Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze wagen op zaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuze wagen op zaak

Het is zo ver

Ik ben bezig met een zaak te starten in oldtimers (het professioneel verder zetten met wat ik al deed).

Nu wil ik op de zaak ook een auto aankopen om een aanhangwagen met oldtimer te kunnen trekken.
    Ik ben al een beetje aan het rondkijken (is nog niet super dringend, zaak zal pas tegen eind jan gestart zijn denk ik) om te zien wat ik zou kopen.

Eisen/situatie:
    -moet sterk genoeg zijn om wat te trekken (3500kg)
    -geen LV à la Jeep Grand Cherokee e.d. met maar twee zitplaatsen (4 zijn echt wel een must dus)
    -budget tot 30.000 ex btw (mag ook minder zijn hé boys!)
    -geen oude en onbetrouwbare krel
    - geen VAG
    -navigatie
    -automaat

Er zijn dus een paar mogelijkheden die ik en m’n partner nu onderzoeken. Ik heb een bedrijfswagen (500X dus te licht J ) en hij een Audi A4 (privé).

Mogelijkheid 1: hij verkoopt de Audi en rijdt met de auto ook privé (25.000km/jaar)
    Mogelijkheid 2: hij blijft met de Audi rijden en de wagen komt 100% op de zaak. (10.000 km/jaar?)

Aangezien we vooral Amerikaanse oldtimers doen, ben ik eerder geneigd een Amerikaanse wagen te kopen.. Maar hij denkt dat dit nogal snel ‘fout’ overkomt, zeker als hij er privé mee zou rijden. (wat denken jullie hier over?)

Als we dan kijken naar beide mogelijkheden:

Mogelijkheid 1:
    Als het ‘foute imago’ inderdaad een issue blijkt, zal het dus eerder iets niet-Amerikaans worden met een diesel.
    • Fiat Fullback (ik krijg wel wat extra korting vanuit FCAB maar niks schokkend)
    • Nissan Navara
    • Ford Ranger (toch nog wat amerikaans )
    • Mercedes ML/Jeep GC stijl?

Mogelijkheid 2:
    Amerikaanse LV op LPG (zal misschien nog goedkoper zijn dan bovenstaande in kosten ook?).
    De mooiste vind ik:
    • GMC Sierra (vind ik héééél cool)
    • Chevrolet Avalanche
    • GMC Yukon XL/ Suburban tegenhanger (lange versie voor LV)

Maar een Ford F-150 & Toyota Tundra kan ik natuurlijk ook kopen aangezien ze in Amerika wel een pak goedkoper zijn dan de gemiddelde truck. Maar zijn die ook nog goed op LPG?

Een beetje duurder maar kleiner:
    • Toyota Tacoma
    • GMC Canyon
    • Chevrolet Colorado
    • Deze 3 zijn wel nieuwere modellen (en dus ook wel wat duurder), met complexere motoren die misschien niet zo goed functioneren op LPG?

Dus, veel vragen, veel mogelijkheden.
    Welke optie zou jij kiezen (en waarom?) en welke auto zou je dan kiezen?
    Last edited by CaliforniaDream; 10/01/2017, 12:50.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Verbruiken die amerikanen dan nog zo veel? Want die motoren worden toch ook zuiniger en die schakelen toch de helft van de cylinders uit bij weinig belasting van de motor? Dus moet het echt nog op LPG?

Moest ik in uw situatie zitten en in USA oldtimers doen, dan zou ik ook met een amerikaanse wagen rijden. Gij spreekt van fout imago, maar hoe fout is het om in US cars te doen en met ne japanner te rijden bij wijze van spreken? Dat is hetzelfde als een bakkerij hebben en het brood dat ge zelf eet in de delhaize gaan halen.

En ne US Pickup is toch ook altijd met 5 plaatsen verkrijgbaar en toch LV. Dus zie er geen problemen in.

Komt goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Verbruiken die amerikanen dan nog zo veel? Want die motoren worden toch ook zuiniger en die schakelen toch de helft van de cylinders uit bij weinig belasting van de motor? Dus moet het echt nog op LPG?

Moest ik in uw situatie zitten en in USA oldtimers doen, dan zou ik ook met een amerikaanse wagen rijden. Gij spreekt van fout imago, maar hoe fout is het om in US cars te doen en met ne japanner te rijden bij wijze van spreken? Dat is hetzelfde als een bakkerij hebben en het brood dat ge zelf eet in de delhaize gaan halen.

En ne US Pickup is toch ook altijd met 5 plaatsen verkrijgbaar en toch LV. Dus zie er geen problemen in.

Komt goed
      Die zuipen als varkens.

Comment

dodge ram geen keuze ,verder super wat je gaat doen succes ;-)

Comment

Komt goed
          Goh dat is toch nog altijd serieus wat Reken toch maar op minstens 15 liter (vooral als je wat gaat trekken). Voor de rest is er inderdaad meer met COD dus dat helpt wel bij cruisen.

En inderdaad, ik vind het ook wat krom om net géén Amerikaan te hebben.

