiezen. Alleen volg ik Knight Rider: een megane van 30k in het rood met alle opties is superzeldzaam. Jan Modaal ziet het niet, maar zelf weet je dat je iets uniek hebt. Een 30k 3-serie is 13 in een dozijn. Zeker een goede wagen, maar ik loop er niet warm van.

Dus ook van mijn kant zeker niet slecht bedoeld, deze discussie. Uiteindelijk telt maar 1 ding en dat is wat Knight Rider zelf wil.
          30k is inderdaad veel geld, maar ik heb een hele tijd kunnen sparen. Ik ben niet zo iemand die al zijn geld aan een auto gaat uitgeven om dan "bokes met choco" te eten.
          Het is voor de Megane dan ook het "topmodel", op de RS na die nog moet komen.
          Als ik bij eender welk ander merk een gelijkaardige wagen samenstel dan kom ik op een bedrag dat stukken hoger ligt.

Ik heb altijd gezegd dat ik geen nieuwe auto zou kopen, tot op heden zijn het ook altijd tweedehandsvoertuigen geweest, maar als je een nieuwe met korting kan kopen die niet veel duurder zit dan een jonge tweedehands en waarvan die jonge tweedehands dan nog eens op verschillende punten niet echt je goesting is, ja dan is de keuze snel gemaakt.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Misschien moeten we als ik de auto heb eens een "red-car meeting" doen, alle rode auto's van het forum samen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Ik dacht dat de Grandtour d'r pas is van tweede helft vorig jaar, dan is dat toch altijd al een modeljaar 2017 of niet??
              Worden auto's die in de showroom gestaan hebben dan ook als stockmodel verkocht?
              Doen ze die update van de r-link dan niet automatisch?

Denk niet dat dat iets is dat ik zou gebruiken.
              Maar dacht dat dat enkel beschikbaar was op de nieuwe modellen die nu uitkomen, de nieuwe Scenic en de nieuwe Fluence zouden de eerste auto's zijn die het vanaf februari krijgen had ik gelezen op de Facebook pagina van Renault. (en net ook op Renaultforum)
              Ja, als die nog maar pas uit is, zal dit model 2017 al wel zijn. Het is moeilijk na te gaan of er verschillen zijn met ene die besteld wordt omdat tijdens het jaar regelmatig dingetjes veranderen. Wel belangrijk is dat hij alle updates krijgt die er zijn. Zijn nl nogal wat updates geweest ivm versnellingsbak, Rlink (niet de kaarten maar de software zelf).

Auto's die in de showroom staan zijn eigenlijk stockwagens hee. Die worden verkocht zoals iedere wagen... Beste wat je kan doen is vragen of je de wagen in kwestie eens kan zien. Vermits die toch in stock staat, moet dat uiteraard mogelijk zijn. Dan weet je direct waar hij staat en heb je hem al eens gezien.

De update van de kaarten op rlink moet je zelf doen met een usb stick. Je moet een programma downloaden op je pc van waaruit je apps en updates kan downloaden. Die zet je op usb en die usb neem je dan mee naar de wagen om de nieuwe kaart of app te plaatsen in jouw systeem.

Vermits je carplay niet zou gebruiken, speelt dit dan weinig rol... Mogelijk dat ze eerst Scenic en Fluence gaan voorzien. Komt een stukje hardware bij, dus kan wel niet met een update komen later. Persoonlijk dacht ik dat het op alle rlink2 zou toegepast worden maar ik kan natuurlijk mis zijn.

Succes bij de onderhandelingen! Zal een mooie wagen zijn...
              Last edited by ; 23/01/2017, 03:15.

Comment

Misschien moeten we als ik de auto heb eens een "red-car meeting" doen, alle rode auto's van het forum samen
                Met veel plezier!!

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik ga mijn mening niet geven... die is te sterk gekleurd
                  Ik hou me nog sterk in

Ooit ne Megane gehad met de supersterke 1.5dci met de volle 85pk. Niks mis mee met die wagen destijds.

