Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe golf of jonge bmw1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe golf of jonge bmw1

Na 6 maanden is de Peugeot partner de deur uit, kon niet wennen aan het 'bestelwagen ' rijden en wil liever gewone personenwagen.
    Nu twijfel ik tussen​​​​​ een nieuwe golf stockwagen,pre facelift met 1.2 tsi motor voor 18k euro, of een bmw 114i van 6 maand oud en 5000km voor 20k.
    Welke heeft jullie voorkeur​​​​​?
    De Peugeot was buiten verwachting na 1 dag verkocht en wordt binnen 2 weken opgehaald dus het moet redelijk snel gaan.​​​​​
    heden 2014 Bmw M235i 326pk
    heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

Persoonlijk gezien hebben ze beide te weinig motor om echt verschillend te zijn (114i heeft 102pk dus aan de meerwaarde van RWD zul je bitter weinig hebben).
    Ik zou dan eerder kijken naar welke opties er op zitten en welke voor u het meest comfortabel zit/rijdt aangezien het toch puur om een vervoersmethode gaat.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Mijn voorkeur gaat licht uit naar de golf, maar ik ben wat wantrouwig tegenover de motor. Vroeger waren er toch wat problemen mee, weet niet of die nu al opgelost zijn.
      De bmw kan gechipt worden nnaar 170pk.​​​​​

Comment

Problemen zijn opgelost. Anders even gaan kijken bij de oosterburen waar ge voor hetzelfde geld een dikkere motor hebt en meer opties. Ik ben geen voorstander van tuning dus daar laat ik me niet over uit.

Comment

BMW rijdt aangenamer, zelfs met de basismotor, maar zonder dat het sportief wordt.
          Golf zit wat beter in elkaar (kwalitatiever), maar is wat zakelijker (lees: saaier)
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Een BMW 1 met handbak is toch niet alles, heel fijn schakelen doet dat toch niet.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Jep zou ook voor een golf gaan. Comfortabel, soepele handbak, meer ruimte op de achterbank. Een bmw rijdt plezant met rwd maar met 102pk mis je toch wat vermogen om er echt plezier aan te beleven. Ik heb beide gereden, ooit een 116i met 136 pk, dat was wel in orde qua vermogen, maar stroeve handbak en dat steekt tegen op de duur.
              Mijn ma heeft nu een golf 1.2 tsi 85pk en ik vind dat een zeer goeie wagen, soepele motor en versnellinsbak en rijdt heel comfortabel.

Comment

Is die BMW van voor of na de facelift ?
                114i wordt momenteel niet meer geleverd.
                Wat denk je van deze :http://mercedes-conditions.be/nl-BE/a-klasse/promo ?
                Last edited by ; 04/01/2017, 19:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seetjetoebak Bekijk Berichten
                  Mijn voorkeur gaat licht uit naar de golf, maar ik ben wat wantrouwig tegenover de motor. Vroeger waren er toch wat problemen mee, weet niet of die nu al opgelost zijn.
                  De bmw kan gechipt worden nnaar 170pk.​​​​​
                  Alé gij, 170 pk ?
                  wat denk je hiervan : https://www.br-performance.be/nl-be/...4i/?stage=3833
                  om van de stage 2 maar te zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Alé gij, 170 pk ?

Comment

Is die BMW van voor of na de facelift ?
                      114i wordt momenteel niet meer geleverd.
                      Wat denk je van deze :http://mercedes-conditions.be/nl-BE/a-klasse/promo ?
                      Van na de facelift, daarnet mee gereden en rijdt wel goed.
                      Morgen de vw gaan rijden,ben benieuwd.
                      Die mercedes deal is heel interessant, probleem is dat ik de wagen direkt nodig heb en geen 3 maanden kan wachten.

Comment

Alé gij, 170 pk ?
                        Tjiepen van 102 naar 220 peekaa, en voor € 590... da zal nogal nekeer in orde zijn! Hoeveel seconden waarborg hebt ge daar op?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Tjiepen van 102 naar 220 peekaa, en voor € 590... da zal nogal nekeer in orde zijn! Hoeveel seconden waarborg hebt ge daar op?
                          ewel, ge moet ne keer op het knoppeke drukken naast het envelopke, dan kunt ge uw vraag rechtstreeks stellen aan de Ir van dienst.
                          kgeloof dat diene mens hier ook opt forum actief is

Comment

Ja en gechipt is goed voor de herverkoopwaarde. Potentiele kopers zien dan meteen dat het een liefhebbersauto geweest is.

Comment

geef mij maar de saaie golf in plaats van de lelijke eend (die ook geen zwaan is)
                              lets have some more member berries

Comment

Vandaag het golfke gereden.
                                Stuk ruimer en comfortabeler rijden. Vind hem persoonlijk ook mooier.

Comment

Ik kies de Golf. Is zoveel tijdlozer en knapper.
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Heb beiden (Leon = golf) en de golf is stukken ruimer. De 1 zijn we niet zo tevreden van.

Comment

Niet tevreden puur naar rij ervaring? of problemen mee?

Comment

Zitpositie, sturen zelf beter in de Seat en wat problemen had met de 1 (is 2de 1 reeks die we hebben en laatste)

Comment

Working...
                                        X