Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands gezinswagen voor de vrouw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2dehands gezinswagen voor de vrouw

    Hey,

    de Daewoo Nubira uit 2001 begint wel redelijk wat ouderdomskwaaltjes te krijgen.
    Dus op zoek naar iets anders.
    Nu begin ik volgend jaar ook als zelfstandige, dus wil ik niet teveel geld uitgeven.
    Ook hoop ik dan een jonge 2dehandse op de zaak te kunnen kopen, die ik over 2j-3j kan doorverkopen aan mijn vrouw.

    Dus iets niet te duur voor mijn vrouw, maar voorlopig wel ruim genoeg voor het gezin.
    Ik had volgende wagens in gedachte:
    - Mazda 6 break uit 2004, 4450€: ruim, goed genoeg uitgerust, 1e eigenaar volgens RDW OVI, slechts 80.000km, Euro 5, 347€ wegenbelasting. Lijkt me vrij betrouwbaar, maar naar het schijnt kunnen ze wel roesten. Staat in Nederland, dus waarschijnlijk geen overname van de Daewoo en iets meer werk om te importeren.
    Hier vind je een tweedehands Mazda 6 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

    - Skoda Octavia liftback uit 2009, 6650€: iets minder ruim (vooral koffer voor op reis), halfleder interieur, 1e eigenaar volgens garage, 103.000km, 219€ wegenbelasting. Kwalitatief betere wagen denk ik, alleen twijfels over de 1.4 TSI motor ivm distributie ketting
    Hier vind je een tweedehands Skoda Octavia die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

    - Toyota Avensis break uit 2009, 8700€: ruimer, maar de advertentie zegt niet zoveel.


    Ik denk dat ik bij elke wagen wel kan verwachten 2-3jaar vrij probleemloos te rijden.
    De Mazda is dan wel +15j, dus zal dan wel vervangen moeten worden, mogelijk door mijn bedrijfswagen.
    De Toyota en de Skoda zouden nog wel 8 a 10j mee moeten kunnen.
    Skoda lijkt me nu de beste keuze: Euro 5 is veiliger naar toekomstige belastingen, iets mooier interieur, maar wel iets kleiner koffer en ik heb wat twijfels over de distributieketting. Net naar enkele garages gebeld, maar die hebben chassisnummer nodig om te kunnen bepalen hoeveel vervanging van de ketting zou kosten.
    EDIT: prijzen lopen bij niet merkgarages uiteen van 500€ voor vervangen van distributieketting, 2 geleiders, kettingspanner en distributieketting kast pakking. Nokkenasversteller mee vervangen kost daar 490€ erbovenop. Andere prijzen die ik zie gaan van 800€ tot 1500€.
    Last edited by Chris_147; 22/12/2016, 12:32.

  • #2
    Tja, een Skoda met een motor waar (mogelijk) kosten aan zijn of een oerdegelijke Jap. Is toch niet moeilijk.

    Comment


    • #3
      Nog een beetje over de Mazda zijne prijs babbelen en die kopen zou ik doen.

      Comment


      • #4
        Tja, te laat voor die Mazda 6, net verkocht.
        Net ook nog Mazda 3 gezien van 2008 met slechts 55.000km, maar was ook al een optie op.
        Skoda lijkt niet slecht, ga ik dinsdag toch eens bekijken, maar toch twijfels over de motor. Garages konden me ook niet veel zinnigs zeggen.
        Nog wat verder zoeken.

        Comment


        • #5
          Ik zou nooooooit zo'n tsi met ketting kopen. Da's vragen om miserie. Dan nog eerder een opel astra met atmo benzine blok. Bv. http://m.autoscout24.be/anbod/opel-a...lauw-296170934

          Comment


          • #6
            Gisteren een Civic gaan zien, model beviel mij en mijn vrouw zeer goed!
            Leuk interieur, redelijk grote achterbank, magic seats zijn wel echt tof en koffer is gigantisch voor zo'n compacte wagen. Niet te begrijpen hoeveel ruimte er verspild wordt in andere wagens.
            Die van gisteren had wel een ferme kras op de deur, dus ik ga nog even verder zoeken.

            Comment


            • #7
              Gisteren een Civic gaan zien, model beviel mij en mijn vrouw zeer goed!
              Leuk interieur, redelijk grote achterbank, magic seats zijn wel echt tof en koffer is gigantisch voor zo'n compacte wagen. Niet te begrijpen hoeveel ruimte er verspild wordt in andere wagens.
              Die van gisteren had wel een ferme kras op de deur, dus ik ga nog even verder zoeken.

              Comment


              • #8
                Hij is verkocht, dus doet er niet meer toe, maar euro 5 uit 2004 lijkt me zeer verdacht

                Comment


                • #9
                  ja inderdaad, ik had het chassisnr gekregen en dan bleek hij toch Euro 4 te zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X