Comment

Ik zou Kim Jong-un uitnodigen. Die gaat de dag van zijn leven beleven

edit: En vergeet Peter Mertens niet

Comment

Ik hou me nog sterk in

Ooit ne Megane gehad met de supersterke 1.5dci met de volle 85pk. Niks mis mee met die wagen destijds.
                      Altijd zeer tevreden geweest tot de laatste combi 16 benzine automaat 200 pk. Hier ook nog een Scenic bollen, wel tot volledige tevredenheid.

Comment

Mijn vrouw is ook tevreden van hare C4, maar nu ze eens met de Tiguan gereden heeft, begint ze een beetje anders te piepen en denk ik dat de opvolger toch gene Citroën meer gaat zijn.

Ze heeft een paar jaar terug eens een Clio (TomTom versie) als vervangwagen gehad en was ze ook heel tevreden van.

Comment

Wat een vergelijking, een C4 koste ook maar +/- de helft van een Tiguan.

Wedden dat een C5 beter rijdt als een Polo, daarom koop jij dus later een Citroën ??

Comment

Mijn vrouw is ook tevreden van hare C4, maar nu ze eens met de Tiguan gereden heeft, begint ze een beetje anders te piepen en denk ik dat de opvolger toch gene Citroën meer gaat zijn.

Ze heeft een paar jaar terug eens een Clio (TomTom versie) als vervangwagen gehad en was ze ook heel tevreden van.
                            Gij kunt er toch kloppen opgeven ze.

Comment

Ja, als die nog maar pas uit is, zal dit model 2017 al wel zijn. Het is moeilijk na te gaan of er verschillen zijn met ene die besteld wordt omdat tijdens het jaar regelmatig dingetjes veranderen. Wel belangrijk is dat hij alle updates krijgt die er zijn. Zijn nl nogal wat updates geweest ivm versnellingsbak, Rlink (niet de kaarten maar de software zelf).

Auto's die in de showroom staan zijn eigenlijk stockwagens hee. Die worden verkocht zoals iedere wagen... Beste wat je kan doen is vragen of je de wagen in kwestie eens kan zien. Vermits die toch in stock staat, moet dat uiteraard mogelijk zijn. Dan weet je direct waar hij staat en heb je hem al eens gezien.

De update van de kaarten op rlink moet je zelf doen met een usb stick. Je moet een programma downloaden op je pc van waaruit je apps en updates kan downloaden. Die zet je op usb en die usb neem je dan mee naar de wagen om de nieuwe kaart of app te plaatsen in jouw systeem.

Vermits je carplay niet zou gebruiken, speelt dit dan weinig rol... Mogelijk dat ze eerst Scenic en Fluence gaan voorzien. Komt een stukje hardware bij, dus kan wel niet met een update komen later. Persoonlijk dacht ik dat het op alle rlink2 zou toegepast worden maar ik kan natuurlijk mis zijn.

Succes bij de onderhandelingen! Zal een mooie wagen zijn...
                              Het is een splinternieuwe, hij is pas geleverd in Aarschot.
                              Binnen zo een 2 weken hebben ze hem in Sint-Truiden.

Comment

Dan is t goed hee Mag ik al proficiat zeggen?

Comment

Dat mag je.

Voor de C4 uiteindelijk nog 4000 euro gekregen in totaal, dat kon ik niet laten liggen.

Comment

Foto's.... ;-) Nice ride!

Comment

Proficiat !!!! Geniet van de wagen ! Nu nog even wachten (zijn lange dagen zulle als ge moet wachten ) en zeker je bevindingen schrijven. En pics uiteraard...

Comment

Ja, een paar weken wachten.
                                        Valt nog mee, als ze de nieuwe moesten bestellen dan was het een paar maanden.

Als ik hem heb zal ik zeker een topic openen.

Comment

• Proficiat Knight-Rider, en is de wagen volledig zoals jij hem wenste (kleur en opties)?
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X