Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke bijna oldtimer Porsche 911 964 of Ferrari 348 TB/TS?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk BerichtenJe hoeft toch geen BIV te betalen op een oldtimer? En rijtaks is ook maar een goeie 100 Euro.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenJa, mijn keuze is rap gemaakt.
Al begrijp ik niet waarom je 55k zou spenderen aan een wagen en dan schrik zou hebben voor de taksen.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met TapatalkZ4 M40i
Comment
-
Het eksemplaar dat ik mocht uitproberen was een jaar of drie oud en eigendom van een welvarende persoon. Hij was bij de weinigen die zijn 348 als daily gebruikte. Maar ook voor hem waren de onderhoudskosten te duur bij garage Francorchamps, hij ging hiervoor ergens in Temse. Dit zegt veel over de gebruikskosten van een Ferrari. Bezint voor je begint !!!!Last edited by guyugy; 05/01/2017, 10:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenProbeer even dat Ferrari-model te testen, het zou mij verbazen dat je er enthousiast van wordt. Loodzware koppeling en een versnellingsbak die cordaat weigerachtig blijft de eerste 50 km, wegens te koud. Bovendien is elke sleeping policeman een reden om de snelheid sterk te minderen, anders vliegt je spoiler weg.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Ferrari heeft de naam mee, maar voor de rest was het naar het schijnt een van de slechtste Ferrari's. Ik zou ook veel schrik hebben omwille van de onderhoudskosten.
Porsche zal goedkoper in het onderhoud zijn, aankoopprijzen zijn nu artificieel hoog, geen idee of dat nog gaat stijgen of in mekaar stuiken en uiteindelijk zie je op iedere straathoek ook wel een Porsche.
Het concept van een jongensdroom kopen om hem dan te stallen voor 5j snap ik echter niet zo goed.
Rijden met die hap!
En als het om het rijden gaat, dan zou ik voor iets van die leeftijd eerder een Honda NSX kopen. Beter rijmachien dan de Ferrari of Porsche.
Comment
-
Ook niet vergeten dat bejaarde exotische wagens meestal een aantal eigenaars hebben gehad, die telkens minder bereid waren om het onderhoud ervan op de juiste manier te laten doen. Eindelijk zijn deze wagens uit puur ellende verkocht aan ... een nieuwe dromer !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk BerichtenJe hoeft toch geen BIV te betalen op een oldtimer? En rijtaks is ook maar een goeie 100 Euro.
PS: De 348 is wel de laatste ferrari die je zelf kan onderhouden (met wat moeite ) !! Daarna, vergeet het.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten
Toch iemand met een beetje kennis van zaken. Tot inschrijving 5/92 te kopen als oldtimer. Ook onder de nieuwe regeling.
PS: De 348 is wel de laatste ferrari die je zelf kan onderhouden (met wat moeite ) !! Daarna, vergeet het.
Comment
-
Beste speedhunter,
Ik herken het profiel.
Je bent een echte autoliefhebber. Je hebt gespaard, maar het moet niet te gek worden. Je valt vooral voor sportwagens.jongensdroom.
Betreft alle sportwagens uit die tijd : Ze zijn niet vergelijkbaar met een moderne auto. Ze zien er knap uit , maar ze zijn helemaal niet comfortabel om in te rijden. Ze hebben karakter.
Betreft de porsche : doorgaans betrouwbaar, maar pas op met de huidige hype zijn er zeer veel te koop , vaak veel te duur voor hun toestand. Neem een kenner mee. Ze hebben een mooie sound. Onderdelen en onderhoud zijn niet goedkoop, maar doenbaar. Ik vind ze knap, maar om eerlijk te zijn, het zijn geen headturners. Er zijn er te veel.
betreft de 348. Ik vind em mooi, heel mooi, maar informeer je naar de onderhoudsvereisten van een 348. Ik denk dat je gaat afhaken. Als je niet afhaakt, ga er voor.
Tenslotte, gezien de interesse in deze twee wagens.
Heb je al eens gekeken naar een Lotus Esprit SE ? Prachtige auto. Zeer snel en fantastische wegligging. Hij overtreft hierin de twee andere. Exotisch, want behoorlijk zeldzaam.Het is "maar" een 2.2 l, 4 cilinder , maar met de turbo en chargecooler en 264 pk zeer agiel. Qua onderhoud valt dat goed mee, op voorwaarde dat je start met een goed exemplaar. vermijd exemplaren die lang hebben stilgestaan.Een auto welke goed is gereden en onderhouden is betrouwbaar. Je geeft het hem niet aan, maar ze zijn comfortabel eens je in de lage cabine zit, omdat ze vrij zacht zijn afgeveerd.