3e punt, die pick ups zijn inderdaad altijd LV, maar bv een Chevrolet Suburban niet persé (buiten ombouw naar 5 plaatsen).

Om m'n collega z'n kritiek te pareren, kan ik natuurlijk nog altijd kiezen voor een kleinere amerikaan (zoals ik ook zei), maar die zijn vaak duurder in aankoop (want nieuwer) dan de klassieke pick ups die ik aanhaalde.

Komt goed
          Dodge Ram is zeker ook een optie, maar ik vind een GMC Sierra veel knapper en je ziet die ook bijna niet rijden
          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Toyota Hilux. Niet kapot te krijgen.

Comment

Een Ram zou ik zeker niet moeten hebben.
              Dat is de meest onveilige pick-up op de markt.
              New crash tests of full-size pickup trucks are raising troubling questions about the safety of the popular Ram 1500.
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Een Ram zou ik zeker niet moeten hebben.
                Dat is de meest onveilige pick-up op de markt.
                http://www.cnbc.com/2016/04/11/crash...am-trucks.html
                Ik heb 9 jaar met een ram gereden model 2002, tot .................een stuurkogel er uit gevlogen is, en neen er was geen sleet of speling op .
                Geluk dat het op een rond punt was, 5 km er voor 120 km/u op de snelweg gereden.
                2 weken later was die al buiten.
                Ik ben mijn leven nog niet moe.
                Ook breken wielnaven af en de upper control arms durven ook te breken.
                Zeker een onveilige truck.
                Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

Die zuipen als varkens.
                  Een varken dat drinkt toch niet zo heel veel.
                  Heb jij al eens een koe zien drinken ?

Comment

Suburban is nogal groot, maar geloof dat de Tahoe ook LV kan gemaakt worden met behoud van achterbank. Alez, de modellen vanaf een bepaald jaar, want ne maat van mij heeft ne 1997 gehad en daar ging dat niet bij. Was de laadruimte net te klein voor. En dacht toen gehoord te hebben dat de opvolger wel groot genoeg was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
                      Suburban is nogal groot, maar geloof dat de Tahoe ook LV kan gemaakt worden met behoud van achterbank. Alez, de modellen vanaf een bepaald jaar, want ne maat van mij heeft ne 1997 gehad en daar ging dat niet bij. Was de laadruimte net te klein voor. En dacht toen gehoord te hebben dat de opvolger wel groot genoeg was.
                      Ik denk dat ze de achterbank wel iets rechter moeten zetten.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Ik denk dat ze de achterbank wel iets rechter moeten zetten.
                        Dat weet ik niet.
                        Nu schiet me weer te binnen hoe dat was. Mijne maat had diene Tahoe gekocht en wilde die ombouwen, maar stootte op het probleem van die achterbank. Ik was toen ook aan het zien voor iets amerikaans en belde naar BUGA voor info. En tijdens het gesprek zeiden ze me daar dat de nieuwere Tahoe's wel als LV konden omdat de kofferruimte 50% van de wielbasis was, dat bij de oude niet was. Maar er is nooit gesproken over rechtere achterbank. Maar zou idd wel kunnen.

Comment

Ik heb inderdaad al Tahoe's gezien met rechtere achterbank. Op zich is het niet zo erg dat een Suburban zo groot is, als deze 100% op de zaak staat zal deze vooral snelweg zien voor het halen en leveren van oldies

Persoonlijk neig ik meer naar de GMC Denali, 2e plek een GMC Canyon/Chevrolet Silverado & 3e een Toyota Tacoma (al vraag ik me af hoe amerikaans je het laatste kan ervaren..)
                          Last edited by CaliforniaDream; 11/01/2017, 15:02.
                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Nissan Titan
                            Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                              Nissan Titan
                              En waarom?
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Ik zou met dat profiel ook zeker geen Duitser of Jap nemen, maar eerder een Amerikaan...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Mijn vader rijdt met een Dodge Ram, als ik me niet vergis een exemplaar van 2012. 200l LPG tank in de bak vanachter. Wordt regelmatig een zware kar mee getrokken. Tot nu toe helemaal niks problemen mee gehad. Onderhoud en dergelijke vallen heel goed mee, ook het verbruik is best oké op gas. Iedereen hier is er super tevreden van. Normaal gaat de Ram dit jaar nog wel, maar de volgende wordt 9/10 ook weer een Ram!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                    En waarom?
                                    Betrouwbaarheid

In USA trucks heb ik geen vertrouwen meer.
                                    Last edited by camaro 68 rs; 11/01/2017, 17:56.
                                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Betrouwbaarheid

Laat u niet misleiden, Tundra's en Titans zijn ook door en voor Amerikanen bedacht, ontworpen en gemaakt. Het enige dat niet Amerikaans daar aan is, zijn de badges. En een Nissan een lelijk ding dat wel handenvol geld kost, zonder dat het op eender welk vlak beter scoort.
                                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs

Betrouwbaarheid

Titan maken ze in Texas, is niks Japans aan.

F250 Platinum diesel, zoals Dutry de zijne.
                                        Twee jaar geleden met mee gereden en dat heeft een blijvende indruk gemaakt

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X