Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verstandige eerste occasion voor studenten (Jaguar?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verstandige eerste occasion voor studenten (Jaguar?)

Goedenavond dames (en vooral?) heren,

Mijn broer en ik willen een road trip in stijl doen, door Europa. Daarvoor zoeken we een leuke auto, niet te klein (Toyota Yaris is te klein, zo'n Volvo te groot). We zijn studenten en ons budget is erg laag (4, max 5,000 euro). De keuze is uit een verstandige auto (bv. Toyota Corolla), of, wat ons leuk lijkt, een meer speciale auto. Veel langer dan een half jaar gaan we hem niet houden, waarschijnlijk, want als studenten hebben we openbaar vervoer.

"Verstandige", betrouwbare auto's genoeg, echter viel ons oog op zéér goedkope Jaguar occasions. Als dat niet leuk is...! Vooral het x-type uit 2004, benzine met 130pk is redelijk zuinig en schakelt handmatig. Heb niet zulke fantastische verhalen gehoord over automatische bakken... Eerlijk gezegd dromen we al helemaal weg van een Jaguar, maar of dat verstandig is? Wat is jullie oordeel? Op internet vind ik al een en ander over vele mankementen, slijtages, kapotte versnellingsbakken etc. etc., zijn die specifiek een probleem voor Jaguars, of komt dat omdat die zoveel kilometers maken? En als een auto mankement-vrij is op het moment van aankoop, kan je er dan ook enigszins van uit gaan dat hij dat de volgende 10.000km ook blijft? Ook lees ik over benzineslurpende s-types, die buiten de bebouwde kom (waar we vooral zullen rijden) 1L/12km rijden, lijkt me erg laag, maar zijn andere auto's in die prijsklasse wel zo veel zuiniger, of verbloemen die -uiteraard- de cijfers enorm?

Ook viel ons oog nog op Mercedes B, C en E klasses, en op de kleinere Volvo's.

Uiteraard is voor ons de betrouwbaarheid erg belangrijk, dat we niet midden in Italie pech hebben, echter, met een luxe auto voor een prikkie kunnen we de reis, mits zonder problemen, ook erg leuk maken! En daar kijken we ook een beetje naar uit.

We horen graag jullie mening.

Ruben

Van die jags zou ik afblijven als je een betrouwbare auto zoekt... Afgaande op jullie criteria meen ik te begrijpen dat naast betrouwbaarheid, comfort en het rijden met een "speciale" auto belangrijker is dan een sportief rijkarakter. Persoonlijk zou ik dan voor eerder zoiets gaan:

Hier vind je een tweedehands Volvo S80 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Hier vind je een tweedehands Mercedes-Benz E 200 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Zou ook zoeken naar een auto die je makkelijk verkocht krijgt in het laatste land van je road trip (en met het vliegtuig terugkomen!)...

Comment

Mercedes B blijkt zeer betrouwbaar te zijn heb ik vandaag gelezen. Weet wel niet meer waar ik het las.

Comment

Dank voor jullie antwoorden. Las zelf vandaag ook dat Mercedesen niet zelden een miljoen (!) op de teller hebben staan. Ik ga ermee aan de slag!

Comment

Ik zou voor ene Volvo diesel gaan, de 5 cylinder

https://www.2dehands.be/autos/volvo/...325878272.html
          https://www.2dehands.be/autos/volvo/...325622999.html
          https://www.2dehands.be/autos/volvo/...325408212.html
          Last edited by prins207; 06/01/2017, 10:23.
          2012 Opel Astra ST Ecoflex
          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Jullie budget noem ik niet nu niet echt "erg laag"

4 a 5000€ is toch al mooi bedrag om iets leuks en goed te vinden
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

VW passat 1.9tdi : ruim, betrouwbaar, zuinig, goedkoop te vinden en als er iets aan mankeert, dan zijn er altijd genoeg mensen met kennis in de buurt om snel iets te herstellen.
              blijft ook makkellijk verder te verkopen achteraf

of als je iets specialer wil, zoek haar skoda zusje (superb)
              Last edited by ; 06/01/2017, 13:38.

Comment

Hartelijk dank voor jullie suggesties. Moeilijk kiezen maar gelukkig is er zó veel keuze dat er zat moois te vinden is.

Comment

Working...
                X