Als je interesse hebt kan ik wel eens vragen of je kan meerijden met zo eentje. Zelf heb ik een oudere klassiek Giugiaro esprit S2.2, maar dat is niet waar jij naar zoekt.
Hieronder heb ik random twee fotootjes van het www gehaald van een esprit SE ( gemaakt tussen 89 en 91)
Last edited by gvy; 09/02/2017, 00:14.1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenEen lotus mag dan wel leuk rijden maar het wekt wel totaal geen emotie .
het is een engels sportwagenmerk, dat stamt uit een pedigree van enkel sportwagens en formulewagens. Wagens die op zeer beperkte schaal gebouwd zijn. De founding father Colin Chapman gaf in zijn gloriejaren (jaren 60 en 70) met een relatief klein budget ferrari vaak het nakijken in de F1. (7 keer world champion contructor) Diezelfde Colin Chapman staat samen met ontwerper Giugiaro halverweg jaren 70 aan de wieg van de lotus Esprit. De Esprit SE welke ik hier voorstel vloeit hieruit voort en is in de jaren 80 gerestyled door Peter Stevens, die toevallig ook de ontwerper is van de Mc Laren F1 (nog zo'n emotieloos vehicel). De Esprit wekt absoluut geen emotie. Als je onder emotie afgunst bedoeld klopt dat volledig. Niemand kijkt jaloers naar een lotus . Ik ervaar op elke meeting hoofdzakelijk positieve reakties ( verwondering, nieuwsgierigheid en leuke conversaties ) en tumbs up op de weg.
En de Esprit was maar van 1976 tot 2004 in produktie . Er zijn 10675 exemplaren over die 28 jaar dus al helemaal niet exclusief ook .Even terzijde :Van de 348 zijn er op 7 jaar tijd 8200 gebouwd en van de porsche 964 op 6 jaar tijd 62000, dus evenveel per jaar als de esprit over 28jaar .
Voor wie het wel een interessante auto zou vinden, hieronder op een rijtje en in stijgende volgorde qua bouwjaar ,alle exemplaren ( een van elk type) tussen 1976 en 2004.op het circuit van brands hatch in 2013. Dat krijgen ze niet meer samen.
Last edited by gvy; 09/02/2017, 09:51.1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2
- Likes 1
Comment
-
Lotus Esprit emotieloos , oke een Elise zegt me ook niets maar een Esprit ,zou graag één bezitten ,verleden jaar naar ene gaan kijken (Ardennen) stond veel beter voorgesteld in het zoekertje dan deze werkelijk was , heel spijtig anders had ik niet getwijfeld ;-) O kiezen tussen de Ferrari en Porsche geen van beide de laatste overpriced voor een goede en Ferrari ook mijn jongensdroom maar te duur in onderhoud en slecht in betrouwbaarheid. ( wat mijn portefeuille dan betreft bij mijn keuze ;-))
Comment
-
Persoonlijk zou ik voor de Ferrari kiezen maar de running costs zijn extreem hoog. Eentje aanschaffen is voor velen al hoog gegrepen maar dan begint het helaas pas. Ik heb ooit de kans gehad om met eentje mee te rijden en eigenlijk viel het iets tegen. Puur qua looks verkies ik een 328 of een 355. De Porsche zelf is ongetwijfeld de beste keuze van de 2 maar ze zijn naar mijn mening hun geld niet waard. Ik zou mijn 55.000 euro niet investeren in één van deze wagens denk ik.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDe 348 werd al bij zijn lancering omschreven als een van de slechtste Ferrari's ooit. Slechte wegligging en dito versnellingsbak. Het concept heeft nooit geklopt en zonder de badge zou hij zeker het geld niet waard zijn. Ferrari maakte het daarna wel helemaal goed met de 355 gelukkig.
't Gaat recht door m'n hart maar 't zal wel kloppen. Ik vond zo'n 348 vroeger ongelofelijk mooi... al heeft die nu wel wat van z'n pluimen verloren ten opzichte van de Porsche. Ferrari in de garage parkeren is mijn gedacht, daar kan/mag je niet teveel kilometers mee doen.
Comment
Comment