Hey,
de Daewoo Nubira uit 2001 begint wel redelijk wat ouderdomskwaaltjes te krijgen.
Dus op zoek naar iets anders.
Nu begin ik volgend jaar ook als zelfstandige, dus wil ik niet teveel geld uitgeven.
Ook hoop ik dan een jonge 2dehandse op de zaak te kunnen kopen, die ik over 2j-3j kan doorverkopen aan mijn vrouw.
Dus iets niet te duur voor mijn vrouw, maar voorlopig wel ruim genoeg voor het gezin.
Ik had volgende wagens in gedachte:
- Mazda 6 break uit 2004, 4450€: ruim, goed genoeg uitgerust, 1e eigenaar volgens RDW OVI, slechts 80.000km, Euro 5, 347€ wegenbelasting. Lijkt me vrij betrouwbaar, maar naar het schijnt kunnen ze wel roesten. Staat in Nederland, dus waarschijnlijk geen overname van de Daewoo en iets meer werk om te importeren.
- Skoda Octavia liftback uit 2009, 6650€: iets minder ruim (vooral koffer voor op reis), halfleder interieur, 1e eigenaar volgens garage, 103.000km, 219€ wegenbelasting. Kwalitatief betere wagen denk ik, alleen twijfels over de 1.4 TSI motor ivm distributie ketting
- Toyota Avensis break uit 2009, 8700€: ruimer, maar de advertentie zegt niet zoveel.
Ik denk dat ik bij elke wagen wel kan verwachten 2-3jaar vrij probleemloos te rijden.
De Mazda is dan wel +15j, dus zal dan wel vervangen moeten worden, mogelijk door mijn bedrijfswagen.
De Toyota en de Skoda zouden nog wel 8 a 10j mee moeten kunnen.
Skoda lijkt me nu de beste keuze: Euro 5 is veiliger naar toekomstige belastingen, iets mooier interieur, maar wel iets kleiner koffer en ik heb wat twijfels over de distributieketting. Net naar enkele garages gebeld, maar die hebben chassisnummer nodig om te kunnen bepalen hoeveel vervanging van de ketting zou kosten.
EDIT: prijzen lopen bij niet merkgarages uiteen van 500€ voor vervangen van distributieketting, 2 geleiders, kettingspanner en distributieketting kast pakking. Nokkenasversteller mee vervangen kost daar 490€ erbovenop. Andere prijzen die ik zie gaan van 800€ tot 1500€.
de Daewoo Nubira uit 2001 begint wel redelijk wat ouderdomskwaaltjes te krijgen.
Dus op zoek naar iets anders.
Nu begin ik volgend jaar ook als zelfstandige, dus wil ik niet teveel geld uitgeven.
Ook hoop ik dan een jonge 2dehandse op de zaak te kunnen kopen, die ik over 2j-3j kan doorverkopen aan mijn vrouw.
Dus iets niet te duur voor mijn vrouw, maar voorlopig wel ruim genoeg voor het gezin.
Ik had volgende wagens in gedachte:
- Mazda 6 break uit 2004, 4450€: ruim, goed genoeg uitgerust, 1e eigenaar volgens RDW OVI, slechts 80.000km, Euro 5, 347€ wegenbelasting. Lijkt me vrij betrouwbaar, maar naar het schijnt kunnen ze wel roesten. Staat in Nederland, dus waarschijnlijk geen overname van de Daewoo en iets meer werk om te importeren.
- Skoda Octavia liftback uit 2009, 6650€: iets minder ruim (vooral koffer voor op reis), halfleder interieur, 1e eigenaar volgens garage, 103.000km, 219€ wegenbelasting. Kwalitatief betere wagen denk ik, alleen twijfels over de 1.4 TSI motor ivm distributie ketting
- Toyota Avensis break uit 2009, 8700€: ruimer, maar de advertentie zegt niet zoveel.
Ik denk dat ik bij elke wagen wel kan verwachten 2-3jaar vrij probleemloos te rijden.
De Mazda is dan wel +15j, dus zal dan wel vervangen moeten worden, mogelijk door mijn bedrijfswagen.
De Toyota en de Skoda zouden nog wel 8 a 10j mee moeten kunnen.
Skoda lijkt me nu de beste keuze: Euro 5 is veiliger naar toekomstige belastingen, iets mooier interieur, maar wel iets kleiner koffer en ik heb wat twijfels over de distributieketting. Net naar enkele garages gebeld, maar die hebben chassisnummer nodig om te kunnen bepalen hoeveel vervanging van de ketting zou kosten.
EDIT: prijzen lopen bij niet merkgarages uiteen van 500€ voor vervangen van distributieketting, 2 geleiders, kettingspanner en distributieketting kast pakking. Nokkenasversteller mee vervangen kost daar 490€ erbovenop. Andere prijzen die ik zie gaan van 800€ tot 1500€.
Comment