Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bijna oldtimer Porsche 911 964 of Ferrari 348 TB/TS?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke bijna oldtimer Porsche 911 964 of Ferrari 348 TB/TS?

Stel je bent een zware autoliefhebber en je hebt de laatste jaren flink kunnen sparen.

Je wil heel erg graag eens een oudere Porsche of een Ferrari bezitten maar je hebt geen zin om een fortuin aan inschrijvingstaks (BIV) en rijtaks te betalen.

Door het nieuwe oldtimer regime zijn quasi alle beperkingen van vroeger weggevallen, je mag geen woon-werk verkeer en woon-school verkeer afleggen. Voor de rest ben je vrij. Erg interessant dus.

Goed je hebt je oog laten vallen op 2 wagens, de 911 964 Carrera 2 of 4. Of een Ferrari 348 TB/TS. Beide wagens zijn voor rond de 55 000 euro te vinden in occasie. De Porsche beschikt over 250 pk, de Ferrari over 300 pk.

In beide gevallen zoek je een exemplaar uit van bouwjaar 1991, je koopt deze nu maar laat die nog een paar jaar stallen tot deze de leeftijd van 30 jaar bereikt hebben. Dit doe je ook vooral omdat je schrik hebt dat de prijzen eens ze de 30 jaar benaderen.

Je kan ze nu ook voor 07/17 inschrijven, dan kan je nu al genieten van het gunstige oldtimer regime omdat die reeds de 25 jaar bereikt hebben.

Welke kies jij en vooral waarom?

Ferrari 348

Porsche 964

15
    Porsche 911 964
    60,00%
    9
    Ferrari 348 TB/TS
    40,00%
    6
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Ferrari because childhood dream.
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ferrari for suree, maar dan niet in het ferrari rood
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Voor zoveel geld koop ik me dan wel een 'echte' Porsche.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Is dat een 911 turbo (930)? Zijn deze niet duurder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
            Is dat een 911 turbo (930)? Zijn deze niet duurder?
            Mag wel als je daar een 'echte' Porsche voor krijgt.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Geen van de twee, ik zoek een E30 M3

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Geen van de twee, ik zoek een E30 M3

Zit inderdaad ook in die prijscategorie. Al is dat natuurlijk een heel andere wagen.

Comment

Ja, mijn keuze is rap gemaakt.
                  Al begrijp ik niet waarom je 55k zou spenderen aan een wagen en dan schrik zou hebben voor de taksen.

Comment

Ja, mijn keuze is rap gemaakt.
                    Al begrijp ik niet waarom je 55k zou spenderen aan een wagen en dan schrik zou hebben voor de taksen.

Serieus? Zo'n oudere ferrari's das al gauw 10 000 eur BIV en enkele duizenden euro's rijtaks per jaar. Goed zot als je dit wil betalen...Je kan zeggen dat je dit bij de aankoopprijs rekent maar zelfs dan...10 000 euro om alleen maar met die wagen te mogen rijden?!

Comment

snap wel dat je die 10.000 wilt bijhouden voor wanneer je een onderhoudje laat doen bij Ferrari
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter

Serieus? Zo'n oudere ferrari's das al gauw 10 000 eur BIV en enkele duizenden euro's rijtaks per jaar. Goed zot als je dit wil betalen...Je kan zeggen dat je dit bij de aankoopprijs rekent maar zelfs dan...10 000 euro om alleen maar met die wagen te mogen rijden?!
                        Reken eens uit, wedden dat je nog aangenaam verrast gaat zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                          snap wel dat je die 10.000 wilt bijhouden voor wanneer je een onderhoudje laat doen bij Ferrari
                          Das idd een andere zaak, denk dat je om die reden mss wel beter de Porsche neemt. Ook naar betrouwbaarheid toe.

Reken eens uit, wedden dat je nog aangenaam verrast gaat zijn

Kan nergens de co2 uitstoot vinden, jij wel?

Comment

De Ferrari. Waarom? Omdat elke Porsche tegenwoordig overpriced is. De 348 is ook gestegen in prijs maar nog niet zo veel als Porsches. En laten we eerlijk zijn, de 348 is een pak knapper.

Comment

Je hoeft toch geen BIV te betalen op een oldtimer? En rijtaks is ook maar een goeie 100 Euro.
                              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

348 he, heb er ook al zitten naar kijken. Hebben altijd wel een historiek en weinig km, een 964 in dezelfde staat ga je niet vinden met die opgeblazen prijzen tegenwoordig. Wel veel cheaper om mee te rijden natuurlijk.
                                964 zegt me ook niets of het zou een RS moeten zijn.

Comment

348 is nooit mijn ding geweest . De 355 is dan wel mijn ding .

Ik zou voor iets moderner gaan en een cng installatie laten plaatsen. Aston Martin , Maserati bv
                                  Hier vind je een tweedehands Aston Martin V8 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Hier vind je een tweedehands Maserati GranTurismo die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

964 zou mooi staan naast de rest, enkel nog de E500 om het trio compleet te maken.
                                    Polo 6n 1.4

Comment

Probeer even dat Ferrari-model te testen, het zou mij verbazen dat je er enthousiast van wordt. Loodzware koppeling en een versnellingsbak die cordaat weigerachtig blijft de eerste 50 km, wegens te koud. Bovendien is elke sleeping policeman een reden om de snelheid sterk te minderen, anders vliegt je spoiler weg.

Comment

De 348 werd al bij zijn lancering omschreven als een van de slechtste Ferrari's ooit. Slechte wegligging en dito versnellingsbak. Het concept heeft nooit geklopt en zonder de badge zou hij zeker het geld niet waard zijn. Ferrari maakte het daarna wel helemaal goed met de 355 gelukkig.
                                        Hoewel ik eerder Ferrari dan Porsche liefhebber ben, in dit geval zeker een Porsche nemen.

Comment

Working...
                                        X