Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Veloster vs Ford Fiesta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai Veloster vs Ford Fiesta

Hallo,

Ik ben toe aan een nieuwe wagen, met een budget van om en bij de 9000 EUR. Ik kom van een Toyota Landcruiser 3.0 van 2003, maar nu had ik eerder zin in een kleinere en iets sportievere wagen, met weinig km, en na 2011.

Ik ben 2 wagens tegengekomen die me wel leuk lijken en als het goed zit, ga ik morgen naar beide kijken.
    De eerste is een Veloster:
    -2011
    -58.000 km
    -140 pk
    - Een hele hoop opties, knap interieur

De tweede is een Ford Fiesta 1.6:
    -2012
    -47.000 km
    -120 pk
    - Iets minder opties, helaas geen lederen stoelen

Aan de ene kant neig ik meer naar de Veloster, omdat het iets unieker is en je ze niet op elke straathoek ziet. Ik ben nogal graag een buitenbeentje als het op auto's aankomt, zo reed ik op mijn 19de in een Volvo 850 van 1994, terwijl alle leeftijds genoten een golfje kochten .

Aan de andere kant, die Fiesta zie je overal rijden en nog nooit heb ik er iets slecht over gehoord, dus dat kan niet anders als een topwagen zijn.

Jullie nog tips of advies? Andere opties ook nog steeds welkom!

Alvast bedankt!

Groeten,
    Sibo

Ken er weinig van maar die Veloster heeft wel iets meer vind ik.
    Is die ook niet groter?
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Andere opties zijn nog suzuki swift sport en alfa 159?

Tussen die 2 zou ik de veloster kiezen.

Comment

Dan toch liever een Veloster ipv de zoveelste Fiësta.

Comment

Niet zo fan van de looks van een Swift. De 159 daarintegen vind ik prachtig, maar 2 kennissen die er toch redelijk wat miserie mee gehad hebben.... :/

Comment

Tussen deze twee makkelijk gekozen: Veloster . Zoals al eerder aangehaald, veel unieker / zeldzamer / sportiever dan de zoveelste Fiesta en Hyundai is toch ook geen slecht merk (toch zeker en vast niet minder dan een Ford)

Comment

Veloster!

Comment

Wat ik kan zeggen over de Veloster: dat is hard geveerd, dat trekt met de basisbenzine niet zo spectaculair, en achteraan moet je niet zitten als je +170 cm lang bent. Maar misschien is dat allemaal niet belangrijk

Comment

Prestaties zullen ongeveer gelijk zijn, de 120pk fiesta is nog pittig en zal zeker zijn mannetje staan tov 140pk veloster

Comment

Van zo een koekendoos ben ik éérlijk gezegd geen fan. Zou toch éérder effe een paar duizend euro door sparen en naar een golf 6 gti , seat cupra , megane rs toestanden kijken daar ga je meer plezier aan hebben en geven een veiliger gevoel.

Comment

Hij heeft een punt

Comment

ergens heb je een punt, natuurlijk zou ik veel liever een Golf gti, Megane Rs rijden. Maar dat zijn vind ik moeilijk vergelijkbare auto's.

Ik kijk in de klasse 120-140 pk, - 10.000 euro. de wagens die jij voorstelt zijn +200 paarden, en zijn rond de 20.000 euro. Dat is me veel te veel. En dan nog eens de verzekering die een heel stuk zal stijgen.....

Nene, ik apprecieer de input absoluut, maar laat mij op mijn 22ste nog maar even in een koekendoos zitten. Nog tijd genoeg voor echt een sportieve bak

Comment

Of een fiesta st, ook maar 1.6 veel pk dikke fun en voor 14000 vind je er al

Comment

Yup fiesta st, verzekering valt mee als je goed rond kijkt.

Comment

Sorry jongns, hoe graag ik ook meer pk zou willen, ik wil deze keer echt maar 10 uitgeven aan een wagen, en verzekeribg enzo moet relatief goedkoop blijven.

En mijn moeder gaat niet lachen als ik met een st thuiskom, zelfs die 120-140 pk is ze niet geheel content mee!

Comment

Hyundai Veloster: uniek ding. Echter verre van zo sportief als het er uit ziet.
                                Ford Fiësta: rijdt echt heel goed, wegligging en bochtengedrag is een beetje de referentie in de categorie van de sportievere stadswagentjes, alleen zit je wel een beetje te hoog om echt 'sportief' te zijn. Geen fan van het dashboard, maar ook niet van dat van de Veloster.

Ik zou voor de Veloster gaan.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

veloster

Comment

Ik weet niet hoe praktisch het moet zijn, maar als je iets sportiever wilt onder de 150pk kun je misschien ook eens kijken naar een mx5? Er is later nog tijd genoeg om met gezinswagens te rijden he

Comment

Working...
                                    X